Pagina 143 van 252 EersteEerste ... 4393133139140141142143144145146147153193243 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.551 tot 3.575 van 6299 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #3551

    Standaard

    R.i.V.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #3552
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    R.i.p.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3553

    Standaard

    Home Alone-acteur Roberts Blossom overleden

    Roberts Blossom, ook wel bekend als buurman Marley in de film Home Alone, is op 87-jarige leeftijd overleden.





    Roberts overleed vrijdag in Santa Monica. Dit heeft zijn dochter Deborah bevestigd aan New York Post. Roberts stierf een natuurlijke dood.
    De acteur werd bekend door zijn rollen in Home Alone, The Great Gatsby, Escape from Alcatraz en Close Encounters of the Third Kind.
    Eind jaren '90 zette Roberts na twintig jaar een punt acter zijn acteercarrière, omdat hij zich wilde ontwikkelen als dichter.

  4. #3554

    Standaard

    r.i.p
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #3555

    Standaard

    Afgelopen kerst nog gezien, R.I.P.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  6. #3556

    Standaard Johnny Kraaykamp

    Johnny Kraaykamp (senior) is gistermidag overleden. Gezien z'n conditie en leeftijd niet helemaal onverwacht. Op recente beelden zag hij er toch behoorlijk broos uit, maar hij is dan ook 86 jaar oud geworden. Mooie leeftijd.
    Laatst aangepast door mark t : 18-07-2011 om 07:06
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #3557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Johnny Kraaykamp (senior) is gistermidag overleden. Gezien z'n conditie en leeftijd niet helemaal onverwacht. Op recente beelden zag hij er toch behoorlijk broos uit, maar hij is dan ook 86 jaar oud geworden. Mooie leeftijd.
    Postuum John Kraaijkamp: komiek van de oude stempel met perfecte timing



    Hij had dat grappige lachje. Dan trok hij even met een lip en ontblootte zijn kleine ondertanden. Zijn gezicht kreeg meteen iets komisch, en tegelijkertijd ook iets ongemakkelijks. Johnny Kraaijkamp was een komiek van de oude stempel, geprezen om zijn perfecte timing. Maar de tragiek was nooit ver weg, en dat kon hij gebruiken in zijn serieuze toneelrollen. Gisteren overleed hij, op 86-jarige leeftijd in het bijzijn van familie en vrienden.

    Jan Hendrik heette hij eigenlijk, maar dat werd al snel Johnny. Geboren op 19 april 1925 aan het Kadijksplein in Amsterdam, groeide hij op in de Kinkerbuurt waar het gezin Kraaijkamp - hij had twee oudere zussen en een broer - al snel naar toe verhuisde.

    Zijn vader was een groenteman én een grapjas. 'Heel gekke man, die ouwe van mij. Hij deed niks, maar als ie wat zei, moest je lachen.' Nadat hij na een ongeluk met zijn groentekar arbeidsongeschikt was geworden, deed vader Willem letterlijk niks meer. Zijn moeder maakte huizen schoon voor wat geld. Op zijn dertiende moest Johnny zelf aan de bak.

    Haringkar

    Zijn komisch talent openbaarde zich al snel. Op school eerst, later op een Amsterdamse straathoek rond een haringkar. Op z'n veertiende stond hij in Carré, als jongenssopraan. Niettemin zei hij later in een interview: 'Ik had nooit gedacht entertainer te worden. Dat is na Duitsland gekomen (hij werd in '43 opgepakt en daar te werk gesteld, red.). Ik zong bij Heck in Amsterdam, had een gitaar, deed net alsof ik mezelf begeleidde. Daar is het flauwekul maken begonnen. Toen entertainen in een bar. Praten met het publiek, de lach uitlokken, als een sport, een soort verslaving.'

    Vermoedelijk zal Johnny Kraaijkamp (of John sr. - 'op mijn 58ste en met vier kinderen is het geen Johnny meer, maar John') bij het grote publiek van nu het best bekend zijn als Piet Bovenkerk uit de comedyserie 'Het Zonnetje in Huis', dat vanaf 1993 tien jaar lang te zien was op de televisie (en daarna op allerlei commerciële zenders werd herhaald).

    Hij speelde hierin naast zijn zoon John Kraaijkamp jr. en Martine Bijl - een oude knorrige pa die bij zijn zoon in huis wil komen wonen nadat zijn vrouw is overleden.

    Rijk de Gooijer

    Het publiek van eerder zal misschien sneller denken aan Kraaijkamps samenwerking met Rijk de Gooijer die hij leerde kennen in het Amsterdamse amusementscircuit en met wie hij optrad in 'De Weekendshow', en een paar grammofoonplaten maakte ('Wij zijn twee eenzame cowboys').

    Ze gingen uit elkaar en kwamen weer samen in de jaren zestig bij de befaamde tv-inzamelactie 'Open het dorp' met Mies Bouwman. Daarop gingen ze verder met hun eigen show, 'Johnny en Rijk' (later voortgezet als ''n paar apart') met Rijk als aangever en John als komiek. Ze leken onafscheidelijk, en meesttijds konden ze het redelijk vinden, maar vrienden werden ze pas op hoge leeftijd.

    Zware toneelrollen

    Minder breed bekend wellicht, is het feit dat Kraaijkamp op latere leeftijd in het theater zware toneelrollen op zich nam. De titelrol in 'King Lear' bij het Ro Theater in 1979 betekende zijn doorbraak in dat verband. 'Ik hoopte het wel, maar ik wist niet dat een artistieke loopbaan voor mij mogelijk was. De serieuze kant was er altijd, maar ook de uitstraling van de komiek (..). Nu is er een combinatie ontstaan, maar veel mensen blijven toch in mij de komiek Kraaij zien.'

    Hij was doodsbenauwd bij de première, en bijna niet opgegaan. Maar het betekende een kentering in zijn carrière. In 1984 kreeg hij de Louis d'Or, de hoogste toneelonderscheiding, voor zijn vertolking van Jacques in 'Jacques de fatalist en zijn meester'. Hij kon het niet geloven. 'Die man zegt: 'U bent echt unaniem door de jury voorgedragen'. Toen waren we hier echt effe kapot. Ja, toen was het echt tranen met tuiten, effe.'

    In 2007 ontving hij de Blijvend Applaus Prijs vanwege zijn 'bijzondere bijdrage aan het Nederlands theater, de film en de televisie.'

    Bron : Volkskrant.nl

    R.I.P. Meneer Kraaijkamp.

    Misschien wrang, maar Hier een mooie scene tussen vader en zoon Kraaijkamp over afscheid nemen, uit ''het zonnetje in huis''!!

    Piet (john Kraaijkamp Sr) vraagt aan Erik (John Kraaijkamp Jr) wat hij gaat zeggen op zijn begrafenis.

    Nu wel erg wrang wellicht door het overlijden van Dhr Kraaijkamp sr, maar het blijft een leuke scene, en een superserie waarvan ik blij ben dat ik hem helemaal heb.

    Zal hem straks wat gaan kijken beetje als herinnering

  8. #3558

  9. #3559

    Standaard

    rip
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #3560

    Standaard

    R.I.P. De KOMIEK DIE VAN MIJ EEUWIGE ROEM MAG HEBBEN..!!!

  11. #3561

    Standaard

    Rust in vrede Johnny!
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #3562

    Standaard

    Ik vond en vind het erg jammer dat deze grootheid is overleden.

    Was ie in Amerika geboren was het een wereldberoemde man geweest denk ik.

    Het was een unieke grootheid.

  13. #3563

    Standaard

    RIP Johnny Kraaijkamp Sr. en Roberts Blossom.

  14. #3564

    Standaard

    RIV John Kraaijkamp.

  15. #3565
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er is een Amsterdammer dood gegaan.
    RIP.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #3566

  17. #3567

    Standaard

    Medeleven voor Johnny Kraaijkamp, zelfs in België een legende.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #3568

    Standaard

    R.I.P. Johnny...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #3569

    Standaard

    Actrice Ina van Faassen (83) overleden



    De actrice Ina van Faassen is in de nacht van vrijdag op zaterdag op 83-jarige leeftijd in haar woning in Amsterdam overleden. Dat heeft huisvriend en impresario Gislebert Thierens zaterdag bekendgemaakt.

    Van Faassen was getrouwd met acteur Ton van Duinhoven die vorig jaar overleed. Van Faassen en Van Duinhoven speelden veel samen. Ze stond ook veel met Wim Sonneveld op het toneel.

    Ze wordt vrijdag begraven op begraafplaats Zorgvlied in Amsterdam.

    Bron : Telegraaf.nl

  20. #3570

    Standaard

    Amy Winehouse overleden

    Zangeres Amy Winehouse is zaterdag op 27-jarige leeftijd dood aangetroffen in haar appartement in Londen. Dat meldt Sky News zaterdag. (Later meer).
    Winehouse kampte al jaren met alcohol- en drugsverslavingen.

    Bron: DePers.nl

  21. #3571

    Standaard

    RIP Amy en de doden door de aanslag

  22. #3572

    Standaard

    Kwestie van (korte) tijd, toch aardige muziek.

    R.I.P.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  23. #3573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Amy Winehouse overleden

    Zangeres Amy Winehouse is zaterdag op 27-jarige leeftijd dood aangetroffen in haar appartement in Londen. Dat meldt Sky News zaterdag. (Later meer).
    Winehouse kampte al jaren met alcohol- en drugsverslavingen.

    Bron: DePers.nl
    Erg jammer. Het leek er juist op alsof ze die verslavingen eindelijk een beetje de baas begon te worden. Het mocht niet baten.

  24. #3574

    Standaard

    RIP amy goede zangeres. Heb geen cd's van haar helaas, maar wat een stem had ze. Uniek.

    ook RIP de slachtoffers van aanslagen in Oslo.

  25. #3575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    R.i.v.

    Voor de fans is het niet leuk, maar eerlijk gezegd beetje haar eigen schuld.

    Had ze maar wat beter moeten leven.

    Sorry dat het hard gezegd is, maar is wel de waarheid, ze heeft nu niet een proper leven geleefd.
    Deze reactie mag gecatalogiseerd worden in de categorie "ongepast en overbodig burgerlijk leedvermaak". Ja, ze leidde een verrot leven maar daar heeft ze voornamelijk zelf last van gehad. En wat wij er voor terugkregen was ontzettend goeie muziek.

Pagina 143 van 252 EersteEerste ... 4393133139140141142143144145146147153193243 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •