De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke dvd-speler met dvi uitgang ??

    Ik heb sinds kort een FujitsuSiemens plasma tv (myrica P42-1A)
    Op dit plasma scherm zit een dvi-d aansluiting o.a.
    Als ik mijn PC met dvi-i uitgang wil aansluiten op mijn plasma met een dvi-d ingang, kan dit? Is het beeld dan beter ipv de analoge D-sub (RGB)

    Ook wil ik graag een standalonbe dvd-speler kopen met een dvi-d en/of component uitgangen.
    Zodat ik de dvd-speler via dvi-d aansluit op mijn plasma scherm.

    Alleen nu verneem ik weer via het internet dat je moet oppassen met hdcp beveiliging.
    Ik weet inmiddels wat deze beveiliging is maar ik weet niet of dit op de dvi-d ingang van mijn plasma scherm zit.

    Want beide apparaten moeten toch hdcp ondersteunen, zowel de speler als het scherm?
    Of maakt het niet uit als je een dvi-d uitgang met hdcp gebruikt op een dvi-d ingang zonder hdcp?

    Dus wat is een goede betaalbare dvd-speler met dvi-d uitgang?
    En hoezit dat nu met dat hdcp verhaal, is dat simpel te omzeilen?

    ik weet het er staan meerdere vragen in dit ene topic, maar ik hoop dat ik toch wat antwoorden kan krijgen.

    ik ben maar een simpele consument en wil gewoon het beste halen uit mijn spullen maar ik zie bijna de bomen door het bos niet meer.

    vroeger had je scart en dat was het......die goeie ouwe tijd :wink:

  2. #2

    Standaard

    niemand?

    zijn mijn vragen te ingewikkeld voor dit forum ???

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Dat bestaat niet hoor een dvd-speler met DVI

    DVI op je Plasma dient voor High Definition apparaten aan te sluiten.

    Dus de beste manier om de beste beeldkwaliteit te krijgen is je dvd-speler aansluiten op de component aansluiting van je plasma (als je deze aansluiting hebt).

    Als je geen component op je plasma hebt, is de 2de beste keuze S-Video.
    3de keuze is uiteindelijk Scart (eventueel RGB Scart).

    Dus in deze volgorde van best naar minder goed.

    Als je nog een dvd-speler zoekt, de Sony DVPNS52 is een zeer goede speler met alle aansluitingen: Component, S-Video en Scart.

    Is dit een antwoord op je vraag :wink:

  4. #4

    Standaard

    Een DVD speler met DVI out bestaat echt wel hoor.
    Even zoeken met Google en je vindt wel wat.
    (+dvd +speler +dvi)

    Jaak

  5. #5
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaak
    Een DVD speler met DVI out bestaat echt wel hoor.
    Even zoeken met Google en je vindt wel wat.
    (+dvd +speler +dvi)

    Jaak
    Ik zei het toch, gewone DVD-spelers bestaan niet met een DVI aansluiting.

    Hetgeen jij bedoeld zijn High Definition DVD-spelers, en ja dan kan ie een HD-DVD speler kopen als ie er zoveel geld aan wil uitgeven, want HD-DVDs zijn nog niet bepaald in grote aantallen te koop hé :wink:

    Dus volg men raad maar op en gebruik in de volgorde van kwaliteit de aansluitingen

  6. #6

    Standaard

    Je zou eens kunnen kijken bij Samsung. De 850 en de 950 zijn hele mooie spelers met HDMI interface, via een verloopje kun je deze aansluiten op een DVI poort. De 950 is nog niet ruimschoots leverbaar, maar wel al online te vinden, heeft SACD en DVD-audio voor ongeveer € 180.

  7. #7

    Standaard

    ja idd de samsung 950 is 170 euro bij pixelmania

    maarre wie is er bekend met de kwaliteit van samsung dvd-spelers.
    ik heb thuis nog niks van samsung?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door murky123
    ja idd de samsung 950 is 170 euro bij pixelmania

    maarre wie is er bekend met de kwaliteit van samsung dvd-spelers.
    ik heb thuis nog niks van samsung?
    Kijk op de hometheaterhifi website.

    Als je de beste wilt dan kom je uit bij denon 5910, oppo 971H of panasonic s77.

    Samsung is aardig maar de andere kunnen iets beter zijn. ~10 punten.

  9. #9

    Standaard

    De 1910 van Denon heeft volgens die site toch ook DVI. Dan zit je zeker goed.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Pff , dus als er DVI op zit is het goed?

    Voor het geld kan het beter, denon is ook niet ideaal, die 1910 heeft nog steeds te groen beeld, en merkbare layer change. Vergelijk de resultaten maar.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renato
    Pff , dus als er DVI op zit is het goed?

    Voor het geld kan het beter, denon is ook niet ideaal, die 1910 heeft nog steeds te groen beeld, en merkbare layer change. Vergelijk de resultaten maar.
    Pff?

    Die 1910 scoort vergelijkbaar met de genoemde Samsungmodellen en staat verder ook bekend als een goede speler.

    Die 5910 is zeker een leuke speler maar je moet geen appels met peren gaan vergelijken. Die 5910 is 20 keer (schatting) zo duur als een 1910.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Er staat in die test nog een panasonic en een oppo die beter zijn, en goedkoper als de denon.
    Ik heb het niet over vergelijk met de 5910, dat snap je vast wel.

  13. #13

    Standaard

    Voor 349 euro heb je al een philips dvs9000 met HDMI uitgang maar ik wil weten of dit ten opzichte van s-vhs nou beter is??

    Volgens de manuel van mijn philips plasma is de dvi aansluiting het beste.

    Hoe zit dat nu als je van hdmi naar dvi gaat??
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  14. #14

    Standaard

    Gewoon adapter kabel en gaan, het kan de beste kwaliteit zijn over DVI/HDMI.

    Staar je nou niet blind op een merk als philips, de eerste 9000 zijn al weer terug naar de fabriek voor reparatie, tenminste dat stond ergens in een user forum. Hij ziet er wel mooi uit.

  15. #15

    Standaard

    wat mijn ervaring is dat als ik hele dure apparatuur koop dan ben ik er echt ontzettend zeikerig over, want ja ik geef een klap geld uit en het moet dan ook perfect zijn.

    het punt is. ik ben dan nooit tevreden.

    dus zoek ik een goede prijs/kwaliteit verhouding. dan kan je nog een oogje toe knijpen als het niet helemaal perfect is.

    ik heb te vaak dure apparatuur terug hebracht om dat mijn verwachtingen te hoog waren. dus zonde geld.

    ik denk dat ik voor de samsung 950 ga. lijkt mij de beste prijs/kwaliteit verhouding.
    Ik had gehoopt op wat gebruikers ervaringen.

    heeft iemand zo'n ding?

  16. #16

    Standaard

    ik denk toch maar de oppo OPDV971H voor onder de 200 dollar

    die komt toch echt als beste uit de test en is inclusief dvi-d kabel


    maar waar kan je die dingen kopen?
    zoiets laten overkomen uit de states is erg duur

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Ik ben heel blij met mijn HD-950 van Samsung. Uitstekend beeld. (maar enkel als je hem met hdmi of dvi gebruikt)
    1 minpuntje : hij is iets gevoeliger als mijn Pioneer dv-370 maar... hij heeft een veel scherper beeld.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •