Pagina 185 van 253 EersteEerste ... 85135175181182183184185186187188189195235 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.601 tot 4.625 van 6318 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #4601

    Standaard

    Stones-saxofonist Bobby Keys overleden



    De Amerikaanse saxofonist Bobby Keys, die onder andere jarenlang met de Rolling Stones speelde, is op 70-jarige leeftijd overleden. Dat meldden Amerikaanse en Britse media dinsdag.

    Sessiemuzikant Keys speelde mee op veel albums van de Stones en trad bij bijna alle toerneeën van de band met hen op. Daarnaast speelde hij mee met veel andere grootheden zoals B.B. King, The Who, John Lennon en Eric Clapton. De Amerikaan belandde al op 15-jarige leeftijd in de muziek.

    Zijn band met Keith Richards van de Stones was speciaal: ze werden op dezelfde dag (18 december 1943) geboren. Het is niet bekend waaraan Keys is overleden. In oktober zegde hij optredens af wegens ziekte.

    Bron : Telegraaf.nl

  2. #4602

    Standaard

    ldv.jpg

    R.I.P. LUC DE VOS

    Ik was één van Nederlandse ("Hollandse" zoals men in Vlaanderen zegt) fans, dit zijn mijn persoonlijke herinneringen en impressies:

    http://deblogvanswinkels.blogspot.be/2014/12/luc-de-vos-alsof-lachen-pijn-doet.html

  3. #4603

  4. #4604

    Standaard

    Belgische koningin Fabiola overleden



    Koningin Fabiola, de 'grande dame' van het Belgische koningshuis, is vrijdag op 86-jarige leeftijd in haar woning, het Kasteel van Stuyvenberg in Laken, overleden. Dat meldt het koninklijk paleis.

    ,,Met zeer grote droefheid melden we het overlijden van Hare Majesteit Koningin Fabiola vanavond in het Kasteel Stuyvenberg te Brussel'', twittert het Belgische koningshuis.

    Fabiola is de tante van de huidige koning Filip. Na het overlijden van haar echtgenoot in 1993 trok ze zich terug uit het publieke leven.

    Gezondheidsproblemen
    Fabiola had al langere tijd gezondheidsproblemen. Ze had osteoporose, een ouderdomsziekte die haar botten verzwakte. Daarnaast leed ze aan zuurstoftekort in haar bloed. Volgens Belgische media was ze aan haar rolstoel gekluisterd. In juli 2013 is ze voor het laatst in het openbaar verschenen voor een mis op de sterfdag van Boudewijn.

    Het huwelijk van Fabiola en Boudewijn bleef kinderloos. Dat was een zware persoonlijke last die het koppel moest dragen. Fabiola kreeg meerdere miskramen.

    Na het overlijden van Boudewijn volgde zijn broer Albert hem op als koning. Die maakte in juli 2013 als koning plaats voor zijn zoon Filip. Hij is getrouwd met koningin Mathilde. Zij hebben vier kinderen: de prinsessen Elisabeth en Eléonore en de prinsen Gabriël en Emmanuel.

    Erfenis
    Twee jaar geleden kwam Fabiola nog in opspraak vanwege de wijze waarop ze haar nalatenschap had geregeld. Ze had daarvoor een fonds in het leven geroepen waarin haar erfenis was ondergebracht. Dat wekte de woede van de Belgische regering en de publieke opinie, omdat het er alle schijn van had dat de koningin zo successierechten wilde ontlopen.

    Daarmee toonde ze weliswaar aan goed ingeburgerd te zijn in België, want wat zij deed, was wettelijk toegestaan, maar vanwege de voorbeeldfunctie van het Koninklijk Huis en het feit dat ze al twintig jaar een uitkering kreeg van ongeveer 1,4 miljoen euro viel dat bijzonder slecht. Ze moest het fonds opgeven en de regering kortte onmiddellijk haar uitkering.

    Reacties
    ,,Koningin Fabiola heeft koning Boudewijn bijgestaan gedurende zijn volledige koningschap, ten dienste van België. We zullen haar blijven herinneren omwille van haar présence en beschikbaarheid, in het bijzonder tegenover de zwaksten in onze samenleving.''

    Een eerbetoon aan de Belgische majesteit in 10 foto's.


    Koningin Fabiola, prinses Eleonore, koningin Mathilde, prins Gabriel, koning Philip,
    prinses Elisabeth, prins Emmanuel en koning Albert II en koningin Paola op 21 juli 2013.




    Bron : Ad.nl

  5. #4605

    Standaard

    Ken Weatherwax (Adans Family jaren 60) overleden: http://www.telegraaf.nl/prive/234279...n=twitterfeed#
    Hij speelde de zoon. Hij is slechts 59 jaar geworden.

    Lo Vermeulen overleden: http://www.nu.nl/film/3946859/scenar...overleden.html

  6. #4606

    Standaard

    Udo Jürgens overleden



    De Oostenrijkse zanger Udo Jürgens is op 80-jarige leeftijd overleden.



    Udo stortte tijdens een wandeling in Zwitserland in, melden diverse Duitstalige media. De zanger is zondagmiddag in het ziekenhuis overleden aan acuut hartfalen. Het management van Udo is diep bedroefd om het overlijden van de zanger en vraagt de fans om privacy in deze verdrietige tijd.

    Udo gaf in september nog een openhartig interview over het feit dat hij ouder werd. "Toen ik zeventig werd, voelde ik me vijftig, en nu met tachtig voel ik me hooguit een jaar ouder. Afgezien van wat kleine ongemakken die iedereen ervaart voel ik met fit", zei hij. "In mijn geest ben ik niets veranderd. Ik zou me oud voelen als de levensvreugde afnam, als ik cynisch zou worden. Maar het is natuurlijk wel moeilijk om te beseffen dat ik niet lang meer heb. Ik houd intens van het leven."

    Udo won in 1966 het Eurovisie Songfestival met het lied Merci chérie. Hij was de eerste Oostenrijker die het Eurovisie Songfestival won. Conchita Wurst volgde hem in 2014 op. Udo deed in 1964 ook al mee aan het liedjesfestijn met Warum, nur Warumen eindigde toen op de zesde plaats. Met het lied Sag' ihr, ich laß sie grüßen werd hij in 1965 vijfde.

    Bron : Telegraaf.nl

  7. #4607
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    De Britse actrice Billie Whitelaw overleden..


    http://www.nu.nl/film/3959244/britse...overleden.html
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 22-12-2014 om 08:08
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #4608

    Standaard

    Zanger Joe Cocker (70) is overleden



    De Engelse zanger Joe Cocker (70) is overleden aan de gevolgen van longkanker. Dat meldt ITV News. Cocker is onder meer bekend van "With a little help from my friends" en "Unchain my heart".

    Later meer...

    Bron : Deredactie.be

    Als herinnering aan deze grootheid :





    Official statement on death of Joe Cocker

    Sony Music have released a statement on Joe Cocker's death at the age of 70.
    John Robert Cocker, known to family, friends, his community and fans around the world as Joe Cocker, passed away on December 22, 2014 after a hard fought battle with small cell lung cancer. Mr. Cocker was 70 years old.
    Joe Cocker was born 5/20/1944 in Sheffield, England where he lived until his early 20’s. In 2007 he was awarded the OBE by the Queen of England.
    His international success as a blues/rock singer began in 1964 and continues till this day. Joe created nearly 40 albums and toured extensively around the globe.
    – SONY MUSIC STATEMENT

    The statement added that Mr. Cocker is survived by wife Pam, of Crawford; his brother Victor of Norfolk, England; his step-daughter, Zoey Schroeder and two grandchildren, Eva & Simon Schroeder.

    Laatst aangepast door DVD Watcher : 22-12-2014 om 18:41

  9. #4609

    Standaard

    Net vernomen op het journaal.
    Joe Cocker overleden.

    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/1.2190342

    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  10. #4610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hanske636 Bekijk bericht
    Net vernomen op het journaal.
    Joe Cocker overleden.

    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...ziek/1.2190342
    Kijk eens naar boven

  11. #4611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Kijk eens naar boven
    Ik denk dat toen hanske zijn bericht typete dat er van jouw nog niet stond.
    Maar ik hoorde het net ook op de radio. 70 jaar 'pas'. Ik dacht dat ie al veel ouder was.
    Van de week nog zijn "You Can Leave Your Hat On" meegezongen tijdens The Full Monty
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #4612

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik denk dat toen hanske zijn bericht typete dat er van jouw nog niet stond...
    Stond er al 19:24 en die van hem 19:25 uur, weliswaar maar een minuutje, maar stond er al.

    Maar wel jammer dit overlijden, was toch een grootheid.

  13. #4613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Stond er al 19:24 en die van hem 19:25 uur, weliswaar maar een minuutje, maar stond er al.
    't Is goed. Je bent gewonnen.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  14. #4614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Stond er al 19:24 en die van hem 19:25 uur, weliswaar maar een minuutje, maar stond er al.
    Ja, ja... je was de eerste met dit nieuws... Ludo bedoelde dat hij wellicht al aan het typen was toen jouw bericht er stond..

  15. #4615

    Standaard

    R.i.P. Veel grootheden overleden overleden dit jaar, ook op muziek gebied.


  16. #4616

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hanske636 Bekijk bericht
    't Is goed. Je bent gewonnen.
    Rustig maar,

    Hier een verslag van zijn laatste concert in nederland met foto's :

    http://www.roarezine.nl/2013/05/14/j...ouw-eindhoven/


  17. #4617

  18. #4618

    Standaard

    Voormalig premier Leo Tindemans is op 92-jarige leeftijd overleden.



    Leo Tindemans, geboren op 16 april 1922, gold als één van de belangrijkste sterkhouders bij de christendemocratische partij CVP, later CD&V.

    In zijn lange politieke carrière is de christendemocratische staatsman federaal en Europees parlementslid, partijvoorzitter en minister geweest. Leo Tindemans studeerde tijdens de oorlogsjaren handelswetenschappen in Antwerpen (Sint-Ignatius) en na de oorlog economie aan de Gentse universiteit. Hij is al Kamerlid als hij in Leuven ook nog een licentie politieke wetenschappen behaalt. Later werd hij hoogleraar Economie en Sociaal Recht aan de Katholieke Universiteit Leuven. Tussen 1965 en 1973 was hij eveneens burgemeester van Edegem.

    Na zijn eerste studies timmerde hij aan zijn indrukwekkende politieke carrière. Hij was CVP-volksvertegenwoordiger van 1961 tot 1989. Vanaf 1968 bekleedde hij verschillende ministerposten, waaronder minister van Communautaire Betrekkingen en minister van Begroting. In 1974 werd hij eerste minister. In 1978 blies hij als premier de regering op ten gevolge van de communautaire perikelen rond het Egmontpact. De manier waarop - 'voor mij is de grondwet geen vodje papier, ik ga naar de koning en biedt het ontslag van de regering aan' - zijn legendarisch geworden. Als CVP-lijsttrekker bij de Europese verkiezingen van juni 1979 behaalde hij het absolute record aan voorkeurstemmen: 983.000. Hij werd CVP-voorzitter en in 1981 zou hij nog minister van Buitenlandse Zaken worden. In 1989 verliet hij de nationale politiek en koos hij voor het Europese Parlement. Tien jaar later zou hij de actieve politiek verlaten. Tindemans was een typische vertegenwoordiger van een volkspartij. Arbeider en intellectueel konden zich in hem herkennen.

    Na Wilfried Martens en Jean-Luc Dehaene is Leo Tindemans nu al de derde oud-premier waar de christendemocraten van CD&V op korte tijd afscheid van moeten nemen.

    Bron: standaard.be
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #4619

  20. #4620

    Standaard

    Gilmore Girls-acteur overleden

    Acteur Edward Herrmann, bekend van zijn rol als Richard Gilmore in de serie Gilmore Girls, is vanmorgen overleden.

    Herrmann overleed aan de gevolgen van een hersentumor, meldt TMZ. Hij lag de afgelopen drieënhalve week op de intensive care. Zijn toestand verbeterde niet, waarna zijn familie besloot hem van de beademing af te laten halen door de artsen, meldt de Amerikaanse showbizzsite. De acteur laat een vrouw, een ex-vrouw en drie kinderen achter. Herrmann speelde de rol van de vader van Lorelai en de opa van Rory in Gilmore Girls. De serie werd in Nederland op NET 5 uitgezonden.

    Bron: telegraaf.nl

  21. #4621

    Standaard





    Khan Bonfils, een Britse acteur die bekend werd als Jedi master in Star Wars en ook meespeelde in een James Bondfilm, is overleden (42) tijdens een repetitie voor een nieuw theaterstuk. Medewerkers van de productie probeerden hem nog te reanimeren, maar alle hulp kwam te laat.
    Bonfils was aan het repeteren voor het theaterstuk ‘Dante’s Inferno’, dat deze week in Londen in première zou gaan. De spelers van het gezelschap zijn bijzonder aangeslagen. ‘Khan stortte simpelweg ineen tijdens de repetities. We hebben nog geprobeerd om hem te redden, maar jammer genoeg kon hij niet meer gereanimeerd worden. Zijn verlies is een tragedie, hij zal enorm gemist worden’, klinkt het in een officieel statement.
    De precieze oorzaak van het overlijden wordt nog onderzocht. Bonfils zal door een andere acteur vervangen worden, zodat het theaterstuk deze week alsnog in première kan.

  22. #4622

    Standaard

    Actor Rod Taylor, who starred in “The Time Machine” and opposite Tippi Hedren in “The Birds,” died in Los Angeles on Wednesday of natural causes. He was 84.

    The Australian-born actor’s career spanned over six decades, but his first big break came in 1960 when he starred in the George Pal-directed adaptation of “The Time Machine.” In 1961, he voiced Pongo in the animated Disney’s classic “101 Dalmatians.” But his most iconic role was as Mitch Brenner in Alfred Hitchcock‘s 1963 horror classic “The Birds.” Taylor and Hedren spent much of the film running from menacing flocks of birds, which went on an inexplicable rampage against a quaint island town.

  23. #4623

    Standaard

    R.I.P. Rod Taylor. Binnenkort maar weer eens The Time Machine opzetten....echt een klassieker.

  24. #4624

    Standaard

    Samuel Goldwyn Jr., the son of a fiercely independent-minded Hollywood mogul and the producer of many independent films in his own right including “Mystic Pizza” and studio hits including “Master and Commander,” died Friday at Cedars-Sinai Medical Center in Los Angeles. He was 88. His son John Goldwyn told the New York Times he died of congestive heart failure.

    Goldwyn Jr. received his final credit as a producer, together with son John and others, on Fox’s long-gestating remake of the Goldwyn Sr.-produced classic “The Secret Life of Walter Mitty,” starring and directed by Ben Stiller and released in December 2013.

    Bron: Variety.com

  25. #4625

Pagina 185 van 253 EersteEerste ... 85135175181182183184185186187188189195235 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •