De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Birth [DVD]

  1. #1

    Standaard Birth [DVD]

    Birth [DVD]

    Een jongen beweert de reïncarnatie van een overleden echtgenoot te zijn.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ondanks het feit dat ik een grote Kidman-fan ben, vind ik dit toch een van de mindere films van deze beeldschone dame.

    Waarom?

    [spoiler:041aea6c1d] Het verhaal is soms flinterdun en had veel beter uitgewerkt kunnen worden.
    De film is ( mijns inziens ) veel te kort en benut daarom niet zijn volledige potentie.
    Het jongentje hing me na 45 minuten echt uit m'n strot, zo irritant vond ik hem.
    Het feit dat het jochie 100 keer zegt 'I'm Sean' om vervolgens Kidman ervan te overtuigen dat hij Sean was, vond ik een beetje matig. Hij kwam later wel met details, maar ook niet dermate goede details dat je echt het idee had hij ook daadwerkelijk Sean zou kunnen zijn.[/spoiler:041aea6c1d]

    Al met al vond ik Kidman wel erg goed, alleen jammer dat ze zich over laat halen om dit soort films te maken.

    6,0 / 10

  3. #3

    Standaard

    Ik herinner mij nog hoe controversieel deze film gevonden werd in de states, vanwege [spoiler:f3d9930ce3] de scene waarin Nicole Kidman in bad gaat met dat 10 jarige jochie.[/spoiler:f3d9930ce3]

    Vond 't een goede film. Reïncarnatie wordt niet echt serieus genomen in Hollywood, dus ik vond 't een verassing om in deze tijden nog een nieuwe film te zien die er over gaat.
    make your life Sway

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RickySway
    Ik herinner mij nog hoe controversieel deze film gevonden werd in de states, vanwege [spoiler:dc9091265b] de scene waarin Nicole Kidman in bad gaat met dat 10 jarige jochie.[/spoiler:dc9091265b]

    Vond 't een goede film. Reïncarnatie wordt niet echt serieus genomen in Hollywood, dus ik vond 't een verassing om in deze tijden nog een nieuwe film te zien die er over gaat.

    [spoiler:dc9091265b]Ik schrok ook aardig anders toen die scene kwam! Ik dacht: Dat ventje met 'MIJN NICOLE' in bad! [/spoiler:dc9091265b]

    En ach, die Amerikanen zeiken alijd over dat soort dingen.

  5. #5

    Standaard

    Een film die je toch zeker een keer gezien moet hebben. Geluid is echt goed maar vond de vele trage shots niet echt een verademing want de film vertraagde er enorm door.....

    [spoiler:7a0be9909e]iedereen vond de badscene schokkend, nou ik vond de bedscene waar Kidman gepakt wordt vele malen heftiger.....gna gna 8) [/spoiler:7a0be9909e]
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    Oef, een tegenvaller deze film. Ik had hier megaveel van verwacht, maar het kon absoluut niet waargemaakt worden.

    Hoort voor mij dit jaar in het rijtje thuis van briljant verhaal, maar kan qua film absolut niet waargemaakt worden, waaronder ook Godsend en White Noise
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  7. #7

    Standaard

    Een van de mindere films van t jaar. Slecht plot, dom einde en verdomde saai. Had van Kidman toch echt beter verwacht...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Een van de mindere films van t jaar. Slecht plot, dom einde en verdomde saai. Had van Kidman toch echt beter verwacht...
    Yep, maar 't blijft een lekker ding... 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Een van de mindere films van t jaar. Slecht plot, dom einde en verdomde saai. Had van Kidman toch echt beter verwacht...
    Yep, maar 't blijft een lekker ding... 8)
    true, maar niet in deze film
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Een van de mindere films van t jaar. Slecht plot, dom einde en verdomde saai. Had van Kidman toch echt beter verwacht...
    Yep, maar 't blijft een lekker ding... 8)
    true, maar niet in deze film

    Ik vind haar echt zo mooi Schitterende vrouw, heerlijk om naar te kijken

  11. #11

    Standaard

    Ik vond 't 'n knappe film met zeer sterke acteerprestaties.
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  12. #12

    Standaard

    Helaas weer zo'n film die goed op weg is, om dan tegen het einde grandioos op zijn bek te gaan. Het gegeven van een gereïncarneerde echtgenoot is prima, en de manier waarop het gefilmd is ook. Traag, maar wel gestileerd, met goed acteerwerk.
    Dus waarom, waarom komen de schrijvers dan niet met een fatsoenlijke emotionele climax? [spoiler:8a5220e677]Dat jochie hoort van Anne Heche dat hij cruciale informatie omtrent de echte Sean niet weet, en dus onmogelijk Sean kan zijn. Hoe weet hij al die andere informatie dan wel?[/spoiler:8a5220e677] Je verwacht toch iets van een ontknoping of afronding van een verhaal? Je wordt als kijker op het einde gewoon in de steek gelaten. Of heb ik soms een diepere betekenis gemist?
    Deze film mist gewoon een clou, hij deed me sterk denken aan die mop van het konijn en de worteltjestaart. Goed tot een kwartier voor het einde, maar daarna is het een grote afknapper. Helaas.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    Dus waarom, waarom komen de schrijvers dan niet met een fatsoenlijke emotionele climax? [spoiler:aeaaa335c8]Dat jochie hoort van Anne Heche dat hij cruciale informatie omtrent de echte Sean niet weet, en dus onmogelijk Sean kan zijn. Hoe weet hij al die andere informatie dan wel?[/spoiler:aeaaa335c8] Je verwacht toch iets van een ontknoping of afronding van een verhaal? Je wordt als kijker op het einde gewoon in de steek gelaten. Of heb ik soms een diepere betekenis gemist?
    Deze film mist gewoon een clou, hij deed me sterk denken aan die mop van het konijn en de worteltjestaart. Goed tot een kwartier voor het einde, maar daarna is het een grote afknapper. Helaas.
    Het was de bedoeling van de makers dat niet alles uitgelegd werd, zodat de kijker zelf zijn theorieën kan ontwikkelen.
    Ik vind dat net goed, niet elke film moet je tegen het einde met de paplepel voeren hoe het nu eigenlijk in elkaar zit...
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    Dus waarom, waarom komen de schrijvers dan niet met een fatsoenlijke emotionele climax? [spoiler:b58611c832]Dat jochie hoort van Anne Heche dat hij cruciale informatie omtrent de echte Sean niet weet, en dus onmogelijk Sean kan zijn. Hoe weet hij al die andere informatie dan wel?[/spoiler:b58611c832] Je verwacht toch iets van een ontknoping of afronding van een verhaal? Je wordt als kijker op het einde gewoon in de steek gelaten. Of heb ik soms een diepere betekenis gemist?
    Deze film mist gewoon een clou, hij deed me sterk denken aan die mop van het konijn en de worteltjestaart. Goed tot een kwartier voor het einde, maar daarna is het een grote afknapper. Helaas.
    Het was de bedoeling van de makers dat niet alles uitgelegd werd, zodat de kijker zelf zijn theorieën kan ontwikkelen.
    Ik vind dat net goed, niet elke film moet je tegen het einde met de paplepel voeren hoe het nu eigenlijk in elkaar zit...
    Dat vind ik op zich ook goed. Maar hier komen ze met een wending die simpelweg niet rijmt met het voorgaande. [spoiler:b58611c832]Als Sean dan geen reïncarnatie is, hoe komt hij dan aan al die informatie?[/spoiler:b58611c832] De film komt niet eens met een suggestie. Dat voelt bij mij aan als valsspelen.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    [spoiler:a22ded3cd9]... hoe komt hij dan aan al die informatie?[/spoiler:a22ded3cd9] De film komt niet eens met een suggestie. Dat voelt bij mij aan als valsspelen.
    Dan heb je de film niet goed bekeken. Dát wordt juist wel duidelijk gemaakt.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    [spoiler:f7d4860e15]... hoe komt hij dan aan al die informatie?[/spoiler:f7d4860e15] De film komt niet eens met een suggestie. Dat voelt bij mij aan als valsspelen.
    Dan heb je de film niet goed bekeken. Dát wordt juist wel duidelijk gemaakt.
    Hoe dan? Ik heb het kennelijk gemist.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    [spoiler:1a8ac088e2]... hoe komt hij dan aan al die informatie?[/spoiler:1a8ac088e2] De film komt niet eens met een suggestie. Dat voelt bij mij aan als valsspelen.
    Dan heb je de film niet goed bekeken. Dát wordt juist wel duidelijk gemaakt.
    Hoe dan? Ik heb het kennelijk gemist.

    Ik denk dat hij aan die info komt [spoiler:1a8ac088e2] doordat die 'vriendin' van Anna al haar liefdesbrieven verstopt in het bos en hij leest die dingen [/spoiler:1a8ac088e2]

    Zoiets was het geloof ik. 8)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Ik denk dat hij aan die info komt [spoiler:62f7ded668] doordat die 'vriendin' van Anna al haar liefdesbrieven verstopt in het bos en hij leest die dingen [/spoiler:62f7ded668]

    Zoiets was het geloof ik. 8)
    Ik geloof idd ook dat dat de verklaring moet zijn. Maar die is verre van sluitend. [spoiler:62f7ded668]Hoe weet die jongen bijvoorbeeld iedereen feilloos te herkennen en bij naam te noemen? Heeft Anna al die mensen tot in detail in haar liefdesbrieven beschreven? Lijkt me onwaarschijnlijk. Van één vrouw kent hij de naam niet, maar hij weet wel details van haar. Dat kan hij dus nooit uit die brief gehaald hebben. Net zo onwaarschijnlijk als dat haar man al haar liefdesbrieven nooit las, en dat Anna daar nooit iets van gemerkt heeft. Een vrouw heeft toch ook meteen door of je wel echt naar haar luistert, of doet alsof!?[/spoiler:62f7ded668] Het blijft hoe dan ook een ongeloofwaardig slot. Alsof de schrijvers ook niet meer wisten hoe het verhaal afgewikkeld moest worden. Toch jammer van een verder sterke film.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Ik denk dat hij aan die info komt [spoiler:a9f34aa940] doordat die 'vriendin' van Anna al haar liefdesbrieven verstopt in het bos en hij leest die dingen [/spoiler:a9f34aa940]

    Zoiets was het geloof ik. 8)
    Ik geloof idd ook dat dat de verklaring moet zijn. Maar die is verre van sluitend. [spoiler:a9f34aa940]Hoe weet die jongen bijvoorbeeld iedereen feilloos te herkennen en bij naam te noemen? Heeft Anna al die mensen tot in detail in haar liefdesbrieven beschreven? Lijkt me onwaarschijnlijk. Van één vrouw kent hij de naam niet, maar hij weet wel details van haar. Dat kan hij dus nooit uit die brief gehaald hebben. Net zo onwaarschijnlijk als dat haar man al haar liefdesbrieven nooit las, en dat Anna daar nooit iets van gemerkt heeft. Een vrouw heeft toch ook meteen door of je wel echt naar haar luistert, of doet alsof!?[/spoiler:a9f34aa940] Het blijft hoe dan ook een ongeloofwaardig slot. Alsof de schrijvers ook niet meer wisten hoe het verhaal afgewikkeld moest worden. Toch jammer van een verder sterke film.
    Helemaal mee eens. Helaas!! ik zag een trailer in de bioscoop en leek me een zeer spannende film. Nu ik hem gehuurd heb moet ik zeggen dat ik het helemaal niets vond. Kon me niet overtuigen dat hij Sean echt was. Slaat naar mijn insziens de spijker helemaal mis. Dit had alles in zich om een zeer spannende thriller te maken. maar... helaas...

    De bedscene was wel erg mooi. maar daar blijft het dan ook bij.
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •