Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard nwe dvdspeler, ditmaal mag het wel wat kosten...

    Hallo allen,

    ik heb een vraag aan jullie. Mijn laatste 2 dvdspelers (vrij goedkope philips) heb ik na beide na ong 1,5 jaar speeltijd versleten. Haperen, stotteren, problemen met het lezen van de discs. [allen origineel]

    Nu is mijn vraag of het zin heeft om een te investeren in een duurdere/betere dvdspeler. Gaat een duurdere bij zeer regelmatig gebruik langer mee? Zo ja, wat is dan een goede speler?

    Mijn beide philipsspelers (type 623 en 728) waren rond de 100 a 130 euro. Ik zat zelf aan een budget te denken van maximaal 300 a 400 euro.

    De speler moet iig dus voldoen aan;
    - makkelijk regiovrij te maken
    - probleemloos gebruik voor langere duur
    - maximaal 400 euro

    Wat zijn jullie aanbevelingen?

    alvast bedankt,
    Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #2

    Standaard

    Een wat duurdere speler geeft helaas geen garantie dat ie ook veel langer mee zal gaan. Je mag het wel verwachten maar bij intensief gebruik kan ook een speler in die klasse er moeite mee krijgen na zo'n 1,5 a 2 jaar.

    Ik heb zelf weinig ervaring met regiovrij maken maar ik zou kijken naar de bekendere merken die ook in de hogere prijsklasses actief zijn. Een Denon, Marantz, Sony, Pioneer, Onkyo, Yamaha.

    Wat opties:
    Marantz 6500 De 6600 is nu op de markt en de 6500 is hier voor 349 te krijgen. Optimale prijs/kwaliteit verhouding gezien de prijs)
    Denon 1910/1920 De 1920 komt nu op de markt waardoor de 1910 goedkoop te krijgen is. Adviesprijs voor de 1910 is 300 euro dacht ik. Ook de 1920 is een (waarschijnlijk) goede optie, deze heeft een rijke uitrusting
    Onkyo 503. Kost 400 euro No further comment.

    Succes.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Mijn speler (een Yamada DVD-2100, enkele jaartjes oud) vertoont dezelfde kuren. Af en toe lijkt het wel weer mee te vallen, maar afgelopen weekend moest ik hem zelfs openschroeven om de lens op te poetsen. Niet echt handig allemaal, maar dat ligt dus blijkbaar gewoon aan ouderdom?

    Ben dus wel benieuwd wat dit topic verder nog oplevert, want ik wil over een maandje of 1 a 2 ook wel een nieuwe speler aanschaffen.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  4. #4

    Standaard

    Mijn onkyo sp-500 van 2 jaar oud verdenk ik er ook soms van dat ie het niet meer zo lekker doet als vroeger, veel vaker disc errors die weg zijn als ik opnieuw opstart en gelijk na de goede scene ga.

    Iemand een oplossing (Buiten een nieuwe speler kopen, wat er waarschijnlijk wel aanzit te komen EH50 of 52)
    Mazzel,

    René

  5. #5

    Standaard

    Ik ben gelukkig (of helaas eigenlijk) niet de enige.

    Duidelijk is dat er bij mij problemen zijn met de lens. heeft het zin de speler open te schroeven en deze schoon te maken met een wattenstaafje? En heeft zo'n schoonmaakdisc zin?

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #6

    Standaard

    Schoonmaken kan echt wel zin hebben, als je garantie termijn toch verstreken is dan is dat natuurlijk altijd het proberen waard.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Ik ben gelukkig (of helaas eigenlijk) niet de enige.

    Duidelijk is dat er bij mij problemen zijn met de lens. heeft het zin de speler open te schroeven en deze schoon te maken met een wattenstaafje? En heeft zo'n schoonmaakdisc zin?

    gr, Coen
    Schoonmaken kan zeker helpen. Ik zou wel effe wat google-en naar goede manieren om dat zelf te doen.

    Ps. Mijn speler die qua prijs nog een stuk hoger zat is nu na 2.5 jaar ook voorzien van een nieuwe lezer. Ik denk dat 99% van de dvdspelerproblemen direct te maken hebben met de lens/laser :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Ik ben gelukkig (of helaas eigenlijk) niet de enige.

    Duidelijk is dat er bij mij problemen zijn met de lens. heeft het zin de speler open te schroeven en deze schoon te maken met een wattenstaafje? En heeft zo'n schoonmaakdisc zin?

    gr, Coen
    Schoonmaken kan zeker helpen. Ik zou wel effe wat google-en naar goede manieren om dat zelf te doen.

    Ps. Mijn speler die qua prijs nog een stuk hoger zat is nu na 2.5 jaar ook voorzien van een nieuwe lezer. Ik denk dat 99% van de dvdspelerproblemen direct te maken hebben met de lens/laser :wink:
    mhm, maar een nwe lens/laser is volgens mij nagenoeg even duur als een nwe dvd speler...

    ik ga me nog beraden over de te nemen actie...wellicht ga ik gewoon weer voor een philips van 100 a 150 euro. Redelijke speler en makkelijk regiovrij te maken...

    Nog een laatste vraag die misschien suf overkomt; zorgt een "betere" dvdspeler ook voor beter beeld?

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Ik ben gelukkig (of helaas eigenlijk) niet de enige.

    Duidelijk is dat er bij mij problemen zijn met de lens. heeft het zin de speler open te schroeven en deze schoon te maken met een wattenstaafje? En heeft zo'n schoonmaakdisc zin?

    gr, Coen
    Schoonmaken kan zeker helpen. Ik zou wel effe wat google-en naar goede manieren om dat zelf te doen.

    Ps. Mijn speler die qua prijs nog een stuk hoger zat is nu na 2.5 jaar ook voorzien van een nieuwe lezer. Ik denk dat 99% van de dvdspelerproblemen direct te maken hebben met de lens/laser :wink:
    mhm, maar een nwe lens/laser is volgens mij nagenoeg even duur als een nwe dvd speler...

    ik ga me nog beraden over de te nemen actie...wellicht ga ik gewoon weer voor een philips van 100 a 150 euro. Redelijke speler en makkelijk regiovrij te maken...

    Nog een laatste vraag die misschien suf overkomt; zorgt een "betere" dvdspeler ook voor beter beeld?

    gr, Coen
    Duurder is niet altijd beter maar over het algemeen: ja.

    Er moet dan natuurlijk wel echt sprake zijn van een substantieel prijsverschil.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Voor 300 tot 400 euro zou ik je adviseren om op de 2e hands markt te gaan kijken. Een Denon 2800 of 2900 moet mogelijk zijn. Ook zie je soms een Sony DVP-NS900V voorbij komen. Deze heb ik al 5 jaar ongeveer en nog steeds uitermate tevreden.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Voor 300 tot 400 euro zou ik je adviseren om op de 2e hands markt te gaan kijken. Een Denon 2800 of 2900 moet mogelijk zijn. Ook zie je soms een Sony DVP-NS900V voorbij komen. Deze heb ik al 5 jaar ongeveer en nog steeds uitermate tevreden.
    Maar dan loopt hij weer het risico dat de speler snel kuren gaat vertonen.

    Gezien het intensieve gebruik zou ik zeker voor een nieuwe gaan.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Ik heb sinds kort de DV4500 van Marantz. Kan hem alleen nog niet goed testen, dus weet niet wat voor een beeld ie geeft. In de winkel zag het er in ieder geval wel goed uit (op een philips 32pw8620).

    Verschil met de DV6500 is dat de DV4500 geen SACD af kan spelen (volgens mij is dat ook het enige), en de prijs is 300 euro in de winkel. Op internet zul je hem wel goedkoper kunnen krijgen.

    Bij bestekeus.nl kregen ze hem niet meer(zei de verkoper tegen mij 2 weken geleden) maar daar zou IK ook echt niets meer kopen. Zie mijn post in http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=38148&start=70 Dan maar iets meer betalen en hem bij een andere (internet)winkel kopen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Ik ben gelukkig (of helaas eigenlijk) niet de enige.

    Duidelijk is dat er bij mij problemen zijn met de lens. heeft het zin de speler open te schroeven en deze schoon te maken met een wattenstaafje? En heeft zo'n schoonmaakdisc zin?

    gr, Coen
    Heeft allebei zeker zin, tot op zekere hoogte. Het wil niet zeggen dat de problemen echt verholpen zijn. Ik heb laatst dus mijn speler nog opengeschroefd en schoongemaakt en toen deed de lens het weer naar behoren. Nu vanavond begon een nieuwe DVD weer flink te haperen en uiteindelijk bevroor het beeld. Even een schoonmaakdisc eroverheen gehaald, waarna hij wel weer discs las, maar hij hapert nu nog steeds. Duidelijk is dat mijn lens (of speler, for that matter) aan vervanging toe is.

    Ik zelf ben van plan een regiovrije Pioneer DV-575 of DV-585 aan te schaffen. Prima spelers en ondersteunen als aardige bijkomstigheid beide ook nog SACDs.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    En heeft zo'n schoonmaakdisc zin?

    gr, Coen
    En dan nog 2 aanvullende vragen...

    Waar zijn die schoonmaakdiscs te koop en wat kosten ze ongeveer?

  15. #15

    Standaard

    Ik heb sinds een goede maand een Samsung HD-950 daarvan ken ik dus nog niet de betrouwbaarheid.

    Ik heb ook nog een 6-jarige Sony en die speelt nog steeds zonder hapering, maar geen zelf opgenomen dvd's of cd's.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  16. #16

    Standaard

    Elke dvd speler wordt gemaakt om intensief te gebruiken. Het is toch heel normaal als je gemiddeld 1 a 2 films per dag bekijkt lijkt mij. Uitval komt helaas in elke prijsklasse voor.

    Ik zou voor € 400.-- ook liever naar een 2e hands uit een hoger segment gaan kijken. Sterker, ik doe zelfs al niet meer anders. Het scheelt je zoveel geld dat het risico van een eventuele reparatie makkelijk uit kan.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    En heeft zo'n schoonmaakdisc zin?

    gr, Coen
    En dan nog 2 aanvullende vragen...

    Waar zijn die schoonmaakdiscs te koop en wat kosten ze ongeveer?
    In ieder geval bij de BCC, daar hebben ze een Philips schoonmaakdisc voor zo'n 18 euro.

    Verder op veel plaatsen waar ze dvd's en spelers verkopen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Elke dvd speler wordt gemaakt om intensief te gebruiken. Het is toch heel normaal als je gemiddeld 1 a 2 films per dag bekijkt lijkt mij. Uitval komt helaas in elke prijsklasse voor.

    Ik zou voor € 400.-- ook liever naar een 2e hands uit een hoger segment gaan kijken. Sterker, ik doe zelfs al niet meer anders. Het scheelt je zoveel geld dat het risico van een eventuele reparatie makkelijk uit kan.... :wink:
    Dat elke speler gemaakt zou moeten worden om vrij intensief te gebruiken ben ik met je eens. Of het ook daadwerkelijk zo is.....

    Als je kijkt naar de reden van opstarten van dit draadje en je let er op hoe vaak je dat hoort, is dat toch minimaal opvallend.

    Niet dat daarmee automatisch gesteld kan worden dat de speler niet gehele speler niet gemaakt is voor intensief gebruik maar vooral in de lagere prijsklasses blijkt de laser het grootste probleem. Gezien de kosten van dit onderdeel is zo'n speler feitelijk gewoon aan vervanging toe.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Ik zou zeker geen 400 euro uitgeven voor een 2e hands dvdspeler.. ik zou niet eens zoveel geld uitgeven voor een dvdspeler, want de kwaliteit is echt niet veel beter als een dvdspeler van 150 euro (ja in your mind is het beter omdat je zoveel geld hebt uitgegeven)..
    Tuurlijk zitten er ook enkele wat minder spelers bij, maar als je de spelers open maakt dan blijkt de dure speler bv gewoon dezelfde hw te hebben als de goedkopere versie, alleen is de sw anders..
    Een dvdspeler met een ingebouwde geluidsdecoder is altijd een stuk duurder, maar 9 van de 10 keer sluit je dat ding toch aan op een externe receiver dus heeft de interne decoder geen reet zin (tja dat je bv dts ook via je tv hoort (komt ook niet bij alle duurdere voor hoor))..
    Ik heb in iedergeval ook al genoeg verhalen gehoord van mensen die dvdspelers van 400+ hebben gekocht die precies dezelfde problemen hadden als de goedkopere dvdspelers van tussen de 100 en 150 euro..
    Philips is in iedergeval een merk dat IK niet meer koop (2 redelijk dure modellen gehad en beide na 2 jaar dagelijks gebruik naar de klote, tevens heeft mijn broer er ook 1tje gehad en die was al naar 1,5 jaar naar de klote, hij heeft nu een simpele jvc gekocht en heeft nog steeds geen problemen)..

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    *bla, bla*
    Right...

  21. #21

    Standaard

    Ook ik ben al weer (sinds kort) aan m'n 3de dvd speler bezig in 4 a 5 jaar. Eigenlijk vind ik dit niet normaal, je zou toch verwachten dat zo'n ding (en waarschijnlijk inderdaad de lens) toch wel minimaal 5 jaar mee gaat bij normaal/intensief gebruik.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ook ik ben al weer (sinds kort) aan m'n 3de dvd speler bezig in 4 a 5 jaar. Eigenlijk vind ik dit niet normaal, je zou toch verwachten dat zo'n ding (en waarschijnlijk inderdaad de lens) toch wel minimaal 5 jaar mee gaat bij normaal/intensief gebruik.
    Ik meen dat een heel tijd geleden in een aflevering van Kassa dat ging over hoe lang apparaten mee gaan (en daarbij garantie), dat er vanuit de grote bedrijven zoals philips en sony werd gemeld dat zij van een levensduur van +/- 2 jaar voor een dvdspeler die dagelijks gebruikt wordt..
    Tja, daar worden wij als consument natuurlijk niet beter van, zeker als je gaat bekijken dat cd-spelers vele malen langer mee gaan.. Enige wat ik me mogelijk kan bedenken is dat de oude cd-spelers natuurlijk wel op een veeeeeeel lagere snelheid spinnen en ook de laser niet zo nauwkeurig hoeft te zijn als bij bv dvd waar de density natuurlijk wel ff zo'n 8 a 9 keer zo hoog is..

    @Herjan Hakkers: yep, veel geld uitgeven aan een dvdspeler heeft vaak helemaal geen zin.. tuurlijk is een 400 euro dvd speler wel degelijker als een 40 euro kostende dvdspeler, maar in de meeste gevallen wordt de prijs bepaald door de firm/software die erin zit en het kastje dat er omheen zit, niet de interne hardware.. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten, als jij denkt dat je met zo'n dure dvdspeler beter uit bent dan is dat jouw goed recht.. is natuurlijk wel leuker om te zeggen tegen je vrienden dat je een hele dure dvdspeler hebt, ipv van te zeggen, 'ik heb em bij de aldi gehaald'..

  23. #23
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Als ik jou was coen, zou ik voor de Denon 1920 gaan. Deze heeft alle ondersteuning voor de toekomst. HDMI, DVI?, component, scart, upscaling tot 720p en 1080i.

    Dat valt ook precies binnen jouw budget. Zeker met een fatsoenlijke kabel erbij, valt hier veel kwaliteit uit te behalen...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ook ik ben al weer (sinds kort) aan m'n 3de dvd speler bezig in 4 a 5 jaar. Eigenlijk vind ik dit niet normaal, je zou toch verwachten dat zo'n ding (en waarschijnlijk inderdaad de lens) toch wel minimaal 5 jaar mee gaat bij normaal/intensief gebruik.
    Ik meen dat een heel tijd geleden in een aflevering van Kassa dat ging over hoe lang apparaten mee gaan (en daarbij garantie), dat er vanuit de grote bedrijven zoals philips en sony werd gemeld dat zij van een levensduur van +/- 2 jaar voor een dvdspeler die dagelijks gebruikt wordt..
    Tja, daar worden wij als consument natuurlijk niet beter van, zeker als je gaat bekijken dat cd-spelers vele malen langer mee gaan.. Enige wat ik me mogelijk kan bedenken is dat de oude cd-spelers natuurlijk wel op een veeeeeeel lagere snelheid spinnen en ook de laser niet zo nauwkeurig hoeft te zijn als bij bv dvd waar de density natuurlijk wel ff zo'n 8 a 9 keer zo hoog is..

    @Herjan Hakkers: yep, veel geld uitgeven aan een dvdspeler heeft vaak helemaal geen zin.. tuurlijk is een 400 euro dvd speler wel degelijker als een 40 euro kostende dvdspeler, maar in de meeste gevallen wordt de prijs bepaald door de firm/software die erin zit en het kastje dat er omheen zit, niet de interne hardware.. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten, als jij denkt dat je met zo'n dure dvdspeler beter uit bent dan is dat jouw goed recht.. is natuurlijk wel leuker om te zeggen tegen je vrienden dat je een hele dure dvdspeler hebt, ipv van te zeggen, 'ik heb em bij de aldi gehaald'..
    Hoe hou ik mijzelf voor de gek in 2 post......... tuurlijk jongen is een van de Aldi net zo goed.... Zzzzzzz 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ook ik ben al weer (sinds kort) aan m'n 3de dvd speler bezig in 4 a 5 jaar. Eigenlijk vind ik dit niet normaal, je zou toch verwachten dat zo'n ding (en waarschijnlijk inderdaad de lens) toch wel minimaal 5 jaar mee gaat bij normaal/intensief gebruik.
    Ik meen dat een heel tijd geleden in een aflevering van Kassa dat ging over hoe lang apparaten mee gaan (en daarbij garantie), dat er vanuit de grote bedrijven zoals philips en sony werd gemeld dat zij van een levensduur van +/- 2 jaar voor een dvdspeler die dagelijks gebruikt wordt..
    Tja, daar worden wij als consument natuurlijk niet beter van, zeker als je gaat bekijken dat cd-spelers vele malen langer mee gaan.. Enige wat ik me mogelijk kan bedenken is dat de oude cd-spelers natuurlijk wel op een veeeeeeel lagere snelheid spinnen en ook de laser niet zo nauwkeurig hoeft te zijn als bij bv dvd waar de density natuurlijk wel ff zo'n 8 a 9 keer zo hoog is..

    @Herjan Hakkers: yep, veel geld uitgeven aan een dvdspeler heeft vaak helemaal geen zin.. tuurlijk is een 400 euro dvd speler wel degelijker als een 40 euro kostende dvdspeler, maar in de meeste gevallen wordt de prijs bepaald door de firm/software die erin zit en het kastje dat er omheen zit, niet de interne hardware.. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten, als jij denkt dat je met zo'n dure dvdspeler beter uit bent dan is dat jouw goed recht.. is natuurlijk wel leuker om te zeggen tegen je vrienden dat je een hele dure dvdspeler hebt, ipv van te zeggen, 'ik heb em bij de aldi gehaald'..
    Zoals te lezen in mijn sig heb ik mijn eigen dvdspeler weer terug. Toen ik die niet had mocht ik genieten van een speler die minder investering bij aanschaf vroeg. Ter indicatie en om prijzen verder achterwege te laten: mijn speler was 6 keer duurder. Ik kan je vertellen dat het verschil echt heeeeel groot is in zowel beeld als geluid.

    Maar om je fantastische "de hardware is hetzelfde theorie" met twee vragen onderuit te halen:

    1. Waarom staan er dan bij de hardwarespecs bij beide machines totaal andere dingen???

    2. Waarom zijn beide spelers niet even zwaar als de hardware gelijk is? Meer software kan dat extra gewicht toch niet veroorzaken......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •