Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Errol Flynn Collection (8 DVD)

    Errol Flynn Collection (8 DVD's ) komt eindelijk in Nederland uit op 11/1/06. Een "must have" voor iedere Errol FLynn "fan" Ik hoop dat het nu niet weer wordt uitgesteld. Leuke collectie, alleen de box had nog uitgebreid kunnen worden met Gentleman Jim en Adventures of Don Juan. Groetjes, Douwe

  2. #2

    Standaard

    Hij ligt in de winkel zag ik. Ik ben blij dat ik toch maar niet de regio 1 of de regio 2 UK editie heb geimporteerd want deze versie bevat 7 films terwijl die andere er respectievelijk 5 en 6 bevatten. Wij krijgen namelijk ook nog eens The Adventures of Robin Hood als bonus bij en Dive Bomber (die wel in de UK editie zit maar niet in de Amerikaanse set).

    Ik denk dat ik hem maar even heel snel ga halen.

  3. #3

    Standaard

    mooi, morgen ook snel halen, want van die andere boxen: kubrik, tom&jerry, tarzan... zie je er niet veel meer, ze waren snel weg. Dat zal met deze waarschijnlijk ook het geval zijn.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben voor sluitingstijd nog even bij MM langsgegaan. Voor 70 euro ben ik 7 films + een dvd met documentaire rijker.

    Nou moet ik alleen m'n 'oude' digipack van The Adventures of Robin Hood zien te 'unloaden'. Dat zal nog wel moeilijk worden met zo'n mooie OOP dvd.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de Errol Flynn Collectie nog niet zien liggen in de plaatselijke Freerecordshop. Ik zal toch naar de dichtsbijzijnde MM moeten gaan. Hopen dat ie daar nog ligt. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de documentaire "Adventures of Errol Flynn". Heeft iemand de documentaire al gezien?

  6. #6

    Standaard

    De regio 1 is natuurlijk wel een stuk goedkoper, zeker als je de adventures of Robin Hood toch al hebt.
    Klopt het dat op de regio 2 de Lux radio uitzendingen er niet opstaan?

    Verder is de box zo goed als het zelfde, dus dat valt dan wel weer mee dit keer.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    De regio 1 is natuurlijk wel een stuk goedkoper, zeker als je de adventures of Robin Hood toch al hebt.
    Klopt het dat op de regio 2 de Lux radio uitzendingen er niet opstaan?
    Op welke disc zouden die moeten staan?

    De regio 1 editie zal inderdaad wel goedkoper zijn maar de 70 euro voor deze set vond ik ook nog wel meevallen. EN je hebt meteen alles in een pakket: dat scheelt ook weer kastruimte.

  8. #8

    Standaard

    Qua prijs maken de twee versies elkaar niet zoveel, tenminste wanneer je de extra aankopen van Robin Hood en Dive Bomber meetelt.
    Is Dive Bomber R2NL ook los te koop trouwens? Wel in de UK.
    En weet iemand toevallig of Objective Burma in Nederland inmiddels is verschenen als keepcase?

    Heeft iemand de documentaire al gezien?
    Ik heb ook de R1 versie van deze box, en de docu is enorm leuk (al snap ik eigenlijk waarom dat nu per se op een aparte dvd moet staan en niet 'gewoon' als aanvulling op een van de andere 5, maar goed).
    Die Flynn was een interessante kerel, en een avonturier (op allerlei vlakken!). Dus dat levert genoeg leuke momenten op. Maar de docu eindigt mijns inziens toch wat in mineur omdat hij vast bleek te zitten in een bepaalde rol (de swashbuckler) en eigenlijk ook alleen nog maar voor dat soort rollen werd gevraagd. Flynn heeft daarom het een en ander aan onbenullige en minderwaardige TV-rolletjes aangenomen, en dat vond ik eerlijk gezegd nogal triest om te zien.
    Ik zie Flynn als een van de allergrootste filmsterren aller tijden, maar helaas wordt hij niet zo serieus genomen voor zijn acteerprestaties als zijn generatiegenoten.
    Willem Dafoe zei laatst: je hebt filmsterren én acteurs. En misschien was Flynn dan inderdaad vooral een filmster en minder een acteur.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Qua prijs maken de twee versies elkaar niet zoveel, tenminste wanneer je de extra aankopen van Robin Hood en Dive Bomber meetelt.
    Is Dive Bomber R2NL ook los te koop trouwens? Wel in de UK.
    Volgens mij zijn alle films uit de box, op The Adventures of Robin Hood na, niet los te koop. In de database van DVD Home zijn ze in ieder geval niet te vinden.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Maar de docu eindigt mijns inziens toch wat in mineur omdat hij vast bleek te zitten in een bepaalde rol (de swashbuckler) en eigenlijk ook alleen nog maar voor dat soort rollen werd gevraagd. Flynn heeft daarom het een en ander aan onbenullige en minderwaardige TV-rolletjes aangenomen, en dat vond ik eerlijk gezegd nogal triest om te zien.
    Zeker zijn allerlaatste rol in Cuban Rebel Girls. Dat was buitengewoon triest.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door douwe37
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Maar de docu eindigt mijns inziens toch wat in mineur omdat hij vast bleek te zitten in een bepaalde rol (de swashbuckler) en eigenlijk ook alleen nog maar voor dat soort rollen werd gevraagd. Flynn heeft daarom het een en ander aan onbenullige en minderwaardige TV-rolletjes aangenomen, en dat vond ik eerlijk gezegd nogal triest om te zien.
    Zeker zijn allerlaatste rol in Cuban Rebel Girls. Dat was buitengewoon triest.
    Wat ik in de documentaire zag van 'Too Much, Too Soon' en (ik dacht) 'The Sun Also Rises' zag er toch niet verkeerd uit. Aan het eind van z'n carriere heeft ie toch nog wel een paar interessante films gemaakt. Het is gewoon jammer dat toen al de neergang was ingezet want in de fragmenten van de films die ik noemde was duidelijk te zien dat ie veel meer in z'n mars had als al die stereotype rollen die hij steeds kreeg.

    Oh ja: een van de vele pluspunten van deze box vindt ik toch wel dat we nu zoveel films met Olivia de Haviland te zien krijgen. Ze is absoluut mijn favoriete actrice uit de jaren 30 en 40 en ik ben daarom dubbel blij dat ik in de films uit deze box zoveel van haar te zien krijg.

  12. #12

    Standaard

    Ja, maar vreemd genoeg zie je Flynn nu eenmaal ook het liefst in een verdomde maillot! Hij lijkt op de een of andere manier out of place in een andersoortige (zeg maar: hedendaagse) film. Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn. Maar nagenoeg al zijn kostuumfilms vind ik meer dan okay. The Prince And The Pauper zou ik bijvoorbeeld graag weer willen zien. Of Kim.

    De meerwaarde die Olivia de Haviland geeft aan de box is inderdaad mooi meegenomen! Maar ik ben zelf niet bijzonder gecharmeerd van Bette Davis, en al helemaal niet van een Davis zoals ze er in Elizabeth And Essex uit ziet. De extra op deze dvd vertelt over de voortdurende strijd tussen de 2 hoofdrolspelers. Het schijnt dat ze elkaars bloed wel konden drinken. Grappig ook dat de titel tot stand is gekomen op een manier die beide sterren niet te erg voor de kop zou stoten ...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    De regio 1 is natuurlijk wel een stuk goedkoper, zeker als je de adventures of Robin Hood toch al hebt.
    Klopt het dat op de regio 2 de Lux radio uitzendingen er niet opstaan?
    Op welke disc zouden die moeten staan?

    De regio 1 editie zal inderdaad wel goedkoper zijn maar de 70 euro voor deze set vond ik ook nog wel meevallen. EN je hebt meteen alles in een pakket: dat scheelt ook weer kastruimte.
    Op de dvd van Captain Blood. Is misschien wel het enige verschil met de regio 1 dus dat valt mee. Voor een prijs tussen de 50 en 60 euro wil ik de regio 2 wel aanschaffen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    De regio 1 is natuurlijk wel een stuk goedkoper, zeker als je de adventures of Robin Hood toch al hebt.
    Klopt het dat op de regio 2 de Lux radio uitzendingen er niet opstaan?
    Op welke disc zouden die moeten staan?

    De regio 1 editie zal inderdaad wel goedkoper zijn maar de 70 euro voor deze set vond ik ook nog wel meevallen. EN je hebt meteen alles in een pakket: dat scheelt ook weer kastruimte.
    Op de dvd van Captain Blood. Is misschien wel het enige verschil met de regio 1 dus dat valt mee. Voor een prijs tussen de 50 en 60 euro wil ik de regio 2 wel aanschaffen.
    Inderdaad staan die radio-uitzendingen er niet op bij de NL-editie.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb 'm besteld bij dvdisc, na veel geduld kreeg ik vandaag een mailtje met daarin het volgende citaat:

    "Met de Boxset van Errol Flynn zijn productie fouten vanuit Warner Bros (geen ondertiteling op de dvd's). Deze wordt nageleverd."

    Lijkt me vreemd dat ik nog niemand hierover gehoord heb?
    Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten??
    Send a maniac to catch a maniac...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Ik heb 'm besteld bij dvdisc, na veel geduld kreeg ik vandaag een mailtje met daarin het volgende citaat:

    "Met de Boxset van Errol Flynn zijn productie fouten vanuit Warner Bros (geen ondertiteling op de dvd's). Deze wordt nageleverd."

    Lijkt me vreemd dat ik nog niemand hierover gehoord heb?
    Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten??
    Op mijn regio 2 box staan Nederlandse ondertitels, op de bonusdisc na dan.

  17. #17

    Standaard

    Ik dacht 't al. Ik wacht een paar dagen en anders mogen ze 'm annuleren.

    Thanks!
    Send a maniac to catch a maniac...

  18. #18

    Standaard

    Vinden jullie het nu niet 'jammer' dat alles in één kartonnen verpakking is gestopt terwijl de R1 gewoon per film verpakt zit in keepcases?

    Ik zag de R2 Garbo & Crawford-sets liggen en volgens mij is de Flynn-set in dezelfde lijn, en tot mijn schrik zag ik dat ook Warner nu ook overstag lijkt te zijn gegaan voor de tweetaligheid op de covers. Dat is toch hoogst irritant en bovendien heeft het veel weg van 'met één en hetzelfde produkt een zo groot mogelijke markt bereiken'. Ik vind het zo consumptiemaatschappij-achtig.
    Maar ik vind aparte keepcases toch nog wel de balangrijkste optie om voor de USA uitgaves te gaan.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb er niet zoveel moeite mee dat het geen aparte keepcases zijn. Vind het zo wel praktisch en ruimte besparend. Ik heb de signature collectie van Hitchcock wel regio 1 en die neemt 2x zoveel plaats in.

  20. #20

    Standaard

    Ik ben inmiddels ook in het bezit van de Errol Flynn box.
    Ik kan niet anders zeggen, het is een geweldige box.
    Met veel plezier heb ik de films Captain Blood, Sea Hawk en de indrukwekkende documentaire bekeken. De andere "klassiekers" wil ik e.d.d. bekijken. Geweldig gewoon, de magie tussen Olivia en Errol in de film "Captain Blood".

    Enigste minpuntje was de afwezigheid van de NL-subs in de documentaire. Het was verder wel goed te volgen.

    Nu maar hopen dat er in de toekomst nog meer DVD's uitkomen met Errol Flynn

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    En weet iemand toevallig of Objective Burma in Nederland inmiddels is verschenen als keepcase?
    Toevallig kwam ik de keepcase afgelopen week tegen bij MM Zwolle.

    Hij is nu te zien op BBC 2 trouwens: vandaar dat ik het me herinnerde.

  22. #22

    Standaard

    Jammer dat Robin Hood in de box zit, iedere Flynn-fan heeft
    die al jaren staan maar je moet er nu dus toch wel voor betalen.
    En bovendien zit de originele in een mooie digipack en die wil
    ik niet kwijt!

    Warner deed dat ook met de Hitchcock box, daarin zat
    "North by Northwest" die iedere fan al "eeuwen" in zijn bezit had,
    maar je kreeg hem niet gratis bij de box, want die kostte in het
    begin het absurde bedrag van 90 euro!

  23. #23

    Standaard

    Toevallig kwam ik de keepcase afgelopen week tegen bij MM Zwolle.
    Bedankt Richard. Ja, ik heb hem afgelopen week gekocht bij MM Groningen voor de prijs van slechts 4.99 (!).
    Ik zit nu stevig na te denken over de aanschaf van R1 Flynn´s die bij ons nog uit zijn, zoals The Prince And The Pauper en Kim. Maar dat zijn volgens mij nog steeds snappers. Met name The Prince heb ik al jaren niet meer gezien.

  24. #24

    Standaard

    The Errol Flynn Collection is wel één van de beste uitgavens van Warner Bros. Enkel spijtig dat zoals andere ook reeds opmerkte dat opnieuw 2-disc versie van Robin Hood is toegevoegd aan de box, maar ja dat is zeuren omdat andere deze luxe versie reeds in hun bezit hebben. Errol Flynn was de grootste publiekstrekker uit de Gouden Hollywood-jaren. Als je dan nog weet dat dergelijke films niet meer gemaakt worden, is het dubbel genieten. Komt daarbij dat je voor een mooie prijs 7 klassieke films krijgt is een aanschaf bijna verplichte kost. Kan enkel maar hopen dat er misschien ooit een tweede box op de markt komt. Want er zijn nog enkel klassieke Errol Flynn films die zeker een dergelijke behandeling verdienen; zoals The Charge of The Light Brigade, Gentlemen Jim, Adventures of Don Juan, The Dawn Patrol and The Prince and The Pauper
    liefhebber van de echt cinema en de echte grote klassiekers

  25. #25

    Standaard Errol Flynn

    Yep, eindelijk ik heb 'm ook besteld.

    Ben al 'n lange tijd fan van Errol Flynn.

    kweet nog dat de z'n films (vroeger) op de Belgische tv uitgezonden werden. Vooral Robin Hood, en Captain Blood zijn mij toppers.
    Ben errug nieuwsgierig naar de kwaliteit van de films.
    I'll be back...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •