De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Afspelen dvd's op pc

    hallo,

    Ik heb een dvd-speler op mijn computer maar hij pakt geen dvd's, gewone cd's en muziek cd's lukt allemaal wel maar hij speelt gwoon geen dvd's af. Hoe kan dit? En wat kan ik eraan doen?

    alvast bedankt.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ja, ik heb cyberlink power dvd er op staan.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nu win dvd 7 er op staan maar nog doet ie helemaal niks.

  5. #5

    Standaard

    Kan je het schijfje via de verkenner benaderen en de inhoud ervan bekijken? Op het moment dat dat kan, zou je kunnen proberen of je een .vob kunt starten via de mediaplayer.
    Lukt dat niet, probeer dan nog eens een .vob te kopieren naar je harde schijf, om te zien of je 'm dan af kan spelen.

    Is de dvd schijf via de explorer niet te benaderen, en het is wel degelijk een dvd-speler, dan kan je nog eens proberen om de firmware te updaten.

  6. #6

    Standaard

    als ik de firmaware wil updaten moet ik wel weten wat voor soort dvd-speler er in mijn computer zit, dit weet ik niet, het is gwoon een standaard dvd-speler van compaq.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroen1988
    als ik de firmaware wil updaten moet ik wel weten wat voor soort dvd-speler er in mijn computer zit, dit weet ik niet, het is gwoon een standaard dvd-speler van compaq.
    Geef het typenummer van je compaq eens, dan kunnen we er wel achter komen wat voor type dvd-rom er in je pc zit! :wink:

  8. #8

    Standaard

    ok, nou dit is het nummer ofzo: Compaq GDR-8160B Dit is het type nummer van mijn dvd speler.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroen1988
    ok, nou dit is het nummer ofzo: Compaq GDR-8160B Dit is het type nummer van mijn dvd speler.
    Het lijkt erop dat het een LG dvd rom speler is. (Type nummer wordt door LG zelf onveranderd ook gevoerd.)

    Het aanpassen / vernieuwen / vervangen van je firmware zal naar mijn idee niet je probleem oplossen.
    Het lijkt eerder toch een of ander software "foutje" te zijn, of echt hardware matig iets niet in orde met je speler, buiten je firmware om.
    Probeer eens met je afspeelsoftware je dvd station te benaderen, open / dicht maken van de lade bijv. En aangeven dat hij het dvd station als standaard afspeel station moet gebruiken.
    Uiteraard wel alleen met (diverse) originelen uittesten.

  10. #10

    Standaard

    Deze dingen doet ie allemaal, en ik heb hem ook als standaard player ingesteld maar dit verhelpt het probleem ook niet.

  11. #11

    Standaard

    Dan heb ik maar een antwoord: Compaq

    Nee, zo met omschrijving van het probleem kom ik er niet uit. Ik heb het idee dat het een software fout is en dat een gehele herinstallatie van het systeem wellicht wonderen doet.

  12. #12

    Standaard

    Probeer je videokaartdrivers eens te updaten, ik ken mensen die ook geen dvd-(beeld) kregen door standaard-drivers van XP.

    Succes,


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •