Pagina 56 van 253 EersteEerste ... 64652535455565758596066106156 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.376 tot 1.400 van 6320 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #1376

    Standaard

    Maar dit topic is toch niet alleen voor filmgerelateerde mensen?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  2. #1377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Maar dit topic is toch niet alleen voor filmgerelateerde mensen?
    Klopt.

    Btw:
    Rockpionier Bo Diddley overleden

    JACKSONVILLE - Muzikant Bo Diddley is maandag op 79-jarige leeftijd overleden, heeft een woordvoerder meegedeeld.

    Diddley overleed aan hartfalen. In augustus 2007 had hij een hartaanval. Drie maanden eerder werd hij getroffen door een beroerte die zijn spraakvermogen aantastte. Hij verbleef in Florida om te revalideren.

    Diddley bespeelde een zelfgebouwde, vierkante gitaar en trad op met zonnebril en zwarte hoed. Zijn eerste single, 'Bo Diddley', kwam uit in 1955 en bevatte zijn kenmerkende, ritmische speelstijl. Op de B-kant stond 'I'm a man', dat een rock-klassieker werd.
    Zie http://www.volkskrant.nl/kunst/artic...dley_overleden

    Eigenlijk is hij meer een Blues-legende zou ik zeggen.

  3. #1378

    Standaard

    I'm A Man is een geweldige plaat, verder ben ik niet echt bekent met de beste man.

    Yves-Saint Laurent ken ik meer als merknaam, nooit geweten dat die persoon nog leefde

    R.I.P.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  4. #1379

    Standaard

    Yves-Saint Laurent kan me persoonlijk niet veel schelen, maar ach: over de doden niets dan goeds I suppose?

    Bo Diddley is zeker jammer... moet tot mijn schaamte zeggen dat ik nooit van de man achter de kleppers van hits had gehoord. En dat kan nu ook niet meer

    RIP
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #1380

    Standaard

    Ondanks zn leeftijd doet het nieuws over Bo Diddley me wel wat.
    Aantal jaren terug trad ie op in Hardenberg maar hij was ziek, had net een lange vlucht achter de rug en zodoende niet super in vorm.
    Hij verontschuldige zich, maar kwam even later toch terug "for his fans", hij stond te kotsen achter een versterker en moest er toen echt de brui aan geven.
    Maar in plaats van een fluitconcert kwam er een geweldig gemeend applaus van de aanwezigen wat me echt kippenvel bezorgde.

    Een man met een prachtig repertoire maar het liefst hoor ik van hem:

    You can't judge the fish
    By looking at the pond
    You can't judge the right
    By looking at the wrong
    You can't judge one
    By looking at another
    You can't judge a book
    By looking at the cover
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  6. #1381

    Standaard

    Acteur Mel Ferrer (90) overleden

    Op zijn ranch in Santa Barbara is acteur en regisseur Mel Ferrer maandag overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. De producer van talrijke films en weduwnaar van Audrey Hepburn was 90 jaar oud.

    Films waarin Ferrer acteerde zijn 'Lili', 'War and peace' en 'The sun also rises'. Ook regisseerde hij films, zoals de thriller 'Wait until dark' uit 1967, waarin Hepburn een blinde vrouw speelt die in haar appartement wordt geterroriseerd door drugdealers.
    Wait until dark en War and peace vond ik erg goed. Maar dan meer vanwege Hepburn en minder vanwege Ferrer.

  7. #1382

    Standaard

    R.i.p.
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  8. #1383

    Standaard

    Ferrer speelde ook mooie rollen in de spektakelfilms The Fall of the Roman Empire, Knights of the Round Table en Scaramouche.

    Overigens had hij Wait Until Dark niet geregisseerd, alleen geproduceerd.

    R.I.V.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  9. #1384

    Standaard

    Italiaanse regisseur Dino Risi (91) overleden

    (Novum/Ap) - De Italiaanse regisseur Dino Risi is zaterdag op 91-jarige leeftijd overleden. De filmmaker, die in 1974 werd genomineerd voor een Oscar, kampte al een poosje met gezondheidsproblemen. Hij overleed in zijn appartement in Rome.

    Risi werd vermaard door zijn lichtvoetige komedies die meestal draaiden om stereotype Italianen. De films 'Poveri ma belli' uit 1957 en 'Il Sorpasso' uit 1962 behoren tot zijn bekendste. Zijn script van 'Profuma di donna' leverde hem een Oscarnominatie op. Deze film werd later door de Amerikaanse regisseur Martin Brest opnieuw opgenomen als 'Scent of a woman. De remake verdiende begin jaren negentig vier nominaties voor Oscars, waarvan hoofdrolspeler Al Pacino er een verzilverde.

    Begin jaren vijftig brak Risi door met de film 'Pane, Amore e...', waarin onder anderen Vittorio de Sica en Sophia Loren speelden. Loren reageert verslagen op de dood van de regisseur. "Ik vind het verschrikkelijk dat hij is overleden. Zijn films waren prachtig en grappig."
    Zie http://www.trouw.nl/laatstenieuws/la...i_91_overleden

    En nog eentje:

    'Wonderful Life' actor Bob Anderson dies at 75

    LOS ANGELES (AP) — Bob Anderson, who played the young George Bailey in the Christmas classic "It's a Wonderful Life," has died. He was 75.

    Anderson died Friday of cancer at his home in Palm Springs, his wife, Victoria, said Saturday.

    Robert J. Anderson grew up in a Hollywood family. His father, Gene, was an assistant director and later a production manager. His uncles were directors William Beaudine and James Flood, and his brothers and cousins were editors and production managers.

    Anderson was introduced to films when relatives arranged for him to appear in a movie scene that called for a baby, his wife said.

    He was 7 when he appeared in the 1940 Shirley Temple film "Young People" and went on to play roles in such films as 1945's "A Tree Grows in Brooklyn."

    But he was best known for his role as the young Bailey in Frank Capra's 1946 "It's a Wonderful Life," the same character portrayed in adulthood by James Stewart. In one scene, the story called for him to spot a potentially fatal error made by a drunken druggist, played by H.B. Warner.

    Warner took the role seriously and on the day of shooting had been drinking and was "pretty ripe," Victoria Anderson said. The scene called for Warner's character to slap the boy.

    Anderson told the Los Angeles Times in 1996 that the scene and its rehearsals were painful.

    "He actually bloodied my ear," Anderson told the paper. "My ear was beat up and my face was red, and I was in tears."

    "At the end when it was all over, he (Warner) was very lovable. He grabbed me and hugged me, and he meant it," Anderson said.

    Anderson enlisted in the Navy during the Korean War, serving as a photographer on aircraft carriers, his wife said.

    After the war, he spent four decades in the movie industry. From the 1950s through the 1990s he worked steadily, rising from second assistant director to production manager for movies and TV shows, his wife said.
    Laatst aangepast door Richard B. : 08-06-2008 om 22:42

  10. #1385

    Standaard

    R.i.p.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #1386

    Standaard

    R.i.p.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  12. #1387

    Standaard

    R.i.p.
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  13. #1388

    Standaard

    rip, al ken ik geen van beide.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #1389

    Standaard

    Aint-it-cool-news meldt dat Stan Winston vannacht overleden is. Als dat klopt, dan is het een groot verlies.

    Edit: Comingsoon meldt het nu ook. Het schijnt dus toch te kloppen.
    Laatst aangepast door mark t : 16-06-2008 om 20:54
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #1390

    Standaard

    Special effects and makeup guru Stan Winston passed away on Sunday, June 15th in Los Angeles, California. He was 62.

    Winston died at home Sunday evening after a seven-year struggle with multiple myeloma.

    Winston was best known for his work for the "Terminator," "Jurassic Park" and "Predator" series, and Edward Scissorhands. The 3-time Oscar winner most recently worked on Iron Man and was special effects supervisor on the upcoming Terminator Salvation: The Future Begins.

    Winston won Oscars for Aliens (1986), Terminator 2: Judgment Day (1992) and Jurassic Park (1993).


    R.I.P.

  16. #1391

    Standaard

    Rip
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  17. #1392

    Standaard

    Wow, hier schrik ik van. RIP.

  18. #1393

    Standaard

    Sjeezes! Dat is inderdaad schrikken, ja. Wist nog geen eens dat ie ziek was.

    Een groot verlies in de filmwereld! Zou mooi zijn als ze de nieuwe Terminator-film aan hem opdragen.

    R.I.V. Stan Winston

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  19. #1394

    Standaard

    Ik zat nog voor de berichten te denken aan zijn interessante uitleg van de SFX op de Predator DVD en nu lees ik dit. RIP
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  20. #1395

    Standaard

    Wow! Da's toch behoorlijk schrikken... 62 jaar, veel te jong... Een groot verlies voor de filmwereld...

    R.I.P. Stan...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  21. #1396

    Standaard

    Ik schrok ook toen ik vanmorgen wakker werd. Totaal geen idee dat de man ziek was. Erg jammer! Zijn werk zal gemist worden. Een enorm genie die elke film dat toch wat meer gaf. Zijn werk spreekt voor zich. Vele films zouden er nooit zo strak uitgezien hebben zonder hem.

    RIP Stan!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  22. #1397

    Standaard

    R.I.P. mooie nalatenschap, veels te vroeg.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  23. #1398

    Standaard

    Ik had nog nooit van hem gehoord, maar een mooie lijst van films waaraan hij meegewerkt heeft. RIP

  24. #1399

    Standaard

    rip
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #1400

    Standaard

    R.i.p.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

Pagina 56 van 253 EersteEerste ... 64652535455565758596066106156 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •