Pagina 102 van 252 EersteEerste ... 252929899100101102103104105106112152202 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.526 tot 2.550 van 6299 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #2526

    Standaard

    Vandaag 23 jaar geleden dat Cliff Burton is overleden 10/02/1962 - 27/09/1986

    Ongeval

    Gedenksteen bij Dörarp
    Foto door Fruggo, maart 2007


    Burton kwam op 24-jarige leeftijd om het leven bij een ongeval met de tourbus van Metallica tijdens de Damage Inc. Tour in 1986, ter promotie van het album Master of Puppets. Op 27 september was de bus op weg van Stockholm naar Kopenhagen. Bij Dörarp (ten noorden van Ljungby) raakte de tourbus in een slip (volgens de buschauffeur door ijs op de weg). Toen de wielen het gras in de berm raakte, sloeg de bus om. Alle passagiers wisten ongedeerd het wrak te verlaten op Burton na; hij lag onder de bus en was op dat moment waarschijnlijk al overleden. Tijdens een poging om de bus van hem af te takelen, brak de kabel, en viel de bus weer bovenop het lichaam van Burton.

    Het stoffelijk overschot werd teruggevlogen naar de Verenigde Staten, waar het werd gecremeerd. Tijdens Burtons crematie werd het nummer Orion van het album Master of Puppets gespeeld. Zijn as werd verspreid over de Maxwell Ranch in San Francisco Bay Area, een plaats waar Cliff graag kwam. Nabij de plek van het busongeluk, bij het wegrestaurant Gyllene Rasten, is een gedenksteen geplaatst.

    In 1988 kwam een nieuw album van Metallica uit: ...And Justice for All. Op dit album stond het laatste nummer waaraan Burton heeft meegeschreven: To Live Is To Die. Dit is bijna volledig instrumentaal, maar er komt ook een kort gedicht in voor dat Cliff Burton heeft geschreven. In 1987 bracht Metallica de documentaire Cliff 'em All uit als retrospectief op Burtons tijd bij de band.
    Laatst aangepast door Bas Hokke : 27-09-2009 om 13:10
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  2. #2527

    Standaard

    Een verlate: op 11 september is Yoshito Usui, de manga-schrijver/tekenaar en bedenker van Shin-chan, overleden.

    Mystery still surrounds death of Crayon Shinchan creator

    The death of Yoshito Usui, 51, creator of manga and anime Crayon Shin-chan, has left a lot of people stunned. A long-time friend, commenting at his unexpected tragic death, said: “The last time I saw him was in spring. We hadn’t seen each other in a while. He was a man of few words but a good listener, always observant and looking for ideas to use in his work. So I was astonished to hear him say that he no longer wanted to work, that he had nothing to write about any more. He seemed emotionally exhausted… When I heard the news that he was missing, I honestly got this really bad feeling.”

    The writer’s body was found a week after he was reported missing on Sept 19, under the cliff of a mountain bordering Gumma and Nagano.

    A spokesman for Futabasha, the publisher of the manga series, said that Usui must have accidentally fallen based on the digital camera found at the scene, the last image of which was the bottom of the cliff.

    However, it remains questionable if the misfortune was indeed an accident. A number of people had noticed a change in Usui’s behavior. A neighbor said, “It was the day after he was reported missing. I happened to walk by his home, and heard the voice of a middle-aged woman who must have been talking to someone over the phone. I heard her say, ‘What am I to do if he’s killed himself!’ It sounded like she was on the verge of a breakdown.”

    On the very same day, Usui’s wife had gone to the police to state that family and relatives were concerned that his disappearance was no accident but possibly indicated suicide.

    A source at the publisher said that the writer, who used to go scuba diving and fishing with work-related friends, had stopped all such recreation in recent years. Another acquaintance also noted how he had become introverted over the last 2 to 3 years, which worried many who knew Usui. Fellow writer Sumishi Alan comments that the comedic nature of Usui’s manga had changed since 2007, incorporating more serious themes such as terrorism, alcoholism and death wishes. Referring to some Crayon Shin-can episodes, Alan says he felt Usui was under emotional stress.

    That Usui was a devotee of Jehovah’s Witnesses is a well-known fact. When the writer purchased a 200-tsubo plot of land in Kasukabe in 1994, he had a church facility constructed adjacent to his home. Both he and his wife devoted their time proselytizing through door-to-door visits and distribution of church publications.

    According to the source at Futabasha, Usui was known in the industry to read out the New Testament for a full 20 minutes at each meeting with his publisher. While he wasn’t necessarily being pushy, some people were surprised when Usui would give them a copy of the Bible as a gift. But his devotion to the faith seemed to have diminished about three years ago, as noticed by the aforementioned friend. It was around the same time that Usui began suffering from severe back pains, which limited his activities.

    A clinical psychotherapist speculates the writer’s condition may be explained by male menopause, where hormonal imbalance can trigger insomnia, chronic fatigue, depression and even suicidal wishes. “Provided that the writer was experiencing depression, it’s conceivable that he deliberately chose to go to a dangerous place, whether or not he had any intention of killing himself.”

    What thoughts had crossed the writer’s mind as he stood at the top of the cliff will never be known.
    Zie http://www.japantoday.com/category/s...inchan-creator

  3. #2528

    Standaard

    Dré Steemans aka Felice overleden



    Afgelopen nacht is Dré Steemans overleden. Hij is thuis in z’n slaap overleden aan de gevolgen van een hartinfarct. Dré Steemans werd bij ons bekend als Felice Damiano.
    Dré Steemans was nog maar net 55 jaar jong geworden.
    BD (1243) What i Watch

  4. #2529

    Standaard

    Groot nieuws hier in Vlaanderen. Zo'n typisch figuur die niet iedereen even leuk vond, maar die iedereen toch wel kende.

    R.I.P., de man heeft veel betekend voor onze televisie.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #2530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    R.I.P., de man heeft veel betekend voor onze televisie.
    Ook alle respect maar dat is toch wel lichtjes overdreven. Het Swingpaleis en 1000 Seconden zijn nu niet dadelijk wat je noemt kwaliteitstelevisie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #2531

  7. #2532

    Standaard

    rip
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #2533

    Standaard

    Ik heb die mens gekend toen ik nog bij de VRT werkte. Ik heb jarenlang voor Het Swingpaleis en nog andere praatprogramma's met hem gewerkt. :sad:

  9. #2534

    Standaard

    In Nederland deed hij ooit BoobyTrap geloof ik. Dat was wel grappig. De latere seizoenen waren ruk.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  10. #2535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ook alle respect maar dat is toch wel lichtjes overdreven. Het Swingpaleis en 1000 Seconden zijn nu niet dadelijk wat je noemt kwaliteitstelevisie.
    Ik had het eigenlijk vooral over zijn echte begindagen als zijn typetje Felice Damiano. Het Swingpaleis was gewoon leuk, vooral met nieuwjaar. Het moet niet altijd humor op topniveau uit de stal van Woestijnvis zijn, zoals je zelf ooit schreef over een welbepaalde serie: een pak fritten met ne curryworst kan ook lekker zijn.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  11. #2536

    Standaard

    Boyzone-zanger Stephen Gately overleden

    var id2 = '0.3319696283259256';
    Voormalig Boyzone-zanger Stephen Gately (33) is gisteren plotseling overleden op Mallorca. Dat meldden Britse media. Een vriend van de zanger zou verklaard hebben dat Gately na het uitgaan in slaap was gevallen en niet meer wakker werd.

    Gately was samen met Ronan Keating leadzanger bij de in de jaren negentig razend populaire jongensgroep Boyzone. De band scoorde zes nummer één hits in Groot-Brittanië.

    Homo
    In 1999 kwam Gately er voor uit dat hij homo is in een interview met dagblad The Sun. Hij werd hiertoe min of meer gedwongen toen een kennis dreigde zijn geheim naar buiten te brengen.

    De zanger had destijds een relatie met de Nederlander Eloy de Jong van de jongensband Caught in the act.

    Musicals
    Toen Boyzone in 2000 uit elkaar ging was Gately de eerste die een solocarrièrre begon. Hij bracht een album uit getiteld New Beginning. Later maakte hij furore als musicalster. Hij speelde onder meer in Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat en The Wizard of Oz.
    In 2008 kwam Boyzone nog een keer samen in de oude bezetting voor een reünietour. (anp/mvl)


    11/10/09 07u42

  12. #2537

    Standaard

    jezus dat is wel heftig...
    R.I.P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #2538

    Standaard

    Jezus wat jong! R.i.p.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #2539

    Standaard

    Pfff, niet meer wakker geworden. Daar wordt je toch bang van, de dood ligt op de loer!
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  15. #2540

  16. #2541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Pfff, niet meer wakker geworden. Daar wordt je toch bang van, de dood ligt op de loer!
    Als het gebeurt heb je het toch niet door, dus boeiend


    RIP


  17. #2542

    Standaard

    rip
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #2543

    Standaard

    R.i.V.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #2544

  20. #2545

  21. #2546

    Standaard

    Rip
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  22. #2547

    Standaard

    R.i.P.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  23. #2548

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Vansant Bekijk bericht
    Ik had het eigenlijk vooral over zijn echte begindagen als zijn typetje Felice Damiano.
    Ik herinner me daar een fantastische sketch in waarbij hij zijn beklag aan het maken is over de slechte bediening in een toprestaurant. "Komen ze daar met een oude fles wijn af, den ouwen brol, z'hing nog vol stof! En moet ge nu nog ne keer wat weten? Die garcon die doet dat open en ik krijg maar een heel klein beetje..."
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #2549

  25. #2550

    Standaard

    Frank Vandenbroucke, voormalig Belgisch toprenner die later in opspraak kwam wegens doping, is plots overleden aan een longembolie.

    R.I.P., heb hem al enkele keren mogen ontmoeten, was een man die tijd maakte voor zijn fans en in vergelijking met veel opgeblazen ********ken in de wielerwereld een zeer sympathiek man en beloftevol renner die ruimschoots geboet heeft voor zijn fouten. Jammer dat hij de smet van de doping mee zal moeten dragen in het graf en dat de geplande comeback er nooit is gekomen.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

Pagina 102 van 252 EersteEerste ... 252929899100101102103104105106112152202 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •