De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard speakers van tv gebruiken als center speaker?

    hi dudes

    ik heb een klein vraagje.. is het ook mogelijk om de ingebouwde speakers van mijn vestel breedbeeld tv te gebruiken als center speaker?

    er komt in ieder geval een redelijk scherp geluid uit mijn tv.. en om een losse center speaker aan te schaffen heb ik gewoon weg geen geld voor

    alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Ja, dat kan met een paar hulpgreepjes.

    Sluit de dvd aan op de tv middels een s-video of een composietkabel die je in een scartadapter steekt. Je weet wel, zo'n adapter waar je s-video, composiet en audio-left en right op kunt aansluiten. Zo krijgt je TV via de scart enkel video-signalen van de DVD-speler.
    Vanaf de receiver/versterker sluit je de pre-out van de center (dus niet de luidspreker-uitgang!!) via een cinch-kabel aan op dezelfde scart-adapter. Eventueel kan je een cinch-verdubbelaar (maakt van 1 cinch, 2 cinch aansluitingen zodat je beide luidsprekers kunt gebruiken). Heeft je receiver geen geen center-pre-out, dan heb je pech denk ik.
    De oplossing verdient geen schoonheidsprijs, maar zou wel moeten werken!

    Succes
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor de tip!! alleen een nadeel dan heb ik geen rgb signaal meer

    is er ook een mogelijkheid om van een rgb kabel een soort kabel te maken waar een cinch stekker uit komt voor de center speaker die ik dan op de preout van de receiver aansluit?

  4. #4

    Standaard

    Er zijn ook scartkabels te koop met cinch voor geluid! :wink:


    Citaat Oorspronkelijk gepost door deathorglory
    bedankt voor de tip!! alleen een nadeel dan heb ik geen rgb signaal meer

    is er ook een mogelijkheid om van een rgb kabel een soort kabel te maken waar een cinch stekker uit komt voor de center speaker die ik dan op de preout van de receiver aansluit?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Er zijn ook scartkabels te koop met cinch voor geluid! :wink:
    Die zijn er inderdaad ook, maar is het dan niet zo dat het geluid van de DVD-speler toch nog over deze kabel verstuurd wordt en je er dan nog niets aan hebt? Of je moet een kabel hebben waarbij de geluidskabeltjes niet aan de andere connector zijn bevestigd, als jullie begrijpen wat ik bedoel... Of je zou het geluid dat via de scartkabel loopt moeten kunnen tegenhouden. Maar ik weet niet of DVD-spelers zo'n instelling hebben.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  6. #6

    Standaard

    Gewoon een los kabeltje naast je rgb dan?

    Ik vind de aangedragen oplossing zelf overigens niet super. Je stuurt dan namelijk versterkt signaal naar een ingang die onversterkt signaal verwacht.
    In elk geval zal vervorming op kunnen treden, maar je zou ook schade kunnen aanbrengen aan receiver of tv (nee, dit is geen reclame van Brein ).

    Ik heb zelf ook aan deze oplossing gedacht, maar dan deze variant:
    * tv aanzetten
    * tv-geluid helemaal uitzetten
    * tv uitzetten en een kwartiertje wachten
    * tv-kast openmaken
    * draden van speakers losknippen (maar wel zo dat je ze nog ergens aan vast kunt zetten)
    * deze draden verbinden met een stekker-aansluiting (b.v. 2 bananen-vrouwtjes) die je uit de tv kunt hangen
    * tv kast weer dicht

    Nu kun je een speakersnoer leggen van je center-out van je receiver naar deze bananenstekkers en het werkt.

    Nadeel:
    * je zult altijd als je tv kijkt je receiver aan moeten zetten
    * je zult het tv-geluid harder of zachter zetten met een andere AB dan je gebruikt om te zappen
    (deze twee nadelen gelden in mijn gebruik ook)
    * een tv-speaker is toch meestal wel een kwaliteitje minder...
    (daarom heb ik er ook van afgezien)
    * eventuele garantie op je tv zou wel eens problemen kunnen geven

    Voordeel:
    * het werkt
    * het is simpel
    * je kan het waarschijnlijk zelf
    * het kost (ongeveer) niets
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •