Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDD-DVD Recorder Targa DRH-5100x

    Deze HDD-DVD recorder komt volgende week maandag in de aanbieding bij de lokale LIDL 15 minuten over de grens bij mij. Maar ja dan nu de vraag. Iemand al gebruikservaringen of opmerkingen over deze speler?

    Targa DRH-5100x 299 euro

    Compact, slimline HDD and DVD-Recorder of the lates generation with amazing features like Double Layer technologie and DivX Support
    Type: 160 GB hard disk DVD-DL Recorder Combi
    Playable Standards: DVD-Video, DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD+R DL, VCD, SVCD,
    JPEG/BMP, Photo-CD, DivX**/MPEG4**, Xvid**
    ** The compatibility depends on burning software and procedure.
    Playback Functions
    Playback, Repeat Track, Repeat Disc, Repeat A-B, Random (CD, MP3), Zoom, Slow Motion
    Recordable Standards
    DVD +R DL / DVD+R / DVD-R / DVD+RW / DVD-RW / CD-R / CD-RW
    Recordable Functions
    VPS, ShowView (in UK and Ireland VIDEOPlus/PDC), Timer programming, TimeShift (HDD only), Simultaneous recording and play (HDD only), copy funktions from MP3, JPEG and movie files without copy protection from CD/DVD to HDD or back.

    Recording time DVD: HQ (1 hrs); SQ (2 hrs); LQ(4 hrs)
    Recording time DVD+R DL: HQ (2 hrs); SQ (4 hrs); LQ(8 hrs)
    Recording time HDD: HQ (33 hrs), SP (66 hrs), LP (99 hrs), EP (132 hrs), SLP (198 hrs)
    HDD Capacity
    160 GB
    Main Features Audio
    DTS and Dolby Digital with Digital Coaxial und Digital Optical, Dolby Digital 2 channel, LPCM, WAV, WMA, MP3
    Main Features Video
    DivX**, Progressive Scan, ShowView/VIDEOPlus, VPS/PDC
    ** The compatibility depends on burning software and procedure.
    Input Connections Video
    Back connectors: Scart 1: RGB / Video
    Frond connectors: DV-In, Video-In (Cinch)
    Output Connections Video
    Back connectors:
    Scart 1: Video
    Scart 2: RGB / S-Video / Video
    Video (Cinch)
    Component (Cinch)
    Input Connections Audio
    Front connector: Audio-In (L/R, 2 x Cinch)
    Output Connections Audio
    Back connector: Audio-Out (L/R, 2 x Cinch), Coaxial digital, Optical digital
    Highlights
    Easy copying from hard disk to DVD
    Numerous connection option
    Progressive Scan
    ShowView®/VIDEOPlus VPS/PDC, 16 programmes can be programmed using OSD
    Dolby Digital®and DTS® via optical and coaxial output
    Simple cutting/editing function for hard disk recordings
    Intuitive grafic based On-Screen-Menue
    Standard Accessory
    Operating instructions
    warranty card
    Scart cable
    A/V cable (3 x Cinch)
    Antenna cable
    Remote control
    2 batteries
    blank DVD-RW disk
    Power Consumption
    In operation 44W; standby &lt5 W; off 0W
    Weight
    4,5 kg
    Dimensions
    430 x 66 x 315 mm (WxHxD)

    En de handleiding staat hier

  2. #2

    Standaard

    Ik zou er niet aan beginnen..... Je moet maar eens zoeken op Aldi, Lidl en Kruidvat. de meeste mensen brengen het apparaat binnen 8 dagen weer terug. Spaar ff door en koop een goed merk is mijn advies!

    Groeten Marco

  3. #3

    Standaard

    Ja maar ik zoek dus eigenlijk een HDD DVD-recorder met DIVX/XVID + MP3 afspeelmogelijkheden vanaf de interne HDD. En probeer die maar eens te vinden. Deze zou het volgens mij moeten kunnen.

    Hiervoor dacht ik aan de LG-RH7500 maar deze heeft als enorm minpunt dat de recorder stand-bye moet staan wil deze aan een timer-opname beginnen.

    Als ik het goed gelezen heb in de handleiding heeft deze TARGA daar geen last van.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door handleiding pagina 36
    This DVD recorder features 'power-on' timer recording: you do not need to switch off the recorder to activate the function.

  4. #4

    Standaard

    1 van de weinige HDD recorders die ook Divx en MP3 vanaf de HD kan spelen is de Kiss DP-558, volgens mij kan ook de pioneer MP3 afspelen (maar dan weer geen divx)

    Je kan ook de Trans-Gear DVX-700series eens nakijken, alleen kan deze dan weer niet opnemen.....

    Groeten Marco

    PS : elke DVD recorder neemt op vanuit standby modus, anders gaat ie namelijk niet aan

  5. #5

    Standaard

    Ik heb dit toestel en niettegenstaande ik enkel tests heb gedaan is dit een buitegewoon prachtig ding. Hij is uiterst gebruikvriendelijk en zowat alle laatste technologie zit erin. Hij leest ook srt,sub.

    Dit staat er ook,
    This DVD recorder features 'power-on' timer recording: you do not need to switch off the recorder to activate the function.

    Men bedoelt gewoon dat je niet veplicht bent om de recorder uit te doen voor een timeropname zoals bij vele dat wel moet doen. Het spreekt vanzelf dat je hem ook uit mag doen met timeropname.

    @8t88 wat je zegt van Spaar ff door en koop een goed merk is mijn advies.

    Het is niet omdat je een goed merk koopt dat het een beter toestel is. Een ding zal hij zeker zijn, dubbel zo duur. Vrienden van mij hebben een philips hdd/dvd recorder en zijn er niet van te spreken. Ik denk dat je eerder wat geluk moet hebben. Zij moesten geen geld terugvragen hoor.

    Ik denk dat je bij aldi of lidl niet kan missen met hun garantie voorwaarden. Bij dit toestel zit bovendien nog eens 36 maanden garantie.

    Ik zeg ook niet dat dit een perfekt toestel is maar voor die prijs is dit toch wel een volledig toestel.

    Tot zoveris mijn enig minpunt de afstandsbediening, het oogt wat speelgoedachtig maar het werkt perfect. Het toestel zels is mooier in het echt dan op papier. Ik heb de zilvergrijze.

    groetjes

    Steco

  6. #6

    Standaard

    Ik ben blij voor jouw dat je geen slechte ervaring hebt met een merkloze dvd-recorder. Ik ben echter van mening dat de duurdere recorders superieur zijn op het gebied van opname kwaliteit, als je op een Sony,Pioneer of Panasonic een opname maakt van meerdan 2 uur welke je daarna op een schijfje wil bewaren zul je duidelijk kwaliteit verschil zien met een 'merkloze' recorder. Philips is hierop een uitzondering, als ik moet kiezen tussen 'merkloze' of Philips wordt het zeker een 'merkloze' recorder! Veel opname en kerst plezier gewenst.....

  7. #7
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2005
    Woonplaats
    België (Schilde)

    Standaard

    ivm die dvd rcorder van Targa, ik heb me die verleden week ook aangekocht en ben er zeer tevreden over, praktisch geruisloos, knap beeld, eenvoudige bediening, enz...
    één ding vind ik echter spijtig, dat is dat ik geen dvd film kan afspelen terwijl ik aan't opnemen ben op de hdd...
    Ik heb nu wel nog een aparte dvd speler, zodat ik dit wel kan maar ik had gedacht dat het met deze ook ging... niet dus. Daar zal het verschil in prijskaartje ook wel voor iets tussenziten denk ik.
    Wat betreft die dvd recorder z'n kwaliteiten, ik heb me laten vertellen dat de 'hardware' van zulke toestellen wel degelijk van bekende fabricage zijn, dus er kan bvb materiaal insteken van philips, sony of samsung of dergelijke, om maar iets te noemen.

  8. #8
    dvdpat
    Guest

    Standaard DRH 500x en beeldformaat

    Ik heb sinds 1 week dit toestel. Leek me wel een degelijk toestel. Maar - bleek dat wanneer ik iets opneem (op de harddisk) en dit terug afspeel de smartzoomfunctie op de televisie (JVC) niet werkt. Ik moet dus manueel het juiste beeldformaat kiezen. Dit is redelijk irritant. Nochtans heb ik in het menu gekozen voor de aspect ratio van 16/9.
    Verder heb ik nog een extra DVD-speler kunnen aankopen omdat dat ding geen DVD wil lezen terwijl ik iets aan het opnemen ben.
    Voor mij is het een miskoop. Ik denk er zelfs aan het terug te verkopen.

  9. #9

  10. #10

    Standaard Re: DRH 500x en beeldformaat

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdpat
    Ik heb sinds 1 week dit toestel. Leek me wel een degelijk toestel. Maar - bleek dat wanneer ik iets opneem (op de harddisk) en dit terug afspeel de smartzoomfunctie op de televisie (JVC) niet werkt. Ik moet dus manueel het juiste beeldformaat kiezen. Dit is redelijk irritant. Nochtans heb ik in het menu gekozen voor de aspect ratio van 16/9.
    Verder heb ik nog een extra DVD-speler kunnen aankopen omdat dat ding geen DVD wil lezen terwijl ik iets aan het opnemen ben.
    Voor mij is het een miskoop. Ik denk er zelfs aan het terug te verkopen.
    Dit is flauwekul. Dit toestel is voor het moment meer dan zijn geld waard. Een miskoop heb je als ie niet doet wat je wilt of hij werkt niet naar behoren.

    tweede probleem was op te lossen door wat zoekwerk te verrichten VOOR aankoop.

    Eerste probleem is wat anders. Ik heb een Philips (recent gekocht) en heb daar geen problemen mee. Het moet iets met de jou tv te maken hebben. Moet je nu zeggen dat je tv niet degelijk is? Natuurlijk niet. Mischien een of andere instelling. Probeer toch eens op 4:3 hoe onlogisch het ook klinkt. Ik heb al gekkere dingen meegemaakt.


    De recorder doet perfekt alles wat in de handleiding staat en daar gaat het om. Ik begrijp niet goed dat de mensen geen opzoekingen doen voor aankoop. Ik heb een week kunnen zoeken voor aankoop. Ik wist wat ie kan en niet kan van voor aankoop.

    Het is ook niet zo dat bekende merk dvd recorders perfekt zijn. Het epg systeem waar iedereen over brult werkt ook niet perfekt, zoek maar eens op internet. Het is gewoon een evenwicht dat je moet zoeken van wat je wilt en wat het mag kosten.

  11. #11
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2005
    Woonplaats
    België (Schilde)

    Standaard

    Daar heb je een punt 'Steco'...
    in mijn geval is het zo dat ik 'zeer' tevreden ben met deze dvd recorder van Targa, het enige dat ik spijtig vond is het feit dat hij niet tegelijk een dvd film afspeelt en opneemt op de hdd. Nu, voor deze 'minderprijs' van € 200 tov een merk dvd recorder kan je zeker een dvd spelertje aankopen, of zoals in mijn situatie, ik had trouwens al een dvd recorder/player, voor mij is het dus zeker geen miskoop, integendeel...

    :wink:

  12. #12

    Standaard DVD naar HDD zetten

    Ola,

    ik heb recentelijk ook dit toestel gekregen en het lijkt me voor zijn prijs een zeer degelijk toestel.


    Echter zit ik met iets waar ik niet aan uit kan (en ik ben ervan overtuigd dat het aan mij ligt)

    ik heb een klein zoontje die heel graag naar Disney en Pixar films kijkt, hij bediend de dvd ook zelfstandig maar natturlijk zijn krassen ed dergelijke op die leeftijd niet te vermijden.

    Nu is het zo dat als eigenaar van cd's en dvd's je het recht hebt om 1 exemplaar te copieren voor eigen gebruik.

    Nu wil ik dat dus uiteindelijk ook gaan doen zodat mijn zoontje wat langer van Buzz en Woody kan genieten, begrijp me niet verkeerd, ik heb het hier over gekochte dvd's die ik voor eigen gebruik wil copieren.

    Kan het zijn dat ik met dit toestel geen dvd film naar de HDD kan copieren?? in ieder geval lukt mij dit niet (kan er iemand (eventueel via PM) een korte richtlijn geven hoe ik dat moet doen?)

    Bedankt voor de hulp

    Ronny

  13. #13

    Standaard Re: DVD naar HDD zetten

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roadkill_be
    Ola,

    ik heb recentelijk ook dit toestel gekregen en het lijkt me voor zijn prijs een zeer degelijk toestel.


    Echter zit ik met iets waar ik niet aan uit kan (en ik ben ervan overtuigd dat het aan mij ligt)

    ik heb een klein zoontje die heel graag naar Disney en Pixar films kijkt, hij bediend de dvd ook zelfstandig maar natturlijk zijn krassen ed dergelijke op die leeftijd niet te vermijden.

    Nu is het zo dat als eigenaar van cd's en dvd's je het recht hebt om 1 exemplaar te copieren voor eigen gebruik.

    Nu wil ik dat dus uiteindelijk ook gaan doen zodat mijn zoontje wat langer van Buzz en Woody kan genieten, begrijp me niet verkeerd, ik heb het hier over gekochte dvd's die ik voor eigen gebruik wil copieren.

    Kan het zijn dat ik met dit toestel geen dvd film naar de HDD kan copieren?? in ieder geval lukt mij dit niet (kan er iemand (eventueel via PM) een korte richtlijn geven hoe ik dat moet doen?)

    Bedankt voor de hulp

    Ronny
    Niet mogelijk ivm beveiliging. Zul je via een PC moeten doen....

  14. #14
    flyguyke
    Guest

    Standaard

    hoi

    heb dit toestel gekocht en ben er heel tevreden mee. Ik heb echter een probleem. Op https://vod.divx.com/ kun je je dvdschrijver laten activeren.
    daar moet je je registratie id invullen en modelnaam. Maar ik vul voor modelnaam dan Targa DRH-5100x in en ook mijn registratie-idnummer vul ik perfect in. En uiteindelijk staat er dan dat die niet overeenkomen.

    kan iemand me helpen?

    groeten

  15. #15

    Standaard

    hmmm, spijtig

    aangezien ik geen dvd speler/recorder heb op mijn pc kan ik het zo ook niet oplossen.

    Maar ik speel met en ander idee, zou het kunnen als ik een extra dvd speler aanschaf (kosten geen geld bij de mediamarkt (± 50 euro)) en deze aansluit op mijn tv via een multi-scart stekker en als ik de film start om dan op te nemen? zoals ik al zei, voor de kinderfilms moet heel de menu niet enkel de film, dan zou ik de origineel als master kunnen bewaren en de copij voor de kids om te hanteren (spaart me toch geld uit als het zou lukken)

    of via de playstation2 ? (ik krijg er eentje van de vrouw voor kerstmis)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roadkill_be
    hmmm, spijtig

    aangezien ik geen dvd speler/recorder heb op mijn pc kan ik het zo ook niet oplossen.

    Maar ik speel met en ander idee, zou het kunnen als ik een extra dvd speler aanschaf (kosten geen geld bij de mediamarkt (± 50 euro)) en deze aansluit op mijn tv via een multi-scart stekker en als ik de film start om dan op te nemen? zoals ik al zei, voor de kinderfilms moet heel de menu niet enkel de film, dan zou ik de origineel als master kunnen bewaren en de copij voor de kids om te hanteren (spaart me toch geld uit als het zou lukken)

    of via de playstation2 ? (ik krijg er eentje van de vrouw voor kerstmis)
    Niet mogelijk ivm beveiliging, het enig wat je op deze manier kunt kopieren zijn DVD's waar geen rechten op zitten....

    Of je gebruikt een kastje om de Macrovison beveiling te omzeilen...
    http://www.barrel-of-monkeys.com/gra...grapherB.shtml

  17. #17

    Standaard

    Heb ook een TARGA gekocht maar blijf met enkele vragen zitten:
    1. hoe kun je een film langer dan 2 uur op een gewone DVD branden?
    2. ik heb aan mijn TARGA ook een video aangesloten en kan dus mijn video's op de HD schrijven: geen probleem. Maar kan ik dan nog opnemen op deze videorecorder? Mij lukt het niet.

    Voor de rest ben ik wel erg tevreden.

    Bedankt voor een reactie,
    Jos
    Antwerpen

  18. #18

    Standaard

    Heel eenvoudig je hoeft enkel de kwaliteit te verlagen van sp naar lp heeft een uur langer opname op dvd. staat op opagina 87 van handleiding voor zowel 4,7 disc of 8,5.

    Je kan enkel opnemen op je video recorder als je een signaal hebt die binnen komt .(Jij bedoelt opnemen van tv denk ik) dus er moet een kabel aan de tuner hangen zoals je nu gedaan hebt in de dvd recorder. Je kan eventueel met een splitter werken om met beide te kunnen opnemen maar dit heeft meestal signaal verlies.

    groetjes

    Steco

  19. #19
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2005
    Woonplaats
    België (Schilde)

    Standaard

    Stel, je hebt met de timer een programma geprogrameerd en die is momenteel aan't opnemen, kan je dan tijd terwijl nog een ander programma programeren of gaat dat niet, ik kan het blijkbaar niet...
    vb: stel dat je ergens naartoe moet en de dvd recorder is al iets aan't opnemen, je wil bvb nog één programma programeren... wat dan...?
    Nogmaals, ik heb nog een 2e dvd recorder maar dan zonder Hdd, dus ik kan eventueel altijd wel 'dubbel' opnemen of programeren... ik vraag het me enkel af of ik dus kan programeren met de Targa terwijl die al aan't opnemen is ziet ge...

    Bedankt voor eventuele reply

  20. #20

    Standaard

    [Heel eenvoudig je hoeft enkel de kwaliteit te verlagen van sp naar lp heeft een uur langer opname op dvd. staat op opagina 87 van handleiding voor zowel 4,7 disc of 8,5]

    Ja maar als op de harde schijf in SP is opgenomen vraagt hij bij het kopieren naar DVD niet in welke kwaliteit, hij geeft alleen een boodschap dat je moet splitsen. Kan dat niet anders?

    jOS[/quote]
    Jos
    Antwerpen

  21. #21

    Standaard

    @josv

    Nee, je kan de kwaliteit niet verlagen éénmaal opgenomen. Dus kwaliteit harddisk = de kwaliteit die op de dvd kan.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kymo
    Stel, je hebt met de timer een programma geprogrameerd en die is momenteel aan't opnemen, kan je dan tijd terwijl nog een ander programma programeren of gaat dat niet, ik kan het blijkbaar niet...
    vb: stel dat je ergens naartoe moet en de dvd recorder is al iets aan't opnemen, je wil bvb nog één programma programeren... wat dan...?
    Nogmaals, ik heb nog een 2e dvd recorder maar dan zonder Hdd, dus ik kan eventueel altijd wel 'dubbel' opnemen of programeren... ik vraag het me enkel af of ik dus kan programeren met de Targa terwijl die al aan't opnemen is ziet ge...

    Bedankt voor eventuele reply
    Ik begrijp wel wat je bedoeld maar dit is toch wel wat vergezocht. Hoeveel komt men dat tegen dat je nog iets wil programeren terwijl de recorder aan het opnemen is ? Ik heb in al de jaren die ik opneem nog nooit zoiets voorgehad Als dit niet gaat met in de handleiding voorgeschreven methode zal het hoogstwaarschijnlijk niet werken.

  23. #23

    Standaard eeeh bijkomend vraagje

    Mijn vorige vraag is reeds via private mail beantwoord dank je

    maar ik heb toch nog een bijkomende vraag/probleem

    Een van de redenen dat ik de DVD met HDD heb/wou is het feit dat ik dan back-ups van mijn video's kan maken, wat betreft mijn home movies is dit ook gelukt (huwelijk, familieaangelegenheden etc)

    maar er zijn een aantal videos die ik toch graag wil hebben op cd en die ik in het verleden heb aangekocht (voornamelijk kinderfilms en documentaires)

    en hier bijt ik mijn tanden op stuk, iedere keer als ik één van mijn documentaires op video insteek krijg ik bij het opnemen de melding dat er een beschermd signaal aanwezig is en stopt het opnemen na ± 10 seconden

    Wat voor nut heeft zo een ding dan eigenlijk?

    Is er een manier en ben ik bezeikt?

  24. #24

    Standaard

    Welk nu dit ding heeft? Je zegt hetzelf hier

    Een van de redenen dat ik de DVD met HDD heb/wou is het feit dat ik dan back-ups van mijn video's kan maken, wat betreft mijn home movies is dit ook gelukt (huwelijk, familieaangelegenheden etc)

    Op aangekochte films, docu......enz zit een kopieer beveiliging. Dus dit is een maatregel om een stuk tegentehouden van illegale kopies.

    De enige manier is via de pc.

    groetjes

    Steco

  25. #25

    Standaard LG rh7500

    Hoi allemaal,

    Gisteren is mijn dvd-recorder LG RH7500 eindelijk aangekomen, ik had dat ding voor slechts 191 euro gewonnen op Ebay.
    Deze recorder is zoals jullie weten uitgerust met een haddisk van 80 GB, en je kan ermee op DVD+R DL opnemen.

    Mijn entoesiasme sloeg snel om in teleurstelling toen het apparaat ook na uren "please wait" blijf afspelen op de display.
    Wat is er volgens jullie ermee aan de hand ?

    Hopend op snel antwoord,
    Toscaan.
    res, non verba :-)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •