Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 148 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard War of the Worlds (SE) [DVD]

    War of the Worlds (SE) [DVD]

    De aarde wordt aangevallen door buitenaardse wezens in deze film van Steven Spielberg.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    DE tegenvaller van het jaar wat mij betreft. Jammer, maar meer kan ik er niet van maken.

  3. #3

    Standaard Re: War of the Worlds (SE)

    Ik vond hem toch wel goed.
    Niet geweldig maar oke als je niks te doen is die wel goed!

    maar ja dat vind ik
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  4. #4

    Standaard

    Voor mij de film met de meest benauwde sfeer, in het begin welteverstaan. [spoiler:37bbccdade] zodra de eerste tripod uit de grond komt is het echt spannend[/spoiler:37bbccdade] Jammer genoeg zakt de film in en het einde, tja :s


  5. #5

    Standaard

    DE tegenvaller van het jaar wat mij betreft.
    Vond ik zelf niet, had me erg vermaakt in de bioscoop, zal deze film dus ook zeker kopen.

    Mooi review, ben erg benieuwd hoe de film klinkt op me HT, Extra's zien er ook goed uit.

  6. #6

    Standaard

    beetje raar verhaal maar wel orgineel dat de hoofdpersoon niet de grote held is en daarmee worden een groot aantal clices vermeden. Het acteerwerk is idd weer top van Cruise.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #7

    Standaard

    Naar mijn mening niet het label "topper' waard... inhoudelijk vindt ik persoonlijk de film niet waardig. Bovendien geven jullie zelf duidelijk aan dat de filmgrain af en toe iets te enthousiast is ingevoerd.

    Verder zeker een nette uitvoering als ik het zo zie... maar waarom dit dan een topper is en bijv Batman Begins niet... mij een raadsel
    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/ofnoavail
    = Works great even on blood stains =

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ofnoavail
    Naar mijn mening niet het label "topper' waard... inhoudelijk vindt ik persoonlijk de film niet waardig. Bovendien geven jullie zelf duidelijk aan dat de filmgrain af en toe iets te enthousiast is ingevoerd.
    Inhoud van de film speelt hierbij niet mee. Een DVD is een 'Topper' als beeld, geluid en extra's een 9 of hoger scoren, wat hier het geval is. Behalve de (expres) toegepaste filmgrain is er op het beeld niets aan te merken, vandaar dat het de benodigde 9 heeft gekregen.
    Eric van Ballegoie

  9. #9

    Standaard

    inderdaad geen mega-topper, maar wel dé beste homage aan HG Wells 'War of the Worlds' en het genre 'invasie/rampenfilm' die ik ken.

    wat betreft Dakota Fanning: No offence, ze is inderdaad een goede actrice voor haar leeftijd..... maar damn wat zet ze een ***personage neer. Enigzins zelfs onrealistisch, aangezien ze compleet geen overlevingsinstinct toont. Het enige wat ze doet is janken, schreeuwen en hyperventileren.

    erg vervelend.


    Maar goed, de film bevat genoeg om toch ervan te genieten. Vooral de geluidseffecten spraken mij enorm aan.
    make your life Sway

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RickySway
    wat betreft Dakota Fanning: No offence, ze is inderdaad een goede actrice voor haar leeftijd..... maar damn wat zet ze een ***personage neer. Enigzins zelfs onrealistisch, aangezien ze compleet geen overlevingsinstinct toont. Het enige wat ze doet is janken, schreeuwen en hyperventileren.

    erg vervelend.
    Ja alle normale kinderen zouden heel heldhaftig rondlopen en het tegen de aliens opnemen met hun blote vuisten.
    Dat lijkt mij juist wat onrealistisch.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RickySway
    wat betreft Dakota Fanning: No offence, ze is inderdaad een goede actrice voor haar leeftijd..... maar damn wat zet ze een ***personage neer. Enigzins zelfs onrealistisch, aangezien ze compleet geen overlevingsinstinct toont. Het enige wat ze doet is janken, schreeuwen en hyperventileren.

    erg vervelend.
    Ja alle normale kinderen zouden heel heldhaftig rondlopen en het tegen de aliens opnemen met hun blote vuisten.
    Dat lijkt mij juist wat onrealistisch.
    Dat lijkt mij ook. Ik vond de film erg realistisch. Het laat precies zien wat mensen zouden doen in dit soort situaties.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ofnoavail
    Naar mijn mening niet het label "topper' waard... inhoudelijk vindt ik persoonlijk de film niet waardig. Bovendien geven jullie zelf duidelijk aan dat de filmgrain af en toe iets te enthousiast is ingevoerd.
    Inhoud van de film speelt hierbij niet mee. Een DVD is een 'Topper' als beeld, geluid en extra's een 9 of hoger scoren, wat hier het geval is. Behalve de (expres) toegepaste filmgrain is er op het beeld niets aan te merken, vandaar dat het de benodigde 9 heeft gekregen.
    Die filmgrain heeft ook wel weer wat, voegt een stuk sfeer toe vind ik, Spielberg deed het ook bij Minority Report en daar vind ik het ook een grote verbetering (jullie ook volgengs de recentie :wink: )
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RickySway
    wat betreft Dakota Fanning: No offence, ze is inderdaad een goede actrice voor haar leeftijd..... maar damn wat zet ze een ***personage neer. Enigzins zelfs onrealistisch, aangezien ze compleet geen overlevingsinstinct toont. Het enige wat ze doet is janken, schreeuwen en hyperventileren.

    erg vervelend.
    Ja alle normale kinderen zouden heel heldhaftig rondlopen en het tegen de aliens opnemen met hun blote vuisten.
    Dat lijkt mij juist wat onrealistisch.
    Dat lijkt mij ook. Ik vond de film erg realistisch. Het laat precies zien wat mensen zouden doen in dit soort situaties.
    Dat is ook een van de dingen die het zo goed maakt. Zo maken miljarden mensen het mee, niet zoals Indipandance day waar we alleen de helden en de overheid volgen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #14

    Standaard

    Ik vind deze film goed en het hield me inderdaad ook op het puntje van mijn stoel maar wat voor mij de grootste onwaarschijnlijkheid is gebeurt aan het einde, wat er dan gebeurt vind ik jammer. Maar voor de rest een Spielberg-toppertje.

    8/10
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  15. #15

    Standaard

    Ze hadden deze film beter "War Of The Scientology Church" kunnen noemen Joepi... weer een film met een zwaar overacterende Tom Cruise , alsof we er er daar nog niet genoeg van hebben... Wat iedereen toch in die irritante Dakota Fanning ziet is mij ook een raadsel Dit is echt big budget fluff wat na een dag alweer vergeten is.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Dat lijkt mij ook. Ik vond de film erg realistisch. Het laat precies zien wat mensen zouden doen in dit soort situaties.
    Dat vond ik dus totaal niet! Vooral de reacties van mensen gingen helemaal nergens over. [spoiler:3c52cf4052]Ow wat zie ik daar, de grond breekt open en er komt een enorme robot uit, geinig zeg... weet je wat, ik blijf stilstaan totdat hij begint te schieten...... En als hij dan begint te schieten gaat iedereen er met een matig drafje vandoor. Ik weet niet of de beelden van 11 september nog op het netvlies staan, maar dat was heel andere koek. Mensen blijven niet staan, maar rennen zo hard mogelijk weg om hun hachje te redden. Alleen bij de veerbootscene was dit goed gedaan.

    Ook het feit dat er in het midden van de choas steeds 'emotionele' momenten werden ingelast vond ik totaal onrealistish. Midden in de hel en verdoemenis stonden de drie hoofdpersonen rustig te delibereren, of vonden ze weer een hutje onder de grond waar ze rustig bij konden komen. En gelukkig komt de verloren zoon aan het eind van de film toch terug, als enige overleefde hij namelijk de inferno aan de andere kant van de heuvel.....

    En dan nog het feit dat er op de snelweg een pad vrij was (de gestrande automoblisten hadden netjes aan de kant geparkeerd en liepen door het gras!!!!) en ook het kale pad waarover de Jeep kon wegrijden nadat het vliegthuig op hun huis was gestort vond ik niet sterk. En waarom was de reserve alternator trouwens niet kapot, was die immuun voor de EMP?[/spoiler:3c52cf4052]

    Ik vond het zelf een tegenvallende film. Een film die hinkt tussen actie en drama, waardoor beide slecht uit de verf komen. Bovendien vond ik bovengenoemde fouten (er zijn er nog veel meer) erg storend.
    Eric van Ballegoie

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    [spoiler:e4bd2c3682]Ow wat zie ik daar, de grond breekt open en er komt een enorme robot uit, geinig zeg... weet je wat, ik blijf stilstaan totdat hij begint te schieten......[/spoiler:e4bd2c3682]
    Bij zo'n groteske gebeurtenis ben je vaak zo geschokt dat je compleet verlamd raakt, of zo gefascineerd dat de nieuwsgierigheid het van het vluchtinstinct wint. In beide gevallen wint het gevoel het van het verstand. De getuigen van 11/9 hebben ook heus eerst wel een tijdje verstijfd gestaan van de schrik voordat ze aan wegrennen dachten.
    [spoiler:e4bd2c3682]Midden in de hel en verdoemenis stonden de drie hoofdpersonen rustig te delibereren, of vonden ze weer een hutje onder de grond waar ze rustig bij konden komen.[/spoiler:e4bd2c3682]
    Even opletten: [spoiler:e4bd2c3682]het is het personage van Tim Robbins dat ze naar die kelder roept terwijl ze wel degelijk aan het wegrennen waren.[/spoiler:e4bd2c3682]
    [spoiler:e4bd2c3682]En gelukkig komt de verloren zoon aan het eind van de film toch terug, als enige overleefde hij namelijk de inferno aan de andere kant van de heuvel.....[/spoiler:e4bd2c3682]
    Klopt, had van mij ook niet gehoeven. Maar dat is typisch Spielberg, altijd eindigen met een sprankje hoop.
    [spoiler:e4bd2c3682]En waarom was de reserve alternator trouwens niet kapot, was die immuun voor de EMP?[/spoiler:e4bd2c3682]
    Zover ik weet [spoiler:e4bd2c3682]was dat reserveonderdeel niet ingeschakeld. Een EMP blaast alleen electrische circuits op die geactiveerd zijn. Daarom doen alle zaklantaarns het na die EMP ook nog (nl. die waren uitgeschakeld).[/spoiler:e4bd2c3682]

    Op veel van de kritiekpunten in deze film valt wel een soort verklaring te geven, maar uiteindelijk komt het natuurlijk aan op persoonlijke smaak. Ikzelf vind dit één van de betere sf-films van de laatste jaren, juist door de focus op het menselijk drama. Ik ben het dan ook niet eens met de verklaring dat de personages slecht uitgewerkt zijn: Cruise bv. wordt toch overduidelijk neergezet als een falende opvoeder, iemand die niet met crisissituaties overweg kan. Maar als het erop aankomt, springt hij wel voor zijn kinderen in de bres, zonder daarbij gelijk in de Rambo-modus te gaan. Tim Robbins is juist het tegenovergestelde, die man beeldt pure wanhoop uit. Karakterisering genoeg, zou ik zo zeggen.
    Knap ook hoe Spielberg de angst voor het huidige terrorisme zo subtiel in de film verwerkt, zoals het boek destijds geschreven werd als allegorie van de angst voor het fascisme. En uit het abrupte einde kan juist een duidelijk punt opgevat worden.
    Topper, wat mij betreft, zowel inhoudelijk als technisch.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  19. #19

    Standaard

    De film was best ok maar had wat hogere verwachtingen die niet ingelost werden,maar ik ga hem denk ik wel aanschaffen,toch leuk voor een aovndje entertainment thuis op de bank.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  20. #20

    Standaard

    Deze ga ik zeker aanschaffen,altijd leuk voor HT vermaak.De film vond ik in de bios gewoon erg goed,al wel wat kort.De verwachtingen waren natuurlijk hoog vanwege de naam Spielberg,maar zulke fouten zullen toch ook wel zitten in films als Godzilla,day after tomorrow,independence day etc.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    De verwachtingen waren natuurlijk hoog vanwege de naam Spielberg,maar zulke fouten zullen toch ook wel zitten in films als Godzilla,day after tomorrow,independence day etc.
    Klopt helemaal! Maar die films zijn gewoon puur no-brainer actiefilms, terwijl deze film meer wil zijn. Ik vind persoonlijk dat die combinatie van actie en drama niet geslaagd is. Bij een popcorn-actiefilm geeft het niet als er een paar flinke plotgaten en onwaarschijnlijkheden in zitten, maar juist omdat deze film een 'realistiche' danwel serieuzere inslag heeft, vind ik het wél jammer.
    Eric van Ballegoie

  22. #22

    Standaard

    Zouteloos home entertainment met een slap verhaal en buitengewoon matige casting. Ik zat echt te wachten wanneer Max von Sydow als verkouden alien op zou duiken en Tom Cruise als pre-cog zou gaan voorspellen wanneer hij vermoord zou gaan worden...

    Maar waar ik me het meest aan gestoord heb is dat ik de fantastische muziek van Jeff Wayne volledig mis. Geen idee waarom juist dit element er niet in zit. Slechts de introtekst is er in verwerkt en meer niet... Zal wel weer om geld zijn gegaan.

    The chances of anything coming from Mars are a million to one...

  23. #23

    Standaard

    Geen slipcase
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  24. #24

    Standaard

    Eric, je slaat de spijker op zijn kop.

    De bewering dat deze film een en ander realistisch weergeeft kan ik ook niet volgen.

    Voor mij was dit echt het misbaksel van het jaar. Ik vond het een mateloos irritante kijkervaring.

    Verder vreemd om te zien dat omdat het Spielberg is mensen dingen in deze film zien die ik niet heb kunnen ondekken. De link met 9/11 bijvoorbeeld. Ik heb geen terrorist kunnen ontdekken in de film. Dus wat een en ander met 9/11 te maken heeft zou ik niet weten.

  25. #25

    Standaard

    De manier van filmen is erg persoonlijk en dat is de link die met de amateurbeelden van 9/11 gelegd wordt meen ik. Vrijwel alles is vanuit laag perspectief gefilmd, terwijl blockbuster actiefilms er meestal een gewoonte van maken om wideshots te gebruiken voor een extra 'groots' effect. Ik van dát element trouwens wel geslaagd aan deze film, de cinematografie vond ik uitstekend, maar dat zijn we ook gewend van Spielberg.
    Eric van Ballegoie

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •