Bekijk uitslag poll: Extra's weglaten, zodat de kwali van de film beter wordt, of niet?

Stemmers
61. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ja, laat die zooi lekker weg! Het gaat me echt alleen om de film zelf

    5 8,20%
  • Nee, gewoon houden zoals het tegenwoordig wordt gedaan

    14 22,95%
  • Nee, extra's op een extra dvd (zoals S.E.'s en superbit deluxe etc.)

    41 67,21%
  • Maakt mij dat uit!

    1 1,64%
De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Extra's wel of niet?

    Extra's weglaten of niet?
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  2. #2

    Standaard

    om eerlijk te zijn koop ik vaak toch wel de SE van een film maar de extra's kijk ik eigenlijk nooit (alleen die van T2 UE), ik koop een SE vaak omdat er een mooiere verpakking omheen zit, zoals Se7en, T2 UE en Evil Dead (book of the dead edition).

    WOW ik kan ook normaal reageren


    Shoot the Skinnies ............. oops

  3. #3

    Standaard Extra's op extra DVD

    Van mij mogen alle DVD's superbit-versies worden.
    Als het dan SE of UE of ... andere versies moeten zijn,
    dat ze hun extra's dan op een extra schijfje schrijven.
    Heb ik gerust 5€ meer voor over.
    Jl ipv wbo Fmmfo !!!

  4. #4

    Standaard Ja wel extra's...

    ....maar de beeld en geluids-quality komen nog altyd voorop....dus altyd anamorph en originele beeldafmetingen...
    Plus ALTYD de originele versie....
    (byvoorbeeld Disney heeft er een handje van om buitenlandse films waarvan zy de rechten hebben gekocht, te cutten en dubben....heel irri...vooral als je nagaat dat Disney het verder onmogelyk maakt voor de gewone burger om de originele versies dan via andere wegen toch te kunnen kopen...
    Anti-Disney Site for respectfull treatment of Hong Kong's movies... )

    Doordat deze dingen moeten kloppen zullen er vanwege ruimte dus meestal toch een 2de disc moeten worden toegevoegd voor de meeste extra's...
    Ik vind trouwens dat men voor de prys die men in nederland kwyt is voor nieuwe DVD's ook wel de allerbeste kwaliteit zou mogen verwachten...

  5. #5

    Standaard

    Laat die extra's van mijn part weg, ik kijk ze toch nooit, dus ik heb liever nog betere beeld- en geluidskwaliteit

  6. #6

    Standaard

    Ik kijk echt altijd naar de extra's, vooral achter de schermen vind ik supermooi! Zo'n dvd als Matrix Revisited, dat is toch HEERLIJK

    Laat elke film maar dubbel zijn.

    (Gladiator, ook zo'n topvoorbeeld)

  7. #7

    Standaard

    ik kijk er haast nooit na alleen als er echt een keer boeiende extrá's op staan maar die staan er bijna niet op dus

  8. #8

    Standaard

    The Crimson Rivers is een voorbeeld hoe het kan/moet .
    Hangt natuurlijk wel van je persoonlijke interesse af.

    Making Of's zijn meestal niet meer dan een uitgebreide video-clip , buiten enkele uitzonderingen.

  9. #9

    Standaard

    Extra's op een 2de disc en dan de kues voor de 1 of 2discs versie b.v. Pearl Harbor, alleen deze met extra's heeft te weinig extra's The Patriot is niet onaardig maar alles op een disc , dit gaat toch ten koste van het een en ander zoals gladiator gemaakt is zijn ze goed, en Se7en SE is gewoon een meesterwerk.....
    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Extra's.....?????
    Altijd......!!!!!!!
    Desnoods op een tweede disk.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axioma
    The Crimson Rivers is een voorbeeld hoe het kan/moet .
    Vraag ik me toch af hoe het dan moet, want ik heb The Crimson Rivers niet.
    Mijn DVD Collectie
    "As I walk through the valley of Death, I will have no fear. Because I'm the meanest motherf*cker in the valley" (Casualties of War)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    Laat die extra's van mijn part weg, ik kijk ze toch nooit, dus ik heb liever nog betere beeld- en geluidskwaliteit
    Helemaal mee eens! Beter beeld, dus niet in breedbeeld MET zwarte balken! Maar gewoon 16:9 en een hogere bitrate voor DD.

  13. #13

    Standaard

    Ja, de keuze tussen 1 of 2 disc-versies!!

    1e disc: originele aspect ratio, anamorphic, DD 5.1, DTS, commentaar van makers.

    2e disc: making of, deleted scenes, special effects uitgelegd, trailers etc....

    Daar ga ik voor!!!

    Ik kijk alle extra's, soms zelfs de film met commentaar!

    Mensen die geen extra's willen, kopen dan gewoon de 1disc-versie.

    Sommige maatschappijen moeten ook nog wat leren over prijs/kwaliteitsverhoudingen. (Hé, Paramount!)

  14. #14

    Standaard

    De extra's zijn leuk, maar ik zelf kijk er maar één keer naar.

    Maar extra's eraf ---> DVD's 5 tot 10 Euro goekoper ---> ik teken er voor!
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  15. #15

    Standaard

    Ik vind wel dat er op een dvd extra's horen, vind het altijd wel interessant als er een "making of" op zit of "deleted scenes". Nee ik vind dat als er geen extra's op een dvd passen, ze maar een extra dvd erbij moeten doen.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Ik vind de extra's heel belangrijk zolang ze niet zoveel ruimte innemen dat de beeldkwaliteit moet worden terug geschroeft. Extra's dus zoveel mogelijk op disc 2. De extra's zijn als ze goed zijn een waardevolle aanvulling op de film en kijk ze zodoende ook altijd.

  17. #17

    Standaard

    Ik vind het leuk om effe eens een keer die extra's te bekijken, maar naar een keer gezien te hebben, heb ik het wel gehad.
    Zit niet echt te wachten op die trailers en tv-spots (zoals de
    DVD Hannibal waar er een stuk of tien op staan).

    Het enige interessante gedeelte zijn de verwijderde scenes en
    het commentaar wat in The Goonies geinig is gedaan.
    "Have a Twinkee, snapperhead."

  18. #18

    Standaard

    Ik hou van extra's als ze iets bijdragen tot de film (trailers e.d. interesseren me niet echt). Ik denk aan wat historische achtergrond (bvb. U-571), interessante commentaar (zoals bvb. van de special effects-mensen bij Godzilla), goede, kritische uitleg over hoe ze de film juist gemaakt hebben, ... Die dingen.
    Het is nu niet zo dat ik ze wekelijks zal bekijken maar ik vind zo de DVD wel degelijk een meerwaarde hebben.
    Nu mag de kwaliteit van beeld en geluid niet lijden onder de aanwezigheid van hopen extra's. Daarom ben ik voorstander van 2 disc sets (Op disc 1 de film + commenta(a)r(en), op schijf 2 de extra's). Het is al herhaaldelijk bewezen dat ze de prijs van zulke releases makkelijk in de buurt van één disc DVD's kunnen houden, zeker als je niet onmiddellijk "de volle mep" betaalt.

  19. #19

    Standaard Extra's wel of niet...

    Ik vind dat extra's best wel mogen, en als de film me echt bevalt
    ga ik er best wel eens naar kijken. Maar meestal omdat ik het niet kan laten, want ze nemen ook een deel van de magie weg.
    Zoals hoe je kunt ziet hoe ze die nepsneeuw maken in bijvoor- beeld "It's a Wonderful life"
    Of bij de extra's van Manhunter, waar ze de acteurs een kwart eeuw of zo later intervieuwen en die mensen zijn dan allemaal oud geworden... of helemaal niet dood, ondanks die prachtige kogelregen tijdens In-a-gadda-da-vida...
    And so on

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •