Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 50 GB DVD in 2003

    Matsushita unveils 50GB DVDs


    Japanese electronics giant Matsushita Electric Inc (which owns brands like Panasonic) unveiled today a recordable digital versatile disc (read: DVD) that can store up to whopping 50GB of data per side. Current DVDs can store appx. 5GB of data per side.

    Technology is based on blue-light lasers instead of regular red-light lasers. Matsushita's rival Sony released its own DVR-Blue technology in January that can store up to 22.5GB of data per side and is also based on blue-light laser.

    Schedule for commercial debut is not released, but it is expected that first recorders/players will become available in 2003 when Japan finally shifts to digital TV.

    Supercool

    50 GB op 1 DVD schijfje , dat is 10x zoveel audio en video in hoge kwaliteit als nu. Complete TV series op 1 schijfje , die nu op 7 schijfjes staan zoals X-files en Buffy .
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  2. #2

    Standaard

    Heel gaaf, alleen wel jammer dat je dan niet meer van die mooie collectorsboxen nodig hebt.. Godfather trilogie kan dan op 1 disc onderhand. Wat zeg ik? James Bond kun je zowat kwijt op een disc...Nou, misschien 2 discs dan, maar das lang niet zo wijs als een hele box

    Als er inderdaad ook recorders beschikbaar komen voor het gewone publiek zal de kopieerdrang van velen wel weer toenemen... zucht...
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

  3. #3

    Standaard Douane Eikels

    Geen Luxe Collectors Boxen met meerdere DVD's betekend minder gezeik / pak kans door die Douane Eikels omdat platte dunne pakketjes minder opvallen...
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  4. #4

    Standaard

    Zou het niet veel mooier zijn wanneer deze extra ruimte vooral voor kwaliteit wordt benut? Dus... de films met 80% minder compressie op de DVD en het geluid b.v. als PCM-6.1....?
    Of... misschien de resolutie van de films 4x zo hoog, zodat er geprojecteerd kan worden op meters-grote schermen, zonder dat de beeldpunten zichtbaar worden?

  5. #5

    Standaard

    Ik ben het geheel eens met Open Mi.... sorry..... Alex. (Wel ff wennen hoor! )
    Met 50 Gb opslagruimte, kun je een film volgens mij in studiokwaliteit opslaan. Lijkt me een beter idee dan alle Godfather films op 1 schijfje.

    Quality over quantity!!!!

  6. #6

    Standaard Tevreden Zijn

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Ik ben het geheel eens met Open Mi.... sorry..... Alex. (Wel ff wennen hoor! )
    Met 50 Gb opslagruimte, kun je een film volgens mij in studiokwaliteit opslaan. Lijkt me een beter idee dan alle Godfather films op 1 schijfje.

    Quality over quantity!!!!
    Ik denk dat je kwaliteit ook niet moet overdrijven . Een huidige Anamorphic DVD getrokken van een High Definition master zoals bv Gladiator is van zo'n hoge kwaliteit dat het van mij niet beter hoeft. De kwaliteit van de master tape is volgens mij vaak de limiterende factor . Is de orginele master tape prut , dan zal het eind resultaat nooit goed worden tenzij de master tape uitgebreid gerestaureerd wordt .

    Iedere DVD zou er op dit moment al geweldig van kwaliteit kunnen zijn, als de studio's de moeite name om goede en gerestaureerde mastertapes te gebruiken voor mastering van hun DVD's . Heel vaak wordt hierop bespaard om maar zoveel mogelijk aan de DVD te kunnen verdienen. Recyclen van oude stoffige Laserdisc masters op DVD is een stuk goedkoper , als het maken van een nieuwe High Definition Master voor de DVD Release
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  7. #7

    Standaard 50GB

    Dit is wat voor George Luca$. Kan ie nogmaals geld verdienen met nieuwe releases.

    Ik ben ook voor kwaliteit boven kwantiteit.

  8. #8

    Standaard

    Een grotere opslag capaciteit is volgens mij voor de DTS ontwikkeling in Europa bevorderend.
    Probleem is vaak geweest dat er voor de benelux en andere delen van eur. vaak een aparte DTS uitgave komt, omdat anders niet alle talen (die duitsers ook met dat nasynchroniseren) er meer op passen.
    Om dit te omzeilen, wordt er nu vaak gebruik gemaakt van de DD 5.1 track of twee dvd's.
    Als je nu eens alle talen voor heel europa (voor mijn part ook een ander deel van de wereld) en een DTS track (of nog beter) erop zet dan wordt er veel effectiever geproduceerd, wat kosten kan besparen (hopen dat 50Gb schijfje niet veel duurder wordt).

    Resultaat: goedkopere dvd's met "betere" geluidskwaliteit.

  9. #9

    Standaard

    de Super DVD met 24/96 Khz DTS zou een optie kunnen zijn, de data stroom kan ook weer opgevoerd worden en de buren worden dan helemaal gek van ons, Kickuh gelijk doen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  10. #10

    Standaard

    Met dit soort audio, kan er meteen beter geconcurreerd worden met de SACD, wat natuurlijk weer in het voordeel is voor DVD video én audio. Want wat mij betreft wordt het gewoon een opslag medium wat alles kan (hoe goed die SACD ook is)

  11. #11

    Standaard

    Ik ben toevallig gisteren avond naar een meeting geweest waar ze de SACD gingen laten hooren hoe mooi het allemaal is.
    op verschillende apparatuur en speakers, het klonk inderdaad erg mooi vooral de meerkanaals versie.

    maar ik vindt toch dat de gewone muziek DVD's toch ook niet slecht zijn en je hebt er gelijk beeld bij. misschien dat een goeie DTS uitvoering ( Eagles) misschien nog wel beter klinkt.

    ook vertelde ze dat DVD-A het niet gehaald heeft ook DENON en PIONEER zijn gezwicht, deze 2 komen ook binnen kort met SACD spelers. dat DVD en SACD meer geintregeert worden vindt ik wel een goede zaak dus 2 spelers in 1.
    alleen het kopieren vanmuziek zal wel steeds moeilijker worden.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  12. #12

    Standaard

    Als ik het zo hoor dan blijven we misschien wel gewoon afhankelijk van wat degenen doen die het hele zaakje op dvd of SACD (de technici) zetten en niet zozeer van of je DVD of SACD gebruikt. Als ik het goed begrijp zeg je dat de formaten qua geluidskwaliteit elkaar niet veel ontlopen.

  13. #13

    Standaard

    Mmm.. ik heb toch zo m'n vraagtekens bij SACD... Er zijn namelijk al veel audio dvd's te koop.. en nog maar heel weinig SACD's... Ga je dan een SACD speler kopen als je ook goed geluid hebt met muziek dvd's en deze ook veel meer te koop zijn...?

    Ik koop dus voorlopig echt nog geen SACD speler.... en ik gok dat vele anderen dat voorlopig ook wel uit hun hoofd zullen laten..

    ( ik moet toegeven dat de kwaliteit misschien beter is, maar in het verleden (video) hebben al meer formaten de strijd niet overleeft terwijl de kwaliteit wel beter was..

  14. #14

    Standaard

    Uit testen met een luisterpanel van geluidstechnici, muziekproducenten en 'gewoon' publiek is gebleken dat het nog niet zo eenvoudig is om het verschil daadwerkelijk te horen.

    Bij een 'blinde' luistertest (niet weten of CD of SACD speelt), bleek een deel van het panel zelfs de 'gewone' CD als beter klinkende aan te wijzen.....

    Zelf heb ik nog geen ervaringen met SACD of DVD-A. Ik heb over deze 'test' gelezen in Pro-Audio Magazine van een paar maanden geleden.

  15. #15

    Standaard

    Na gisteren avond heb ik het verschil tussen gewone 2 kanaals CD en 2 kanaals SACD echt wel gehoord. dit terzaken
    de DVD-video zijn eigenlijk meer live concerten registraties of video clips, het SACD is echt meer puur muziek (zonder beeld).

    ik zal ook zeker niet gelijk zo'n speler aanschaffen, maar als ik me DVD-speler gaat updaten dan zal ik er wel gelijk 1 nemen met een ingebouwde SACD functie, ook voor de genen die nog een gewone CD speler gaat kopen, zou een SACD een optie kunnen zijn, de gewone 16 bits CD'tje kunnen ook afgesppeld worden op de spelers, zelf het geluid van de gewone CD is iets beter omdat er veel betere DAC's inzitten.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Uit testen met een luisterpanel van geluidstechnici, muziekproducenten en 'gewoon' publiek is gebleken dat het nog niet zo eenvoudig is om het verschil daadwerkelijk te horen.
    Ga binnenkort zeker geen SACD-speler kopen (heb ik ook geen geld voor), maar ga zeker wel een keer bij een audioboer om een demo vragen. Kreeg laatst een folder van SACD in handen waarin de technieken e.d. in uitgelegd werden. Als ik dat allemaal moet geloven dan moet het verschil duidelijk te horen zijn. Maar dat gaat binnenkort de praktijk uitwijzen, want daar gaat het om.

    Ik houdt het de komende jaren dus gewoon op DVD, als dit nog beter gaat worden (betere kwaliteit door die 50gb, waarover het hier eigenlijk gaat) nog wel langer.

  17. #17
    Anonymous
    Guest

    Standaard Wat Zou Je Doen ?

    wat zou je doen als je morgen te horen kreeg dat het DVD systeem
    eruit gaat en een nieuw systeem voor in de plaats kwam ???

    Zou je al je schijfjes verkopen en overstappen op een ander of
    nieuw systeem of zou je bij DVD blijven of weet ik het...

    Persoonlijk zal ik gewoon bij het DVD gebeuren blijven mits er
    wel genoeg schijfjes blijven om aan te schaffen.

  18. #18

    Standaard

    Ik hou het op DVD voorlopig. VHS loopt ook nog steeds, dus DVD zal ook wel een tijdje meelopen.

  19. #19

    Standaard

    Dan verkoop ik al mijn dvd's aan jou voor een "vriendschappelijk" prijsje.

  20. #20

    Standaard

    Net als Marco zegt, ik hou het gewoon ook bij DVD!
    Voordat dat andere systeem dan ook daadwerkelijk is doorgebroken en een goede plek in de markt heeft ingenomen zijn we waarschijnlijk al wel weer een jaartje of 10 verder!

    Ik zie het dan allemaal wel weer, ik ben nu meer dan tevreden met de DVD, dus voor mij zal het er niet inzitten weer een vernieuwing van al mn films!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  21. #21

    Standaard

    wat bedoel je met ander systeem ??

    dalijk komt er iets dat totaal 3D is en waar je midden in zit en het geluid dat je hoort is te horen in de wijde omtrek. Je kunt de gebeurtenissen zo in het echt volgen...


    dan lever ik mijn DVD toch meteen in

  22. #22

    Standaard

    Het blijft gewoon bij DVD, alleen wordt de DVD gewoon steeds beter en gaan de DVD spelers steeds meer ondersteunen.

  23. #23

    Standaard Re: Wat Zou Je Doen ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    wat zou je doen als je morgen te horen kreeg dat het DVD systeem
    eruit gaat en een nieuw systeem voor in de plaats kwam ???
    Eerst hard lachen om vervolgens in tranen uit te barsten.

    Dan kijk ik naar de prijs van het nieuwe systeem om dan weer hard te lachen om vervolgens weer in tranen uit te barsten.

    Ik zou hoe dan ook nimmer mijn verzameling wegdoen, kwaliteit zal technisch wel nog beter kunnen maar dan moet je wel zo'n kritisch oog hebben wil je daar nog geld aan uitgeven.

    Als er een nieuw systeem zou komen met spectaculaire features zoals holograms ofzo dan zal ik wel weer overstag gaan.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door King Dingeling
    dalijk komt er iets dat totaal 3D is en waar je midden in zit en het geluid dat je hoort is te horen in de wijde omtrek. Je kunt de gebeurtenissen zo in het echt volgen...
    Dat lijkt verdacht veel op de Holodeck. Maar dan nog bewaar ik mijn DVD's. Wie weet zijn ze wel af te spelen in het Holodeck. Nou dan kan ik net zo goed mijn regenpack aantrekken voor The Perfect Storm

    Scott me up Beamy

  25. #25

    Standaard

    Nou dan kan ik net zo goed mijn regenpack aantrekken voor The Perfect Storm
    jaa dat zou strak zijn.... of dat je in de heli zit van The Matrix als Morpheus uit dat gebouw springt......

    als er iets komt met zulke dingen lag mijn DVD speler morgen al bij het grofvuil

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •