De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.

Discussie: Beamer kopen.

  1. #1

    Standaard Beamer kopen.

    Hallo allemaal,

    Nu ik toch al een paar keer de beamer van m'n werk thuis hebt gerbuikt ben ik helemaal verkocht aan het groot beeld vooral met de xbox 360, dvd en Tvhome kijken. Maar het is niet te bedoeling om altijd de beamer van m'n werk mee naar huis nemen. Dus de vraag is aan jullie : welke beamer kan ik het beste kopen voor als gamer en tv/dvd kijker te gebruiken.

    Want dan eventueel m'n tv niet meer te gebruiken of een breedbeeld/lcd scherm te kopen.

    Een 5.1 versterker heb ik al met boxen enz. Dus nu wilde alleen nog het beeld vernieuwen. Want nu heb ik een Sony trinitron 55 cm beeld.


    M'n bedrag gaat rond de €700, en 900,-.

    En m'n vraag is ook meteen hoe kan ik hem het beste aan de muur bevestigen ?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Dit lijkt me meer een vraag die bij Tv's en Projectoren past...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dit lijkt me meer een vraag die bij Tv's en Projectoren past...
    Inderdaad, dus verplaatst.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dit lijkt me meer een vraag die bij Tv's en Projectoren past...
    Inderdaad, dus verplaatst.
    Okee... Bedankt voor het verplaatsen ik zal de volgende keer erop letten.

    Maar als er iemand tips heeft zoals mijn bovenste vraag hoor ik het graag.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyberrocks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dit lijkt me meer een vraag die bij Tv's en Projectoren past...
    Inderdaad, dus verplaatst.
    Okee... Bedankt voor het verplaatsen ik zal de volgende keer erop letten.

    Maar als er iemand tips heeft zoals mijn bovenste vraag hoor ik het graag.
    Niemand

  6. #6

    Standaard

    Als je het nog niet gezien hebt, misschien heb je hier wat aan.

  7. #7

    Standaard

    Als je voornamelijk DVD kijkt en je Xbox360 gebruikt, kun je beter voor een breedbeeld beamer kijken. De presentatiebeamers werken wel, maar zijn eerder op lichtoutput dan op kleurechtheid afgestemd. Bovendie krijg je met breedbeeld op een 4:3 beamer zwarte balken.

    Let wel dat de meeste beamerlampen een levensduur van ongeveer 2000 - 3000 uur hebben. Daar ben je snel doorheen als je veel TV kijkt.

    Met de "goedkope" DLP beamers kun je last hebben van het regenboogeffect. Je zult zelf via een demo moeten bepalen of je daar last van hebt. Benq heeft de PE5120 (ongeveer 750 Euro) als instap breedbeeld DLP beamer. Bij de LCD beamers is de Epson EMP-TW20 (ongeveer 900 Euro) een goede keuze.

    Let wel dat je ook een scherm nodig hebt voor een goed beeld.
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  8. #8

    Standaard

    Let wel dat de meeste beamerlampen een levensduur van ongeveer 2000 - 3000 uur hebben. Daar ben je snel doorheen als je veel TV kijkt.

    Kijk hier heb ik wat aan...... Ik kijk zo een gemiddeld als ik tijd hebt zo een 3 uurtjes per dag dan doe ik met zo een 2,8 jaar. Dus dat scheeld.

    Is inderdaad een mooie beamer de Epson EMP-TW20, want ik zag ook op de epson site die HD ready was en nog van die mooie spec.

    En het oog heeft ook nog wat.

    Dus deze is al sowieso onder voorbehoud.
    Maar ik kijk zeker verder.

  9. #9

    Standaard

    voor dat budget zou ik inderdaad voor de Epson TW20H gaan, eventueel als je wilt besparen voor de voorganger TW10H. Beide hebben een resolutie van 854x480. Projecteer hier niet te groot mee, anders zal je de pixels te veel zien zitten. Budget DLP modellen zie ik persoonlijk niet zo zitten, die hebben meestal niet zo'n snel kleurenwiel waardoor het regenboogeffect storend wordt (maar dat is ook heel persoonlijk hoe je dat ervaart).

    Ben je bereid je budget een beetje op te rekken en in Duitsland (hificomponents.de) te shoppen, kan je de Hitachi PJ-TX100 krijgen voor iets onder de 1000 euro (met verzenden net iets erboven). Dat is een 720x1280 beamer. Ik heb zelf deze beamer gekocht, en met die resolutie heb je gewoon veel minder last van pixels en kan je dus wat groter projecteren en/of dichterbij gaan zitten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j_man
    voor dat budget zou ik inderdaad voor de Epson TW20H gaan, eventueel als je wilt besparen voor de voorganger TW10H. Beide hebben een resolutie van 854x480. Projecteer hier niet te groot mee, anders zal je de pixels te veel zien zitten. Budget DLP modellen zie ik persoonlijk niet zo zitten, die hebben meestal niet zo'n snel kleurenwiel waardoor het regenboogeffect storend wordt (maar dat is ook heel persoonlijk hoe je dat ervaart).

    Ben je bereid je budget een beetje op te rekken en in Duitsland (hificomponents.de) te shoppen, kan je de Hitachi PJ-TX100 krijgen voor iets onder de 1000 euro (met verzenden net iets erboven). Dat is een 720x1280 beamer. Ik heb zelf deze beamer gekocht, en met die resolutie heb je gewoon veel minder last van pixels en kan je dus wat groter projecteren en/of dichterbij gaan zitten.
    Ik heb nu een ruimte van 4 bij 4.

  11. #11

    Standaard

    Haai !

    Het is in ieder geval heel belangrijk dat ALS je voor een dlp projector zou gaan, je ZEKER weet dat je geen last hebt van het regenboog effect... Sommige mensen zien het wel, anderen weer niet... Ik zie het wel, vind het vreselijk , en heb daarom gekozen voor een lcd beamer... 8)

    Ik zou sowieso voor een breedbeeld kiezen, zeker voor dvd's en xbox...
    Altijd TV kijken op de beamer doe ik niet, dan zijn -zoals iemand al zei- de brand-uurtjes zo op

    Kijk ook eens naar de beamers van Sanyo... ik heb zelf de Z2 en ben er erg tevreden mee! (HD ready...)

    succes!

    mzl!
    Frank...

  12. #12

    Standaard

    Wat vinden jullie van deze beamer ?

    Klik hier voor onderstaande type.

    En dan deze : PD125, ADVANCED DLP™, XGA 1024*768, 2.4kg, '2000:1, 2000 ANSI LUMENS, 30db voor €794,--

  13. #13

    Standaard

    die Acers zijn allemaal 4:3 en presentatiebeamers, dus veel te veel licht voor home cinema (tenzij je wilt kijken met daglicht). En ik denk dat DLP's in die prijsklasse allemaal een 2-speed kleurwiel hebben, daarbij hebben de meeste mensen last van het regenboogeffect.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyberrocks
    Wat vinden jullie van deze beamer ?
    Wanneer juiste kleur minder belanrijk is zoals misschien bij de xbox zou de acer eventueel wel kunnen. Voor TV en vooral DVD veel minder dan de hierboven aangeraden Epson TW10/20 beamers.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb het al tegen iemand anders ook gezegd, kijk eens naar de infocus 4805, strakke 854x480 DLP beamer, minder last van screendoor effect. Deze heeft ook nog eens een fatsoenlijk 'snel' kleurenwiel waardoor alleen nog maar heel weinig mensen mogelijk last hebben van het rainbow effect, (maarja er zijn ook mensen die daar last van hebben met LCD (ja je leest het goed, met LCD))
    De tw10 moet je laten liggen erg slechte beamer. Voordeel van de infocus 4805 is ook nog eens datie eigenlijk bijna geen calibratie nodig heeft en dus standaard uit de doos voor 90% van de gebruikers goed genoeg is.

  16. #16

    Standaard

    Ik sluit me aan bij j_man. Voor de x360 gaat er niks boven een native 1280x720 aangezien de box dat uitstuurt.

    De PJ-TX100 is nu al onder de 1000 euro, en die zou ik zeker overwegen.

    Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. :wink:

    http://redcoon.nl/redcoon/urwfilter/...516/index.html

  17. #17

    Standaard

    Ik heb nog geen advies gezien over de ophanging, dus bij deze:
    Kijk zeker in het assortiment van Vogel's (www.vogels.com) daar vindt je namelijk degelijke beugels in verschillende soorten en maten. Wil je de beamer regelmatig uit het zicht hebben, kies dan bijv. voor een kliksysteem zodat je de beamer tijdelijk in de kast zet etc. Succes

  18. #18
    R. de Veen
    Guest

    Standaard

    Goedemorgen iedereen.

    De TX-100 is idd een prima beamer op die resolutie, helaas in Nederland moeilijk verkrijgbaar sinds de intrede van de TX-200.

    Mocht je iets meer budget hebben is dit zeer zeker de moeite waard om eens te bekijken.
    Op vele forums staat deze beamer op dit moment goed bekend.
    Enorm contrast ratio van 5000:1 (softwarematig zelfs 7000:1)
    Ik heb de Beamer (door mn werk) in Opstelling gezien naast de Panasonic PT-AE900 en de Sanyo PLV-Z4 en de Hitachi wint het in mijn Optiek zeer zeker.

    De PD125 van Acer ken ik ook is is minder geschikt voor film , op 1 of andere manier kan acer de snelheid niet aan, je ziet dan iemand het hoofd bewegen en blijft zn neus een fractie van een sconde langer staan .
    ( heel vervelend)

    Het feit dat de Epson TW10 een slachte beamer is wil ik graag even weerleggen.
    Wat is je standaard voor beeldkwaliteit in verhouding tot prijs.
    Voor de prijs van de TW10H is de beamer geweldig.
    Ik heb in het verleden mijn verleden ook de TW10 in huis gehad en was daar dik tevreden mee, we hebben zeer zeker veel plezier gehad met de machine die een goede beeldkwaliteit levert voor de gemiddelde woonkamer waar men gezellig een filmpje kijkt.

    Het verschil van DLP en LCD is de moeite waard om uit te zoeken, voordat je straks op aanraden van iemand die geen last heeft van regenboogeffect een DLP machine koopt en je er wel last van hebt.(dan kijk je geen film weer).

    Succes met je keuze!
    Laat je het nog even weten op het forum wat je hebt aangeschaft.
    Ik vind het altijd intressant om te weten wat men gekozen heeft en waarom.

  19. #19

    Standaard

    Dag iedereen!

    Ik kan de SANYO Z1 kopen, voor zo'n 800 euro. Doe ik hier goed aan? Ik heb helemaal geen ervaring met beamers (dus nog minder dan een leek). De reviews op internet zijn lovend, maar merken bijna allemaal op dat de lamp slechts zo'n 1000 tot 1500 u meegaat. Iemand ervaring mee?Alvast bedankt voor de reacties!
    There is only one real truth: causality!...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Deckard
    Dag iedereen!

    Ik kan de SANYO Z1 kopen, voor zo'n 800 euro. Doe ik hier goed aan? Ik heb helemaal geen ervaring met beamers (dus nog minder dan een leek). De reviews op internet zijn lovend, maar merken bijna allemaal op dat de lamp slechts zo'n 1000 tot 1500 u meegaat. Iemand ervaring mee?Alvast bedankt voor de reacties!
    dat is toch een behoorlijk oude projector? ik denk dat je beter wat extra geld kunt uitgeven voor een nieuwe.......

  21. #21

    Standaard

    Hoi,

    Ik weet niet of ik het mag posten, maar als je nog steeds een beamer zoekt heb ik er ook eentje te koop :wink: . Een NEC VT540k met nog 1800 branduren in eco-mode.
    Even ter vergelijking: als ik de mensen van het htforum moet geloven (en dat doe ik :P is de NEC te vergelijken met de Epson TW200).
    Stuur me maar een PM bij interesse.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •