Pagina 1 van 16 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 380 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Whisky/Whiskey topic - Uisge beatha

    Ik ben sinds kort een echt whisky liefhebber geworden en ben nu langzaam bezig met het ontdekken van allerlij whiskies (Scotch Single Malt). Ben benieuwd of er nog meer dvd/film liefhebbers zijn die graag een film kijken met een goed glas whisky bij de hand.

    Mijn voorkeur gaat uit naar Schotse single malt whiskies. Heb op dit moment 3 verschillende staan.



    - Glenmorangie Single Malt 10 years old
    - Talisker Single Malt 10 years old
    - Glen Morven Lowland 10 years old (Gall & Gall "goedkoop" eigen merk, geen idee van welke distellerij deze whisky komt)

    Drie compleet verschillende whiskies qua smaak en geur. Ze komen dan ook uit 3 verschillende whisky regio's.

    Heb ook nog een kleine collectie miniaturen staan. Dit is nog een oude foto heb er inmiddels veel meer:
    http://home.planet.nl/~Caledonians/p...s/P1010219.JPG
    Four-Star Trader (236)

  2. #2

    Standaard

    Mijn favoriete whisky

    DIMPLE

    heerlijk

  3. #3

    Standaard

    Jan Wandelaar of Jack Daniels met ijs op ze tijd.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

    Standaard

    Heb nu thuis staan (wel bijna leeg ):
    Linkwood 14 years single cask sherry butt.
    En ben een groot liefhebber van Laphroaig. 8)
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  5. #5

    Standaard Re: Whisky/Whiskey topic - Uisge beatha

    was ook een echte scotch liefhebber, totdat ik in kentucky de echte bourbons ontdekte.







    drink het hier alleen niet zo vaak omdat het 2 tot 3x zo duur is

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    ...
    En ben een groot liefhebber van Laphroaig. 8)
    Daar heb ik doorgaans ook een flesje van staan.

    Daarnaast vind ik ook oa Oban en Talisker goed te drinken.
    Momenteel heb ik naast Laphroaig ook een fles Highland Park staan. Ook niet verkeerd.
    Iets milder dan Laphroaig, maar toch ook nog een relatief krachtige smaak.

    Recent ook Johnnie Walker Green Label en Johnnie Walker Swing geproefd. (Red en Balck al vaker gehad). Zowel de Green als de Swing mogen er zeker zijn van de beroemde wandelaar. Ze zijn uiteraard wel van een ander soort dan Oban / Talisker / Laphroaig etc..

    Of de Gold en Blue Label ooit open zullen gaan is afwachten. Mogelijk dat de Blue in April er toch aan gaat geloven...

    Edit:
    Het is overigens zeer afhankelijk van de film en het moment wat ik tijdens de film drink.
    Bij de ene film past een simpel glas fris (of water) beter terwijl bij een ander weer beter bier past.
    Bij weer een andere film kan het best een wijntje (rood) en bij film 4 zou het zomaar een Whisky kunnen zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    ...
    En ben een groot liefhebber van Laphroaig. 8)
    Daar heb ik doorgaans ook een flesje van staan.

    Daarnaast vind ik ook oa Oban en Talisker goed te drinken.
    Whehehe...ook een Islay liefhebber? :wink:
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  8. #8

    Standaard

    Kunnen we dit topic niet beter in ''wat zijn je favoriete alcoholische dranken'' verranderen.Dit om ook dalijk tread tegen te gaan van
    andere dranken,ik zelf ben ook een liefhebber van Franse wijnen en dan met name rood.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Kunnen we dit topic niet beter in ''wat zijn je favoriete alcoholische dranken'' verranderen.Dit om ook dalijk tread tegen te gaan van
    andere dranken,ik zelf ben ook een liefhebber van Franse wijnen en dan met name rood.
    Vind ik een goed plan! Saint-Emillion grand cru classé.....hmmmmmmm
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Whehehe...ook een Islay liefhebber? :wink:
    Ja!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Kunnen we dit topic niet beter in ''wat zijn je favoriete alcoholische dranken'' verranderen.Dit om ook dalijk tread tegen te gaan van
    andere dranken,ik zelf ben ook een liefhebber van Franse wijnen en dan met name rood.
    Heb deze thread geopend om specifiek over whisky/whiskey te discussieren en niet over andere alcoholische dranken. Wat mij betrefd sta je vrij om alsnog een algemene alcoholische dranken topic te openen...
    Four-Star Trader (236)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Whehehe...ook een Islay liefhebber? :wink:
    Ja!

    Dan moet je eens langskomen. Hier zit de grootste whisky importeur van Nederland, met schotse single malts als specialiteit. 8)
    Goed gevulde portomonnee meenemen, maar dan heb je wèl echt iets speciaals! :P
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Whehehe...ook een Islay liefhebber? :wink:
    Ja!

    Dan moet je eens langskomen. Hier zit de grootste whisky importeur van Nederland, met schotse single malts als specialiteit. 8)
    Goed gevulde portomonnee meenemen, maar dan heb je wèl echt iets speciaals! :P
    Jij bedoelt Ton Overmars zeker? Ik ga zeker ook eens een bezoekje aan die zaak brengen. Die heeft vast heel veel moois staan!

    http://www.tonovermars.nl/
    Four-Star Trader (236)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Whehehe...ook een Islay liefhebber? :wink:
    Ja!

    Dan moet je eens langskomen. Hier zit de grootste whisky importeur van Nederland, met schotse single malts als specialiteit. 8)
    Goed gevulde portomonnee meenemen, maar dan heb je wèl echt iets speciaals! :P
    Jij bedoelt Ton Overmars zeker? Ik ga zeker ook eens een bezoekje aan die zaak brengen. Die heeft vast heel veel moois staan!

    http://www.tonovermars.nl/
    Nee, ik bedoel van Wees, erg slecht voor je alcoholgebruik... :wink:
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  15. #15

    Standaard

    Kent iemand ook die ene die altijd op Discovery komt tijdens de reclame? Tullamore's dew ofzoiets is dat.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  16. #16

    Standaard

    Ik ben niet echt een whiskey drinker. De laatste fles die ik dronk stamt al weer van 6 jaar geleden (Glenfiddich).

    Ik heb wel bij Play.com de dvd Whisky Galore! (1949) bestelt.
    Een prima film uit de Ealing studio van regisseur Alexander Mackendrick geboren in de VS uit Schotse ouders en in Schotland opgegroeid.

    De film speelt zich af ten tijde van de tweede wereldoorlog. Een grote lading whisk(e)y spoelt aan op een Schots eiland waar het ratsoen whisky net begon op te raken. Gebaseerd op een waar verhaal.

    En er zijn plannen om een remake te maken van de film.


    play.com
    imdb
    legende
    clips

  17. #17

    Standaard

    Ik houd het meestal 'gewoon' bij Johnnie Walker. Meer red dan black label, al gaan ze er beiden wel in.


  18. #18

    Standaard

    HEEE, echte liefhebbers

    Ik heb standaard een stuk of vijftien verschillende flessen staan in een speciale kast met twee planken.

    Bovenste plank bourbons met oa

    *Jack Daniels
    *Jim Beam
    *Four Roses
    *four Roses single barrel reserve
    *Blantons
    *Hips
    *Ten High
    *Crown Royal

    en de onderste plank staat vol met het gouden vocht van onze Engelse, Ierse en schotse vrinden.

    *Glenmorangie 10 years old
    *Chivas Regal
    *Dimple
    *Glenfiddich special reserve
    *Glenfiddich Caoran reserve
    *Bowmore islay
    *Glen cleveron 1988
    *Lowland signatory vintage
    *Mc Lellands islay
    *Tullamore

    Eigenlijk vind ik elke smaak wel iets hebben , maar de Islays en Tullamore zijn een ietsie pietsie favoriet.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  19. #19

    Standaard

    Apart topic. Zelf drink ik echt zo goed als nooit whiskey. Heb het een paar keer geprobeerd, maar vond het niet weg te krijgen.

    Ik ben meer van het bier, of op z'n tijd een wodkaatje of Havana Club of zo. Misschien moet ik whiskey maar weer eens een shot geven.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  20. #20

    Standaard Re: Whisky/Whiskey topic - Uisge beatha

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Ik ben sinds kort een echt whisky liefhebber geworden en ben nu langzaam bezig met het ontdekken van allerlij whiskies (Scotch Single Malt). Ben benieuwd of er nog meer dvd/film liefhebbers zijn die graag een film kijken met een goed glas whisky bij de hand.

    Mijn voorkeur gaat uit naar Schotse single malt whiskies. Heb op dit moment 3 verschillende staan.



    - Glenmorangie Single Malt 10 years old
    - Talisker Single Malt 10 years old
    - Glen Morven Lowland 10 years old (Gall & Gall "goedkoop" eigen merk, geen idee van welke distellerij deze whisky komt)

    Drie compleet verschillende whiskies qua smaak en geur. Ze komen dan ook uit 3 verschillende whisky regio's.

    Heb ook nog een kleine collectie miniaturen staan. Dit is nog een oude foto heb er inmiddels veel meer:
    http://home.planet.nl/~Caledonians/p...s/P1010219.JPG
    Ha fijn, meer liefhebbers....
    ...maaar met mate he :wink:

    De door jou genoemde Talisker reken ik tot een van mijn favorieten (en het was dé whisky die mij verkikkerd heeft gemaakt op het Schotse vocht). Eerdere pogingen om whisky te leren waarderen strandden op whiskies die mijn hart niet sneller deden kloppen. Het is misschien zwaar overtrokken, maar mijn hart ligt bij de wijduiteenlopende karakters van de échte Single Malt Scotch Whisky. De blends (waarin voor een groot deel mindewaardige grain whisky zit aangevuld met vaak slechts een vleugje Malt whisky) ontbreekt het vaak aan karakter en ruigheid.

    Van alle Schotse Whisky is er een soort die er als absolute favoriet bovenuitspringt: De met Turf, Zee, Jodium, en Rook doorspekte Malts van het eiland Islay. De toppers zijn van Ardbeg, Lagavullin, Laphroaig, Caol Ila en Bruichladdich.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  21. #21

    Standaard

    Voor mij persoonlijk is het, zoals al vermeld ook vooral de single malts. De genoemde Johnnie Walkers zijn van mijn vader, die heeft het meer op de blends.

    Uiteraard met mate, je hoort te genieten van de smaak en dat gaat alleen als je het met mate doet (bij de juiste gelegenheid).

    Voor de liefhebber is dit wel een leuk cafe in Den Bosch.

  22. #22

    Standaard

    Het is geen Whiskey maar iemand wel eens het genoegen gehad om deze te proeven?
    Remy Martin - Louis XIII
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #23

    Standaard

    :x Ow, je word bedankt Scott!! Dankzij dit topic heb ik gistermiddag maar een fles Oban gehaald......*zucht*....ik en verleidingen... :wink:
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    :x Ow, je word bedankt Scott!! Dankzij dit topic heb ik gistermiddag maar een fles Oban gehaald......*zucht*....ik en verleidingen... :wink:
    Niet die fles boven je laatste post ? :P
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    :x Ow, je word bedankt Scott!! Dankzij dit topic heb ik gistermiddag maar een fles Oban gehaald......*zucht*....ik en verleidingen... :wink:
    Niet die fles boven je laatste post ? :P
    Nee, ik heb niks tegen congac, maar ik vind het eigenlijk alleen maar lekker na een uitgebreid diner.......
    Whisky daarintegen.......
    you came on your own,
    and that's how you will leave

Pagina 1 van 16 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •