De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Dvd-r

  1. #1

    Standaard Dvd-r

    Hallo forumisten,
    Ik zit er hard aan te denken in mijn pc of als standalone een DVD-R aan te schaffen i.v.m het opslaan van DV in DVD. Ik weet dat een aantal merken reeds zowel inbouw DVD-R als standalones hebben of binnenkort aanbieden op de markt. Wie weet wat ik daarvan moet verwachten? Bijvoorbeeld zijn de schijfjes zonder meer te gebruiken op standalone dvd-spelers. Zijn er extra zaken nodig op je PC? En wat is nu precies het verschil in DVD-ROM en DVD-RAM? Tot voor kort probeerde ik alles op te slaan op SVCD wat erg goed lukte. Maar zoals altijd je wil meer en beter.
    Ron
    "geef me een baan die bij me past en ik hoef nooit meer te werken" Confucius, Chinees wijsgeer

  2. #2

    Standaard

    Nee, de schijfjes zijn niet zonder meer afspeelbaar in elke standalone DVD speler. Ik geloof wel dat Pioneer enige tijd terug een brander heeft uitgebracht waarvan werd gezegd dat de met deze brander gemaakte discs op (bijna) alle DVD spelers zouden werken.
    Zeker even informeren dus...

  3. #3

    Standaard

    Op onze zuster-website Hardwareinfo.net is een test te vinden van een Pioneer DVD-r(w) drive. In dit artikel is ook achtergrond informatie te vinden. Have a look:

    http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=157

  4. #4

    Standaard

    Het is natuurlijk erg gaaf om je eigen homevideo's op een DVD te kunnen branden, inclusief menu's.

    Dit is nu al mogelijk met (S)VCD maar met DVD heb je natuurlijk meer opslagruimte en uiteraard betere beeldkwaliteit.

    Maar aangezien die DVD branders nogal aan de prijzige kant zijn ben ik voorlopig nog ff tevreden met Video-CD. Hier kan immers al hetzelfde mee als met een DVD (je video's opdelen in secties en deze in een mooi grafisch menu verwerken).

    Trouwens, klopt het niet dat Super Video-CD (SVCD) al heel dicht in de buurt komt van DVD als je praat over beeldkwaliteit? Ik ga er dan wel vanuit dat je nog minder kwijt kan op een cd'tje omdat de compressie van SVCD veel lager ligt. Wat is dan het maximaal aantal minuten video wat je op een SVCD kwijt kan?

  5. #5

    Standaard

    Ik geloof dat dit (afhankelijk van de bitrate die je gebruikt) op 20 min tot een half uur ligt. Kwaliteit is veel beter dan VCD, maar heeft wat minder beeldlijnen als DVD-kwaliteit. Verder enorm goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cade
    Wat is dan het maximaal aantal minuten video wat je op een SVCD kwijt kan?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Ik geloof dat dit (afhankelijk van de bitrate die je gebruikt) op 20 min tot een half uur ligt.
    Oei, das ook niet erg veel. Denk dat ik dit dan alleen gebruik bij hele belangrijke opnames.

    Met VCD kan er ongeveer 80 minuten op een cd en dan heb je dezelfde kwaliteit als VHS maar met een groot voordeel! Een cd slijt namelijk niet (en je hebt ook niet dat rotgespoel) en voor zover ik weet is de geluidskwaliteit van een VCD wel beter dan van VHS (bijna geen of helemaal geen ruis waar te nemen).

    Hoe dan ook, bedankt voor je antwoord Nathan. Ik weet nu waar ik aan toe ben.

    Oh btw, voor de geinteresseerden onder ons die hun homevideo's (of ander beeldmateriaal) op VCD, SVCD of DVD willen zetten...........bezoek VCDhelp.

    Veel succes!!

  7. #7

    Standaard

    SVCD is wel aardig, maar de kwaliteit ligt behoorlijk achter op DVD. Heb daar dus niet al teveel verwachtigingen van. Zeker niet van de kwaliteit bij snellere bewegingen. Het beeld wordt dan snel blokkerig. En geloof mij maar, ik heb er al behoorlijk wat mee geexperimenteerd. Dat staat nog los van het gegeven dat de standalone spelers die goed overweg kunnen met SVCD op één hand zijn te tellen. Voor mij persoonlijk is SVCD dan ook geen optie. Laat staan VCD. Maar ja, de prijzen voor een blanco CD-R(W) is ook belachelijk. Er is echter nog een andere optie. Je eigen DV-filmpje bewerken en vervolgens door een firma op DVD laten zetten.
    "geef me een baan die bij me past en ik hoef nooit meer te werken" Confucius, Chinees wijsgeer

  8. #8

    Standaard DVD-r of DVD+r ( & DVD-rw of DVD+rw )

    Helaas is er al weer "oorlog" tussen de fabrikanten.
    Er worden namelijk al weer 2 formaten ontwikkeld DVD-r & DVD+r
    DVD-r is als eerste ontwikkeld en wordt ondersteund door >>
    Pioneer, Toshiba, Panasonic, Apple & Compac.
    DVD+r is nog in ontwikkeling en krijgt een betere foutcorrectie &
    naadloze lasmogelijkheid en de bufferunderrun wordt beter ondervangen. DVD+r wordt ondersteund door Philips, sony, HP, Ricoh, Yamaha & Dell. Deze Technologie gaat gebruikt worden in DVD videorecorders in de huiskamer & PC's.

    Of de pioneer DVDwriter een goede koop is, is dus een grote gok voor ruim 2000,- gulden.
    Wat de toekomst wordt, zal de tijd leren helaas weer ten koste van de consument ;( ( Dat gelde toen ook voor het video tijdperk,
    Video 2000, Betamax en als winnaar VHS )

    SUCCES JULLIE MET KOPEN ( ik wacht rustig af )

  9. #9

    Standaard Prijzen DVD-r & DVD-rw

    Leuk om te weten >> prijzen van de schijfjes.

    DVD-r ; Pioneer=39,- Apple=28,- TDK=45,-
    DVD-rw ; Pioneer=66,- TDK=70,-

    Uhm. zeer prijzig ( niet waard om een film te kopieeren )

  10. #10

    Standaard Re: Prijzen DVD-r & DVD-rw

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 3harts.nl
    Leuk om te weten >> prijzen van de schijfjes.

    DVD-r ; Pioneer=39,- Apple=28,- TDK=45,-
    DVD-rw ; Pioneer=66,- TDK=70,-

    Uhm. zeer prijzig ( niet waard om een film te kopieeren )
    Dat waren CD-r(w) in het begin ook dus dat komt wel goed.
    Groter probleem is dat er volgens mij geen DVD-/+R's zijn die een hele film aan kunnen....

  11. #11

    Standaard

    De eerste generatie DVD-writers is volgens mij single-layer (4 Gigabyte)... da's te weinig voor de meeste films.
    In den beginne zullen we thuis dus 'dubbeltjes' of 'flippertjes' moeten gebruiken om onze collectors-VHSjes te conserveren...

  12. #12

    Standaard

    Ja, dat eenzijdige van DVD-R is inderdaad waar, daar had ik nog niet direct aan gedacht. Overigings schijnt de standalone Philips DVD-R die volgende maand uitkomt rond de prijs van NLG 5000 te liggen. Niet echt goedkoop dus. Toch maar afwachten van de concurrenten gaan doen.
    "geef me een baan die bij me past en ik hoef nooit meer te werken" Confucius, Chinees wijsgeer

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •