Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Sluit je DVD speler zowel analoog als digitaal op je receiver aan,
    op het oog dat je cd's wil gaan besluisteren via je dvd...

    Verouderde signalen op een CD kunnen wel eens vervormen bij
    digitale overdracht en dan is analoog gewoon beter, dus extra
    tulpkabeltje ertussen prikken kan géén kwaad

  2. #27

    Standaard

    niet verkeerd op vatten maar: DUH!!!!!!

    heb nie voor nix een DTS versterker!!
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Sluit je DVD speler zowel analoog als digitaal op je receiver aan,
    op het oog dat je cd's wil gaan besluisteren via je dvd...

    Verouderde signalen op een CD kunnen wel eens vervormen bij
    digitale overdracht en dan is analoog gewoon beter, dus extra
    tulpkabeltje ertussen prikken kan géén kwaad
    Sorry...... maar dit is absolute onzin....... Vaak zijn de dac's in je receiver/ versterker geluidstechnisch veel beter, zeker bij de goedkopere dvd-spelers... dan is het beter de dac's in de receiver/ versterker te gebruiken.... Dat sommige cd's anders klinken bij digitale overdracht dan bij analoog is dus absolute onzin... want dit is te wijten aan de DAC's

    Groet bjorn

  4. #29
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Trust me Bjorn, geen onzin Speel jij maar een cd af die ruim 10
    jaar oud is

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Trust me Bjorn, geen onzin Speel jij maar een cd af die ruim 10 jaar oud is
    Maar dat bewijst het tegendeel nog niet, Paul...
    Het is gewoon bekend dat de meeste DVD spelers niet zo denderend zijn vwb CD's afspelen. Ik kan dat bevestigen, want mijn oude Philips CD speler klinkt toch echt beter als mijn Sony DVD speler.
    Niet om olie op het vuur te gooien, maar heel misschien valt jouw stelling te beredeneren. Misschien moet je er wat achtergrond bij zoeken, maar ik herinner me een discussie over coax of optical kabel tussen DVD speler en receiver. Een achtergrondstuk over de technologie leerde me dat er best een aantal CD's zijn die slecht opgenomen zijn. Slecht in de zin van minescule timing afwijking (jitter). Dit is natuurlijk niet zo best, maar ik kan me voorstellen dat de ingbouwde DAC van een CD speler dit kan corrigeren. Afhankelijk van de receiver is dit corrigerende vermogen misschien minder. Het schijnt ook dat een MiniDisc recorder dit corrigerend vermogen heeft en dat je een slecht opgenomen CD wél goed op zo'n MiniDisc kunt krijgen.
    Dus wie weet is dit de reden dat het analoog beter kan klinken als digitaal. Maar dit is ook maar een theorie en bottom line is dat het hoogstwaarschijnlijk van de DAC's afhangt.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #31
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Heb ook nooit beweerd dat het aan meer dingen ligt voordat je
    de vervorming hoort, maar het wordt in feite gewoon in de meeste
    visuele audio zaak aangeraden je DVD speler zowel analoog als digitaal
    aan te sluiten, maar het maakt mij verder ook niet uit, het is
    maar net wat je hoort of weet Ik lig er niet wakker om want
    ik speel géén cd's af via een DVD speler, daar heb je nog zoals
    je al zei de uitvinding CD speler voor

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    maar het wordt in feite gewoon in de meeste
    visuele audio zaak aangeraden je DVD speler zowel analoog als digitaal aan te sluiten
    Da's eigenlijk ook een beetje wat ik bedoel. Bij mij werkt dat argument nooit zo goed....
    Ik ben een beetje eigenwijs en wil altijd graag weten hoe zoiets komt voordat ik het voetstoots aanneem. Net als in dit opti/coax kabel discussie. Maar jouw verhaal kan ik met de wetenswaardigheden uit die discussie nog wel zo'n beetje onderbouwen, dus al met al valt het nog best mee...

    Helaas kan ik mijn CD speler niet meer bij mijn set zetten. Hij pas qua kleur en afmetingen niet meer in mijn opstelling... En het was zo'n goeie CD-942 van Flips...een van de eerste met bitstream techno. Perfect geluid. Het was eindelijk sinds de beroemde CD-160 weer een hele goede uit Eindhoven.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Trust me Bjorn, geen onzin Speel jij maar een cd af die ruim 10
    jaar oud is
    ik heb meerdere cd's die meer dan 10 jaar oud zijn... en zelfs als ik de proef op de som neem (heb ik gelukkig al eens eerder gedaan), klinken deze cd's nog zeer goed in verschillende cd-spelers.

    Punt is wel dat de verschillende cd-spelers (in dit geval denon, rotel, proceed PDT3) klankmatig een andere aanpak van het geluid laten horen. Dit heeft natuurlijk te maken met het loopwerk en de DAC's. Zelfde test met de 3 cd-spelers + 2 dvd spelers allen digitaal aangesloten (iedere keer met dezelfde VAn den Hul coaxiale aansluiting), zijn er minimale klankmatige verschillen te ontdekken. (die bij het kwaliteitsloopwerk een groter verschil laat horen) >>de versterker in dit geval is een Denon AVC-a10se geweest. Dit is dus duidelijk te wijten aan de interne DAC's van de versterker en niet aan het CD-tje... immers digitaal aangesloten zijn de verschillen minimaal.

    Als we later naast de denon AVC-a10se nog een rotel zetten en een wordt digitaal aangesloten, klankmatig een duidelijk verschil gehoord, dit is weer te wijten aan de DAC's intern van de versterker (en een paar andere elementen die ik hier niet ga behandelen...)

    Ik heb deze tests voor de gein eens met een vriend gedaan om te zien hoeveel er uit mijn versterker te halen viel... het vergelijkinsmateriaal was een voor- en eindversterker home-cinema van Rotel en een Mark levinson voor- en eindversterker, nl de 26,5 en de 28. (het loopwerk van proceed met DAC is onderdeel van het ML systeem)

    Deze hele uiteenzetting is dus om min of meer nogmaals aan te duiden dat jouw stelling te verwerpen is.

    Groet Bjorn

  9. #34

    Standaard

    ten eerste !!! :

    weer een hele goede uit Eindhoven.
    ALLES UIT EINDHOVEN IS GOED !!!!

    ten tweede:

    volgens mij klinken cds in een gewone cdspelers en dan praat wel ik wel over goeie!! veel beter als in een dvdspeler
    1 simpel punt, ja dvdspelers spelen ook cds af zou stom zijn als deze dat niet deden maar dat neemt niet weg dat de techniek in dvdspelers bedoelt is voor DVD en niet specifiek voor CD wat bij de cdspeler wel het geval is!! dus de onderdelen van een cdspeler zullen ook wel specifiek afgesteld zijn om HEEL goed cds af te spelen!!!

    dan kan je wel allemaal met van die moeilijke kreten gaan gooien diek toch nie begrijp (ja het is me hobby maar zover ga ik niet!! )
    maar volges mij is het zo toch simpel uit te leggen!!!
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •