Pagina 200 van 253 EersteEerste ... 100150190196197198199200201202203204210250 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.976 tot 5.000 van 6317 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #4976

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Broer (zus) dus van de bekende Patricia Arquette, and Rosanna Arquette.
    En David Arquette.

  2. #4977

  3. #4978

    Standaard

    Curtis Hanson is overleden op 71 jarige leeftijd.

    R.i.P.

    L.A. Confidential staat behoorlijk hoog in mijn favorieten lijstje.

  4. #4979

  5. #4980

    Standaard

    De Amerikaanse acteur Bill Nunn is overleden. Hij is vooral bekend van de films Do The Right Thing en de Spiderman-filmreeks.

    Nunn speelde in meer dan 40 films. Hij werd vooral bekend door de rol van Radio Raheem in de Do The Right Thing van regisseur Spike Leeuit 1989. Daarna werkte de acteur vaker samen met Lee, zoals in de films He Got Game en Mo' Better Blues. Andere bekende films waarin Nunn speelde zijn onder meer Sister Act en New Jack City. Nunn leed al enige tijd aan kanker. Gisteren overleed hij op 62-jarige leeftijd in zijn woonplaats Pittsburgh.

    Bron: nos.nl http://nos.nl/artikel/2134288-do-the...rleden-63.html

  6. #4981

    Standaard

    Producent NCIS plotseling overleden: http://variety.com/2016/tv/news/gary...ad-1201873052/

    50 jaar.

  7. #4982

    Standaard

    Rod Temperton overleden: http://www.damusic.be/telex/rip-rod-temperton-3482.html

    Hij heeft talloze hits geschreven. Ik kende hem niet.

  8. #4983

    Standaard

    Acteur Marnix Kappers (73) overleden



    Acteur Marnix Kappers is in Amsterdam overleden.


    Hij werd vooral bekend door zijn rol als Neef Herbert in het NCRV-televisieprogramma De Familie Knotsen als presentator van Knoop in je Zakdoek.

    Kappers was zeer aangeslagen door de dood van zijn partner in 2013 en hij kampte met de gevolgen van een herseninfarct. Daardoor leed hij aan geheugenverlies en nam zijn gezichtsvermogen af.

    "Hij besloot nieuwe slagen van het noodlot niet langer lijdzaam af te wachten", laat zijn familie weten in een korte verklaring.





    Ivo de Wijs sprak Kappers zondag nog. "We hebben gehuild maar ook gelachen, want het was een hele grappige man."

    De Wijs roemt de veelzijdigheid van Marnix Kappers. "Het hoogtepunt was ongetwijfeld De Familie Knots, maar hij heeft ook veel andere dingen gedaan, zoals het regisseren van hoorspelen." Kappers was ook de stem in de kinderserie Pieter Post.



    Marnix Kappers is 73 jaar oud geworden.

    Bron: NOS.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 11-10-2016 om 15:13

  9. #4984

    Standaard

    Neef Herbert en zijn speledingetjes is er niet meer
    De Familie Knots zo vaak gezien in mijn jeugd, erg leuke serie.
    R.I.V.

  10. #4985

    Standaard

    Zangeres Mieke Telkamp (82) overleden



    Zangeres Mieke Telkamp is in de nacht van woensdag op donderdag in haar woonplaats Zeist overleden. Dat maakt haar management donderdag bekend. Ze werd 82 jaar.

    Ze was met name bekend van haar hit Waarheen Waarvoor, een lied dat nog steeds veel wordt gedraaid op uitvaarten.



    De familie heeft gevraagd aan Anneke Grönloh Producties om het nieuws van het overlijden bekend te maken. Met zangeres Anneke Grönloh was Mieke Telkamp goed bevriend. De familie zal geen nadere informatie geven over de doodsoorzaak. Het afscheid vindt plaats in besloten kring.

    De zangeres leefde de afgelopen jaren een teruggetrokken leven. Daarover vertelde ze in haar laatste interview met Privé in juli van dit jaar: "Ik wil niemand meer zien. Iedereen wil van alles met me, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik heb geen trek in leuke uitstapjes, bustochtjes en klaverjasavondjes. Laat me met rust. Ik ben graag op mezelf."

    Mieke was al sinds 1985 weduwe. Haar man Gerard Zuur overleed toen op 57-jarige leeftijd en zijn dood greep haar zo aan, dat ze stopte met zingen. "Om te zingen moet je vrolijk zijn, dat was ik na de dood van mijn man niet meer. Nadat ik hem destijds maanden had verzorgd en hij vervolgens overleed, was de lol om op te treden er volledig van af. Ik was te verdrietig en dacht: het is mooi geweest."

    Het stel kreeg geen kinderen. "Eenzaam voel ik me nooit, wel jammer alleen dat ik nooit kinderen heb gekregen. Dat had ik achteraf toch wel leuk gevonden.”

    Bron: Telegraaf.nl

    R.I.P.

  11. #4986

    Standaard

    Pete Burns overleden

    Vandaag raakte bekend dat Pete Burns op 57-jarige leeftijd op 23 oktober aan een hartaanval overleed. De dood werd bekend gemaakt op Twitter door zijn manager.
    De excentrieke ster was de oprichter van de populaire newwave band Dead Or Alive die in 1984 de wereld veroverde met (You Spin Me Around) Like a Record.
    Hoewel de band nog steeds optrad kwam Burns vooral in het nieuws door zijn gezichtsverandering.

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #4987
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #4988

    Standaard

    Steve Dillon overleden . Toch één van de tekenaars die mijn blik op comics heeft veranderd.

  14. #4989

    Standaard

    Zanger en gitarist Eddy Christiani (98) overleden



    Zanger en gitarist Eddy Christiani is maandagavond op 98-jarige leeftijd overleden. Dat hebben de naasten van Christiani dinsdag bekendgemaakt.

    De zanger werd in de jaren dertig en veertig bekend dankzij zijn levensliederen en zijn gitaarsound. Christiani was zelfs de eerste artiest in Europa die een elektrische gitaar had; in 1939 was hij de eerste Nederlander die een gitaarsolo opnam, met het nummer The Windmill.
    Na de Tweede Wereldoorlog, waarin hij moest onderduiken vanwege problemen met de Kultuurkamer, steeg zijn populariteit snel en ontwikkelde Christiani zich tot een groot popidool.



    Populairste
    Bekende hits van Eddy Christiani uit die tijd waren Zonnig Madeira, Ouwe Taaie, Kleine Greetje uit de Polder en Spring maar achterop. In 1952 was hij de eerste Nederlander die een gouden plaat kreeg voor zijn lied Zeemanshart.
    De lezers van het muziekblad Tuney Tunes verkozen Eddy Christiani in 1953 tot de populairste zanger van Nederland. Hij bleef bovenaan in de poll staan tot en met 1956. Na de opkomst van de rock-'n-roll stopte Christiani met het opnemen van platen en ging zich als gitarist toeleggen op begeleidings- en studiowerk.



    Duys
    Zijn solo ‘Wild Geese’ uit 1963 was een groot succes en werd in de jaren daarna regelmatig gecoverd. Met het combo van Tonny Eyk was hij vanaf 1966 jarenlang te zien bij Willem Duys in het tv-programma ‘Voor de vuist weg’ en van 1975 tot 1985 presenteerde hij bij de TROS het radioprogramma ‘Gitariteiten’.

    In 1965 ontving Christiani de Gouden Harp voor zijn gehele werk. In 1977 werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau en in 2005 kreeg hij de Edison Oeuvreprijs lichte muziek, wegens zijn ‘enorme verdiensten in de Nederlandse muziekgeschiedenis’.

    Afscheid

    In 2007, op 89-jarige leeftijd, nam Christiani afscheid van zijn publiek met de theatertournee ‘De engel op mijn schouder’. Christiani werd geboren in Den Haag maar woonde het grootste deel van zijn leven in Amstelveen.

    Bron: Telegraaf.nl

  15. #4990

    Standaard

    Wereldberoemde clown Oleg Popov overleden



    De wereldberoemde Russische clown Oleg Popov is woensdag op 86-jarige leeftijd overleden in Rostov aan de Don.

    Dat heeft Edward Zapasjni, de directeur van het Moskouse staatscircus, bekendgemaakt via persbureau RIA Novosti.

    "Hij was daar op tour. Ik heb contact gehad met zijn producer en gezegd dat we alle mogelijke assistentie zullen verlenen en voor een groots afscheid willen zorgen in ons circus'', aldus Zapasjni.

    Popov werd op 31 juli 1930 geboren in de Russische plaats Viroebovo. Hij werd wereldwijd bekend door zijn formidabele talent. De Franse journaliste Jacqueline Cartier gaf hem de bijnaam de Zonneschijn Clown.

    Popov woonde lang in Duitsland, na in 1991 te zijn hertrouwd met een Duitse. Dat huwelijk werd in Breda voltrokken. Popov heeft in de loop der jaren vaak opgetreden in Nederland.

    Bron:Telegraaf.nl

  16. #4991

    Standaard

    'Papjesgeitenbreier' Frank Noya overleden



    Basgitarist en contrabassist Frank Noya is zondag op 83-jarige leeftijd overleden. Bij het grote publiek was hij bekend als een van de Geitenbreiers, de muzikale begeleiders van Edwin Rutten in het kinder-tv-programma De Film van Ome Willem.


    Edwin Rutten!

    Noya was degene in het combo van Harry Bannink die altijd de strofe 'met een papje' zong, als antwoord op de vraag 'lust je ook wel bloemkool dan?' die Ome Willem stelde in het vaste beginlied 'Luister even'.

    Het overlijden van Noya werd woensdag bekendgemaakt door zijn zoon op Facebook. Noya was bassist bij onder andere de Late Late Lien Show (Wieteke van Dort), Paul van Vliet, de Diamond Five, Jasperina de Jong en veel andere tv- en radioproducties.

    Bron: Telegraaf.nl

  17. #4992

    Standaard

    Visionair Leonard Cohen overleden
    Leonard Cohen: somberte met een knipoog, depressie met relativering


    Leonard Cohen, hier in 2008 in Duitsland.

    Leonard Cohen was er wel zo'n beetje klaar mee, zei hij. Het beeld dat oprees van de Canadese liedschrijver uit het imposante profiel dat The New Yorker onlangs publiceerde, was van een oude, fragiele man. Maar wel een die in volle tevredenheid terugkeek op een onmetelijk rijk leven, klaar om de oversteek te maken.

    Zo schreef hij ook in een kort briefje aan zijn geliefde Marianne Ihlen, toen hij afgelopen zomer hoorde dat de Noorse op haar sterfbed lag. Hij had het gevoel dat hij vlak achter haar zat - als ze vanuit het hiernamaals de vingers uitstrekte, zou ze hem misschien wel kunnen aanraken. Het briefje bleek profetisch. Leonard Cohen overleed maandag op 82-jarige leeftijd, maakte zijn familie vandaag bekend.


    Leonard Cohen, hier nog in 2012

    Marianne Ihlen was niet zijn eerste muze, ze zou ook zeker niet zijn laatste zijn. Hij ontmoette haar rond 1960 op het Griekse eiland Hydra, waar de twintiger uit Montreal een huisje had gekocht uit de erfenis van zijn vroeg overleden vader. Om te schrijven, geen muziek, maar proza en poëzie.

    Schrijven deed de Canadees al sinds zijn tienerjaren, sinds hij voor het eerst het werk van zijn grote voorbeeld Federico García Lorca las, naar wie hij later zijn dochter zou vernoemen. Hij had al eens de akoestische gitaar opgepakt, en speelde een tijdje in een folkbandje - the Buckskin Boys - maar dat mocht geen naam hebben.

    Zijn hart lag bij het geschreven woord. Zijn eerste dichtbundel verscheen in 1956, ook schreef hij twee romans in Griekenland. Soms werkte hij gedisciplineerd, avond aan avond, ontstoken door zijn liefde voor Ihlen die inmiddels met haar zoontje was ingetrokken. Andere dagen sleet hij lummelend in de Griekse zon, verdoofd door hash, andere middelen, of depressies.

    Hoewel gewaardeerd als dichter, bleef écht literair succes uit. Eind jaren zestig raakte Cohen verzeild in de New Yorkse meute rondom Andy Warhol. Op een avond hoorde hij de zangeres Nico zingen. Bob Dylan verzorgde de soundtrack van die dagen. Cohen pakte zijn gitaar weer op. Countryzangeres Judy Collins maakte een hit van het door hem geschreven 'Suzanne', waarmee de muziekcarrière van liedschrijver begon, die op zijn 33ste zou debuteren met de klassieker 'Songs of Leonard Cohen'.



    Zwaarmoedig?

    Ook in de muziek was Marianne zijn muze: natuurlijk gaat 'So Long, Marianne' over haar, net als 'Bird on the Wire'. Maar de relatie brokkelde af, door ontrouw en het gereis tussen Hydra, New York, Oslo en Montreal. In de jaren zeventig kreeg hij twee kinderen - Lorca en Adam - van Suzanne Elrod, niet die van het liedje.

    Hoewel succesvol bleef Cohen toch lang een beetje een songwriter's songwriter, zogezegd, eentje die trouwens op grote waardering van Dylan kon rekenen. Misschien klonk Cohen te zwaarmoedig voor het grote publiek.

    Dat veranderde met het album 'Various Positions', uit 1984. Met daarop 'Hallelujah', een moderne hymne die acht jaar later pas écht een hit zou worden in de handen van achtereenvolgens John Cale en Jeff Buckley. Het zorgde ervoor dat er meer dan ooit naar Leonard Cohen geluisterd werd.

    Toch keerde Cohen midden jaren negentig de wereld zijn rug toe. Zes jaar bracht hij door in een Zen-klooster in de bergen boven Los Angeles. De door aanvallen van hevige somberte geteisterde Cohen zocht gedurende zijn hele leven soelaas in religie en spiritualiteit. Niet alleen bladerde de kleinzoon van een rabbijn hiervoor door het Oude Testament. Jarenlang leefde hij als boeddhistische monnik, studerend en mediterend. In stilte, zijn carrière was voorbij, dacht iedereen. Zijn zaken waren ondertussen toevertrouwd aan manager en huisvriend Kelley Lynch.

    Had hij dat maar niet gedaan. In 2005 klaagde Cohen Lynch aan voor vijf miljoen dollar. Lynch was al gedurende zijn kloosterjaren begonnen met verduisteren, plots bleek Cohens bankrekening leeg te zijn. Dus ging Cohen, de zeventig gepasseerd, weer op pad. Banaal genoeg om geld, maar zijn concerten werden nog altijd goed bezocht én ontvangen - ook al was er van zijn toch al nooit heldere stemgeluid niet veel meer over. Tot 2013 zou hij blijven optreden. Daarnaast bracht hij de afgelopen vijf jaar nog drie albums uit, waarmee hij het productieve begin van zijn carrière evenaarde.

    Drie weken terug verscheen de laatste. 'You Want It Darker', dat niet eens zo subtiel al vele toespelingen maakte op het einde. I'm ready my lord, hoor je hem prevelen. Typisch Cohen: somberte met een knipoog, depressie met relativeringsvermogen. Onderwijl zich verwonderend over de menselijke conditie.

    Dat was wat de muziek van Cohen zo universeel, tijdloos en geliefd maakte bij een grote schare fans.

    Die fans stelde hij overigens nog gerust, bij de albumpresentatie van 'You Want It Darker', drie weken terug. Dat 'klaar om te sterven', wat hij had gezegd in The New Yorker? Schromelijk overdreven. Hij had altijd al een zekere neiging tot dramatiseren gehad, knipoogde hij. Het was de bedoeling dat hij voor eeuwig zou leven.

    Bron: Trouw.nl

  18. #4993

    Standaard

    Acteur Robert Vaughn is op 83-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Hij is vooral bekend geworden van zijn rol in The Man From U.N.C.L.E. "Meneer Vaughn is overleden te midden van zijn familie", zegt zijn manager Matthew Sullivan tegen Deadline.

    Vaughn maakte zijn televisie-debuut in 1955 met de Amerikaanse televisieserie Medic. Ook speelde hij onder meer in The Protectors, The A-Team en Hustle. Zijn rol in The Young Philadelphians leverde hem een Academy Award-nominatie op. Vaughn leed aan acute leukemie.

    Bron: nu.nl http://www.nu.nl/entertainment/43496...overleden.html

  19. #4994

    Standaard

    Ik ken hem het beste als slechterik in Superman III. RIP.

  20. #4995

    Standaard

    2016, het jaar dat mij vooral gaat bijblijven als het jaar dat er veel van mijn muzikale helden overleden.

    Sharon Jones overleden op 60 jarige leeftijd.

  21. #4996

    Standaard

    Actrice Lisa Lynn Masters pleegt zelfmoord



    Actrice Lisa Lynn Masters, vooral bekend van bijrolletjes in series als Unbreakable Kimmy Schmidt en Gossip Girl, heeft zichzelf van het leven beroofd.

    De 52-jarige actrice was in Lima voor een modellenklus toen ze zichzelf in haar hotelkamer ophing met haar rok, meldt de lokale krant Peru 21.

    Ze liet twee afscheidsbrieven achter waarin ze uitlegt dat ze zwaar gebukt ging onder psychische problemen. Ook werden in haar kamer antidepressiva gevonden.


    De actrice laat haar man William Brook achter. De twee waren sinds 2004 getrouwd. Vrienden van Lisa hebben een GoFundMe-pagina opgericht om haar man te helpen met de kosten van het terug naar Amerika laten vervoeren van haar lichaam en de kosten van haar begrafenis.


    "Lisa's oprechte warmte, gulheid en dapperheid zullen vreselijk worden gemist", staat er te lezen. "Haar liefhebbende man William is in shock door haar plotselinge dood. Behalve dat hij in de rouw is, heeft hij ook te kampen met een financiële klap door de hoge kosten van het terug naar huis laten vliegen van haar lichaam."

    De teller staat inmiddels op meer dan 30.000 dollar.

    Bron: Telegraaf.nl



  22. #4997

    Standaard

    Fidel Castro (90) overleden



    De voormalige Cubaanse leider Fidel Castro is zaterdag overleden. Hij was 90 jaar. Dat heeft de Cubaanse staatstelevisie gemeld. De bebaarde, sigarenrokende Castro, bijgenaamd ‘el comandante’, was van 1959 tot 2006 de onbetwiste leider van Cuba. In die tijd overleefde hij zeshonderd moordaanslagen en trotseerde de tegenwerking van de Verenigde Staten, die het eiland zagen als een voorpost van de Sovjet-Unie.

    Door de staatsgreep van de rechtse generaal Fulgencio Batista in 1952 belandde Castro in de politiek. Hij sloot zich aan bij een gewapende groepering die zich verzette tegen Batista, die met de VS samenwerkte. Castro presenteerde zich na de verovering van Havana in 1959 aanvankelijk als democraat. Maar executies van Batista-getrouwen, waarbij ook Che Guevara betrokken was, en de onteigening van bedrijven en banken schaadden zijn reputatie. Onder Castro's leiding werd Cuba omgevormd tot een communistische staat.

    Tegenstanders duldde Castro niet. In de loop der jaren verdwenen dissidenten bij bosjes achter de tralies. Martelingen waren volgens mensenrechtenorganisaties aan de orde van de dag. Duizenden Cubanen vluchtten naar Amerika. Castro hield het handelsembargo van dat land verantwoordelijk voor de slechte economische toestand van zijn land.

    In 2000 ontmoette Castro Bill Clinton, die als eerste Amerikaanse president de hand van de Cubaanse leider schudde. Een verbetering van de relatie tussen beide landen kwam echter pas nadat broer Raúl Castro de leiding had overgenomen van Fidel, die al jaren kwakkelde met zijn gezondheid en nog zelden in het openbaar was te zien.

    Bron: Telegraaf.nl

  23. #4998

    Standaard

    Ron Glass, a prolific TV actor known for playing Ron Harris in the sitcom “Barney Miller” and Shepherd Derrial Book in “Firefly,” has died. He was 71.

    The actor’s rep confirmed the death to Variety, but had no further details regarding the cause or location. Glass was born in Evansville, Ind. and went on to study drama and literature at the University of Evansville. He began his career in Hollywood in episodes of “Sanford and Son,” “Hawaii Five-O” and “All in the Family” in the early ’70s.

    In 1975 Glass found his breakout role in “Barney Miller,” set in an NYPD station. His character was a dapper and ambitious intellectual, obsessed with launching his career as a writer. The role earned Glass a Primetime Emmy nomination in 1982 in the supporting actor category. After “Barney Miller,” Glass would go on to star in 18 episodes of the 1982 “The Odd Couple” remake “The New Odd Couple” as well as making guest appearances on “The Twilight Zone,” “Family Matters” and “Murder, She Wrote,” among other shows. In the late 1999 he appeared on two episodes of “Friends” Ross Geller’s divorce lawyer, Russell.

    In 2002 Glass joined Joss Whedon’s cult favorite “Firefly,” playing a spiritual figure with a mysterious past. Glass would also reprise the role in the 2005 movie “Serenity.” Glass was still a regular face on American television as recently as 2014 when he appeared in an episode of “CSI.” That same year he appeared in “Agents of S.H.I.E.L.D.” as Dr. Streiten.

    Bron: variety.com http://variety.com/2016/tv/news/ron-...es-1201927179/

  24. #4999

    Standaard

    Trapped-zanger Colonel Abrams (67) overleden

    De Amerikaanse soulzanger Colonel Abrams is vrijdag op 67-jarige leeftijd overleden. De muzikant was dakloos en leed aan diabetes. De doodsoorzaak is nog niet bekend.
    Abrams werd wereldberoemd met discohits in de jaren 80, zoals Trapped, I'm Not Gonna Let en How Soon We Forget.

    Bron: nu.nl http://www.nu.nl/muziek/4357027/trap...overleden.html

  25. #5000

Pagina 200 van 253 EersteEerste ... 100150190196197198199200201202203204210250 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •