Pagina 67 van 102 EersteEerste ... 175763646566676869707177 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.651 tot 1.675 van 2541 worden weergegeven.
  1. #1651

    Standaard The Dark Knight (2008)

    Knap hoe Nolan zijn grenzen weer verlegd en met the Dark Knight een totaal andere film maakt dan Batman Begins. Ditmaal is de aandacht meer op de schurken en is Batman een outcast middenin de ellende.

    De Joker is natuurlijk een geweldige psychopaat, die niet voor geld maar voor de ellende banken berooft etc. Ledger eindigt zijn film carriere met zijn beste rol, iets dat niet vele acteurs gebeurt. Zodra hij in beeld komt, is het genieten.

    Mijn favoriete scene is Heath als verpleegster die met een raar loopje het ziekenhuis uitloopt en na een aantal mislukte pogingen nog een laatste bom laat exploderen en het acuut op een rennen zet. Briljant, en wat volgt is een fantastische explosie die er in de bioscoop geweldig uit ziet op een beetje groot scherm, zeer grootschalig gefilmd.

    Bale doet uiteraard onder voor Ledger, maar dat is niet meer dan logisch. Het verhaal draait immers vooral om de Joker en Harvey Dent. Een nieuwe schurk waar een nieuw soort held voor nodig is. Ook is het jammer dat ze de stem van Batman hebben veranderd, nu klinkt hij belachelijk schor. Als hij meerdere zinnen moet uitspreken, klinkt het gewoon niet fijn. De one liners zijn dan wel weer prachtig. Vooral 'then you're gonna love me' mag er zijn. Ook hebben we een scene waar Bale subtiel al vast wat Terminator trekjes laat zien, als die een schurk omlegt met zijn eigen shotgun. Dit zag er gewoon cool uit, en in dat pak gecombineerd met dat koele gezicht deed het me denken aan T-1000 uit een ander subliem vervolg.

    De aanpak van the Dark Knight mag apart genoemd worden. Niet dat ik het altijd even fijn vond. Er worden heel wat verhaallijnen door elkaar gemengd, en tegelijkertijd is alles erg diepgaand. Vooral aan Harvey Dent werd erg veel tijd besteedt. Niet dat dit het minpunt is, maar er is toch sprake van te veel montage, snelle wisselingen. Oftewel, erg veel korte scenes. Natuurlijk gedaan om al het publiek aan te trekken. Zo is the Dark Knight een diepgaande, zeer vlotte misdaad film die draait om 3 kanten in een criminele stad: De politie, de criminelen en de vigilantes. In 2,5 uur krijg je dus veel voor je kiezen, maar veel langer kan een blockbuster uiteraard niet duren. De standaard irritante reclame was nog redelijk te begrijpen.

    Waarschijnlijk zal ik nog een keer gaan, dan zal de combinatie van snelheid en diepte waarschijnlijk meevallen en wordt het tijd op de details te letten. Hopelijk dan ook geen sms'ende kinders in je rij die met hun glow in the dark effect verdomde afleiden.

    Conclusie: Ga dit zien in de bioscoop, weer zo'n typische film die dat verdient. Een toekomstige klassieker waarvoor men speciaal een stuk rijdt naar de beste bioscoop. Aangezien ik zelden naar de bioscoop ga, zegt dat wat.

    8.0/10

  2. #1652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Hopelijk dan ook geen sms'ende kinders in je rij die met hun glow in the dark effect verdomde afleiden.
    Of je loopt even naar ze toe, trekt een boos gezicht en zegt: Come on, I want you do it, I want you to do it. Come on, hit me. *Hit me!*
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #1653

  4. #1654

    Standaard

    Of I'm gonna make your mobile phone... disappear.

    Teveel goeie quote's die van toepassing zouden zijn.
    Wij hadden een enorm goed publiek. De zaal zat volledig vol, maar geen enkel persoon die met de GSM bezig was of zat te praten. Ook begonnen ze na de film spontaan te applaudisseren. Heb ik nog nooit mee gemaakt. En toen Heat Ledger zijn naam erop kwam ging het nog luider. Stond echt verstomd dat dit gebeurde in België.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  5. #1655

    Standaard

    MTV movie Awards 2009:

    And the award for best villain goes to................

    Heath Ledger as The Joker

  6. #1656

    Standaard

    Ben gisteren naar de bioscoop gegaan om hem te zien.

    Ik moet zeggen dat ik prettig verbaasd was.
    Deze film is op alle punten beter dan zijn voorganger.

    Ten eerste hebben we Bruce Wayne, het achtergrondverhaal hoe hij de vleermuis werd hebben we gehad, dus we kunnen ons in deze film lekker focussen op de "echte" Batman, en hoe hij zijn zwarte vleugels over Gotham sprijdt.

    Daarnaast hebben we de Joker. Nou Heath Ledger heeft een prachtige Joker neergezet. Hij wordt alom geprezen en ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal terecht is. Hoewel de stijlvolle clown uit de stripboeken en eerdere films een beetje verloren gaat, zet Ledger een donkere vieze psychopaat neer. Beter dan Jack Nicholson's Joker? Nee. Hoewel Jack Nicholson de zieke clown uit de strips tot in de perfectie vertolkte, geeft Ledger een psychopaat die veel meer bij de toon van deze Batman films past.
    Wisten jullie trouwens dat deze acteur dood is?

    Harvey "Two-face" Dent was ook aardig, maar niet heel spectaculair.

    Dan komen toch 2 minpunten waar ik wat problemen mee had.
    De stem van Batman. Omdat ik Batman Begins maar één keer fatsoenlijk heb gezien had ik dit al uit mijn geheugen verbannen, wat dachten Christian Bale en Christopher Nolan toen ze dat bedachten.
    Bale kan nauwelijks verschil in emotie tonen met deze stem, en staat de halve tijd hijgend op de bühne.
    Dat Batman een zwaardere stem moet hebben dan Bruce Wayne, oke, maar dit is gewoon te veel, en daarbij ook erg ongepast.

    Gotham City: Wat is hier gebeurt? Waarschijnlijk zat dit ook in Batman Begins, dat weet ik niet meer. Wat wel als een huis staat is dat Gotham City niets meer is als New York 2. De hele stijl, sfeer en architectuur die de stad bijzonder maakt valt hier in het niets. Erg jammer, want de stad ademt zo niet echt de sfeer van Batman uit.
    Hiervoor moet ik Tim Burton's team toch echt nog een keer prijzen, voor een prachtige vormgeving.

    Verder vond ik het een geslaagde film, ook al vond ik dat hij even, heel even maar, inkakte na het midden. De draad werd echter weer heel snel opgepakt en daarna ging de vaart er weer in. Verder werden actie en plot ook heel aardig afgewisseld, en bleef de vaart er (bijna) constant in.
    Geen perfecte Batman film, maar een heel aardige bijdrage.
    8,0/10
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

  7. #1657

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lagomorph Bekijk bericht
    Wisten jullie trouwens dat deze acteur dood is?
    Wie dat nu nog niet zou weten
    BD (1243) What i Watch

  8. #1658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lagomorph Bekijk bericht
    Wisten jullie trouwens dat deze acteur dood is?
    Nee, dat meen je niet!

    (denk je dat we met zijn allen een jaar in een kelder hebben gewoond of zo?)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #1659

    Standaard

    Eigenlijk was het meer grap over de opgeblazen "hype" rond z'n dood.......
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

  10. #1660

    Standaard

    Wat ik redelijk bizar vond is dat je The Joker op een gegeven moment helemaal niet meer als Heath Ledger zie. Na de film zat ik te denken en te hopen dat er een derde deel kwam en toen dacht ik bij mezelf, hopelijk dan nog meer goede Joker scenes. Pas later had ik zoiets van, oh ja hij is dood....
    Zal wel een gemis zijn in deel 3 denk ik, want om hem nou zomaar af te voeren en niet meer te zien zou vreemd zijn maar nu hebben ze geen andere keus.

  11. #1661

    Standaard

    Sarcasme wordt hier niet altijd even snel opgepikt
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #1662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Zal wel een gemis zijn in deel 3 denk ik, want om hem nou zomaar af te voeren en niet meer te zien zou vreemd zijn maar nu hebben ze geen andere keus.
    Er zat vast wel een verwijzing naar hem inzitten, maar ik geloof dat Nolan al heeft aangegeven dat The Joker niet meer terugkomt (dus geen wisseling van de wacht zoals bij Rachel Dawes).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #1663

    Standaard

    Beter dan Jack Nicholson's Joker? Nee.
    Zelfs Mark Hamill als the Joker in de Animated Series is beter dan de Jack Nicholson versie!

    imo dan...

  14. #1664

    Standaard

    Guillermo van Jimmy Kimmel zou een parodie op de rol van The Joker moeten maken.

  15. #1665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Er zat vast wel een verwijzing naar hem inzitten, maar ik geloof dat Nolan al heeft aangegeven dat The Joker niet meer terugkomt (dus geen wisseling van de wacht zoals bij Rachel Dawes).
    Het zou natuurlijk fantastisch zijn als ze nog een cameo van The Joker voor deel 3 zouden kunnen fabriceren uit niet-gebruikt materiaal van The Dark Knight.

  16. #1666

    Standaard

    Ze mogen voor echt een gefreakt losstaand deel Mr Freeze en de Penquin kiezen.

    Penquin on ice !

  17. #1667

    Standaard

    Genoten van de film, maar de superlatieven die hier door sommigen gespuit worden vind ik ver overdreven. The Joker was een geniaal figuur, ik hoop echt dat er nog scenes zijn die bewaard worden voor een derde film waarin hij waardig aan zijn einde mag komen. Bale speelt weer een geweldige Batman, de wisseling tussen de playboy en de Batman zijn erg goed. Het hierboven eenmaal bekritiseerde stem gelduid vond ik absoluut niet erg, het is onderdeel van zijn dekmanten. Maggie Gyllenhaal ipv Katie Holmes was ook een goede zet, ik heb me geergerd aan Katie, niet aan Maggie, simple as that. Wat ik matig vond was de overgang van Dent naar two-face. Dit ging veel te gemakkelijk. Zo'n sterke openbaar aanklager die zich zo makkelijk de verdommenis in laat praten door the Joker. Het was veel logischer imho geweest als hij verder achter the Joker aan was gegaan. Ook het hierboven genoemde beeld van Gotham viel mij tegen, ik vond het ook op NY lijken of een ander grote Amerikaanse stad lijken. In de eerste film vond ik echt nog wel wat mooie elementen in de film zitten die Gotham weerspiegelen, zoals die trein naar Wayne Tower. Dat soort elementen mistte ik compleet.
    Ik moet wel zeggen dat het voor mij de beste superheldenfilm is die tot nu toe gemaakt is. Maar nummer 1 op imdb vind ik hem zeker niet waard.

    8.5/10

    Batman Begins zou ik net iets minder geven, 8.2/10
    Turn around and feel the vibe.....

  18. #1668

    Standaard

    Ik vind persoonlijk het juist een hele goede keuze dat the Joker het overleefd... Ook al komt de character misschien niet meer terug in mogelijke vervolg delen... Je moet the Joker en Batman relatie namelijk zien als Yin en Yang... The Joker's is de Yin tot Batman's Yang... Ze hebben elkaar nodig om een doel in het leven te hebben... Deze Joker is geinspireerd door de graphic novel The Killing Joke... En daar komt dat heel duidelijk in naar voren... Er is nog een graphic novel waarin dat duidelijk naar voren komt maar ik weet even niet meer welke...

    Any way... Daarom vind ik het ook een onlogische keuze om de Joker in de eerste Burton film dood te laten gaan...


    Moderator edit: Graag spoiler tags gebruiken, sommige mensen hebben de film nog niet gezien!
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 26-07-2008 om 18:36

  19. #1669

    Standaard

    vandaag gezien, een topper, acteer prestaties waren dik in orde, joker was uitstekend neergezet door heath, actie was top, persoonlijk vond ik rachel bar weinig toevoegen aan het hele gebeuren, freeman en caine waren ook weer cool, en bale uiteraard speelde zijn rol ook weer super, topfilm.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  20. #1670
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge Bekijk bericht
    Ook het hierboven genoemde beeld van Gotham viel mij tegen, ik vond het ook op NY lijken of een ander grote Amerikaanse stad lijken. In de eerste film vond ik echt nog wel wat mooie elementen in de film zitten die Gotham weerspiegelen, zoals die trein naar Wayne Tower.
    Volgens mij is het gebaseerd op Chicago, vandaar het zitten op de Sears toren (wat ook daar echt is opgenomen).

  21. #1671

    Standaard

    Heb de film nu 2x gezien, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heb genoten! Ik sluit me aan bij de eerder genoemde kritieken dat de overgang van Dent wel erg snel ging, maar voor de rest klopte het allemaal als een bus. Sterke cast, goeie regie en een imho perfecte soundtrack maken dit een topper. Uiteraard is het niet de beste film ooit maar als ik met een rugzak vol DVD's naar een onbewoond eiland moest dan zou hij er zeker in zitten. :wink:

  22. #1672

    Standaard

    Komt voorlopig niet meer van de nummer 1 positie op imDb af.
    Na 135,443 stemmen een 9,4 (regular voting 9,3).
    Dat is al twee derde van de totaal te verwachten aantal stemmen.

  23. #1673

    Standaard

    Terug uit de bios.. Simpelweg: WOW!

  24. #1674

    Standaard

    Vanavond eindelijk gezien. On-ge-loof-lijk! Geweldig! Het heeft mijn verwachtingen meer dan waar gemaakt! Ik kan me niet herinneren dat ik de bios uit kwam met zo'n gevoel. Een echte topper!


  25. #1675

    Standaard

    2008 is een verkiezingsjaar in de USA en beide zijden hebben de Dark Knight al geclaimd.

    The Dark Knight is de anti-Bush (veel spoilers)=>
    http://www.alternet.org/movies/92385...fearmongering/

    The Dark Knight is Bush =>
    http://www.rushlimbaugh.com/home/dai...114.guest.html

Pagina 67 van 102 EersteEerste ... 175763646566676869707177 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •