Pagina 6 van 20 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 480 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Ja ze zijn er, maar worden nooit gebruikt. Heb daar bij de recensies van veel Rob Houwer titels al veel over neer gepend. Zoek het archief van Beeld en Geluid eens door en je vind nog vrij veel werkopnamen, korte films ed. Heb zelfs het filmmuseum een betoogje gestuurd, maar nooit antwoord gehad ...
    Die SE van SvO is voorlopig van de baan helaas. Met Voor koningin en Vaderland is Indies bezig, maar dit vlot niet al te erg.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  2. #127

    Standaard

    ik heb gistren het zonnetje in huis en meiden van de wit binnen gekregen

  3. #128

  4. #129

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDfans
    http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=1410481#1410481 voor de dvd relase
    Waarom kopieer je nou letterlijk wat hier al via de link op de eerste pagina staat ? Daar is dít topic toch al voor ?
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  6. #131

    Standaard

    geen copy er staan veel meer op wat op jou site niet staat

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDfans
    geen copy er staan veel meer op wat op jou site niet staat
    Tel er twee, waarvan 1 Tsjechische serie, maar dat terzijde. Een heel nieuw -in feite identiek- topic lijkt me niet nodig. De releases kunnen gewoon hier aangekondigd worden en komen tzt ook vast wel op mijn site.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  8. #133

    Standaard

    Die lijst is eigendom van Neerlandsfilmdoek.nl; je hebt de lijst gekopieerd met zelfs dezelfde indeling/typografie. Verwijder dit aub. (plaatsen ervan mag gerust met bronvermelding, maar doe niet alsof het van jou is)

  9. #134

    Standaard

    neej die lijst heb ik samengesteld en die blijft updatte dat is niet stafbaar

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDfans
    http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=1410481#1410481 voor de dvd relase
    Waarom kopieer je nou letterlijk wat hier al via de link op de eerste pagina staat ? Daar is dít topic toch al voor ?
    Precies,beetje overbodig,als je wat nieuws te melden hebt kan dat gewoon in deze tread lijkt mij.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDfans
    neej die lijst heb ik samengesteld en die blijft updatte dat is niet stafbaar
    No hard feelings,maar het lijkt me niet de bedoeling dat we allemaal onze eigen topic gaan openen omdat we een paar titels meer hebben dan een andere tread,
    een tread als deze is een soort samenwerkingsverband lijkt me met een prachtige ondersteunende site van quido.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  12. #137

    Standaard

    Hopen dat naast Vrienden voor het Leven ook Schiet mij Maar Lek! eens uitkomt.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  13. #138

    Standaard

    Het is om van te kotsen, maar ik heb net een persbericht gekregen dat er maar liefst zes (!) dubbeldvd's van het grootste VTM-diarreeprogramma aller tijden verschijnen, Familie, exclusief voor de winkels van Kruidvat. Allen daar in een zo een groot mogelijke boog omheen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    Ja ze zijn er, maar worden nooit gebruikt. Heb daar bij de recensies van veel Rob Houwer titels al veel over neer gepend. Zoek het archief van Beeld en Geluid eens door en je vind nog vrij veel werkopnamen, korte films ed. Heb zelfs het filmmuseum een betoogje gestuurd, maar nooit antwoord gehad ...
    Die SE van SvO is voorlopig van de baan helaas. Met Voor koningin en Vaderland is Indies bezig, maar dit vlot niet al te erg.
    Je kan eventueel beeldmateriaal kopen uit het archief beeld en geluid, kan duur zijn zo ben ik bezig met Lucifer van Adriaan Ditvoorst kosten 73,24 maar ik wel het materiaal graag hebben.
    En als ik jouw was nog eens filmmuseum het filmmuseum bellen/mailen ik krijg altijd antwoord over mijn vragen.
    Maar het grootste probleem zijn nl de rechten en de heer R Houwer is niet zo welwillend met beeldmateriaal.

  15. #140

    Standaard

    Vandaag Dossier Verhulst binnen gekregen, erg goede serie. Alleen helaas geen digipack :x

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Je kan eventueel beeldmateriaal kopen uit het archief beeld en geluid, kan duur zijn zo ben ik bezig met Lucifer van Adriaan Ditvoorst kosten 73,24 maar ik wel het materiaal graag hebben.
    Daar heb ik ook al eens navraag naar gedaan, maar ik vind de prijzen echt veel te hoog ... helaas. Had graag een aantal zaken ooit gezien, maar om zo diep in de buidel te tasten ... dan koop ik liever een stuk of 10 dvd's
    En als ik jouw was nog eens filmmuseum het filmmuseum bellen/mailen ik krijg altijd antwoord over mijn vragen.
    Misschien nog maar eens doen dan ... misschien zijn ze niet gewend aan kritiek ?

    Uit de recensie van Dakota op www.dvdinfo.be, waar ik het volkomen mee eens ben:
    In een tijd dat alle producties een dergelijke proces ondergaan, blijft het een vreemd fenomeen dat belangwekkende Nederlandse films uitgerekend door het Filmmuseum een dergelijke tweedehandse behandeling krijgen. Misschien is het wachten op een Groot-Nederlandse Kroniek met Erik Martens aan het hoofd om de belangwekkende films uit ons taalgebied op een fatsoenlijke manier op dvd te zetten met dezelfde zorg voor de historische context. Er zijn genoeg Nederlandse films die een dergelijke behandeling verdienen.

    Zoiets zou echt schitterend zijn, ik heb er al vaker op gewezen, maar bekijk deze dvd releases eens: http://www.filmarchief.be/nl/dvdmain.htm. Zo hoort het !

    Maar het grootste probleem zijn nl de rechten en de heer R Houwer is niet zo welwillend met beeldmateriaal.
    Klopt. Erg jammer én zielig. Zelfs voor de Kalverliefde box wilde hij De Kleine Blonde Dood niet afstaan ... Vind de releases van 'zijn' films echt grote teleurstellingen. Had van veel van de films graag archiefmateriaal gezien (en dat is er).
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  17. #142

    Standaard

    Sedes en Belli is een paar dagen naar voor verschoven. De officiële releasedatum is nu 29 maart 2006.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toontje1985
    Vandaag Dossier Verhulst binnen gekregen, erg goede serie. Alleen helaas geen digipack :x
    Ik vind die grote dozen eigenlijk ook wel wat hebben. Mooie cover trouwens.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  19. #144

    Standaard

    De Cover is idd echt schitterend, bij mij heeft alleen de digipack erg de voorkeur

  20. #145

    Standaard

    Niet helemaal mee eens, ik weet niet je of de Adriaan Ditvoorst box kent, de films zijn met hulp van het filmmuseum op nieuw gerestaureerd en wel op intiatief van Thom Hoffman, ik dien er ook bij te zeggen dat alle producenten van de Adriaan Ditvoorst films geen geld gevraagd hebben voor de rechten en deze films welwillend hebben afgestaan.

    Ik zie Rob Houwer dat niet doen mede door de flops die hij gemaakt heeft na de Paul Verhoeven periode.

    Verder heeft het filmmuseum ikv Kees Brusse retro verleden jaar Dakato wel gerestaureerd trouwens.

    Ik kocht v/d week Pastorale 1943 ook van Wim Verstappen id een slechte kopie maar dat heeft meer medt de distribiteur cq producent te maken dan het Filmmuseum hoor en het kost veel geld en de opbrengsten zullen niet hoog zijn.

    Dus laten we voorzichtig zijn met kritiek op het Filmmuseum want ze doen ook goeie dingen etc.

  21. #146

    Standaard

    Er zijn altijd positieve uitzonderingen, maar het is gewoon een feit dat (oude) Nederlandse films respectloos op dvd worden gegooid.

    Het Filmmuseum verdient inderdaad ook wel eens een pluim. Naast de voorbeelden die je aanhaalde bijvoorbeeld ook voor de restauratie van de Fons Rademakers films, daar is echt mooi werk geleverd.
    Maar in het algemeen vind ik ze behoorlijk gemakzuchtig. Er komt vrijwel nooit een initiatief van hun kant. Nooit zal men uitzichzelf materiaal beschikbaar stellen of een project starten zoals het Belgisch Filmarchief. Dát zijn dvd's, dat zijn culturele erfstukjes. Je krijgt niet alleen de film in zijn beste kwaliteit, maar ook ontzettend veel informatie over het maken van en de makers zelf. Kosten noch moeite worden gespaard. Het Filmmuseum kan op die manier de Nederlandse film promoten, maar wat doet het ? Niet veel. Laat mensen kennis maken met de Nederlandse filmcultuur en zijn gevolgen etc. en ik denk dat het negatieve beeld (vooroordelen ed.) wat de Nederlandse filmindustrie betreft toch wel wat bijgesteld wordt.

    Ik juich het toe dat Thom Hoffman zich zo heeft ingezet voor Ditvoorst, want die box vind ik echt schitterend, was meteen een stuk wijzer over de man en zijn films. Zoiets zou veel vaker moeten gebeuren.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basbrem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDfans
    Medisch Centrum West serie 4 / april/06
    Grijpstra en de Gier serie 2 2006
    Vrienden voor het leven serie 2 april serie 3 aug.
    Vrouwenvleugel serie 2 mei
    Westenwind serie april/ mei
    Het zonnetje in huis serie 3 eind feb/maart serie 4 aug.
    Spijkerhoek serie 2 mei
    Diamant serie 2 november
    westenwind is nog niet zeker of seizoen 2 er wel komt
    Is daar ondertussen al wat meer over geweten?

  23. #148

    Standaard

    Ik heb Vrienden voor het Leven gisteren gekocht.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Het is om van te kotsen, maar ik heb net een persbericht gekregen dat er maar liefst zes (!) dubbeldvd's van het grootste VTM-diarreeprogramma aller tijden verschijnen, Familie, exclusief voor de winkels van Kruidvat. Allen daar in een zo een groot mogelijke boog omheen!
    Groot gelijk,wie koopt nu zo iets.
    hierishem hierishem hierishem

  25. #150

    Standaard

    TOPTITELS VAN JEUGDFILMMAKER KARST VAN DER MEULEN OP DVD

    Just Entertainment heeft onlangs een overeenkomst gesloten met Castor Films, het productiebedrijf van de bekende Nederlandse filmmaker Karst van der Meulen. Op initiatief van de NCRV, Just Entertainment en Castor Films zal een aantal aansprekende producties uit de Castor-catalogus op DVD worden uitgebracht. Daarbij neemt Just Entertainment de productie en distributie voor haar rekening.

    In de geschiedenis van het Nederlandse jeugddrama neemt het werk van Karst van der Meulen (1949) een unieke plaats in. De filmmaker weet als geen ander de juiste balans te vinden tussen moraal en amusement. Juist daardoor valt zijn werk in de smaak bij jong en oud. Bovendien heeft de regisseur Van der Meulen het talent om zowel beroepsacteurs als kinderen tot uitzonderlijke en vooral geloofwaardige prestaties te inspireren.

    Karst van der Meulen oogstte in de vroege jaren '70 al successen met jeugdfilms als Circus Op Stelten en Oom Ferdinand En De Toverdrank. Naast bioscoopfilms maakte hij meerdere producties speciaal voor tv, zoals de destijds (1982) zeer populaire NCRV-jeugdserie De Zevensprong. De komende maanden zullen in elk geval vijf titels uit de catalogus van Castor Films op DVD verschijnen:

    • De Bende Van Hiernaast
    • De Zevensprong
    • Thomas & Senior
    • Peter En De Vliegende Autobus
    • Martijn En De Magiër

    Ik heb even navraag gedaan naar De Legende van de Bokkerijders en daar is men wel nog mee bezig, maar het is nog te vroeg om die ook in te plannen.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

Pagina 6 van 20 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •