Pagina 91 van 277 EersteEerste ... 4181878889909192939495101141191 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.251 tot 2.275 van 6924 worden weergegeven.
  1. #2251

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Crash zuigt toch niet, vind ik. Toegegeven, de film is niet echt subtiel in welk aspect dan ook (karakterisering, dialogen e.d.), maar op de een of andere manier stoorde ik me er niet aan en boeide de film me intens. Maar objectief gezien is het inderdaad geen 8 waard, zeker niet na The sweet hereafter [engelenkoor]. Maar subjectief wel.
    Ik vond Crash wel zuigen, of in ieder geval begrijp ik de hele hype rondom de film totaal niet. Ik stoorde me wel mateloos aan het gebrek aan subtiliteit en vooral aan de gruwelijk overdadige (pathetische) muziek. Ik kreeg spontaan weer Cinderella Man complexen... Goed, ik wil eigenlijk niet zover gaan om Crash te vergelijken met dat prul, dat verdient de film ook weer niet. Maar een goede film wil ik het ook totaal niet noemen.
    Ahhh..., dit wekt interesse voor Cinderella man. Heb je die South-Parkaflevering met Russell Crowe wel eens gezien?

  2. #2252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Crash zuigt toch niet, vind ik. Toegegeven, de film is niet echt subtiel in welk aspect dan ook (karakterisering, dialogen e.d.), maar op de een of andere manier stoorde ik me er niet aan en boeide de film me intens. Maar objectief gezien is het inderdaad geen 8 waard, zeker niet na The sweet hereafter [engelenkoor]. Maar subjectief wel.
    Ik vond Crash wel zuigen, of in ieder geval begrijp ik de hele hype rondom de film totaal niet. Ik stoorde me wel mateloos aan het gebrek aan subtiliteit en vooral aan de gruwelijk overdadige (pathetische) muziek. Ik kreeg spontaan weer Cinderella Man complexen... Goed, ik wil eigenlijk niet zover gaan om Crash te vergelijken met dat prul, dat verdient de film ook weer niet. Maar een goede film wil ik het ook totaal niet noemen.
    Ahhh..., dit wekt interesse voor Cinderella man. Heb je die South-Parkaflevering met Russell Crowe wel eens gezien?
    Nee, ik heb nog nooit een aflevering van South Park gezien en was dat ook niet van plan eerlijk gezegd. Maar het was niet mijn bedoeling om interesse te wekken voor CM hoor, integendeel :wink:
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  3. #2253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Nee, ik heb nog nooit een aflevering van South Park gezien en was dat ook niet van plan eerlijk gezegd. Maar het was niet mijn bedoeling om interesse te wekken voor CM hoor, integendeel :wink:
    Ai, ai, wat een zonde! Nou, dan zal ik je niet gaan vervelen. Heb je Il vangelo secondo Matteo of A king in New York wel eens gezien, dan?

  4. #2254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Nee, ik heb nog nooit een aflevering van South Park gezien en was dat ook niet van plan eerlijk gezegd. Maar het was niet mijn bedoeling om interesse te wekken voor CM hoor, integendeel :wink:
    Ai, ai, wat een zonde! Nou, dan zal ik je niet gaan vervelen. Heb je Il vangelo secondo Matteo of A king in New York wel eens gezien, dan?
    Die eerste wel (prachtig, misschien nog net iets beter dan Salo), die tweede niet.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  5. #2255

    Standaard

    TaeGukGi

    Een jaar heb ik op deze film zitten wachten want ik wilde deze film persé met NL subs zien en vanavond was het dan eindelijk zover, ik mocht hem gaan aanschouwen. Ik kan alleen maar concluderen dat dit een van de beste oorlogsfilms ooit gemaakt is. Ik word niet vaak stil van een film maar bij deze film heb ik bijna 2.5 uur ademloos zitten kijken naar de gruwelen die een oorlog met zich mee brengt. Beter als Saving Private Ryan? Absoluut, dit is een meesterwerk. Dit moet je gewoon gezien hebben.

  6. #2256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Crash zuigt toch niet, vind ik. Toegegeven, de film is niet echt subtiel in welk aspect dan ook (karakterisering, dialogen e.d.), maar op de een of andere manier stoorde ik me er niet aan en boeide de film me intens. Maar objectief gezien is het inderdaad geen 8 waard, zeker niet na The sweet hereafter [engelenkoor]. Maar subjectief wel.
    Ik vond Crash wel zuigen, of in ieder geval begrijp ik de hele hype rondom de film totaal niet. Ik stoorde me wel mateloos aan het gebrek aan subtiliteit en vooral aan de gruwelijk overdadige (pathetische) muziek. Ik kreeg spontaan weer Cinderella Man complexen... Goed, ik wil eigenlijk niet zover gaan om Crash te vergelijken met dat prul, dat verdient de film ook weer niet. Maar een goede film wil ik het ook totaal niet noemen.
    Ahhh..., dit wekt interesse voor Cinderella man. Heb je die South-Parkaflevering met Russell Crowe wel eens gezien?


    'Makin' movies, makin' songs and fightin' 'round the woooorld'.

    Geniaal!

  7. #2257

    Standaard

    Ik heb vanavond voor het eerst "The usual suspects" gezien Ik was er nog niet eerder aan toe gekomen. Wat een fantastische film. Interessante karakters, Kevin Spacey staat aan de top van mijn favoriete acteurs en ik had ook het einde niet door.

    Topper! 9/10

  8. #2258

    Standaard

    gisteren 2001: a Space Odyssey gekeken en het ontgaat mij nog steeds wat er zo goed is aan deze Kubrick...

  9. #2259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    gisteren 2001: a Space Odyssey gekeken en het ontgaat mij nog steeds wat er zo goed is aan deze Kubrick...
    Ik denk dat maikel je dat wel even haarfijn uit kan leggen :wink:

  10. #2260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI*
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    gisteren 2001: a Space Odyssey gekeken en het ontgaat mij nog steeds wat er zo goed is aan deze Kubrick...
    Ik denk dat maikel je dat wel even haarfijn uit kan leggen :wink:
    Nou, misschien als ik een keer wat minder slaap heb... Daarbij vraag ik mezelf af of ik nog wel zin heb om ongelovigen te bekeren Wordt zo'n vermoeiende taak...

    Zelf vandaag gekeken:

    I Married a Monster from Outer Space (Fowler Jr, 1958). Weer zo'n heerlijk jaren '50 sci-fi toestandje. De special effects zijn in deze wel heel erg knullig en de Day for Night shooting werkt gewoon wat minder dan in bepaalde films Resultaat is lekker nostalgisch knullig, precies wat ik wil van zo'n film. Het scenario is nog vrij aardig overigens en al met al is dit gewoon een heerlijk pulpfilmpje voor de late dinsdagavond.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  11. #2261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Nou, misschien als ik een keer wat minder slaap heb... Daarbij vraag ik mezelf af of ik nog wel zin heb om ongelovigen te bekeren
    ik zal een zoeken of ik iets van je eerdere pogingen terug kan vinden op dit forum

  12. #2262

    Standaard

    Hoewel onze vrienden uit de lichtstad tegen een balletje aan het trappen waren, vond ik het toch tijd voor een dvdtje. Het werd layer cake.

    Layer cake is de niet onverdienstelijke debuutfilm van Matthew Vaughn. De producer van onder Lock stock and two smokin' barrells en Snatch vond nu de tijd rijp om een carriereswitch te maken.

    Layer cake draait om een cocainedealer (Daniel Craig) wiens naam we gedurende de film niet te weten komen. De aftiteling spreekt over XXXX dus dat zal ik gemakshalve aanhouden.

    XXXX is een man met een plan. Hij is binnen voor de rest van zijn leven en besluit op relatief jonge leeftijd het criminele circuit te laten voor wat het is. Het enige wat hem nog rest is een op het oog simpele opdracht voor Jimmy Price, een van zijn bazen. Deze wil dat hij de verdwenen dochter van partner in crime Eddie Temple vindt. Wat hij niet weet is dat hij met deze missien in een wespennest terecht is gekomen. En om zijn situatie nog meer te compliseren wordt XXXX het doelwit van een moordenaar van de Servische maffia nu XXX in verband wordt gebracht met een grote partij X-tacy die van de maffia gestolen is.
    Zodoende komt XXXX in een neerwaardse spiraal terecht. Elke keer als hij denkt boven water te zijn wordt hij weer door iets of iemand terug naar beneden getrokken. Hiermee kom ik meteen op een kritiekpunt(je) op de film. Vaugh introduceert in relatief korte tijd zoveel karakters met elk een aparte rol in het geheel dat je als kijker al snel het overzicht een beetje kwijt bent. Toch weet Vaughn de touwtjes op het einde wel mooi aan elkaar te knopen waardoor je een verrassend einde hebt.

    XXXX wordt gespeeld door Daniel Craig. En inderdaad ja, dat is de man die de komende film in de huid van James Bond zal kruipen. En dat heeft hij met name aan deze film te danken, want enkele Bond-elementen (zijn interactie met de dames, het rondsluipen met een pistool) maken deel uit van het verhaal van layer cake. Craig komt met zijn blonde haar en zijn natuurlijk charisma op mij een beetje over als een soort van Steve McQueen, al kan niemand natuurlijk tippen aan de enige echte king of cool. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat de rol van XXXX Craig op het lijf geschreven is. Een zeer goede casting dus. Ook de rest van de cast is overigens in mijn ogen goed gekozen.

    Tot slot nog een opmerking over de versie. Ik heb zelf de r2 uk versie met enkel uk subs. Vanwege het platte taalgebruik, straattaal en "vaktermen" is het soms moeilijk te volgen. Nederlandse subs zijn op zich geen overbodige luxe als je zelf niet zo heel goed Engels spreekt of kan verstaan.

    De dvduitvoering is gewoon goed te noemen. Het 2.40.1 anamorphe (breed)beeld is goed te noemen. Heldere kleuren en prima contrast.

    De 5.1 track is ook ruim voldoende. Helaas vond ik de dialogen soms overstemd worden door de soundtrack zodat ik mijn centre speaker iets moest bijstellen. Voor het overige geen opmerkingen. Een coole soundtrack die goed bij de film past. De film maakt prima gebruik van alle boxen en ook de sub hoeft niet werkeloos toe te kijken.

    Layer cake is een voorbode van de kwaliteiten van Vaughn. Van mij mag hij snel weer met wat nieuws komen. 7.5/10
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #2263

    Standaard

    Ik heb niet veel tijd; maar:

    September (Allen, 1987)
    Net een soap, met af en toe een sterke dialoog of een mooi moment. Maar het gebrek aan magie of gewekte interesse (en dat gecombineerd met de werkelijk onuitstaanbare actrice Dianne 'schmierend' Wiest) maken dit geen goeie film.

    4/10

    Bananas (Allen, 1971)
    Erg grappige film van Woody Allen, die helaas minder wordt naar mate het einde nadert; en bovendien zijn het gebrek aan een fatsoenlijk plot en sommige onverklaarbare overgangen naar andere scènes irritant. Erg grappig, maar niet echt een geweldige film.

    7/10

    Sleeper (Allen, 1973)
    Net achter Bananas qua grappigheid, maar ver ervoor qua plot, boodschap en coherentie. Zeer slimme humor; gewoon een erg leuke film!

    9/10

  14. #2264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981

    Vandaag gekeken:

    I Married a Monster from Outer Space . Weer zo'n heerlijk jaren '50 sci-fi toestandje. .
    Weh heh, ik zag m in je profiler staan ja, idd een hele leuke baggerfilm



    ontopic:

    NIGHT OF THE DAY OF THE DAWN OF THE SON OF THE BRIDE OF THE RETURN OF THE REVENGE OF THE TERROR OF THE ATTACK OF THE EVIL, MUTANT, ALIEN, FLESH-EATING, HELLBOUND, CRAWLING, ZOMBIFIED, SUBHUMANOID, LIVING DEAD, PART II IN SCHOCKING 2-D!

    3e X

    Blijft geinig om deze een x in de zoveel tijd te kijken. Tis NIGHT OF THE LIVING DEAD waarvan de originele soundtrack is verwijderd en opnieuw is ingesproken met flauwe grappen


  15. #2265

    Standaard

    Die titel alleen al!
    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  16. #2266

    Standaard

    Net Star Wars Clone Wars Vol. 2 gekeken.. perfect aansluitend met Episode III.. ik kan niks anders zeggen, perfect gewoon.

    9/10
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  17. #2267

  18. #2268

    Standaard

    Casablanca


    Tja, ik hoop niet dat ik nu mensen ga beledigen, maar ik had soms moeite om mijn aandacht bij de film te houden. En dat is niet omdat het verhaal zo ingewikkeld is, want dat is het absoluut niet.
    Ik had erg hoge verwachtigen van deze film, maar die zijn helaas niet uitgekomen. Het spannende einde maakte het toch nog enigzins goed.


    7/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  19. #2269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI*
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    gisteren 2001: a Space Odyssey gekeken en het ontgaat mij nog steeds wat er zo goed is aan deze Kubrick...
    Ik denk dat maikel je dat wel even haarfijn uit kan leggen :wink:
    heb er nog wat over gelezen en de positieve dingen over de film zie ik er wel in terug en vandaar dat ik de film best de moeite waard vind. Ik vind het alleen niet echt geweldig en eigenlijk alleen het middenstuk goed. Het begin is mij te nietszeggend en stylistisch niet bijzonder. Middenstuk is goed qua stijl en verhaal maar Straus onder ruimtescenes vind ik weer net te. Slot vind ik nietszeggende psychedelische trip waar ik van ervaar dat het de film in het hippy tijdperk dateerd. Zonder die veel te lange trip was de film voor mij beter geweest.

    Ik heb deze nu al redelijk wat keren bekeken en zie er geen meesterwerk in. Smaken verschillen

  20. #2270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI*
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    gisteren 2001: a Space Odyssey gekeken en het ontgaat mij nog steeds wat er zo goed is aan deze Kubrick...
    Ik denk dat maikel je dat wel even haarfijn uit kan leggen :wink:
    heb er nog wat over gelezen en de positieve dingen over de film zie ik er wel in terug en vandaar dat ik de film best de moeite waard vind. Ik vind het alleen niet echt geweldig en eigenlijk alleen het middenstuk goed. Het begin is mij te nietszeggend en stylistisch niet bijzonder. Middenstuk is goed qua stijl en verhaal maar Straus onder ruimtescenes vind ik weer net te. Slot vind ik nietszeggende psychedelische trip waar ik van ervaar dat het de film in het hippy tijdperk dateerd. Zonder die veel te lange trip was de film voor mij beter geweest.

    Ik heb deze nu al redelijk wat keren bekeken en zie er geen meesterwerk in. Smaken verschillen
    Die trip is één van de dingen die de film zo geweldig maakt vind ik, omdat het helemaal niet gedateerd is vind ik!

  21. #2271

    Standaard

    Cruel Intentions Wat een ontzettend lekkere film, rijkeluiskids die niets beters te doen hebben dan elkaar manipuleren. Vaker gezien (Dangerous Liaisons)...jawel
    maar toch valt de film niet in cliché's. Het is een verrassend verhaal, modern en met een heerlijke soundtrack.
    De film is boeiend en kijkt toch wel erg lekker weg. 7.7
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  22. #2272

    Standaard

    The Boondock saints : geinige film die vooral gedragen word door Willem Dafoe helaas was het einde een beetje nep maar toch de moeite waard

    7/10
    guns for show knives for pro

  23. #2273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI*
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    gisteren 2001: a Space Odyssey gekeken en het ontgaat mij nog steeds wat er zo goed is aan deze Kubrick...
    Ik denk dat maikel je dat wel even haarfijn uit kan leggen :wink:
    heb er nog wat over gelezen en de positieve dingen over de film zie ik er wel in terug en vandaar dat ik de film best de moeite waard vind. Ik vind het alleen niet echt geweldig en eigenlijk alleen het middenstuk goed. Het begin is mij te nietszeggend en stylistisch niet bijzonder. Middenstuk is goed qua stijl en verhaal maar Straus onder ruimtescenes vind ik weer net te. Slot vind ik nietszeggende psychedelische trip waar ik van ervaar dat het de film in het hippy tijdperk dateerd. Zonder die veel te lange trip was de film voor mij beter geweest.

    Ik heb deze nu al redelijk wat keren bekeken en zie er geen meesterwerk in. Smaken verschillen
    Die trip is één van de dingen die de film zo geweldig maakt vind ik, omdat het helemaal niet gedateerd is vind ik!
    Helemaal mee eens. Het is ook van de weinige keren dat er ineens avant-garde toestanden in een mainstream (want zo moet 2001 toch gezien worden, iig als je bedenkt door hoeveel mensen de film gezien is) film voorkomen. Alsof Stan Brakhage ineens uitgenodigd is om zich helemaal uit te leven En het past nog volledig in het verhaal ook (en uiteraard binnen het tijdperk waarin de film gemaakt is).

    En Gyorgy Ligeti onder ruimtescenes is niet te of is dat juist weer goed? Het begin stilistisch niet bijzonder?! Ja, het zijn mannen in apenpakken, maar de wijze waarop Richard Strauss (mag dat wel?) gebruikt wordt om het begin van de mensheid te flankeren is volgens mij nog steeds een van de meest indrukwekkende vondsten uit de hele filmgeschiedenis, zeker op de wijze waarop Kubrick daarbij zijn intellectuele montage (vrij naar Eisenstein) toepast en de slow-motions gebruikt. Als dat niet stilistisch bijzonder is, dan weet ik het niet meer. Heeft niets met verschillende smaken te maken, vrees ik. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele ideologisch/thematische lagen die de film rijk is.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  24. #2274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    En Gyorgy Ligeti onder ruimtescenes is niet te of is dat juist weer goed? Het begin stilistisch niet bijzonder?! Ja, het zijn mannen in apenpakken, maar de wijze waarop Richard Strauss (mag dat wel?) gebruikt wordt om het begin van de mensheid te flankeren is volgens mij nog steeds een van de meest indrukwekkende vondsten uit de hele filmgeschiedenis,
    ik noemde een voorbeeld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    zeker op de wijze waarop Kubrick daarbij zijn intellectuele montage (vrij naar Eisenstein) toepast en de slow-motions gebruikt. Als dat niet stilistisch bijzonder is, dan weet ik het niet meer. Heeft niets met verschillende smaken te maken, vrees ik. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele ideologisch/thematische lagen die de film rijk is.
    Ik vind je uiteenzetting en in het bijzonder tussenzin "Heeft niets.....vrees ik" dusdanig belerend dat ik geen zin heb om met je hierover in discussie te gaan. Houdt het erop dat ik gewoon niet genoeg verstand van films heb om deze film te waarderen . Een 7 wat mij betreft :wink:

  25. #2275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartnl
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    En Gyorgy Ligeti onder ruimtescenes is niet te of is dat juist weer goed? Het begin stilistisch niet bijzonder?! Ja, het zijn mannen in apenpakken, maar de wijze waarop Richard Strauss (mag dat wel?) gebruikt wordt om het begin van de mensheid te flankeren is volgens mij nog steeds een van de meest indrukwekkende vondsten uit de hele filmgeschiedenis,
    ik noemde een voorbeeld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    zeker op de wijze waarop Kubrick daarbij zijn intellectuele montage (vrij naar Eisenstein) toepast en de slow-motions gebruikt. Als dat niet stilistisch bijzonder is, dan weet ik het niet meer. Heeft niets met verschillende smaken te maken, vrees ik. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele ideologisch/thematische lagen die de film rijk is.
    Ik vind je uiteenzetting en in het bijzonder tussenzin "Heeft niets.....vrees ik" dusdanig belerend dat ik geen zin heb om met je hierover in discussie te gaan. Houdt het erop dat ik gewoon niet genoeg verstand van films heb om deze film te waarderen . Een 7 wat mij betreft :wink:
    Dat vind ik nu jammer. Even voor de duidelijkheid: ik ben altijd belerend (of eigenlijk helemaal niet, maar zo kom ik altijd over), dus dat heeft niets met jou persoonlijk te maken. En jouw een na laatste zin is net zo'n suffe dooddoener.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

Pagina 91 van 277 EersteEerste ... 4181878889909192939495101141191 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •