De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marantz dv6500 aansluiten op een Marantz sr5500

    Beste forumleden,

    Ik heb zondag een Marantz dv6500 gekocht.
    Wat is de beste manier om deze aan te sluiten op mijn Marantz sr5500. Ik gebruik vooral de Sacd en de cd functie van dit apparaat.

    De keuze bestaat uit:
    5.1 aansluiten
    digitaal aansluiten
    stereo aansluiten

    welke optie geeft het beste geluid in welke situatie?
    Marantz sr5500+dv6500 + JBL northridge E80 + JBL SCS 200.5

  2. #2

    Standaard

    Voor (multi-channel) SACD: 5.1-analoog.

    Daarnaast:

    Indien de DAC van je CD beter is dan van je AVR: stereo-analoog.
    Indien de DAC van je AVR beter is dan van je CD: digitaal.

    Maarre... wat zeggen je handleidingen hierover?

  3. #3

    Standaard

    Dat vond ik juist vreemd. Het boekje zegt niets over de manier van aansluiten. Ik zal vanavond kijken voor de DAC. Dit moet in een boekje staan???
    Marantz sr5500+dv6500 + JBL northridge E80 + JBL SCS 200.5

  4. #4

    Standaard

    Nee, dat staat helaas niet in een boekje. Maar aangezien het om een DVD-speler gaat, verwacht ik dat de stereo-DAC van je receiver beter is. Dus ik zou (sterker nog: heb ik thuis ook) een 5.1-analoge en een digitale verbinding maken.

    P.S. Die 5.1 analoge aansluiting is nodig omdat SACD niet digitaal doorgegeven wordt.

  5. #5

    Standaard

    Even daarop volgend: kies wel voor goede kabels voor je 5.1 aansluiting. Zelf heb ik 3 setjes van Van den Hul's The Bay C5 er tussen zitten en die bevallen me prima. Een andere zeer goede keus is QED Qunex 1, 2 of 3. Afhankelijk van je budget.

  6. #6

    Standaard

    zoals jullie merken ben ik een absolute leek op dit gebied. Ik wil mijn dv6500 ook analoog aansluiten op mijn sr5500, maar heeft dat middels zo'n 5.1 analoge aansluiting ook zin als ik slechts 2 fronts en 2 rears heb (geen sub) en geen super audio cd's maar gewone cd's afspeel?

    Marc

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •