Pagina 6 van 36 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 886 worden weergegeven.

Discussie: Avatar

  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Die Xpand brillen vind ik anders ook niet zo geweldig, (het shuttersysteem werkt wel heel goed) want ze zakken heel snel af.
    Bovendien, bij Ice Age 3 stond ik op met de bril nog op, ik draaide m'n hoofd om en de bril vloog van m'n hoofd af, naar de volgende rij toe.

    Hebben jullie trouwens die nieuwe grote rood/zwarte brillen, of die oude kleinere?
    Wij hebben de oude brillen, de grijze brillen. Persoonlijk heb ik nooit last gehad van zakkende brillen en loszittende brillen, vond het altijd wel prettig zitten. Maar iedereen zijn hoofd is natuurlijk anders, dat is het nadeel van one size fits all.
    Het shutter systeem werkt trouwens niet met schuifjes meer die open en dicht gaan, hij polariseert de bril, je ziet het een beetje als de bril aan en uit wordt gezet, hij gaat langzaam van doorzichtig groen (uit) naar doorzichtig grijs (aan). Zo maakt hij ook de schuifjes, het gaat van grijs naar zwart en weer terug.

    Tenminste, als ik de beschrijving en werking goed heb begrepen. Geen voelbare beweging dus in de glazen. Apart trouwens dat het in Europa de marktleider is, dit waarschijnlijk mede omdat je natuurlijk geen speciaal silver screen nodig hebt (wat erg duur, kwetsbaar en eigenlijk alleen geschikt voor 3D films is).
    Ikran is not horse!

  2. #127

    Standaard

    Klopt helemaal, 't zijn eigenlijk gewoon heel eenvoudige LCD paneeltjes.

    Die oude grijze brillen zitten prima, daar heb ik destijds Beowulf mee gezien in Utopolis Emmen.
    Maar die nieuwe grote zwart/rode brillen vind ik een ramp, wat erg vervelend is, aangezien de meeste nieuwe 3D zalen deze gebruiken, waaronder de hele Pathé keten!:x

  3. #128

    Standaard

    Is de avatar teaser nog te zien op Apple.com? Anders kun je hem net als meerdere trailers gewoon downloaden via Itunes.
    Zo kijk ik de 1080p versie via me ps3 op me fullhd lcd tv. En dat ziet er toch wel erg gelikt uit. Al wordt ik van het verhaal niet echt veel wijzer van.

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cnet Bekijk bericht
    Is de avatar teaser nog te zien op Apple.com? Anders kun je hem net als meerdere trailers gewoon downloaden via Itunes.
    Zo kijk ik de 1080p versie via me ps3 op me fullhd lcd tv. En dat ziet er toch wel erg gelikt uit. Al wordt ik van het verhaal niet echt veel wijzer van.
    Geen enkele trailer doet het op dit moment op apple.com.
    Geen idee wat er aan de hand is.

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Klopt helemaal, 't zijn eigenlijk gewoon heel eenvoudige LCD paneeltjes.

    Die oude grijze brillen zitten prima, daar heb ik destijds Beowulf mee gezien in Utopolis Emmen.
    Maar die nieuwe grote zwart/rode brillen vind ik een ramp, wat erg vervelend is, aangezien de meeste nieuwe 3D zalen deze gebruiken, waaronder de hele Pathé keten!:x
    Mja maar het mooie van die nieuwe brillen is dat je ze niet meer handmatig aan en uit hoeft te zetten (denk je eens in als je 500 brillen voor 1 voorstelling met de hand aan moet zetten). Verder kan de batterij vervangen worden en zijn de brillen minder kwetsbaar dan de oude grijze brillen.
    Nu heb ik zelf nog niet die nieuwe brillen in mijn handen gehad maar ik denk echter dat ze steeds vaker gezien zullen worden in Nederland, dit omdat het verhoudingsgewijs misschien wel het beste is voor vooral kleine bioscopen die lastig een zaal alleen maar voor 3D kunnen reserveren.
    Ikran is not horse!

  6. #131

    Standaard

    Klopt, die nieuwe brillen zijn technisch gezien inderdaad beter, alleen zitten ze een stuk minder goed, wat uiteindelijk toch het ''key-point'' van een bril is, of het nou een zonnebril of een 3D-bril is!

  7. #132

    Standaard

    Wat ik raar vind is dat Pathe Arena, volgens hun site, een 3D versie van avatar heeft en een IMAX versie. Waarom geen IMAX 3D versie. IMAX lijkt mij helemaal geweldig met zo'n film zeker omdat het digitaal geprojecteerd word. Maar 3D past ook goed bij deze film.

    Heeft iemand eigenlijk ervaringen met de IMAX zaal van pathe Arena, en hoe was de ervaring is het echt zoveel beter als een gewone zaal of zal ik maar gewoon voor de 3D versie, in Heerhugowaard gaan Ik weet wel dat Avatar een mooi verjaardagscadeau gaat worden, ben 18 december jarig
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Wat ik raar vind is dat Pathe Arena, volgens hun site, een 3D versie van avatar heeft en een IMAX versie. Waarom geen IMAX 3D versie. IMAX lijkt mij helemaal geweldig met zo'n film zeker omdat het digitaal geprojecteerd word. Maar 3D past ook goed bij deze film.

    Heeft iemand eigenlijk ervaringen met de IMAX zaal van pathe Arena, en hoe was de ervaring is het echt zoveel beter als een gewone zaal of zal ik maar gewoon voor de 3D versie, in Heerhugowaard gaan Ik weet wel dat Avatar een mooi verjaardagscadeau gaat worden, ben 18 december jarig
    IMAX in Pathe Arena is niet digitaal hoor maar 70mm hoorde ik.
    Verder is geloof ik de IMAX versie automatisch 3D bij Avatar, denk niet dat je de keuze zal gaan krijgen (dit omdat de regisseur juist de voorkeur heeft dat je de film in 3D zal gaan bekijken) en er heel veel melding wordt gemaakt dat de producenten zo blij zijn dat Avatar ook in IMAX 3D vertoond zal gaan worden.

    Persoonlijk ben ik niet zo heel erg onder de indruk van de IMAX zaal in Pathe Arena, dit komt misschien mede omdat ik van IMAX verwacht dat het gigantisch is en overweldigend en al is dat misschien wel het geval met het geluid, qua beeld geef ik dan nog altijd de voorkeur aan zaal 1 op mijn werk (Utopolis Almere). Ik ben zelf naar o.a. The Dark Knight, 300 en Star Trek in zaal 1 in Almere geweest en de IMAX in Amsterdam en alle drie de keren kreeg bij mij Utopolis Almere de voorkeur maar dat is mijn mening maar. 3D films heb ik helaas niet bekeken in de IMAX in Amsterdam, Avatar zal mijn eerste 3D film daar zijn (de preview niet meegerekend).
    Ikran is not horse!

  9. #134

    Standaard

    Oh ja, stom van me dat IMAX niet digitaal is

    Verder ben ik nog nooit in de Utopolis Almere geweest. Is een beetje ver van waar ik woon (Hoorn) en aangezien ik altijd naar de Metro (HHW) ga, is pathe IMAX denk ik al een hele verbetering. Is het scherm in de Utopolis eigenlijk groter, dan die van pathe IMAX?

    Waarschijnlijk ga ik gewoon naar A'dam want ik ga niet helemaal naar Almere voor een filmpje, in ieder geval zodra hij in de voorverkoop komt bij pathe arena zal ik een kaartje kopen

    Verder moeten ze hier eens opschieten met de nieuwe bios hier, naar verluit gaan ze hem inbouwen in een geluidwal naast de snelweg
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    IMAX in Pathe Arena is niet digitaal hoor maar 70mm hoorde ik.
    Verder is geloof ik de IMAX versie automatisch 3D bij Avatar, denk niet dat je de keuze zal gaan krijgen (dit omdat de regisseur juist de voorkeur heeft dat je de film in 3D zal gaan bekijken) en er heel veel melding wordt gemaakt dat de producenten zo blij zijn dat Avatar ook in IMAX 3D vertoond zal gaan worden.

    Persoonlijk ben ik niet zo heel erg onder de indruk van de IMAX zaal in Pathe Arena, dit komt misschien mede omdat ik van IMAX verwacht dat het gigantisch is en overweldigend en al is dat misschien wel het geval met het geluid, qua beeld geef ik dan nog altijd de voorkeur aan zaal 1 op mijn werk (Utopolis Almere). Ik ben zelf naar o.a. The Dark Knight, 300 en Star Trek in zaal 1 in Almere geweest en de IMAX in Amsterdam en alle drie de keren kreeg bij mij Utopolis Almere de voorkeur maar dat is mijn mening maar. 3D films heb ik helaas niet bekeken in de IMAX in Amsterdam, Avatar zal mijn eerste 3D film daar zijn (de preview niet meegerekend).
    Ik wil best Utopolis eens bezoeken in Almere nadeel vind ik altijd dat je nooit weet wanneer een film in de perfecte zaal draait (zaal 1 in jouw geval ). Ik ben weleens met opzet naar een pathe theater gereden in groningen waarna ik uiteindelijk nog in een kleinere zaal zat dan die in de buurt.
    Dat probleem heb je met Imax weer niet. Ik heb The Dark Knight in Imax Pathe Arena gezien en dat was zeker indrukwekkend maar ik heb stukken grotere Imax theaters gezien.
    Ik vraag me dan ook af wat is echt de perfecte bioscoop om Avatar te gaan zien ? zoveel keus is er eigenlijk niet om eerlijk te zijn. Je hebt dan Almere en Ede en wellicht dan Imax in Amsterdam maar verder niet echt theaters die Digital 3d hebben. Zelfs Imax heeft dat niet in Amsterdam. Pathe Schouwburgplein in Rotterdam heeft naar ik weet het grootste of meest brede doek in Nederland die van Imax is alleen hoger.......
    Laatst aangepast door neo123 : 24-08-2009 om 20:38

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    IMAX in Pathe Arena is niet digitaal hoor maar 70mm hoorde ik.
    Verder is geloof ik de IMAX versie automatisch 3D bij Avatar, denk niet dat je de keuze zal gaan krijgen (dit omdat de regisseur juist de voorkeur heeft dat je de film in 3D zal gaan bekijken) en er heel veel melding wordt gemaakt dat de producenten zo blij zijn dat Avatar ook in IMAX 3D vertoond zal gaan worden.

    Persoonlijk ben ik niet zo heel erg onder de indruk van de IMAX zaal in Pathe Arena, dit komt misschien mede omdat ik van IMAX verwacht dat het gigantisch is en overweldigend en al is dat misschien wel het geval met het geluid, qua beeld geef ik dan nog altijd de voorkeur aan zaal 1 op mijn werk (Utopolis Almere). Ik ben zelf naar o.a. The Dark Knight, 300 en Star Trek in zaal 1 in Almere geweest en de IMAX in Amsterdam en alle drie de keren kreeg bij mij Utopolis Almere de voorkeur maar dat is mijn mening maar. 3D films heb ik helaas niet bekeken in de IMAX in Amsterdam, Avatar zal mijn eerste 3D film daar zijn (de preview niet meegerekend).
    Dus jij zag The Dark Knight liever op 35mm dan in IMAX?

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dus jij zag The Dark Knight liever op 35mm dan in IMAX?
    Ja, ik vond die IMAX scenes niet zo heel erg indrukwekkend overkomen, vond ze niet echt veel toevoegen. (nu is The Dark Knight nu niet echt een van mijn favoriete films)

    Ik vraag me wel af hoe het nu zit met de beeldformaten van Avatar, IMDB zegt dat de 3D versie in Widescreen komt (1.85:1) en de 2D versie in Cinemascope wat erg apart is omdat de preview wel in Scope 3D was.
    Laatst aangepast door Joris Springer : 24-08-2009 om 21:12
    Ikran is not horse!

  13. #138

    Standaard

    Die openingscene van TDK in IMAX heb ik met open mond naar zitten te kijken, het mooiste beeld dat ik ooit gezien heb!

    Avatar:
    Volgens Cameron is de de 3D versie inderdaad in 1:85:1.
    Misschien heeft Cameron pas later besloten om de 3D versie niet te gaan matten naar scope?
    Die preview is namelijk al een paar maanden oud.
    Want de de live-action beelden zijn in 1080p/24 op HDCAM SR geschoten, dus 1:78:1, dus je ziet meer beeld dan in de Scopeversie. (beetje zoals bij Super35 films)
    Bovendien is de resolutie van Widescreen in de DCI specificatie hoger dan bij Scope, terwijl je bij 35mm juist meer resolutie hebt bij scope, omdat je het volledige frame gebruikt.

    Komt ook nog bij dat je in IMAX een groter beeld hebt bij 1:85:1.

    Maar ik geef zelf toch de voorkeur aan Scope bij zo'n film.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dus jij zag The Dark Knight liever op 35mm dan in IMAX?
    TDK draaide in Groningen in de Euroborg digitaal (full hd). Is dat ook gewoon 35mm? Heb er niet zoveel verstand van


  15. #140

    Standaard

    Eerlijk gezegd laat deze teaser me koud. Ik ben een groot liefhebber van animatiefilms, ook van CG animatie, maar van CG dat voor realisme door moet ben ik zelden onder de indruk. Davey Jones, Gollum en King Kong (niet alles) wisten me wel te pakken, maar over het algemeen zit het mijn filmbeleving alleen maar in de weg. Hou realistischer, hoe groter de kloof. Benjamin Button deed me ook helemaal niets, waarom niet gewoon Brad Pitt met ouderdoms make-up denk ik dan. Technisch gezien ziet Avatar er heel goed uit, maar ik krijg er gewoon geen gevoel bij. Waarschijnlijk ga ik hem wel zien en misschien blijkt het allemaal te vet te zijn, maar vooralsnog kijk ik meer uit naar Where the Wild Things Are, ook een beetje CG, maar die trailer pakte me vanaf de eerste seconde wel.

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralfers Bekijk bericht
    TDK draaide in Groningen in de Euroborg digitaal (full hd). Is dat ook gewoon 35mm? Heb er niet zoveel verstand van
    Dat bedoelen ze er wel mee, ondanks dat het een compleet verkeerde term is. (het is 2K Digital Cinema, geen HDTV)
    Ik ga dat de eerstvolgende keer dat ik daar kom, dat even mededelen.

    Bij Digital Cinema wordt de film vanaf harde schijven in een afspeelserver afgespeelt op een speciale DLP projector.

    35mm is echte film, dus zo'n filmstrook met plaatjes erop die door een ratelende projector heen gaat, om het even heel simpel uit te leggen.

    Grappig trouwens dat Mustsee TDK wel digitaal had, want bij Joris in Utopolis hadden ze 'm constant op 35mm draaien, ondanks hun 3 digitale zalen.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 24-08-2009 om 22:18

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dat bedoelen ze er wel mee, ondanks dat het een compleet verkeerde term is. (het is 2K Digital Cinema, geen HDTV)
    Ik ga dat de eerstvolgende keer dat ik daar kom, dat even mededelen.

    Bij Digital Cinema wordt de film vanaf harde schijven in een afspeelserver afgespeelt op een speciale DLP projector.

    35mm is echte film, dus zo'n filmstrook met plaatjes erop die door een ratelende projector heen gaat, om het even heel simpel uit te leggen.

    Grappig trouwens dat Mustsee TDK wel digitaal had, want bij Joris in Utopolis hadden ze 'm constant op 35mm draaien, ondanks hun 3 digitale zalen.
    Dat komt omdat The Dark Knight bij ons ook in andere zalen draaide op dezelfde dag, dan is het aantrekkelijker om die film op 35mm te draaien. (ipv 2 kopieën te huren)
    Het was dus een bewuste keuze, ik hoop dat we snel meerdere digitale zalen krijgen daar niet van .
    Denk trouwens dat Avatar bij ons wel digitaal en in 3D gaat draaien, zo een film mag gewoon niet ontbreken eind dit jaar.
    Ikran is not horse!

  18. #143

    Standaard

    Ik woon vlak bij Ede dus daar ga ik wel een bezoekje aan brengen voor Avatar.
    Ik heb nooit een 3D film gezien, behalve filmpjes in de efteling maar ik vraag me af als brildragende of ik dan die 3D bril over mijn gewone bril heen moet zetten?
    Zonder mijn eigen bril zie ik niet veel.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reggie2000 Bekijk bericht
    Ik woon vlak bij Ede dus daar ga ik wel een bezoekje aan brengen voor Avatar.
    Ik heb nooit een 3D film gezien, behalve filmpjes in de efteling maar ik vraag me af als brildragende of ik dan die 3D bril over mijn gewone bril heen moet zetten?
    Zonder mijn eigen bril zie ik niet veel.
    Ja dat probleem heb ik ook, bij sommige 3D brillen lukt het wel, maar sommige gaat het echt niet and that s****!


  20. #145

    Standaard

    Bij Xpand brillen is het geen probleem, die dingen zijn echt HUGE!
    Maar in Ede hebben ze circulair-polaroid brillen, daar ben ik nog nooit geweest.

    Ik heb zelf gelukkig geen bril!

    @Vilnix: 't Wordt tijd dat ze ook in Belgie de ''contactlens'' introduceren!

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Bij Xpand brillen is het geen probleem, die dingen zijn echt HUGE!
    Maar in Ede hebben ze circulair-polaroid brillen, daar ben ik nog nooit geweest.

    Ik heb zelf gelukkig geen bril!

    @Vilnix: 't Wordt tijd dat ze ook in Belgie de ''contactlens'' introduceren!
    Zeg:x Ik mag geen lenzen van men mama


  22. #147

    Standaard

    Misschien een vraag die al eerder aan de orde is geweest, maar is deze film nou live-action + CGI of echt alleen maar CGI beelden en personages?

    p.s. bij mij passen de 3D-brillen trouwens prima over mijn eigen bril
    Laatst aangepast door bond76 : 27-08-2009 om 16:56

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bond76 Bekijk bericht
    Misschien een vraag die al eerder aan de orde is geweest, maar is deze film nou live-action + CGI of echt alleen maar CGI beelden en personages?

    p.s. bij mij passen de 3D-brillen trouwens prima over mijn eigen bril
    Live-action + CGI. Er zitten namelijk echte acteurs in, zoals bijvoorbeeld Sam Worthington.

  24. #149

    Standaard

    NIEUWE TRAILER!!

    Tenminste, op de site van traileraddict.com staat dat afgelopen weekend een nieuwe, feature, trailer voor de films zat van Avatar. Ze hadden een bootleg op hun site staan, maar is er alweer afgekickt.. Er staat er vast nog wel een op I'net.. Wie vind hem?

    Hopen dat er nu wat meer van het verhaal ter sprake komt..
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  25. #150

    Standaard

    Trailer gezien en die sprak me veel meer aan dan de teaser. Als alles goed gaat komt hij vrijdag online in HD!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

Pagina 6 van 36 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •