De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Turks Fruit [DVD]

  1. #1

    Standaard Turks Fruit [DVD]

    Turks Fruit [DVD]

    Uitgeroepen tot de beste Nederlandse speelfilm van de (vorige) eeuw.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Gelukkig is de Beste Nederlandse Film van de afgelopen Eeuw nu eindelijk verschenen op DVD in Nederland. Vind het alleen zo jammer dat er met weinig respect is gewerkt aan deze DVD door de maatschappij die hem heeft uitgegeven. Er hadden best wel wat meer extra's op mogen verschijnen, maar wie weet komt er nog eens een Special Edition. In ieder geval tot die tijd maar genieten van de Film op deze DVD.

    Het Blijft een Topper!!!

  3. #3

    Standaard

    Ik blijf het zeggen, maar wat ontzettend jammer dat er zo weinig gedaan is om extra materiaal in handen te krijgen voor de Rob Houwer releases (sowieso voor de meeste Nederlandse films). Ik ben gewoon voor de gein eens gaan zoeken in het archief van Beeld en Geluid en daar vind je met gemak uren aan extra materiaal, waaronder set-opnames en interviews tijdens de draaiperiode ed. En dan heb ik het nog niet eens over alle programma's die achteraf een reportage aan Turks Fruit hebben gewijd. Ook van vrijwel elke andere Rob Houwer film bestaan programma's die een reportage doen vanaf de set. Waarom probeert men niet wat te regelen met de betreffende omroep(en) om het materiaal te mogen gebruiken ?
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  4. #4

    Standaard

    Was in die tijd een zeer gewaagde en daardoor veel besproken film. Heel Nederland stond op z'n kop. :P Van de boeken van Jan Wolkers sprak heel conservatief en calvinistisch Nederland grote schande, mar 't was wel het meest verkochte boek ooit, dusse.....al die schijnheiligen zaten het thuis te lezen.
    Is dus zeker de bekendste film geworden.
    Commercieel succes...ook ja!
    Maar over de kwalificatie "beste film" wil ik nog wel ruzie maken
    Denk toch dat Soldaat van Oranje meer het boegbeeld van Nederland en de Nederlandse film is. :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Van de boeken van Jan Wolkers sprak heel conservatief en calvinistisch Nederland grote schande, mar 't was wel het meest verkochte boek ooit, dusse.....al die schijnheiligen zaten het thuis te lezen.
    Schijnheilig zou het zijn om je over iets te beklagen wat je nooit gezien/gelezen hebt. Kennelijk viel dat dus wel mee.

    Echt zonde deze uitgave. Er valt zoveel over deze film te vertellen maar we krijgen slechts een trailertje als extra. Heel jammer.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Was in die tijd een zeer gewaagde en daardoor veel besproken film. Heel Nederland stond op z'n kop. :P Van de boeken van Jan Wolkers sprak heel conservatief en calvinistisch Nederland grote schande, mar 't was wel het meest verkochte boek ooit, dusse.....al die schijnheiligen zaten het thuis te lezen.
    Is dus zeker de bekendste film geworden.
    Commercieel succes...ook ja!
    Maar over de kwalificatie "beste film" wil ik nog wel ruzie maken
    Denk toch dat Soldaat van Oranje meer het boegbeeld van Nederland en de Nederlandse film is. :wink:
    Hier sluit ik me geheel bij aan.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  7. #7

    Standaard

    Nu ik hem voor het eerst sinds tijden weer eens gezien heb durf ik wel mee te gaan in de mening dat deze film op z'n minst in de top 3 van beste Nederlandse films allertijden hoort. Filmisch en qua verhaal was Turks Fruit een radicaal vernieuwende film, niet alleen voor Nederland maar zelfs voor de westerse cinema. In Nederland wordt er enorm neergekeken op Turks Fruit omdat de film (eerlijk is eerlijk) vaak best wel shockerend is maar da's absoluut niet terecht. Dit is een heel significante film en een echt meesterwerk van Verhoeven.

    De DVD valt me trouwens mee. Jammer dat er geen extra's op staan maar de beeldkwaliteit is verder in orde. Ik hoop wel dat er bij een Blu-ray/HD DVD release een flinke berg extra's op de schijf komen te staan want deze film verdient dat echt.

  8. #8

    Standaard

    Ja Richard B je reactie is al weer 5 jaar oud en nog steeds is deze unieke film niet verschenen op Blu Ray. Vraag me af of ie uberhaupt op BR komt. Net als Soldaat van Oranje overigens.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Vraag me af of ie uberhaupt op BR komt
    Tja ik zal nu wel de knuppel in het hoenderhok gooien hoor maar is deze film niet verschrikkelijk gehyped, en enorm geromantiseerd in ieders beleving.

    Heb deze film enkele malen gezien en tja, ik vind het persoonlijk een aaneenschakeling van zoveel mogelijk bloot in een film proppen, het verhaal mag best mooi zijn, maar ik vind het allemaal wat teveel van het goede, en ging iedereen toen niet naar de film vanwege het vele bloot of voor het "mooie" verhaal....ik denk het eerste.....

    En voor de goede orde ik ben absoluut geen fatsoensrakker en heb niks tegen bloot, maar is het in deze film nog "functioneel" om maar een mooi word te gebruiken...het past misschien in de tijdsgeest van toen.

    ik vind het trouwens een groot manco in Nederlandse films dat daar blijkbaar altijd bloot in moet, ook een mooi voorbeeld is bv in Zwartboek, voegt het er werkelijk iets aan toe dat ik daar een naakte man in zijn volle glorie zie lopen.....naar mijn idee niet, maar het iets wat blijkbaar in Nederlandse films "moet" ik vind het over het algemeen weinig tot niets toevoegen.

    Of deze op BR moet uitkomen, voor mij niet maar er zullen waarschijnlijk genoeg liefhebbers voor zijn die er op zitten te wachten, maar ik laat hem aan mij voorbij gaan.
    Grtz Ron

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G Bekijk bericht
    Tja ik zal nu wel de knuppel in het hoenderhok gooien hoor maar is deze film niet verschrikkelijk gehyped, en enorm geromantiseerd in ieders beleving.

    Heb deze film enkele malen gezien en tja, ik vind het persoonlijk een aaneenschakeling van zoveel mogelijk bloot in een film proppen, het verhaal mag best mooi zijn, maar ik vind het allemaal wat teveel van het goede, en ging iedereen toen niet naar de film vanwege het vele bloot of voor het "mooie" verhaal....ik denk het eerste.....

    En voor de goede orde ik ben absoluut geen fatsoensrakker en heb niks tegen bloot, maar is het in deze film nog "functioneel" om maar een mooi word te gebruiken...het past misschien in de tijdsgeest van toen.

    ik vind het trouwens een groot manco in Nederlandse films dat daar blijkbaar altijd bloot in moet, ook een mooi voorbeeld is bv in Zwartboek, voegt het er werkelijk iets aan toe dat ik daar een naakte man in zijn volle glorie zie lopen.....naar mijn idee niet, maar het iets wat blijkbaar in Nederlandse films "moet" ik vind het over het algemeen weinig tot niets toevoegen.

    Of deze op BR moet uitkomen, voor mij niet maar er zullen waarschijnlijk genoeg liefhebbers voor zijn die er op zitten te wachten, maar ik laat hem aan mij voorbij gaan.
    Misschien dat er speciaal voor jou een gekuisde versie gemaakt kan worden

    Ik wil hem graag op bd zien!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Misschien dat er speciaal voor jou een gekuisde versie gemaakt kan worden

    Ik wil hem graag op bd zien!
    Zoals ik al zei ben absoluut geen fatsoensrakker en heb ook geen geloof wat me in die zin zou tegenhouden, en ik leg naar mijn idee ook uit over het hoe en het waarom van naakt in een Nederlandse film.

    Ik heb niks tegen een naakt vrouwenlichaam, begrijp me goed, en raak er ook niet van ondersteboven ofzo, in die zin dat het me schokt in een film.

    Maar ik begrijp niet waarom in bijna elke Nederlandse film naakt "moet" en dat zoals al eerder door mij aangehaald bv in de film Zwartboek ik "moet" kijken naar een nogal behaarde volledig naakte man, met zijn slurfje in beeld, wat voegt het toe?

    In de film Turks Fruit was het naar mijn idee nog van kijk ons is durven, en om te shokkeren, maar na 40 jaar zijn we daar nu toch wel een klein beetje klaar mee?
    Grtz Ron

  12. #12

    Standaard

    Zojuist Verhoeven gezien op DWDD, toen toch maar weer ff gegoogled naar deze film.
    in 2011 is in zweden nog een editie uitgebracht, de kaft ziet er in elk geval wel leuk uit https://www.bengans.se/sv/artiklar/turkisk-konfekt.html

    Have you ever wondered if there was more to life, other than being really, really, ridiculously good looking?
    Startrader I am! l Mijn Collectie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •