Gejaagd door de wind 1939
Gejaagd door de wind 1939
1969:The wild bunch, Paint your wagon, True grit, Butch Cassidy, Boot Hill. Duidelijk western georiënteerd :wink:
En natuurlijk Easy Rider 8)
Dokter Zjivago
The Sound of Music
Thunderball
Toch wel een mooi jaar, 1965!
Cat on a Hot Tin Roof
the Defiant Ones
Vertigo
Touch of Evil
Niet slecht.....1958
Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.
Ik kom uit '91
Dan denk ik vooral aan Beauty and the beast(één van m'n all-time favorieten)
Top 20
Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5
en rain manOorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
Ons jaar was maar matig op filmgebied..
'81: DAS BOOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nooit gezien. :wink:Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
ik zal eens mijn profiler bekijken.
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)
The Shining (1980)
You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!
1964...
The Beatles: A Hard Day's Night
Dr. Strangelove
First Men In The Moon
Goldfinger
Mary Poppins
My Fair Lady
Paris, When It Sizzles
The Pink Panther
Elvis Presley: Roustabout
Elvis Presley: Viva Las Vegas
Thunderbirds (TV-serie)
1987 was geen bijzonder filmjaar waarin geen films voorkomen die ik tot mijn favorieten reken. Wel 'n paar die ik zeer waardeer:
- The Untouchables (met stip op 1),
- Predator,
- Full Mental Jacket,
- Planes, Traines and Automobiles,
- Innerspace.
Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
YAH AZZURRI 87
Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"
1972 was wel een goed jaar. En niet alleen vanwege mijn geboorte.
- The Godfather
- Deliverance
- Cabaret
- Solyaris
- The Poseidon Adventure
- Aguirre, der Zorn Gottes
- Sleuth
- Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask
- Last Tango in Paris
- Frenzy
'82 !!!
Uiteraard mijn entree in het filmliefhebberschap: E.T. !!!
Ook
- Annie
- The Beastmaster
- Het Beest (met Willem Ruis en een dikke gun)
- The Best Little Whorehouse in Texas
- Blade Runner
- De Boezemvriend
- Cat People
- Class of 1984
- Conan the Barbarian
- Creepshow
- The Dark Crystal
- Dead Men Don't Wear Plaid
- Death Wish II
- Diner
- The Thing
En toen had ik geen tijd meer om de lijst door te spitten. Andere uit '82 mogen best aanvullen.
1983
Scarface
Star Wars - Return of the Jedi
Octopussy
The meaning of life
Niet heel veel topfilms volgens mij als ik zo op IMDB kijk.
1978
Grease. En ik moet zeggen toch wel 1 van mijn lievelingsfilms.
Ook hier 1983...
Je zou maar in 1994 geboren zijn, dat is IMO echt een TOPjaar, qua films: The Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Léon, Forrest Gump... Allemaal films die in mijn top-20 staan, de eerste 2 zelfs in de top-3!
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."
Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler
1986 was toch ook wel een aardig jaar dacht ik zo:
- Blue Velvet
- Down By Law
- Hannah and Her Sisters
- Matador
- Name of the Rose, the
- Platoon
- Stand By Me
1985-
Volgens mij:
Raiders of the Lost Ark
Die hard
Verder zou ik het niet weten.
Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..
Films uit mijn geboortejaar 1987 die ik in mijn collectie heb:
Full Metal Jacket
Superman IV: The Quest For Peace
Geen één van die twee vrees ik, Raiders is van 1981 en Die Hard van 1988.
Ben zelf ook van 1985 en heb geen zin om de hele lijst van dat jaar te doorspitten op IMDB, wat ik zelf heb van 1985 is:
Back To The Future
Brazil
Commando
The Dirty Dozen: Next Mission
Legend
Mad Max: Beyond Thunderdome
Prizzi's Honor
Rambo: First Blood Part 2
Red Sonja
Vooral in het actiegenre wel een aantal leuke films dus, hoop dat ik er in de toekomst nog wel een paar tegenkom uit 1985
mijn jaar (1992) heeft ook niet veel interessants..
Reservoir Dogs
Scent Of A Woman
en Batman Returns is wel aardig.
"If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
~James Dean
1976
En mijn favoriete film komt ook uit dat jaar: Rocky.
1987
Full Metal Jacket
The Untouchables
Empire of the Sun
The Last Emperor
(en voor de echte liefhebbers: Dirty Dancing :wink
|Gekeken films (WhatIWatch) |
"The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick
1971
Clockwork Orange
Dirty Harry
French Connection
Duel
zijn zo even snel mijn favorieten uit dat prachtige jaar...