Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Rollercoasters-Achtbanen

    Wat is voor jullie de ultiemste achtbaan waar je in geweest bent to nu toe.
    Ik zie soms op sites achtbanen in parken in Amerika waar ik helemaal wild van kan worden,jammer dat al die coole achtbanen zo ver weg zijn.
    Voor mij is het deze achtbaan,stond op de kermis in 1990 in Rotterdam,
    Dit is de grootste rondreizende achtbaan ter wereld.
    Ik moest hier gelijk in want z,on kans krijg je niet snel meer,wat een rush.
    Olympia looping: Filmpje van de achtbaan



    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 11-06-2007 om 19:23
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #2

    Standaard

    leuke topic!
    mijne moet toch wel Dragon Khan zijn in het pretpark port aventura(in spanje).ik had 3 foto's moeten maken om de hele 8baan erop te krijgen!
    hij gaat ongeveer 9 keer over de kop.en in ongeveer 1 minuut is het alweer afgelopen! ik wordt nooit misselijk in een 8baan (ook nog nooit geweest,ook niet na een paar keer achter elkaar!) maar hier werd ik wel misselijk in!

    zie hier een foto: http://www.answers.com/main/content/...tura_spain.jpg

  3. #3

    Standaard

    Er zijn vele goede rollercoasters. Maar de beste waar ik heb ingezeten is:

    Superman-Ultimate Flight in Six Flags Chicago. 8)
    Het geinige is dat je er niet in zit maar onder hangt. met ook je voeten in de beugels. Het engste (= leukste) is de looping na de eerste drop.
    Wanneer je in de looping weer naar beneden stort hang je dus op je kop om vervolgens liggend op je rug door een geul, dat het laagste punt is, te razen.
    Daarna is hij eigenlijk vrij relaxed en lijkt hij woester dan hij is.

    Ik zit links.


    http://www.coastergallery.com/1999T/SFGA.html Meer foto's van Six Flags Chicago. (De Shockwave hebben ze niet meer, daar staat die Superman coaster nu)

    Iron Wolf was ook erg gaaf. Daar zit je ook niet in maar daar sta je in, recht op, inclusief loopings en kurketrekkers.
    En Raging Bull. Ook die eerste drop en dan met name als je achterin zit. Geniaal!
    Ze hebben er ook 2 gave houten rollercoasters. Dan valt die hier in Walibiworld flink tegen.
    Niks tegen Walibiworld verder. Die Goliath is namelijk erg goed. :wink:

  4. #4

    Standaard

    Niet de meest ultieme maar wel één die mij goed is bijgebleven was een authentieke houten achtbaan in een (in mijn herinnering) aftands pretpark ergens in Budapest (jaar of 15 geleden), kwam geen einde aan ... maar wel de mooiste houten achtbaan belevenis die ik heb meegemaakt (daar kan de Pegasus echt niet tegen op).

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door piet superlight
    Niet de meest ultieme maar wel één die mij goed is bijgebleven was een authentieke houten achtbaan in een (in mijn herinnering) aftands pretpark ergens in Budapest (jaar of 15 geleden), kwam geen einde aan ... maar wel de mooiste houten achtbaan belevenis die ik heb meegemaakt (daar kan de Pegasus echt niet tegen op).
    Dat moet de achtbaan genaamd Hullámvasút(Hungarian for "Riding the Waves") in het Vidámpark zijn met een lengte van 3215' 3" en duur van de rit is 4:30,de achtbaan is nog steeds in werking sinds 1922.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #6

    Standaard

    Universal Dualing dragons

    De Groene Pulk (Hulk) is ook wel gaaf

    en in nederland tja
    Vogel Rock
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    leuke topic!
    mijne moet toch wel Dragon Khan zijn in het pretpark port aventura(in spanje).ik had 3 foto's moeten maken om de hele 8baan erop te krijgen!
    hij gaat ongeveer 9 keer over de kop.en in ongeveer 1 minuut is het alweer afgelopen! ik wordt nooit misselijk in een 8baan (ook nog nooit geweest,ook niet na een paar keer achter elkaar!) maar hier werd ik wel misselijk in!

    zie hier een foto: http://www.answers.com/main/content/...tura_spain.jpg
    Dat is ook gelijk de mijne erg gaaf

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door piet superlight
    Niet de meest ultieme maar wel één die mij goed is bijgebleven was een authentieke houten achtbaan in een (in mijn herinnering) aftands pretpark ergens in Budapest (jaar of 15 geleden), kwam geen einde aan ... maar wel de mooiste houten achtbaan belevenis die ik heb meegemaakt (daar kan de Pegasus echt niet tegen op).
    Dat moet de achtbaan genaamd Hullámvasút(Hungarian for "Riding the Waves") in het Vidámpark zijn met een lengte van 3215' 3" en duur van de rit is 4:30,de achtbaan is nog steeds in werking sinds 1922.
    Ah ik ben ook in het Vidam Park geweest! Mooi achtbaan idd. Voor de rest stond er nog wat aftands vermaak uit de sovjet tijd met een losstaande kermisachtbaan die wankelde als je erin zat etc. kon je wel karten voor 50 cent Ligt vlak bij het Vrijheidsplein, niet?

  9. #9

    Standaard

    Hier stap je ook niet even met je oma(schoonmoeder wel ) in:
    Naam: Kingda Ka in Six Flags Great Adventure (Jackson, Nieuw-Jersey)
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Hier stap je ook niet even met je oma(schoonmoeder wel ) in:
    Naam: Kingda Ka in Six Flags Great Adventure (Jackson, Nieuw-Jersey)
    Http://pictures.rcdb.com/picmax/six-...ingda-ka46.jpg
    Deze ziet er zeker stram uit!
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door piet superlight
    Niet de meest ultieme maar wel één die mij goed is bijgebleven was een authentieke houten achtbaan in een (in mijn herinnering) aftands pretpark ergens in Budapest (jaar of 15 geleden), kwam geen einde aan ... maar wel de mooiste houten achtbaan belevenis die ik heb meegemaakt (daar kan de Pegasus echt niet tegen op).
    Dat moet de achtbaan genaamd Hullámvasút(Hungarian for "Riding the Waves") in het Vidámpark zijn met een lengte van 3215' 3" en duur van de rit is 4:30,de achtbaan is nog steeds in werking sinds 1922.
    Dat is 'm inderdaad, fantastische houten achtbaan!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Hier stap je ook niet even met je oma(schoonmoeder wel ) in:
    Naam: Kingda Ka in Six Flags Great Adventure (Jackson, Nieuw-Jersey)
    dit zou de #1 8baan allertijden zijn (was op een docu op discovery) sommige mensen zeggen zelfs dat ie beter is dan Sex!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Hier stap je ook niet even met je oma(schoonmoeder wel ) in:
    Naam: Kingda Ka in Six Flags Great Adventure (Jackson, Nieuw-Jersey)
    dit zou de #1 8baan allertijden zijn (was op een docu op discovery) sommige mensen zeggen zelfs dat ie beter is dan Sex!
    Ik vind achtbanen echt wel tof, maar deze...... deze vindt ik er echt beroerd uitzien, het ergste lijkt me het stuk omhoog
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Ik vind achtbanen echt wel tof, maar deze...... deze vindt ik er echt beroerd uitzien, het ergste lijkt me het stuk omhoog
    Naar beneden lijkt mij erger...

  15. #15

    Standaard

    Ik ben al bang op hoge hakken (iedereen is bang voor mij op hoge hakken ) dus deze thread is mijn ultieme horror, ik doe het al in m'n broek als ik naar die plaatjes kijk :P

  16. #16

    Standaard

    OK dan, kom ik ook nog wat leuks zeggen maar. Afgelopen zomer in zo'n huisje bij Walibi geweest met de familie. Ik vindt normaal gesproken de octopus en de breakdance al eng maar ik had met mijn grote bek gezegd dat ik wel even in de Goliath zou gaan. Eerst maar even geoefend. Onder het motto wie het kleine niet eert ben ik Wok's waanzin gegaan met de kinderen. Hoogste punt 7meter, zelfs dat vondt ik de eerste keer niet echt fijn, HET WAS NAMELIJK MIJN ALLERALLEREERSTE KEER IN EEN ACHTBAAN IN MIJN HELE LEVEN!

    Maar na vier keer vond ik het niet meer zo eng. Dus op naar de Goliath, want ik kon me niet laten kennen nu. Ik dat ding in, wat hoog, wat hard en wat eng was dat! Wilden we de foto kopen om te bewijzen dat deze hoogtevrees angsthaas mooi in dat ding is geweest, was er een storing, hadden ze geen foto's meer. En toen die storing verholpen was moest ik dus nog een keer, alleen maar voor de foto, want ja, dan laat ik niet kennen. Toen dat was gelukt zou ik nog wel even de Robin Hood doen, maar gelukkig was daar steeds erg druk :wink: . Kortom, achtbanen, uiteindelijk best leuk, en ik denk dat ik er wat vaker in zal gaan, nu alleen nog een oefenachtbaan vinden die maar 1 keer over de kop gaat, voordat ik me op de supermans en andere g-kracht tartende apparaten ga storten. Maar ik snap nu wel beter de achtbaanliefhebbers.

  17. #17

    Standaard

    Tijdens een bedrijfsfeest hadden we een excusieve rit in de Goliath uit Sixfalgs. Dat was in de avond scherm 10 rondes achter elkaar.
    Dat is pas een super ervaring. Zoveel G dat je je armen niet meer de lucht in krijgt.

  18. #18

    Standaard

    oke
    ik ben dyslexie en ik kan niet goed schijven altijd of uit me woorden komen

  19. #19

    Standaard

    In Warner Brothers heb je een geweldige houten achtbaan. Tijdje geleden in geweest, en die is echt zo onstellend relaxed. Heel snel, heel mooie hellingen en afdalingen, prachtige soepel bochten, echt een 8.5/10 denk ik.
    Op de tweede plek Rock & Rollercoaster uit Disneyland Resort Paris 8) Vooral het afvuren bij het begin geeft zo'n ultieme kick, niet voor te stellen. Heb het op film staan. Echt geweldig.
    Maar achtbanen zijn zowieso geweldig. Op ééntje na De kermisachtbaan in Vlissingen dit jaar. Te heftig op een te kort stukje. Alle 8 hadden we wel ergens last van toen we uitstapten

  20. #20

    Standaard



    Ik ga vrijwel in elke achtbaan die mijn pad kruist, maar zelfs hier zou ik me eerst 10 keer moeten bedenken.
    In dat onderste ding kreeg je me al zeker niet.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Hier stap je ook niet even met je oma(schoonmoeder wel ) in:
    Naam: Kingda Ka in Six Flags Great Adventure (Jackson, Nieuw-Jersey)
    dit zou de #1 8baan allertijden zijn (was op een docu op discovery) sommige mensen zeggen zelfs dat ie beter is dan Sex!
    OK... ik ben ook wel gek op achtbanen... maarehm ik weet niet wat voor vriend(in) die personen hebben die dat beweren hoor. Waarschijnlijk saai sexleven dan.

    Of misschien ben ik teveel gezegend met een nymfomane vriendin 8)


    Man, ik moet echt een keer naar amerika gaan. Die achtbanen .... heerlijk!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door its me martin
    Ik ga vrijwel in elke achtbaan die mijn pad kruist, maar zelfs hier zou ik me eerst 10 keer moeten bedenken.
    In dat onderste ding kreeg je me al zeker niet.
    Las Vegas toch?
    Gids vertelde me daar dat ze die toren eigenlijk nog hoger wilden bouwen, maar dat niet mocht vanwege het vliegveld van Vegas.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Dat houten ding in Walibi World (voorheen Six Flags)... Vond ik wel heftig...

  24. #24

    Standaard

    Dit de Rollercoaster database
    http://www.rcdb.com/

    hier staan ale rollercoasters in van de gehele wereld. en wat er binnenkort en in de toekomst gemaakt wordt.

    verder ook nog leuke andere informatie zoals recordhouders onder de achtbanen

    record snelheid Kingda Ka met 128 mph
    record hoogte hoogte Kingda Ka met 456'
    record val Kingda Ka met 418'


    record lengte van de baan Steel Dragon 2000 met 8133' 2"
    [/img]

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door its me martin

    Ik ga vrijwel in elke achtbaan die mijn pad kruist, maar zelfs hier zou ik me eerst 10 keer moeten bedenken.
    In dat onderste ding kreeg je me al zeker niet.
    heb het even opgezocht, het is de Statosphere tower, de maker van dit ding:
    durft er helemaal bovenop (dus op die staaf) te staan zonder beveiliging. (gek menneke).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •