Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Is mijn LCD tv nou wel of niet geschikt voor HD

    Ik heb een Sony KLV-26HG2,is deze nou wel of niet geschikt voor HD?

    Tis mij niet geheel duidelijk namelijk,volgens de site van Sony wel,maar er staat niet bij welke formaten ie ondersteund,dus daarom twijfel ik.

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik durf eigenlijk met zekerheid te zeggen dat deze hd formaten niet ondersteunt.

  3. #3

    Standaard

    En ik durf bijna met zekerheid te zeggen van wel. beeldresolutie van 1280 X 720, dus HDresolutie, maar of die ECHT HD-ready is, dus of die ook bijv. een HDMI ingang heeft dat weet ikn oiet.
    Kortgezegd, HDresolutie wel, maar HD-ready waarschijnlijk niet.

  4. #4

    Standaard

    Hij is geen HD READY staat op geen 1 site dus dan is het nee. Staat het ook niet in de handleiding?

  5. #5

    Standaard

    Staat op geen andere site,maar wel op de site van Sony zelf.

    Ik heb al gebeld met Sony,is dus helaas geen HD ready konden ze me vertellen.Waarom staat dat dan in vredesnaam op hun site .Van dit soort dingen raak ik geirriteert.

    Er staat trouwens ook niets over in de handleiding.

    Weet iemand trouwens of je progressive scan kan uitschakelen opdvd-spelers met component uitgang9die uitgangwil ik wel gebruiken namelijk).Dat ondersteunt ie helaas ook niet namelijk.

  6. #6
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    En ik durf bijna met zekerheid te zeggen van wel. beeldresolutie van 1280 X 720, dus HDresolutie, maar of die ECHT HD-ready is, dus of die ook bijv. een HDMI ingang heeft dat weet ikn oiet.
    Kortgezegd, HDresolutie wel, maar HD-ready waarschijnlijk niet.
    1280 x 720 is geen hd resolutie!

  7. #7

    Standaard

    1280X720 is wel degelijk HD resolutie

  8. #8
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Volgens mij heb je in HD resoluties ook weer een aantal variaties. Dacht dat 1280x720 de low-end van HD resolutie was, terwijl full HD bij 1920x1080 ligt... Maar kan het mis hebben

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Mijn lcd heeft geen progressive scan(als ik het goed gezien heb ben je die nodigsite ben je die nodig op 1280x720),dus ik kan helaas geen HD formaat afspelen(.

    Beschadig ik mijn scherm,als ik dat dat toch probeer.MetProggresive scan aan?.

  11. #11

    Standaard

    Ik kan dit niet met 100% zekerheid zeggen, maar.... Net zoals bij alle digitale projectors zal een SD signaal omgezet worden in de native resolutie, in jouw geval dus 1280X720p. Dus hij zal wel degelijk Progressive scan doen. Maar wat er gebeurt als je vanuit je dvd-speler een HDsignaal (720p) verstuurt weet ik niet.
    In ieder geval ben je nu al progressive aan het kijken.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld
    Mijn lcd heeft geen progressive scan(als ik het goed gezien heb ben je die nodigsite ben je die nodig op 1280x720),dus ik kan helaas geen HD formaat afspelen(.

    Beschadig ik mijn scherm,als ik dat dat toch probeer.MetProggresive scan aan?.
    Ik vraag me af of het heel boeiend is of je TV HD-ready is, want het enige dat HD ready met zich meebrengt is de hoge aanschafprijs.

    Daarbij vraag ik mezelf ook af, of we wel nog scherper beeld willen hebben, nu component, dvi, hdmi er zijn en op vrijwel alle nieuwe tvees zit; dit beeld is al geweldig scherp. Ik hoef echt niet het vuil op iemands hoofd te kunnen zien en bij een film wil ik nu net dat het beeld wat 'wazig' is.

    Daarbij is Nederland (nog) geen land dat flink aan de weg timmert met HDTV. Ook berichten die mij bereiken over HDTV in Amerika - waar HDTV steeds meer 'in'raakt- blijken ook met een zeer dikke korrel zout genomen te worden.

    Ook lijkt HD niet echt een standaard te worden binnen nu en 10 jaar, juist door bovengenoemde redenen...

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door invocator martyrii

    Ik vraag me af of het heel boeiend is of je TV HD-ready is, want het enige dat HD ready met zich meebrengt is de hoge aanschafprijs.

    Daarbij vraag ik mezelf ook af, of we wel nog scherper beeld willen hebben, nu component, dvi, hdmi er zijn en op vrijwel alle nieuwe tvees zit; dit beeld is al geweldig scherp. Ik hoef echt niet het vuil op iemands hoofd te kunnen zien en bij een film wil ik nu net dat het beeld wat 'wazig' is.
    Met alle respect maar heb je wel eens iets in HD bekeken ?

    Daarnaast is het zo dat HD in een flinke stroom versnelling zit momenteel en is het dus wel degelijk een factor om mee te nemen bij de beslissing.
    Dit zal met name in 2006 en 2007 een (terecht) groot item gaan worden.
    Persoonlijk kan het mij niet snel genoeg gaan want ik wacht er al jaren op. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Maar of de gemiddelde consument daar naar kijkt,of op HD zit te wachtendat betwijfel ik wel eigenlijk.

    Het verschil tussen Video en DVD was wel heel groot,daarom zijn veel mensen ook overgestapt naar DVD.De stap naar HD is minder groot.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ben ik geen gemiddelde consument dan........

    Maar ik begrijp zeker wat je bedoel hoor maar aan de andere kant zal de consument hier onbewust mee te maken krijgen
    Meer en meer schermen zullen HD zijn maar denk ook eens aan game consoles en bijvoorbeeld BluRay.

    Ik denk persoonlijk dat het dus wel een standaard gaat worden al vrees ik wel dat ze met tv uitzending lange tijd zullen achterblijven op HD gebied.

  16. #16
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ben ik geen gemiddelde consument dan........

    Maar ik begrijp zeker wat je bedoel hoor maar aan de andere kant zal de consument hier onbewust mee te maken krijgen
    Meer en meer schermen zullen HD zijn maar denk ook eens aan game consoles en bijvoorbeeld BluRay.

    Ik denk persoonlijk dat het dus wel een standaard gaat worden al vrees ik wel dat ze met tv uitzending lange tijd zullen achterblijven op HD gebied.

    Welke idioot kijkt er dan ook tv!

    anyway: het verschil tussen dvd en hd kwaliteit vond ik dus wél aanzienlijk beter dan ik had verwacht! ga jij maar eens zo'n wma demo bekijken op een hd tv! dat ziet er echt fantastisch uit! oogstrelend. Mijn toekomstige tv is zeerzeker hd-ready! als ie het niet is, vind ik het niet eens interessant om ernaar te kijken.

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk


    Welke idioot kijkt er dan ook tv!
    Ik.

  18. #18
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk


    Welke idioot kijkt er dan ook tv!
    Ik.
    Idioot :wink:

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk


    Welke idioot kijkt er dan ook tv!
    Ik.
    Idioot :wink:
    Tja ik weet het maar ik zal je nog wat anders vertellen.
    Ik geniet ook nog van het tv kijken...... 8)

  20. #20

  21. #21
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Zo hoort het! Een liefhebber in hart en nieren

  22. #22
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Een ieder zal voor zichzelf moeten bepalen of een nieuwe TV HD-ready moet zijn. Voor mijzelf was het nog te vroeg (dec 2004) om veel, veeeeeeeel meer te betalen voor een HD-ready plasma scherm van 42" (dan de uiteindelijke die ik heb gekocht, die dus uitstekend geschikt is voor de huidige generatie DVD's).

    Mijn redenering: tegen de tijd dat HD-TV de de facto standaard is geworden en alle nieuwe films op blu-ray of anderszins uitkomen, en een groot deel van de tv-kanalen in HD uitzenden, zal ik een HD-tv kopen. M.i. duurt dat nog minstens 3-4 jaar... En tegen die tijd verwacht ik voor de prijs van een plasma die nu niet HD-ready is, een HD-ready plasma te kunnen kopen

  23. #23
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    M.i. duurt dat nog minstens 3-4 jaar...........
    Ik denk zelfs het dubbele maar dan heb ik al lang wéér een nieuwe Plasma :wink:

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    M.i. duurt dat nog minstens 3-4 jaar...........
    Ik denk zelfs het dubbele maar dan heb ik al lang wéér een nieuwe Plasma :wink:
    Wat ik dus zei...

  25. #25
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    De techniek gaat hard vooruit en veel game consoles en ook andere producten zullen snel overstappen op hd kwaliteit omdat de kwaliteit wel degelijk beter is, en dat is toch wat we allemaal willen? Het beste halen uit een bepaald medium? Daarom al zou ik voor hd gaan, en dat doe ik ook!

    Mijn volgende tv wordt er sowieso eentje die HD Ready is... om nou elke paar jaar een nieuwe dure tv aan te schaffen vind ik ook een beetje kletskoek. Dan maar 200 euro meer uitgeven voor een toestel die hd ready is, ook al komt het pas volgens vele hier over een paar jaar. Dan hoop ik toch echt zo'n TV nog wel te hebben!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •