De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Rechtenvrije muziek

  1. #1

    Standaard Rechtenvrije muziek

    Voor productie van eigen DVD's zoek ik rechtenvrije muziek. Ik gebruik nu nog cd-rips uit mijn eigen collectie, maar aangezien ik soms kopieën aan vrienden/familie wil geven, lijkt het mij netter om rechtenvrije muziek te gebruiken.

    Is er soms een website o.i.d. waar je dit kan downloaden, of moet ik dan echt zelf aan de slag met muziekprogramma's.

  2. #2

    Standaard Re: Rechtenvrije muziek

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    Voor productie van eigen DVD's zoek ik rechtenvrije muziek. Ik gebruik nu nog cd-rips uit mijn eigen collectie, maar aangezien ik soms kopieën aan vrienden/familie wil geven, lijkt het mij netter om rechtenvrije muziek te gebruiken.

    Is er soms een website o.i.d. waar je dit kan downloaden, of moet ik dan echt zelf aan de slag met muziekprogramma's.
    Ach, zolang het familie/vrienden zijn hoef je je nergens druk over te maken denk ik. Wanneer je dvd's commercieel gaat verkopen moet je wel rechten over de muziek betalen (denk ik).
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  3. #3

    Standaard

    Er zijn genoeg bedrijven die rechtenvrije muziek uitgeven.
    Maar rechtenvrij wil niet meteen zeggen dat het ook gratis is.
    Je betaalt voor een jaarlijkse licentie of voor een "levenslange" licentie.
    Er zijn wel demo's te downloaden, maar dit zijn veelal compilaties waar ze een tiental nummers in een paar minuten proppen. Niet echt bruikbaar dus. Ook kun je demo-CD's opvragen.
    Zolang je producties voor de huis-tuin-keuken kring zijn bedoeld zou ik het gewoon bij je cd-colllectie houden.

  4. #4

    Standaard Re: Rechtenvrije muziek

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    Voor productie van eigen DVD's zoek ik rechtenvrije muziek. Ik gebruik nu nog cd-rips uit mijn eigen collectie, maar aangezien ik soms kopieën aan vrienden/familie wil geven, lijkt het mij netter om rechtenvrije muziek te gebruiken.

    Is er soms een website o.i.d. waar je dit kan downloaden, of moet ik dan echt zelf aan de slag met muziekprogramma's.
    Kijk eens op http://www.fidioland.net.tf/ daar staat (o.a.) een link naar Freeplay music.
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  5. #5

    Standaard Re: Rechtenvrije muziek

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Traveller
    Voor productie van eigen DVD's zoek ik rechtenvrije muziek. Ik gebruik nu nog cd-rips uit mijn eigen collectie, maar aangezien ik soms kopieën aan vrienden/familie wil geven, lijkt het mij netter om rechtenvrije muziek te gebruiken.

    Is er soms een website o.i.d. waar je dit kan downloaden, of moet ik dan echt zelf aan de slag met muziekprogramma's.
    Ach, zolang het familie/vrienden zijn hoef je je nergens druk over te maken denk ik. Wanneer je dvd's commercieel gaat verkopen moet je wel rechten over de muziek betalen (denk ik).
    en dat is dus niet helemaal waar. Openbare vertoning van dergelijke zaken mag zelfs niet eens.

    rechtenvrije muziek is lastig aan te komen.

    http://music.download.com/ bestaat en daar staan legaal en gratis mp3 files op. Hoe het precies zit met de rechten kan ik echter nergens terug lezen.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  6. #6

    Standaard

    Hey Traveler,

    Ik heb laatst voor een dvd productie gebruik gemaakt van www.buyoutmusic.nl. Je word iets van medeeigenaar en je hoeft de muziek niet op te gevben bij de buma stemra. En je mag de tracj net zo vaak gebruiken als je wilt..

    Gr Peter

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PeterMac Bekijk bericht
    Hey Traveler,

    Ik heb laatst voor een dvd productie gebruik gemaakt van www.buyoutmusic.nl. Je word iets van medeeigenaar en je hoeft de muziek niet op te gevben bij de buma stemra. En je mag de tracj net zo vaak gebruiken als je wilt..

    Gr Peter
    Je hebt gezien dat dit topic van 2005 is???

  8. #8

    Standaard

    haha, goed dat je t zegt Roger, ik wilde bijna al ook wat links gaan posten...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S Bekijk bericht
    Er zijn genoeg bedrijven die rechtenvrije muziek uitgeven.
    Maar rechtenvrij wil niet meteen zeggen dat het ook gratis is.
    Je betaalt voor een jaarlijkse licentie of voor een "levenslange" licentie.
    Er zijn wel demo's te downloaden, maar dit zijn veelal compilaties waar ze een tiental nummers in een paar minuten proppen. Niet echt bruikbaar dus. Ook kun je demo-CD's opvragen.
    Zolang je producties voor de huis-tuin-keuken kring zijn bedoeld zou ik het gewoon bij je cd-colllectie houden.
    Naast verschillende bedrijven bestaan er ook een mans bedrijfjes die muziek op maat maken; soms goedkoper en beter dan rechten van bestaande muziek aan te vragen. Rechtenvrije muziek op maat laken maken heeft veel voordelen.

  10. #10

    Standaard rechtenvrije muziek

    Spammen voor eigen toko is hier niet toegestaan.
    Neem contact op met het advertentiebureau als je wilt adverteren op DVD.nl
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 29-08-2011 om 14:49

  11. #11

    Standaard

    Ik heb een tijd gewerkt met www.allmusic.nl. Weet alleen niet meer zeker of het gratis was of niet.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ann_0 Bekijk bericht
    Ik heb een tijd gewerkt met www.allmusic.nl. Weet alleen niet meer zeker of het gratis was of niet.
    Daar heb ik ook mee gewerkt en nee, die zijn niet gratis.
    Ze hebben wel veel.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Daar heb ik ook mee gewerkt en nee, die zijn niet gratis.
    Ze hebben wel veel.
    Er is rechtenvrije muziek zat te krijgen. Alleen moet je er even voor gaan zitten om te googlen. Vaak kun je ook demo's krijgen van bands die ze zelf aanbieden. Met 1 google opdracht kwam ik bijv. al bij jamendo. com En dan heb ik nog niet eens echt gezocht.

  14. #14

    Standaard

    Jamendo staat weinig instrumentaal tbv bedrijfsfilms op dus vind ik niet echt interessant. Allmusic.nl vind ik wel redelijk; ze hebben veel maar zijn niet erg goedkoop....

  15. #15

    Standaard

    het wordt steeds moeilijker om gratis rechtenvrije muziek te vinden... helaas.. maar omdat het klimaat dus aan het veranderen is zijn er wel bedrijfjes die voor ene kleine vergoeding rechtenvrije muziek maken en dus aanbieden, kan je het op maat laten maken.. heel handig...

  16. #16

    Standaard

    Té toevallig dat je ook naar deze website verwijst .
    Adverteren voor je toko mag, neem contact op met ons advertentiebureau!
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 30-10-2011 om 19:38

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michel Huiser Bekijk bericht
    Té toevallig dat je ook naar deze website verwijst .
    Adverteren voor je toko mag, neem contact op met ons advertentiebureau!
    hmmm alleen maar voor dat linkje van rechtenvrije muziek?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •