Pagina 181 van 253 EersteEerste ... 81131171177178179180181182183184185191231 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.501 tot 4.525 van 6316 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #4501

    Standaard

    Zanger Bobby Womack overleden

    zaterdag 28 jun 2014, 02:54 (Update: 28-06-14, 08:04)
    Bobby Womack
    EPA

    Soulzanger Bobby Womack is op 70-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn platenlabel bevestigd. De doodsoorzaak van de Amerikaanse zanger is niet bekend.
    Hij scoorde hits met nummers als Lookin' For A Love, That's The Way I Feel About 'Chaen Woman's Gotta Have It.
    Womack begon zijn carrière in de jaren zestig. Samen met zijn broers vormde hij de band The Valentinos. Zij brachten in 1964 het nummer It's All Over Now uit. Een maand later brachten de Rolling Stones hun versie van het nummer uit en scoorden er een wereldhit mee.
    Na het uiteenvallen van de band speelde hij gitaar op verschillende albums, onder meer op het bekende album Lady Soul van Aretha Franklin. Ook werkte hij samen met Sam Cooke, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Ray Charles, Dusty Springfield en Wilson Pickett.
    Hall of Fame

    In 1968 bracht Womack zijn debuutalbum Fly me to the Moon uit, waarna hij nog enkele succesvolle albums uitbracht. Na 1974 ging het bergafwaarts met zijn carrière. In 1981 ging het weer beter toen hij het nummer If You Think You're Lonely Now uitbracht. Vlak voor zijn dood was hij bezig met het opnemen van een nieuw album.
    De zanger had al langere tijd gezondheidsproblemen zoals diabetes, kanker en de eerste verschijnselen van Alzheimer. Ook kampte hij met een drugsverslaving. In 2009 werd Bobby Womack opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame.
    In 2012 bracht hij na tien jaar weer een een album uit. Bobby Womack zou op 19 juli in Paradiso in Amsterdam optreden

    ----

    R.i.P.



  2. #4502

    Standaard

    Criminal Minds-acteur Meshach Taylor overleden



    Acteur Meshach Taylor is op 67-jarige leeftijd overleden.

    Meshach is onder andere bekend van zijn rollen in de comedyserie Designing Women, Criminal Minds, Hannah Montana en de film Damien: Omen II.

    Hij leed al enige tijd aan kanker en stierf thuis in bijzijn van zijn vrouw, kinderen, kleinkinderen en honderdjarige moeder. Zijn familie laat middels een verklaring op Facebook weten: "Met liefde en dankbaarheid moeten we helaas aankondigen dat de briljante en dynamische Meshach, de geweldige vader, echtgenoot, zoon en vriend, aan zijn laatste reis is begonnen."

    Bron : Telegraaf.nl

  3. #4503

    Standaard

    Amerikaanse regisseur Paul Mazursky overleden



    De Amerikaanse filmregisseur en scenarioschrijver Paul Mazursky is maandag in een ziekenhuis in Los Angeles aan een hartstilstand overleden. Dat meldde The Los Angeles Times dinsdag. Mazursky, die vooral bekend is geworden door gepassioneerde en licht satirische films over de verhoudingen tussen man en vrouw, is 84 jaar geworden.

    Mazursky, die bij zijn geboorte in 1930 in New York de voornaam Irwin kreeg, begon als acteur. Zo was hij te zien in Fear and Desire, de eerste film van Stanley Kubrick. Later legde hij zich toe op het schrijven van scenario's en de regie van films.

    Mazursky werd vijfmaal voor een Oscar genomineerd: viermaal voor het beste scenario en één keer, voor An Unmarried Woman (1978), voor beste film. In die film speelt Jill Clayburgh Erica, die door haar man in de steek is gelaten en als alleenstaande een nieuw leven moet opbouwen. Het leverde Clayburgh een Oscarnominatie voor beste vrouwelijke hoofdrol op.

    Mazursky maakte zijn debuut als regisseur van een lange film met Bob & Carol & Ted & Alice (1969), met onder anderen Natalie Wood en Elliott Gould. Een van zijn grootste successen was Harry and Tonto (1974), over een gepensioneerde man die uit zijn appartement wordt gezet en besluit met zijn kat Tonto door de Verenigde Staten te reizen. Art Carney, die Harry speelde, kreeg de Oscar voor beste mannelijke hoofdrol.

    Andere films van Mazursky waren Tempest (1982), een losjes op het toneelstuk De Storm van William Shakespeare gebaseerde komedie, en Moscow on the Hudson (1984), waarin Robin Williams de hoofdrol speelt van een Russische circussaxofonist die in de Verenigde Staten naar het Westen overloopt. In Down and Out in Beverly Hills (1986) gaat het over een rijk maar ongelukkig echtpaar dat zich ontfemt over een landloper met zelfmoordneigingen.

    Bron : Telegraaf.nl

  4. #4504

    Standaard

    Acteur Bob Hastings overleden



    De Amerikaanse acteur Bob Hastings is op 89-jarige leeftijd overleden. Zijn familie maakte zijn heengaan woensdag bekend. In ons land is Hastings vooral bekend door zijn rol van barman Tommy Kelsey in de comedyserie All in the family.

    Hastings, die maandag overleed in zijn huis in Burbank, speelde in een enorm aantal Amerikaanse televisieseries, van Gunsmoke en Streets of San Francisco tot Ironside en Batman. Hij speelde ook in Batman-films. In de VS werd hij bekend door zijn rol van een kruiperige luitenant in de comedyserie McHale's Navy in de jaren 60.

    Bron : Telegraaf.nl

  5. #4505

    Standaard

    Legende Di Stefano (88) overleden



    Alfredo di Stéfano is vandaag op 88-jarige leeftijd overleden. De Spaanse voetballegende lag sinds zaterdag in het ziekenhuis na een hartstilstand. De oud-speler van Real Madrid zakte op straat in elkaar en werd daar gereanimeerd.

    Di Stéfano speelde van 1953 tot en met 1964 voor Real Madrid. In die periode won hij liefst vijf keer de Europa Cup 1 en acht landstitels. Hij gold decennialang als topscorer aller tijden van Real, tot hij in 2009 door Raúl werd ingehaald.

    Bron : AD.nl

  6. #4506

    Standaard

    Menno Buch overleden

    Programmamaker Menno Buch is overleden. Dat meldt RTL Nieuws dinsdag.

    "Vanavond, dinsdag 8 juli 2014, heeft mijn grootste liefde Menno Buch (62), gedwongen door zijn duivelse ziekte, afscheid genomen van het leven", schrijft Nicole Buch. Menno Buch werd op 19 augustus 1951 geboren in Den Haag en groeide op in Wassenaar. Al jong verliet hij het ouderlijk huis om op ondernemerspad te gaan. In de jaren 80 kreeg hij voor het eerst landelijke bekendheid toen hij als één van de eersten 06-lijnen ging exploiteren. In de jaren 90 werd hij bij het grote publiek nóg bekender door het controversiële televisieprogramma ‘Sex voor de Buch’. Daarna maakte Menno o.a. de series ‘Buch', 'Buch burgers & buitenlui', 'De Zomerbuch', 'Hoe hoort het eigenlijk?', 'Buch in de branding', 'De Relatieman' en de talkshow ‘Nightclub'. Zijn laatste werk is de door RTL4 recentelijk uitgezonden succesvolle serie 'Buch in de bajes’.

    Bron: telegraaf.nl
    Laatst aangepast door Johan1967 : 08-07-2014 om 19:12

  7. #4507

    Standaard

    Erg jammer, het was een betrokken tv maker, en ik genoot van zijn programma's.

    Zeker van ''Buch in de Bajes''.

    Spijtig genoeg heeft de vreselijke ziekte K hem overwonnen, al las ik een tijd geleden dat de behandelingen er tegen geslaagd waren.

    Dan is dit een vreselijk bericht om te vernemen.

    Er zal trouwens geen crematie of begrafenis komen, want Menno Büch heeft besloten zijn lichaam over te dragen aan de wetenschap.

    Rust in Vrede Menno!


    Laatst aangepast door DVD Watcher : 08-07-2014 om 19:33

  8. #4508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    al las ik een tijd geleden dat de behandelingen er tegen geslaagd waren.
    Dat las ik toen ook. Vanochtend stond erbij dat hij al een tijdje wist dat hij ongeneeslijk ziek was. Hij hield het bewust stil.

    Ik heb de oudere programma's nooit goed gezien, maar zijn Bajes-programma was m.i. een goed programma. Gewoon de geïnterviewde centraal
    laten staan en niet zichzelf. En ook goed doorvragen.

  9. #4509

    Standaard

    jammer voor deze erg leuke man.

    Ik weet nog dat ik elke week in een deuk lag met Seks voor de Buch,een geweldig programma was dat.

    R.I.P.

  10. #4510

    Standaard


    The first man who brought Pinocchio to life on the big screen has died -- Richard Percy Jones passed away at home in Northridge, CA.

    Jones died Monday night ... apparently of natural causes 87 years

    .As a kid, he was chosen by Walt Disney to provide the voice of the boy puppet for the 1940 animated flick, "Pinocchio." Jones was also a skilled rodeo rider -- appearing in a bunch of B-movies and TV shows. He also had bit roles in the "Our Gang" films.

    Jones retired from acting in the 1960s... to go into real estate and banking. He's survived by his wife and 4 kids.

  11. #4511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Dat las ik toen ook. Vanochtend stond erbij dat hij al een tijdje wist dat hij ongeneeslijk ziek was. Hij hield het bewust stil.

    Ik heb de oudere programma's nooit goed gezien, maar zijn Bajes-programma was m.i. een goed programma. Gewoon de geïnterviewde centraal
    laten staan en niet zichzelf. En ook goed doorvragen.
    Hier een vrij recent intervieuw met hem over zijn ziekte en de Buch in de Bajes series : http://www.vriendin.nl/voor-jou/uit-...ch-in-de-bajes

  12. #4512

    Standaard

    Harry Potter-acteur Dave Legano overleden



    Acteur Dave Legano, die in de Harry Potter-films de rol speelde van slechterik Fenrir, is op 50-jarige leeftijd overleden.

    De Brit is zondag 6 juli dood gevonden in Death Valley National Park, Californië. Dat melden Amerikaanse media vrijdag.

    Dave is gevonden door een groep wandelaars. Volgens de politie is de acteur, die een dochter heeft van in de twintig, overleden door de hitte.

    Dave was te zien als Fenrir in Harry Potter and the Half-Blood Prince, Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 en Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2.

    Bron : Telegraaf.nl





  13. #4513

    Standaard

    Acteur James Garner (86) overleden

    De Amerikaanse acteur James Garner is in de nacht van zaterdag op zondag overleden in zijn woning in Los Angeles. Hij was 86 jaar oud.

    Foto: WENN
    Dat meldt TMZ zondag.
    Garner speelde in de jaren 50 de hoofdrol in de westernserie Maverick. In de filmversie in 1994 had hij een grote bijrol. Mel Gibson had de hoofdrol overgenomen. Daarnaast speelde Garner in de serie The Rockford Files en in films als The Notebook en The Great Escape.
    Garner was in 1986 genomineerd voor de Oscar voor beste mannelijke hoofdrol, maar hij greep naast de prijs. Hij won wel drie Golden Globes en twee Emmy Awards. In 1960 kreeg hij een ster op de beroemde Walk of Fame.

  14. #4514

    Standaard

    'The Patriot' Actress Skye McCole Bartusiak Dies at 21

    Skye McCole Bartusiak, best known for playing Mel Gibson's daughter in The Patriot, has died. She was 21. Bartusiak's longtime friend Abigail Breslin confirmed reports of the actress' death. "One of my very good friends and someone who was like a sister to me, Skye McCole Bartusiak passed away today. So devastated," the Little Miss Sunshine actress wrote on Twitter. Bartusiak was found dead in her Texas home, according to TMZ, which first reported the news. The cause of death has not been determined.

    Bron: www.hollywoodreporter.com

  15. #4515

  16. #4516

    Standaard

    Filmregisseur Roland Verhavert overleden: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...land-verhavert

  17. #4517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Filmregisseur Roland Verhavert overleden: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...land-verhavert
    Ai wat spijtig! Boerenpsalm is een van mijn all-time-favorite Vlaamse films.
    Ik wist niet dat hij al zo oud was. Een gezegende leeftijd.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #4518

    Standaard

    Zweedse muzikant Christian Falk (52) overleden



    De Zweedse muzikant en producer Christian Falk is op 52-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker gestorven. Dat deelde de Zweedse radio donderdag mee. De bassist had in de jaren tachtig bekendheid verworven met de Zweedse rockgroep Imperiet. Later produceerde hij platen met artiesten als de Zweedse popzangeressen Robyn en Neneh Cherry. In 1999 ontving Falk voor zijn album 'Quel Bordel' met vele gastartiesten drie Zweedse 'Grammis'. In 2006 scoorde hij met Robyn en rockzanger Ola Salo de hit 'Dream On'.



    Bron: Nieuwsblad.be
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #4519

    Standaard

    Dit zegt me dan weer helemaal niets... Ook dat nummer ken ik niet, maar dat is dan ook niet echt mijn smaak...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  20. #4520

    Standaard

    Tja, dat is dan weer míjn stijl muziek...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #4521

    Standaard

    James Shigeta Dead at 81: Character Actor and Singer Had Memorable Roles in Die Hard and Flower Drum Song


    James Shigeta started off by conquering the American Idol of his day. The singer and character actor won first place on the 1950s staple The Original Amateur Hour, and that proved to be a launching pad for a career on stage and screen. Shigeta, whose long career allowed for memorable appearances in the likes of the 1961 musical Flower Drum Song and then 1988's Die Hard, has died. He was 81. "It is with great sadness that I report the loss of my long time friend and client James Shigeta," his agent said in a statement to E! News Monday.

    Bron: IMDB.com

  22. #4522

    Standaard

    Legendarische make-up artiest Dick Smith (92) overleden



    Dick Smith, de Amerikaanse make-up artiest die verantwoordelijk was voor de speciale make-up effecten in films zoals The Godfather, Taxi Driver en The Exorcist, is gisteren overleden op 92-jarige leeftijd. Dat deelde zijn beroemde opvolger en make-up artiest Rick Baker (63), bekend van onder meer American Werewolf en Men in Black, mee op Twitter. Oscar-winnaar Baker meldde op Twitter: "Mijn vriend en mentor is niet meer", schreef de Oscarwinnaar. Over de doodsoorzaak van Smith is nog niets bekend.

    Dick Smith werd in 1945 door de Amerikaanse tv-zender NBC als eerste make-upman van het netwerk ingehuurd. In Hollywood liet hij ontelbare filmsterren op het witte doek verouderen, waaronder Dustin Hoffman in Little Big Man en Marlon Brando in The Godfather.



    In de klassieke horrorfilm The Exorcist slaagde hij erin van Linda Blair een van de engste filmcreaties ooit te maken. Daarna maakte hij van David Bowie een oude vampier in The Hunger.

    Smith werd in 1984 voor zijn make-up in de film Amadeus geëerd met een welverdiende Oscar, en in 2011 ontving hij daarbij ook nog een ere-Oscar voor zijn hele oeuvre.

    Bron : Filmtotaal.nl

  23. #4523

    Standaard

    R.I.P... Een legende.

    Toevallig vandaag een documentaire over Cronenberg`s Scanners gezien op de Criterion uitgave waarin hij ook ter sprake komt.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #4524

    Standaard

    Cristina Deutekom (82) overleden



    Operazangeres Cristina Deutekom is op 82-jarige leeftijd overleden. Ze was één van de grootste Nederlandse sopranen.

    Deutekom kreeg belangrijke prijzen, onder meer voor haar uitvoering van Königin der Nachtuit Die Zauberflöte van Mozart. Ze zong die rol bij haar debuut in Amsterdam in 1963 en later ook in de Metropolitan Opera in New York en de Scala in Milaan.

    Deutekom maakte zaterdag een ongelukkige val. In het VU-ziekenhuis in Amsterdam raakte ze in coma. Ze overleed afgelopen avond in het ziekenhuis.

    "Unieke stem"
    "Voor het instituut opera heeft ze ontzettend veel betekend", zegt haar voormalig manager Pieter Alferink. "Ze heeft aan een bepaald repertoire, dat in Nederland helemaal niet populair was, veel aandacht weten te schenken. Ze heeft bijvoorbeeld het verismo (Italiaans operagenre, red.) teruggebracht op de Nederlandse podia."

    "Ze was een dramatische coloratuursopraan", zegt Alferink. "Dat betekent dat je vooral de hoogte beheerst. Het merendeel van de coloratuursopranen hebben lichte stemmen, maar Deutekom had een flinke dramatische stem, die kon karakter in haar stem uitdrukken."

    "Nuchterheid en een dosis humor"
    De oud-manager beschrijft Deutekom verder als iemand die nuchterheid combineerde met een flinke dosis humor. "Afgezien van een groot professionalisme, had ze lak aan alles wat er verder om haar heen gebeurde."

    Volgens Alferink had ze het succes in haar carrière grotendeels te danken aan haar echtgenoot Jacob. "Ik heb altijd versteld gestaan van hoe goed dat huwelijk was. Ik denk dat ze daardoor met zoveel vertrouwen op de bühne stond."




    Bron : Nos.nl

  25. #4525

    Standaard

    Menahem Golan overleden

    Menahem Golan, producent van vele films van Canon (Bloodsport, Cobra, The Delta Force, Invaders from Mars, King Solomon's Mines, Lifecorce, Masters of the Universe, Over the Top, enz.) is overleden. Hij is 85 jaar geworden.

Pagina 181 van 253 EersteEerste ... 81131171177178179180181182183184185191231 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •