Pagina 258 van 277 EersteEerste ... 158208248254255256257258259260261262268 ... LaatsteLaatste
De resultaten 6.426 tot 6.450 van 6924 worden weergegeven.
  1. #6426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Kan ik heel goed begrijpen
    Als ik Claudia Cardinale zie in de film dan smelt ik,als ik er nu in het echt zie dan huil ik.
    Toen:
    [img]knap! [/img]
    Nu:
    [img]knip! [/img]
    Tja, veel jonge actrices moet je al niet zonder make-up zien, zo'n oudere actrice is vaak met of zonder niet meer te pruimen...verdroogde pruimen...

  2. #6427

    Standaard

    THE NINTH GATE (Polanski, 1999)
    Net als eigenlijk elke film van de Poolse kindervriend begint The ninth gate intrigerend. Net als Le locataire heeft deze film een zeer merkwaardig einde, alleen is dat hier wél een minpunt. Al dat gepuzzel, al die doden, alle mysterie. Waarom? Geen idee. Mooi gefilmd en vakkundig gemaakt, maar er is uiteindelijk niets aan.

    Onzin.

  3. #6428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    A Tale of Two Sisters (Ji-woon Kim, 2003). Dit veelbejubelde werk toch maar gezien en ik kan de jubel maar deels delen. Het is een prima film die echter niet ontzettend veel verschilt van de Aziatische horror die ervoor kwam. En ik snapte er werkelijk de ballen van. Ach ja, zo gaan die dingen.
    Deze film is bril-jant!! En verschilt juist mijlenver van andere Ju-on-achtige films. De eerste keer dat ik deze film keek, vond ik hem wel aardig. Ik keek hem met vrienden en lette niet echt op. Als je de film aandachtig kijkt, merk je dat de film stampvol zit met meerdere lagen en vooral erg veel hints. Die zie je eigenlijk pas als je hem de eerste keer hebt gezien en dus het einde weet. DAN pas kun je film helemaal op waarde schatten, bij een tweede kijkbeurt. Je hebt echter gelijk, ik vind het ook een zeer complexe film. Er is een gast die er werkelijk waar een hele studie van heeft gemaakt en me weer nieuwe inzichten heeft gegeven. Hier is de link (zo ben ik dan ook wel weer....):

    http://www.imdb.com/title/tt0365376/...hread/33416248

    Prachtige muziek by the way....

  4. #6429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    THE NINTH GATE (Polanski, 1999)
    Net als eigenlijk elke film van de Poolse kindervriend begint The ninth gate intrigerend. Net als Le locataire heeft deze film een zeer merkwaardig einde, alleen is dat hier wél een minpunt. Al dat gepuzzel, al die doden, alle mysterie. Waarom? Geen idee. Mooi gefilmd en vakkundig gemaakt, maar er is uiteindelijk niets aan.

    Onzin.
    Dat gemmeker op deze film van verschillende kanten snap ik eerlijk gezegd niet zo. Vanaf het begin tot het eind is het een prima film die me ook erg heeft geboeid. Het einde is inderdaad apart, en wellicht niet een heeeel erg sterk einde, maar op de 1 of andere manier vond ik dat dan wel weer erbij passen. Dat er "niets aan is" wil bij deze dan ook bij deze bestrijden..... 8) Beter dan het gepuzzel in the Da Vinci Code in ieder geval....maar dat is ook niet zo heel erg moeilijk.

  5. #6430

    Standaard

    C'est arrivé près de chez vous

    Wat een geweldig film is dit zeg!! Grensoverschrijdend, zet vraagtekens bij geweld in de media, laat je lachen waar het eigenlijk niet hoort en Ben wordt ijzersterkt vertolkt.

    The Beach

    Ik heb een zwak voor deze film. Komt waarschijnlijk omdat ik een voorliefde heb voor backpacken en ik zelf op al die plaatsen ben geweest. Meteen weer zin in vakantie...

    Bin-Jip

    Deze viel me wat tegen....beetje saai zelfs. Wel aardig pas goed bij deze film.... Ik heb veel sterkere films van deze regisseur gezien.

  6. #6431

    Standaard

    Corpse Bride

    Jaja, officieel is het Tim Burton's Corpse Bride, maar wat zet Burton hier weer iets prachtigs neer. Visueel nóg beter als 'A Nightmare Before Christmas', verhaaltechnisch doen ze weinig voor elkaar onder en de muziek van Danny Elfman is weer grandioos. Alhoewel me de gezongen nummers minder bijbleven als bij ANBC (What's This, Oogie Boogie's Song e.d.) vond ik de instrumentale muziek in Corpse Bride weer sterker.

    Met deze film stelt Burton weer niet teleur, zijn creativiteit en orginaliteit vertalen zich weer uitstekend in deze film. Vooral door de wereld van de levenden grauw te maken en het dodenrijk juist heel kleurrijk laat Burton zijn fantasie de vrije loop. Hetzelfde geldt voor de personages en de werelden waarin zij leven, zulke sfeervolle combinaties kunnen toch maar door slechts enkele personen gecreëerd worden.

    Maar ik heb diep respect voor alle medewerkers; de nauwkeurigheid, de zelfbeheersing en het geduld, welke zijn gekoppeld aan het stop-motion-proces, zijn dingen die ik voor zo'n lange periode (en voor een film van 'maar' 70 min.) niet zou kunnen opbrengen. Gelukkig zijn er mensen die dit wel kunnen, anders waren we een geweldige film armer.

    8,5/10

  7. #6432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    THE NINTH GATE (Polanski, 1999)
    Net als eigenlijk elke film van de Poolse kindervriend begint The ninth gate intrigerend. Net als Le locataire heeft deze film een zeer merkwaardig einde, alleen is dat hier wél een minpunt. Al dat gepuzzel, al die doden, alle mysterie. Waarom? Geen idee. Mooi gefilmd en vakkundig gemaakt, maar er is uiteindelijk niets aan.

    Onzin.
    Dat gemmeker op deze film van verschillende kanten snap ik eerlijk gezegd niet zo. Vanaf het begin tot het eind is het een prima film die me ook erg heeft geboeid. Het einde is inderdaad apart, en wellicht niet een heeeel erg sterk einde, maar op de 1 of andere manier vond ik dat dan wel weer erbij passen. Dat er "niets aan is" wil bij deze dan ook bij deze bestrijden..... 8) Beter dan het gepuzzel in the Da Vinci Code in ieder geval....maar dat is ook niet zo heel erg moeilijk.
    Nou ja; ik zou ook nog kunnen uitwijden over het chronische gebrek aan achting voor de kijker (alles wordt drie keer getoond opdat we het niet missen), Johnny Depp's clichématige personage (let op de openingsscène die fijn en zeer geraffineerd alle karaktertrekken van Corso in één gesprek voorbij laat komen), dat ik het jammer vind dat het midden tussen het natuurlijke en het bovennatuurlijke niet wordt behouden, de voorspelbaarheid van een aantal scènes, de lelijke CGI, deus ex machina's ([spoiler:a4028281d3]dat blaadje op de kast[/spoiler:a4028281d3], maar dat zijn nog steeds niet de grootste euvels. Het grootste euvel is de onduidelijkheid. Dat voelt af en toe goed aan, maar meestal is het gewoon irritant. Dat einde is hoe je het ook wendt of keert gewoon slecht. En bij een puzzelfilm wil ik in ieder geval een bevredigende ontknoping (wat bij The Da Vinci code tenminste wel zo voelde). Een anticlimax, mits goed uitgevoerd, kan ook nog werken maar dit sloeg werkelijk nergens op. En die orgiescène steekt wel *erg* schril af met die in Eyes wide shut. Die vergelijking trekt mijn brein automatisch.

  8. #6433

    Standaard

    Turtles first movie alleen al vanwege het jeugdsentiment vind ik dit een prachtige film, hoewel de 2e grappiger is, met Vanilla Ice natuurlijk, bevalt de duistere look van deel 1 me heel erg goed. Hij duurt niet te lang en de vaart zit er lekker in.
    De Turtles blijven jeugdhelden 8) .
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  9. #6434

    Standaard

    Gister heb ik Pulp Fiction en 3 afl van The Office gekeken.

    Ik denk dat ik vandaag weer een afl van The Office ga kijken.

  10. #6435

    Standaard

    Dominion, Prequel to the Exorcist (Schrader, 2005). De opnieuw geschoten versie van Renny Harlin vond ik een prul eerste klas en dan kan de oorspronkelijke versie van Paul Schrader (als scenarist van onder meer Scorsese toch niet de minste) alleen maar meevallen. Dat is op zich ook het geval… tot de jammerlijke anticlimax. De film bouwt zorgvuldig op naar iets wat nimmer komt en dat is jammer. Gelukkig was het overtrokken schlockfeestje van Harlin hier afwezig, maar het einde van deze film is net zo slecht als de remake. En dan kun je het verzamelde talent van de vermaarde DoP Vittorio Storaro, componist Angelo Badalamenti en regisseur Paul Schrader alleen nog maar jammerlijker noemen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #6436

    Standaard

    Gisternacht Scarface gekeken, heeft geen uitleg nodig, gewoon de beste film die er is: 10/10
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  12. #6437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Gisternacht Scarface gekeken, heeft geen uitleg nodig, gewoon de beste film die er is: 10/10
    Serieus? Wow, dat wist ik helemaal niet joh!

  13. #6438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Gisternacht Scarface gekeken, heeft geen uitleg nodig, gewoon de beste film die er is: 10/10
    Serieus? Wow, dat wist ik helemaal niet joh!
    Weet je het nu toch.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  14. #6439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Gisternacht Scarface gekeken, heeft geen uitleg nodig, gewoon de beste film die er is: 10/10
    Serieus? Wow, dat wist ik helemaal niet joh!


    (Zou hij de originele versie uit '32 bedoelen? Waarschijnlijk niet )

  15. #6440

    Standaard

    Niet lachen hè...

    Het Beste Van Bert En Ernie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #6441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Niet lachen hè...

    Het Beste Van Bert En Ernie.




    :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #6442

    Standaard

    Repo Man (Cox, 1984). Ik kan niet anders zeggen dan dat deze film volledig naar zijn reputatie opleeft, met recht een geweldige film die iedereen gezien moet hebben. Krankzinnig, over de top, geweldige soundtrack, puike performances en een flinke dosis lef. Fantastisch.

    What Ever Happened to Baby Jane? (Aldrich, 1962). Deze hoogst interessante film zou een heus subgenre opleveren, de ‘Grand Dame Guignol’, waarin vrouwelijke sterren op leeftijd niet helemaal lekker meer zijn in de bovenkamer en aan het moorden slaan. Ik vond de omschrijving ‘Sunset Boulevard meets Psycho’ wel een zeer treffende, hoewel ook een film als ‘Misery’ hier duidelijk op geënt is. Zoals gebruikelijk bevatten volgende films meer bloed en smerigheid en bedient deze film zich nog van psychologische horror, hoewel er een aantal scènes inzit die duidelijk de veranderende tijden in Hollywood reflecteren. Dat gezegd hebbende is de wat ziekelijke sfeer van de film sowieso beduidend anders dan veel films uit deze tijd en er was dan ook een iconoclast als Robert Aldrich voor nodig om zo’n film te maken. Aldrich vond het -in tegenstelling tot bv. Kubrick- juist zeer interessant om in Hollywood te blijven werken om zo tegen de stroom op te moeten roeien en dan krijg je dit soort subversieve werken. Samen met topcameraman Ernest Haller weet Aldrich het geheel meer dan uitstekend in beeld te brengen met zijn kenmerkende opmerkelijke cameraposities (vaak van bovenaf), terwijl ook de met een Oscar bekroonde kostuums en de arthouse-achtige (Felliniesque?) belichting er wezen mogen. Maar de ster van de show zijn uiteraard de twee actrices, Joan Crawford en Bette Davis. Van Crawford ben ik nooit zo’n fan geweest totdat ik haar ingetogen performance hier zag, want daar moet je wel van houden. En dan Bette Davis die met haar krankzinnige rol werkelijk alle ijdelheid aan de kant zet en echt all the way gaat. Ze schmiert zich op indrukwekkende wijze een weg door de film en slaagt erin tegelijkertijd geloofwaardig als grotesk te zijn. De film duurt met zijn 133 minuten waarschijnlijk iets te lang, ook al wordt de psychologische neergang van de karakters daardoor wel voelbaar. ‘What Ever Happened to Baby Jane’ is een klein subversief meesterwerkje dat liefhebbers van alternatieve Hollywood cinema niet mogen missen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #6443

    Standaard

    Saw II
    Niet origineel, toch verrassend. Dat is best knap. Ik heb een voldaan gevoel overgehouden aan deze sequel.

    Ella Enchanted
    voor de zoveelste keer. Geweldig, magisch avontuur met de betoverende Anne Hathaway. Vooral de opvoering van Queen's 'Somebody to Love' vind ik fabelachtig!

    Top Secret!
    Van de makers van de originele Airplane! (Flying High) en dat is te merken. Na ontelbare kijkbeurten blijven de grappen hun doel raken. Lachen, gieren en vooral brullen!

    Mean Girls
    Buitengewoon leuke meidenfilm met de toen nog lekkere (en vollere) Lindsay Lohan.

    Thriller: A Cruel Picture
    Niet echt wat ik ervan verwacht had. Expliciete sex en wat vreemde slowmo shock-scenes. Wel een erg mooie chick.. En lekker stil ook!
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  19. #6444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maick Werner
    Mean Girls
    Buitengewoon leuke meidenfilm met de toen nog lekkere (en vollere) Lindsay Lohan.
    !
    Mee eens
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  20. #6445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Niet lachen hè...

    Het Beste Van Bert En Ernie.




    :P
    Hey, Bert, er zit een banaan in je oor
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  21. #6446

    Standaard

    He Bert, er zit een banaan in me kont.
    Nee Ernie. Dat ben ik
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  22. #6447

    Standaard


    In zijn eigen kont? :/
    Terug ontopic! xD
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  23. #6448

    Standaard

    The Adventures of Robin Hood(1938)

    Heb me goed vermaakt met deze avonturenfilm, dit soort films maken ze tegenwoordig niet meer om even een cliche er tegen aan te gooien. Eerste film die ik zie met Errol Flynn, hij begon mijn op een gegeven moment een beetje te irriteren, leuke bijrollen, toch leuk om weer een keer een film te zien die al bijna 70 jaar oud.

    Clear and Present Danger

    Leuke thriller met Harrison Ford, die weer de all-American hero speelt, hier komt hij altijd mee weg. Goede bijrollen bij deze film.

  24. #6449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman

    In zijn eigen kont? :/
    Terug ontopic! xD
    Lees het nog eens goed

  25. #6450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman

    In zijn eigen kont? :/
    Terug ontopic! xD
    Lees het nog eens goed
    volgens mij stond er in het originele bericht je ipv me.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 258 van 277 EersteEerste ... 158208248254255256257258259260261262268 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •