De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Life Aquatic with Steve Zissou, The [DVD]

    Life Aquatic with Steve Zissou, The [DVD]

    Bill Murray is Steve Zissou is de Franse oceanoloog Jacques-Yves Cousteau.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik vond 'm hoegenaamd niet grappig, net zoals de andere films van Wes Anderson. Ik heb 'm dan, in overleg met m'n vriendin, maar afgezet na een half uurtje.
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ook niet echt kunnen lachen om Rushmore en The Royal Tenenbaums, dus dit zal ook wel niks voor mij zijn

  4. #4

    Standaard

    Ik vond hem (net als alle andere Wes Anderson films) totaal briljant. Helaas is voor het grote publiek de humor blijkbaar te subtiel of niet prominent genoeg aanwezig, en de door Wes Anderson en Noah Baumbach gecreëerde wereld te surrealistisch. Bovendien is het echt doodzonde als je niet kunt waarderen hoe werkelijk elke afzonderlijke frame van de film een schitterend kleurrijk kunstwerkje is. Van Henry Selick's unieke stop-motion animatie tot de bizarre doorsnede van de Belafonte op ware grote, alles in deze film is een ware lust voor het oog.

    Nog een aardig citaat over Anderson:
    "Wes Anderson has a very special kind of talent: he knows how to convey the simple joys and interactions between people so well and with such richness. This kind of sensibility is rare in movies." - Martin Scorsese


    Tip: laat de Nederlandse DVD voor wat hij is en koop de Criterion versie of de UK uitgave. De tweede disc is voor de liefhebber echt de moeite waard.


  5. #5

    Standaard

    Ik heb meer gelachen bij Lost in Translation dan bij deze film. Dat zegt denk ik wel genoeg.

  6. #6

    Standaard

    Coole film, heb hem al in de beste uitgave die er is, de criterion

  7. #7

    Standaard

    ik kwam er helaas ook niet doorheen na een uurtje worstelen

  8. #8

    Standaard

    Wes Anderson is een regisseur die wat mij betreft een nieuw soort mix van filmelementen creëert, en daarbij mij als kijker een nieuw gevoel bij het filmkijken kan loswringen. Dat is zeldzaam. Wes Anderson behoort daarom bij de absolute top van regisseurs en zetelt zich daarmee naast F.F. Coppolla, Spielberg en met name Kubrick (die ook iedere keer weer een akelige en vooral unieke sfeer kan neerzetten.
    LiMbO
    Natuurfotografie; nat en droog!
    www.fotohok.nl

    Wetenschapsjournalistiek:
    wetenschapsjournalist.fotohok.nl

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Veldhuizen
    Wes Anderson is een regisseur die wat mij betreft een nieuw soort mix van filmelementen creëert, en daarbij mij als kijker een nieuw gevoel bij het filmkijken kan loswringen. Dat is zeldzaam. Wes Anderson behoort daarom bij de absolute top van regisseurs en zetelt zich daarmee naast F.F. Coppolla, Spielberg en met name Kubrick (die ook iedere keer weer een akelige en vooral unieke sfeer kan neerzetten.
    Ik zie wat je bedoetl. Alleen wérkt het bij Anderson bijlange niet zo goed als bij grootmeesters als Kubrick. Ik vind hen met elkaar vergelijken een zeer grove belediging voor Kubrick & Co
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  10. #10

    Standaard

    Lijkt me een leuke film. Zelf heb ik er nog weinig over gehoord, maar als Cate Blanchett meedoet, vind ik het best :wink: Alleen jammer van die irritante Owen Wilson.
    Keertje huren.

  11. #11

    Standaard

    geweldige cast. Prachtig spel van Wilson en Murray. Briljante production design. Oscaarwaardig.
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  12. #12

    Standaard

    Zeer begrijpelijk dat de vergelijking Anderson en Kubrick nu nog niet opgaat. Ik heb het misschien verkeerd verwoord, maar ik zie hem over 10, 20 jaar er wel bij horen. Hij heeft het talent, denk ik.
    LiMbO
    Natuurfotografie; nat en droog!
    www.fotohok.nl

    Wetenschapsjournalistiek:
    wetenschapsjournalist.fotohok.nl

  13. #13

    Standaard

    Heb enorm genoten van deze film. De visuele uitwerking, de kleine details, de verschillende personages en Bill Murray natuurlijk. Klasse!
    "Back when I was picking beans in Guatemala, we used to make fresh coffee, right off the trees I mean. That was good. This is shit but, hey, I'm in a police station."

  14. #14

    Standaard

    Voor wie ervan houdt (Zoals ik) bijzonder grappig!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Ik heb meer gelachen bij Lost in Translation dan bij deze film. Dat zegt denk ik wel genoeg.
    Ik heb zelden zo hard gelachen als bij Lost in Translation, dus mij zegt dat niets.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Ik heb meer gelachen bij Lost in Translation dan bij deze film. Dat zegt denk ik wel genoeg.
    Ik heb zelden zo hard gelachen als bij Lost in Translation, dus mij zegt dat niets.
    Lost in Translation is een drama, dit is een komedie dus als ik daar niet om kan lachen is er toch iets mis denk ik of het is gewoon mijn type humor niet, dat kan natuurlijk ook.

  17. #17

    Standaard

    geweldige film, lekker maf. Daar hou ik wel van.

  18. #18

    Standaard

    't blijft allemaal een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vond em erg leuk. Heb trouwens ook hard gelachen bij Lost in Translation.. :wink:
    [spoiler:0a7bcc45a5]Vooral de scene met de muziek in de duikhelm zeer leuk, vooral die kop die Murray erbij trekt. en de flauwe syntesizer muziekjes helemaal goed[/spoiler:0a7bcc45a5]
    "No one needs to know about this except you, me and Mr.-soon-to-be-living-the-rest-of-his-short-ass-life-in-agonizing -pain-rapist here. "

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Ik heb meer gelachen bij Lost in Translation dan bij deze film. Dat zegt denk ik wel genoeg.
    Ik heb zelden zo hard gelachen als bij Lost in Translation, dus mij zegt dat niets.
    Lost in Translation is een drama, dit is een komedie dus als ik daar niet om kan lachen is er toch iets mis denk ik of het is gewoon mijn type humor niet, dat kan natuurlijk ook.
    Lekker makkelijk, zo'n genre-indeling.

  20. #20

    Standaard

    Ik vond hem echt heel leuk. Kreeg echt het rushmore gevoel weer terug wat ik helaas zo had gemist bij royal tenebaums. William Dafoe speelde geweldig.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  21. #21

    Standaard

    Ik vond hem erg grappig en erg goed. Maar ik snap wel dat dit niet een film voor iedereen is. De humor in Wes Anderson's films is soms zo bizar en zo subtiel dat niet iedereen het als humor op zal vatten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •