Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 169 worden weergegeven.

Discussie: The Prestige

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Dat kan op zich wel, maar er is eigenlijk geen echte aanleiding voor deze theorie.
    Hij zie dat hij zich had het over offers van zijn kant. Wat offert hij nu eigelijk op? Het is ook maar de vraag of de [spoiler:67bf9978a9]klonen daadwerkelijk al zijn herinneringen / kennis hebben. Niet te vergeten zijn mentaliteit (ofwel de wil om de truc steeds door te zetten[/spoiler:67bf9978a9]
    uitgangspunt is dat klonen een exacte kopie zijn.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Nee, precies, ik vond ook van de meeste dingen dat ze er niet zo dik bovenop lagen. [spoiler:e5e1109cad]Dat van die kloonmachine was misschien nog enigszin te raden, maar de tweelingbroer??? Knappe jongen als je dat aan ziet komen. Je krijgt de ene broer nooit goed in beeld waardoor je natuurlijk al wel het gevoel hebt dat daar iets mee is, maar verder blijft het alleen maar gissen lijkt me, tijdens de eerste kijkbeurt dan.[/spoiler:e5e1109cad]
    Ik had dat juist door omdat [spoiler:e5e1109cad]ik Bale zijn gezicht door de make-up kon zien :P. En in combinatie met het onduidelijk in beeld brengen, de make-up-spullen en dat "I love you. But not today." werd het helemaal duidelijk.[/spoiler:e5e1109cad]

  3. #103

    Standaard

    Sorry, heb deze film net gezien en moet eerlijk bekennen dat ik hem niet zo bijzonder vond. Vanaf [spoiler:a44bd35690]het begin in de rechtzaal toen we de mysterieuze man zagen die later de broer blijkt te zijn, had ik al door dat het ook Bale was. In eerste instantie dacht ik gekloond, maar het blijkt dus een broer te zijn. [/spoiler:a44bd35690] Nu ben ik al geen fan van Christopher Nolan én Bale, maar deze film heeft mij geen plezier gedaan en ben meerdere malen weggedoezeld. Had soms het idee dat deze film (Nolan?) té graag interessant wilt zijn.

    Nee, met een film als Last King Of Scotland of Bobby doe je mij een groter plezier. Bobby vandaag voor de tweede keer in de bios gezien en wederom koude rillingen tegen het eind.
    **** me gently with a chainsaw.

  4. #104

    Standaard

    Gisteren gezien en vond hem TOP!

    [spoiler:f12a24de5a]Natuurlijk had ik na het klonen van die kat ook "door" hoe het verhaal in elkaar zat, maar dat is nou juist heel de opzet van de film. Dit gedeelte is The Turn. Nolan laat bewust de kijker zogenaamd slim zijn en het plot doorhebben. De kijker is alleen met het oplossen van de dood Agnier bezig (he is not watching closely) en niet echt met het Borden verhaal. Als je denkt dat het klaar is, komt The Prestige......Borden is een tweelingbroer. Meesterlijke opzet![/spoiler:f12a24de5a]

    [spoiler:f12a24de5a]Volgens mij kan de kijker verder niet weten wie er nu werkelijk vermoord wordt....de kloon of de echte Agnier. De kloon krijgt sowieso hetzelfde bewustzijn als Agnier dus hij kan bij de test zowel de man in als uit de machine zijn. Wie er dus elke avond doodgaat is dan ook niet duidelijk.[/spoiler:f12a24de5a]
    [spoiler:f12a24de5a]
    Maar het meest logische (en mooiste scriptwise) lijkt me toch dat de echte Agnier zichzelf elke avond opoffert, want daar draait het bij de illusionisten uiteindelijk om: alles opofferen voor de truc. Hij laat dus zijn kloon leven.[/spoiler:f12a24de5a]
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  5. #105

    Standaard

    Hmmm ik heb zo'n idee dat ik gerust naar deze film kan gaan want die film wordt hier omhoog geprezen
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Hmmm ik heb zo'n idee dat ik gerust naar deze film kan gaan want die film wordt hier omhoog geprezen
    Zeker doen De een vind hem beter dan de ander, maar iedereen is er op zijn allerminst gematigd positief over
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #107

    Standaard

    Deze ook een paar dagen geleden in de bios gezien. Vond het ook echt een topfilm.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    , maar iedereen is er op zijn allerminst gematigd positief over
    behalve ik dus.
    **** me gently with a chainsaw.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    , maar iedereen is er op zijn allerminst gematigd positief over
    behalve ik dus.
    Tjah dat mag, de uitzondering bevestigt de regel zeggen ze wel eens :wink:
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    , maar iedereen is er op zijn allerminst gematigd positief over
    behalve ik dus.
    Tjah dat mag, de uitzondering bevestigt de regel zeggen ze wel eens :wink:
    ach,

    misschien snapte hij de film niet :wink:

    (grapje hoor, je hebt duidelijk uitgelegd waarom je de film en Nolan niet kan waarderen)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    , maar iedereen is er op zijn allerminst gematigd positief over
    behalve ik dus.
    Tjah dat mag, de uitzondering bevestigt de regel zeggen ze wel eens :wink:
    ach,

    misschien snapte hij de film niet :wink:

    (grapje hoor, je hebt duidelijk uitgelegd waarom je de film en Nolan niet kan waarderen)
    ]

    Ik heb dat gemist, ben wel benieuwd Kon Khonnor niet vinden in het filmlijstjes systeem.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    , maar iedereen is er op zijn allerminst gematigd positief over
    behalve ik dus.
    Tjah dat mag, de uitzondering bevestigt de regel zeggen ze wel eens :wink:
    ach,

    misschien snapte hij de film niet :wink:

    (grapje hoor, je hebt duidelijk uitgelegd waarom je de film en Nolan niet kan waarderen)
    ]

    Ik heb dat gemist, ben wel benieuwd Kon Khonnor niet vinden in het filmlijstjes systeem.
    vorige pagina, bijna op het einde.

    hij komt tenminste niet met 'slechte film, stomme acteurs en dom verhaal' ofzo.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #113

    Standaard

    The Prestige (2006)
    We volgen in het verhaal,wat zich afspeelt rond het begin van de 20ste eeuw twee hulpjes van een beroeps illusionist,de een genaamd Robert Angier de ander Alfred Borden,bij een van de trucs gaat het mis door een fout en komt een van de assistentes om het leven waar Angier Borden voor verantwoordelijk houd. Beiden gaan hun eigen weg als illusionisten maar door het tragische gebeuren is een rivaliteit tussen de twee ontstaan om elkaar te overtroeven met wie de beste truc heeft en men de formule van elkaar probeert te stelen of de truc te manipuleren. Dan komt Borden met een ijzersterke en succesvolle truc en zet Angier alles in werking om deze truc te ontrafelen/kopieren.

    Christopher Nolan die we vooral kennen van z,n eerdere topper Memento,komt ook nu weer met een film die geen chronologische verhaal structuur heeft en wat ook nu weer een zeer boeiende en sterke film oplevert. Christian Bale is zoals altijd eigenlijk ook nu weer geweldig,Hugh Jackman is trouwens een goede tegenpool voor Bale. Michael Caine heeft ook een prachtige rol in deze prent maar iedereen eigenlijk gewoon goed en overtuigend is. De vergelijking word natuurlijk al snel getrokken met de andere Illusionisten film genaamd The Illusionist met Edward Norton die ook dit jaar hier uitkwam en zeker niet slecht is,maar The Prestige zit duidelijk beter in elkaar en heeft meer te bieden,zeker ook omdat je meerdere kanten op kan met het verhaal. Een film waar je zeker je koppie bij moet houden anders snap je er helemaal geen hout meer van. Ik denk dat na meerdere kijkbeurten de film alleen maar beter word of gaat vinden aangezien het toch een vrij complexe film is waar niet direct de eerste keer alles op z,n plaats zal vallen. Een dikke aanrader. 8.5/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    vorige pagina, bijna op het einde.
    hij komt tenminste niet met 'slechte film, stomme acteurs en dom verhaal' ofzo.
    Haha... Jah, ik "begreep" de film prima, maar vond hetgeen wat te begrijpen viel niet zo interessant.

    Ik zoek liever een karakter waar ik me in wil verplaatsen enzo. Intensere films. Perfume. Last King Of Scotland. Bobby. Little Children.

    Alhoewel, aan de andere kant, ik vond Babel ook verschrikkelijk...

    Kan iemand mij trouwens vertellen waar Scarlet opeens is gebleven in deze film? Of is zij verdwenen in die 10 minuten dat ik buiten westen lag? 8)
    **** me gently with a chainsaw.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    vorige pagina, bijna op het einde.
    hij komt tenminste niet met 'slechte film, stomme acteurs en dom verhaal' ofzo.
    Haha... Jah, ik "begreep" de film prima, maar vond hetgeen wat te begrijpen viel niet zo interessant.

    Ik zoek liever een karakter waar ik me in wil verplaatsen enzo. Intensere films. Perfume. Last King Of Scotland. Bobby. Little Children.

    Alhoewel, aan de andere kant, ik vond Babel ook verschrikkelijk...

    Kan iemand mij trouwens vertellen waar Scarlet opeens is gebleven in deze film? Of is zij verdwenen in die 10 minuten dat ik buiten westen lag? 8)
    Zeg ik het goed als je dus o.a. zegt dat The Prestige te interessant probeert te doen?

    Vind je dan niet dat Nolan inmiddels wel het recht heeft verworven om interessant te mogen doen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    vorige pagina, bijna op het einde.
    hij komt tenminste niet met 'slechte film, stomme acteurs en dom verhaal' ofzo.
    Haha... Jah, ik "begreep" de film prima, maar vond hetgeen wat te begrijpen viel niet zo interessant.

    Ik zoek liever een karakter waar ik me in wil verplaatsen enzo. Intensere films. Perfume. Last King Of Scotland. Bobby. Little Children.

    Alhoewel, aan de andere kant, ik vond Babel ook verschrikkelijk...

    Kan iemand mij trouwens vertellen waar Scarlet opeens is gebleven in deze film? Of is zij verdwenen in die 10 minuten dat ik buiten westen lag? 8)
    Zeg ik het goed als je dus o.a. zegt dat The Prestige te interessant probeert te doen?

    Vind je dan niet dat Nolan inmiddels wel het recht heeft verworven om interessant te mogen doen?
    voor mij is Nolan nu al een grote, al zijn films hebben iets. Zelfs het 'redelijke' Insomnia ontstijgt de middenmaat nog.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Zeg ik het goed als je dus o.a. zegt dat The Prestige te interessant probeert te doen?

    Vind je dan niet dat Nolan inmiddels wel het recht heeft verworven om interessant te mogen doen?
    Tsja, hoe zal ik dit eens uitleggen...

    Ik denk dat niemand moet proberen interessant te doen. Als ik bij het uitgaan twee mensen zie, de één probeert heel mysterieus en interessant te doen, de ander komt simpeler en echter over. Ik zal dan eerder geneigd zijn geen contact te leggen met de popi-jopi, die op het eind toch eigenlijk niet zo heel veel bijzonders te zeggen lijkt te hebben.

    Dit wil niet zeggen dat ik van 'simpele' films hou ofzo. Maar in mijn ogen probeert Nolan anderhalf uur lang heel erg interessant te doen en dan in de laatste twintig minuten blijkt het allemaal wel mee te vallen. IMO.
    Van Noland ken ik verder volgens mij alleen Memento en daar begreep ik de hele fuss ook al niet over. Gelukkig heeft die film Carrie-Ann. Maar uiteindelijk denk ik dat het simpelweg gewoon weer neerkomt op 'smaak'.

    Als je een grote mond wilt hebben, moet je het bij mij ook op het einde kunnen waarmaken en mij verbijsterd achter laten, dat ik het eerste kwartier nog met een open mond in mijn stoel blijf zitten na afloop, bij wijze van...
    **** me gently with a chainsaw.

  18. #118

    Standaard

    Ja ok, dat snap ik. Maar dan voldoet de film dus gewoon niet aan (zeer hoge?) verwachtingen. Mijn mond viel ook niet open, maar ik zag ook niet alles aankomen. Als ik de films van Nolan zie, dan zie ik toch films die tot de bovenste 10% horen van de films die tegenwoordig gereleased worden.

    Overigens kan ik je naast The Prestige en Memento ook aanraden om de overige films van Nolan, Batman Begins en Insomnia eens te kijken. Batman Begins was voor mij een van de beste comicverfilmingen ooit (het begin was wel veel sterker dan het einde, dus dat komt wel overeen met jouw commentaar op The Prestige). Insomnia is een zeer bovengemiddelde crimethriller met een serieuze Robin Williams en een Al Pacino en Hilary Swank die goed op dreef zijn.

    Ik ben het met je eens voor wat betreft 'het mond open val gehalte', maar ik vond het desondanks nog steeds een heel erg goede film, zeker wanneer ik 'm vergelijk met het gros van de films tegenwoordig.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #119

    Standaard

    Abracadabra…

    Nolan heeft weer eens een geweldige film uit de hoge hoed gehaald. Dit was wederom een film van hem die me van begin tot eind heeft weten te boeien.

    De vertelwijze is echt bijzonder. Correct me if i’m wrong; [spoiler:2a5a27da3c]geloof dat je op een gegeven moment in 3 verhaaltijden zit waardoor je echt bij de les moet blijven. Er zitten veel verborgen hints waarvan enkele ook een dubbele betekenis hebben. [/spoiler:2a5a27da3c]

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    ik heb nog wel een leuk vraagje.

    Stelling/feit: de machine van Tesla werkte, dat zagen we aan de katten en de hoeden. (testscene met Angier, assistent en Tesla)

    [spoiler:2a5a27da3c]betekent dat niet dat er nog minimaal 1 kloon van Angier rond loopt aangezien die kloon nooit vermoord is?[/spoiler:2a5a27da3c]
    Hier ben ik nog niet over uit en na het lezen van enkele andere reacties roept het ook meer vragen op.

    Mijn eerste gedachte was dat deze indd werkt > [spoiler:2a5a27da3c] verklaart o.a. de watertanks aan het eind maar dit zou je weer kunnen ontkrachten met het feit dat Angiers dagboek nep is.[/spoiler:2a5a27da3c]

    Borden’s vrouw riep ook een paar keer;”I know what you are”. Wat zou ze hiermee bedoelen?
    [spoiler:2a5a27da3c]Weet ze dat hij vreemd gaat of dat ze voor de gek word gehouden door hem?[/spoiler:2a5a27da3c]

    Word een zekere DVD aanschaf. Zal helaas nog wel een tijdje duren voordat 'ie hier uit is…
    Echt niet cool gewoon dat de Yanks 'em al veel eerder kunnen krijgen.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  20. #120

    Standaard

    Ik snap die discussie om [spoiler:43574f2786]de kloon[/spoiler:43574f2786] niet zo:

    [spoiler:43574f2786]De klonen van Agnier hebben hetzelfde bewustzijn als Agnier en weten precies hetzelfde als hij. In de film wordt ook niet echt duidelijk wie de koon is en wie de echte Agnier. Als je logisch nadenkt kan zowel de Agnier in als uit de machine de kloon zijn. Maar het gaat uiteindelijk om de zelfopoffering van Agnier voor de truc, dus het lijkt me logisch dat de echte Agnier elke keer dood gaat en dus in de watertank valt.[/spoiler:43574f2786]
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  21. #121

    Standaard

    Ik heb even een vraagje over het einde van de film:

    [spoiler:ed52d56d1e]Op de site ruinedendings.com las ik het einde na en daar stond het volgende: Borden shoots Angier, and sets fire to his dead body and the duplicating machine, and ends the movie reunited with his daughter. However, when Borden is walking away from the dead body of Angier and the box containing the machine, you can plainly see another Angier on the left side of the screen watching Borden and grinning.

    Heeft iemand dit laatste meegekregen? ik heb het totaal gemist...
    [/spoiler:ed52d56d1e]

  22. #122

    Standaard

    [spoiler:16f0772325] Ik heb wel een Angier gezien in een tank, maar volgens mij was hij gewoon dood,meer niet. Daarmee wilde ze dat gedeelte aangeven dat Angier iedere avond sterft, meer kan ik er niet van maken [/spoiler:16f0772325]

  23. #123

    Standaard

    [spoiler:9a4501cc93]inderdaad, ik zag ook gewoon angier in een tank die dood was maar ik miste ht stukje waarin hij zou moeten grijnzen... ik ga hem snel nog een keer bekijken![/spoiler:9a4501cc93]

  24. #124

    Standaard

    Ik ben zeer benieuwd of dit waar is, maar denk dat het een flauwe grap is eerlijk gezegd, heb er namelijk nog niemand hier over gehoord, zou iedereen het dan gemist hebben?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #125

    Standaard

    Fascinerende film. Goochelaar zijn is een zwaar bestaan.
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •