Pagina 16 van 36 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 886 worden weergegeven.

Discussie: Avatar

  1. #376

    Standaard

    Aardige film die een beetje snel verteld wordt. Helaas overvol met cliche's en standaard-actiefilm momenten en oneliners (kan Cameron ooit iets anders neerzetten?). Ik vond het een prima spektakel maar veels te voorspelbaar om echt interessant te worden. Ook vond ik het Navi volk wat beperkt, waarom zijn het gewoon blauwe Afrikanen? Alle uitingen zijn een op een gekopieerd uit mensenlijke voorbeelden, echt uitzonderlijkheden waren op een hand te tellen. Daarnaast was het 3D effect in Utrecht een ramp, hier ga ik niet meer naar toe. Het deed meer pijn aan de ogen dan dat het iets meer opleverde, het is slechts mogelijk om een personage te bekijken, de rest is blurry. Als dit de 3D effecten zijn dan ga ik voortaa wel weer naar de gewone versie... Eindoordeel 6,5/10, ik snap niet waar de lyrische recensies vandaan komen.


  2. #377

    Standaard

    Utrecht zal wel niet echt State of the art projectoren hebben lijkt me. Ik vind dat altijd wat vreemd hier in de stad kan je hem ook in een mini bioscoopje zien in 3D.
    Neem aan dat er wel verschil is in kwaliteit onderling......

  3. #378

    Standaard

    Alle D-Cinema projectoren geven min of meer hetzelfde beeld, daar zijn gewoon vaste specificaties voor.
    Maar er kan natuurlijk wat mis zijn met de afstelling.

  4. #379

    Standaard

    3D was soms wat lastig focussen, daar had ik in Zoetermeer ook last van. Maar ik heb vandaag de 2D versie ook gezien en ook in 2D is het een toffe film. Je zag soms inderdaad duidelijk, dat bepaalde beelden voor 3D gemaakt waren (veel gaande in de achtergrond en dan één poppetje in de voorgrond om het effect te versterken. Je zag soms bijna 3D in de 2D versie.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  5. #380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Voor mij was ook de kat in de trailer van Alice in Wonderland het hoogtepunt. Besliste toen meteen dat Tim Burton enzo wss meer gebruik zal maken van de technologie en dat ik die ook in 3D ga zien.
    Probleem wordt dan echter: welke film ga je wel of niet in 3d bekijken? Want er zijn blijkbaar meerdere vormen. Het kamp splitst zich duidelijk in diverse richtingen. De personen die het allemaal geweldig vinden, die het 'coming uit effect' mooi vinden (zoals ik en jij), de mensen die het allemaal rommel vinden en het nooit zullen waarderen. Er mag alvast wel een 3d type sticker op elke film komen straks. Ik vind het zonde van het geld als ik steeds naar '3d' films ga die in mijn ogen niet '3d' zijn.

  6. #381

    Standaard

    ik vind het een geniale film, mooi verhaal, prachtige special effects, heb ervan genoten.

    En met de 3D bril over mijn bril heen geen probleem gehad!
    90 blu-rays in bezit!
    Godz Powerrrrr!

  7. #382

    Standaard

    Ik vind het zonde van het geld als ik steeds naar '3d' films ga die in mijn ogen niet '3d' zijn.
    Een trailer zegt toch al meer genoeg dan woorden Via news etc weet je al dat de film in 3d uitgebracht gaat worden en dan kan die trailer bepalen of je die gaat kijken of niet..Je kan jezelf laten verassen maar ja het kan tegen vallen..maar wie weet krijgen we straks wel 3d trailers om meer overtuiging te krijgen dat de film het echt waard is.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #383

    Standaard

    In de Troskompas las ik het volgende:

    James Cameron: "Filmmakers hebben 3D gebruikt om de dingen uit het scherm te laten steken. Het nadeel daarvan is dat je als kijker steeds weer beseft, dat je naar een film aan het kijken bent. Dat wilde ik niet en dus hebben wij het 3D-effect vooral voor meer diepte gebruikt. 3D moet geen gimmick zijn."

    Zoals ik al eerder zei hierboven ben ik het bij deze film volledig met hem eens.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  9. #384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    In de Troskompas las ik het volgende:

    James Cameron: "Filmmakers hebben 3D gebruikt om de dingen uit het scherm te laten steken. Het nadeel daarvan is dat je als kijker steeds weer beseft, dat je naar een film aan het kijken bent. Dat wilde ik niet en dus hebben wij het 3D-effect vooral voor meer diepte gebruikt. 3D moet geen gimmick zijn."

    Zoals ik al eerder zei hierboven ben ik het bij deze film volledig met hem eens.
    Ik totaal niet. Ik vind het complete onzin. Misschien onderschat hij het publiek. Ik heb genoeg fantasie om me in de film in te leven ook al springt alles uit het scherm. Cameron moet niet zo arrogant doen en niet denken dat zijn kijkers dom zijn. Zijn Titanic 3d project is ook iets wat mij vanaf nu niet meer aanspreekt.

  10. #385

    Standaard

    Hoho, zo fel hoeft nou ook weer niet. (laat het a.u.b. niet weer die PVV discussie worden )

    Het is gewoon Cameron's stijl, Tim Burton pakt het weer heel anders aan.

  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Hoho, zo fel hoeft nou ook weer niet. (laat het a.u.b. niet weer die PVV discussie worden )

    Het is gewoon Cameron's stijl, Tim Burton pakt het weer heel anders aan.
    Wie is er fel Jaap? :P En hebben wij een PVV discussie gehad? Nee toch

    Trouwens, ik wacht nog op het moment dat jij die boodschappen door de kamer gaat gooien terwijl ik een 3d bril op heb! Ik stel voor om dat bij the Godfather te doen!

  12. #387

    Standaard

    Of was dat nou die andere ''mark t''?

    Je zult nog even moeten wachten, ik heb een RealD bril in bestelling staan!

  13. #388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Of was dat nou die andere ''mark t''?

    Je zult nog even moeten wachten, ik heb een RealD bril in bestelling staan!
    Ohja er is hier ook een andere member met bijna dezelfde naam. Die PVV discussie is me even ontgaan.


    *Gaat zoeken in de archieven*

  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik totaal niet. Ik vind het complete onzin. Misschien onderschat hij het publiek. Ik heb genoeg fantasie om me in de film in te leven ook al springt alles uit het scherm. Cameron moet niet zo arrogant doen en niet denken dat zijn kijkers dom zijn. Zijn Titanic 3d project is ook iets wat mij vanaf nu niet meer aanspreekt.
    Mij zou het echt serieus irriteren als er steeds van alles uit het scherm zou springen. Ik vind het gebruik van 3D in deze film wel ok. Gewoon wat 3D is. Dieptewerking.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Of was dat nou die andere ''mark t''?
    Hoor ik daar mijn naam? En hebben wij een PVV-discussie op het scherpst van de snede gevoerd? Ik zou toch echt even in m'n post-historie moeten zoeken wanneer dat dan geweest zou moeten zijn...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #391

    Standaard

    Lekker handig dat jullie bijna dezelfde forumnaam hebben...:razz:
    Zand erover, on-topic!

  17. #392

    Standaard

    Vandaag dan eindelijk Avatar gezien en het lange wachten op een nieuwe film van James Cameron werd helemaal beloond. Wat een fantastische ervaring. De wereld van Pandora was werkelijk adembenemend mooi. Prachtige landschappen met heel veel detail, ik had er graag veel meer van willen zien. De actie scenes zijn zeer indrukwekkend en het is goed om te zien dat Cameron ondanks zijn lange afwezigheid hierin nog steeds beter is dan regisseurs als Michael Bay en McG etc.

    Als film heeft Avatar wel een aantal minpunten. het verhaal is erg standaard, maar gelukkig was het nergens storend. Sam Worthington vond ik ook niet helemaal geschikt als hoofdacteur. Niet alleen ziet hij eruit als de tweelingbroer van NHL-badboy Sean Avery, maar het ontbreekt hem ook een beetje aan charisma. Ik vraag me dan ook wel af hoe ik de film zou beoordelen als ik hem op blu-ray zou zien, maar op basis van de IMAX-versie krijgt Avatar voorlopig een dikke 9.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  18. #393

    Standaard

    Vanavond ben ik ik de film gaan bekijken (in Heerlen).
    Een hele ervaring, dat 3D. En een prachtige film.

    Wel even wennen met zo'n bril op naar een film kijken. Ook duurde het even voordat ik echt in het verhaal zat, maar gaandeweeg vond ik de film steeds beter worden op alle fronten (verhaal, score-muziek). De 'scenery' is prachtig, zeker ook de beelden van Pandora bij nacht.

    Los van de vele diepte-perspectieven (de camera liet wel geen kans onbenut om bij iedere afgrond even naar beneden te zoomen en heel veel indoor-shots zijn natuurlijk bij voorkeur in een gang of smalle ruimte gemaakt) vond ik het 3D goed tot zijn recht komen bij sommige scenes waarbij de asresten naar beneden dwarrelen na het afbranden van de Hometree - leek wel op sneeuw, maar het leek ook net alsof de vlokken voor het scherm naar beneden kwamen en ook de scenes op het eind met de pijlen die in de kolonel waren geschoten, die draaiden ook zo het scherm uit

    Verhaal is al veel over gezegd, maar ik vond het boeiend genoeg en het ging diep genoeg om het geheel plausibel te houden.

    Zou alleen niet iedere film op deze manier willen beleven, maar voor bepaalde projecten is dit zeker de techniek met toekomst.
    Send a maniac to catch a maniac...

  19. #394

    Standaard

    Ik kwam het volgende tegen wat aan de ene kant beetje off topic is, maar aan de andere kant heeft het ook veel met de film Avatar te maken, vandaar ik het toch plaats.

    James Cameron heeft blijkbaar weinig op met Fans :

    James Cameron scheldt fan uit

    AMSTERDAM - Avatar-regisseur James Cameron heeft een fan uitgescholden toen hij om een handtekening vroeg.



    Dit meldt TMZ. Het tafereeltje werd op camera vastgelegd. Cameron was op de luchthaven van Los Angeles toen een fan hem vroeg om zijn Avatar-poster te tekenen. Cameron weigerde. De fan vroeg hem nog een keer waarna de regisseur riep: "Ikben je helemaal geen kl--e handtekening schuldig. Laat me met rust kl--zak!"

    De fan liet het er niet bij zitten en antwoorde: "Ik ben een kl---zak omdat ik de handtekening vraag van iemand die ik bewonder? Ik verdien 15 dollar per uur om jouw film te zien en je noemt mij een kl---zak?" Cameron nam vervolgens de benen.

    Geen goede reclame voor de regisseur, wiens film net uit is.

    Kijk hier naar de beelden.

    Bron : Telegraaf.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 24-12-2009 om 22:20

  20. #395

    Standaard

    Tja, ook cameron begrijpt niet dat hij juist deze mensen nodig heeft om zelf brood op de plank te krijgen. Ik denk dat de filmmaatschappijen en de investringsmaatschappijen die 400miljoen wel kado doen aan cameron...
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 25-12-2009 om 21:23

  21. #396

    Standaard

    Net gezien.

    een dikke 10

    WOW wat een film, kom maar op met die blu-ray

  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    James Cameron scheldt fan uit
    Met de hele gekte rond Avatar zal dit wel niet de eerste in de rij zijn die om een handtekening vroeg, kan me ook degelijk voorstellen dat zodra je het vliegtuig uitstapt en direct weer fans tegenkomt er dan een beetje naar van wordt.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  23. #398

    Standaard

    Tja, wat moet je hier nou van zeggen...
    Aan de ene kant had die jongen niet zo brutaal moeten doorhameren (wat ik eigenlijk stalken vind), aan de andere kant had Cameron best eerst kunnen zeggen, ''sorry boy, no sense at the moment.''

    Als Cameron nukkig is... STAY AWAY FROM HIM!... (maar dat wisten we al.)

  24. #399

    Standaard

    Het is zeker te begrijpen dat je er geen zin in hebt.

    Maar het is, in dit geval, niet zo dat er een hele horde fans op hem staan te wachten. Of nou ja, er wordt in ieder geval niet door een hele menigte naar hem geschreeuwd. Deze kerel probeert beleefd (tot een bepaald punt) om een handtekening van een held te krijgen.

    Ik snap Cameron wel, voor zover wij als filmfans dat kunnen.
    Maar als je zo'n "status" bereikt, kun je erop wachten dat mensen om je aandacht vragen. Of je nu een bekend artiest, filmmaker etc bent. Met zo'n status komt een bepaalde verantwoordelijkheid. Mensen kijken naar je op. En het is het beste om ze niet teleur te stellen. Want je stelt ze in zo'n geval dieper teleur dan een "gewoon" mens dat bij ze kan doen.
    Je hoeft niet altijd te glimlachen, maar dat vraagt de fan ook niet. Hij vraagt enkel om een handtekening. Als Cameron met een chagrijnig gezicht snel een krabbel had gezet, en was doorgelopen, denk ik niet dat de fan reden tot klagen had gehad.

  25. #400

    Standaard

    Cameron is helaas op sociaal gebied niet altijd even ''handig''.
    Ik keur zulk gedrag niet goed, maar als je volgens een strak schema ergens naartoe zou moeten reizen, wordt je snel ''pissed'', 't is een menselijke reactie.

Pagina 16 van 36 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •