Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 146 worden weergegeven.

Discussie: Explosies in Londen

  1. #1

    Standaard Explosies in Londen

    Het is nog niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is, maar aangezien het nu om drie verschillende incidenten lijkt te gaan waarbij explosies in en rond de metro en bussen hebben plaatsgevonden lijkt het terroristisch te zijn.

    Het bericht op Fok!:
    Diverse explosies in Londen

    De metro in Londen is ontruimd nadat er een knal is gehoord. De politie kreeg de melding van een 'explosie' bij station Londen street iets na 9 uur binnen. Volgens CNN heeft er korte tijd later nog een incident plaatsgevonden bij Edgware Road in noord west Londen.

    De politie dacht in eerste instantie bij de eerste 'knal' dat er een botsing plaatsgevonden had tussen twee metro's. Mogelijk zijn de explosies veroorzaakt door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage. Wat er precies is gebeurd is nog niet bekend.

    De politie heeft wel verklaard dat er gewonden zijn, waaronder één levensgevaarlijk.

    Update 11.30
    Ook zijn er nu explosies in drie bussen gemeld. Volgens de Britse omroep ITM zou er minstens één dubbeldekkerbus totaal uit elkaar geknald zijn door een bom.
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/55696

    Volgens CNN zijn er minstens 3 bussen ontploft en is er tenminste een dode gevallen.

  2. #2

    Standaard

    Ik hou mijn hart vast....
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij is het weer zover!!!
    Four-Star Trader (236)

  4. #4

    Standaard

    Ja hoor, draagt inderdaad signatuur van een terreuraanslag. Vreselijk!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Lekke,r ik ga er heen van 22 t/m 15 juli dat beloof dan nog wel wat. Er zal wel niets meer gebeuren, maar dan is de hele stad een vesting! Wat ik er nu van begrijp valt het opzich nog wel mee met doden, wel veel gewonden. Ik las een stukje op cnn.com waaar een ooggetuigen verslag stond van iemand die IN een geexplodeerde bus zat, dus zo super zwaar was die bom blijkbaar niet, want dan was iedereen wel omgekomen. Begrijp me niet verkeerd, het is en blijft erg, maar ik krijg niet de indruk dat er 1000 mensen ofzo zijn gedood.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  6. #6

    Standaard

    Ik heb net even zitten duidelijk, maar vind het allemaal nog wat onduidelijk. Er schijnt niet heel veel paniek te zijn, iets dat in New York en Madrid wel anders was....

    Nog even afwachten en BBC volgen

  7. #7
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    5 metrostations en 3 bussen

    gaat lekker!

    ze willen niet bevestigen dat het om bomaanslagen gaat. mja, kan haast niet anders, 5 metrostations en 3 bussen ontploffen heus niet vanzelf binnen een half uurtje ...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ja hoor, draagt inderdaad signatuur van een terreuraanslag. Vreselijk!
    Ja en hoe, we kunnen kiezen uit: Communisten (G8) Bin Laden (meest waarschijnlijk) of de IRA (minst waarschijnlijk).

    Ik houd het tot nu toe nog op Bin en AQ maar je weet maar nooit, er speeld meer op die moment.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  9. #9

    Standaard

    Gezien de explosie en het aantal gewonden zou het niet om een terroristische aanval gaan, maar om een ongeluk. We zullen zien.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Gezien de explosie en het aantal gewonden zou het niet om een terroristische aanval gaan, maar om een ongeluk. We zullen zien.
    5 metrostations en 3 bussen die ontploffen? Lijkt mij niet echt een ongeluk...
    Four-Star Trader (236)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Gezien de explosie en het aantal gewonden zou het niet om een terroristische aanval gaan, maar om een ongeluk. We zullen zien.
    5 metrostations en 3 bussen die ontploffen? Lijkt mij niet echt een ongeluk...
    Ik luister nu eenmaal naar wat ze zeggen. Ik geloof het zelf ook niet echt... maar terrorisme... ik weet het niet.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  12. #12

    Standaard

    er waren bij de 5 stations een voltage wisseling geweest (extreme) maar die bussen zijn gewoon opgeblazen dat lijkt me logisch... En het is wel heeeeel erg toevallig dat die metro's dan ook afgaan...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Gezien de explosie en het aantal gewonden zou het niet om een terroristische aanval gaan, maar om een ongeluk. We zullen zien.
    5 metrostations en 3 bussen die ontploffen? Lijkt mij niet echt een ongeluk...
    Er zijn 5 metrostations afgesloten wegens explosies (volgens meldingen vanwege stroomoverbelasting) op metrolijnen. Er hebben dus geen explosies op stations zelf plaatsgevonden.

    Inmiddels is trouwens het hele metronetwerk gesloten. Wat een bende zal dat worden straks in de spits...

    Als ik Fok! mag geloven hebben er trouwens nog meer explosies plaatsgevonden. Geen idee wat het waarheidsgehalte daarvan is.

  14. #14

    Standaard

    Als er niets in het station is ontploft, waarom hebben die mensen dan allemaal verwondingen?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Als er niets in het station is ontploft, waarom hebben die mensen dan allemaal verwondingen?
    Misschien omdat ze in de metrotrein zitten terwijl die explosies plaatsvinden? Of op het peron staan?

  16. #16

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    London krijgt zijn 11 September
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  18. #18

    Standaard

    Hier wordt je niet vrolijk van uiteraard
    Dat het aanslagen waren lijkt me duidelijk. Wat die gasten ermee willen bereiken is me niet helemaal duidelijk, hiermee wordt de haat tegen die gasten alleen maar groter.

  19. #19

    Standaard

    Op de BBC is er nou een hoge Politie functionaris. Voorlopig 6 explosies worden bevestigd tot op heden...
    Four-Star Trader (236)

  20. #20
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Voorlopig wordt er al gesproken over 20 doden
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  21. #21

    Standaard

    Als je zo de beschrijvingen van getuigen leest dan lijkt het me toch niet echt waarschijnlijk dat de Metro-explosies door stroom-overblasting zijn veroorzaakt. Iets wat ik las via My Yahoo:
    Bradley Anderson, a subway passenger, told Sky News that "there was some kind of explosion or something" as his train reached the Edgware Road station in northeast London.

    "Everything went black and we collided into some kind of oncoming train," Anderson said.

    Simon Corvett, 26, who was on an eastbound train from Edgware Road station, said: "All of sudden there was this massive huge bang."

    "It was absolutely deafening and all the windows shattered," he said. "There were just loads of people screaming and the carriages filled with smoke.

    "You could see the carriage opposite was completely gutted," he said. "There were some people in real trouble."

  22. #22

    Standaard

    We worden weer wakker geschud.Het is erg wat er gebeurd maar dit was te verwachten en had ik al eerder voorspeld,zeker nu de g8 top daar is.
    Zal me ook niet verbazen als er straks naar buiten word gebracht dat er
    al gewaarchud was voor aanslagen,dat merk je al aan hoe koel Blair b.v. reageerd.Whats next?Frankrijk of Duitsland.Dit is trouwens werk van Al Qaida denk ik.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #23
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ja hoor daar gaan we weer Al Qaida???

    Anti-globalisten, IRA, jaloerze Franssen de lijst is lang hoor.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  24. #24

    Standaard

    Arabische informanten van de BBC zeggen dat dit zeer waarschijnlijk het werk is van Al Qaeda. Maar is natuurlijk nog niet bevestigd...
    Four-Star Trader (236)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Ja hoor daar gaan we weer Al Qaida???

    Anti-globalisten, IRA, jaloerze Franssen de lijst is lang hoor.
    Nou,vergelijk het maar met de aanslagen in America en Madrid,dan is je conclussie snel gemaakt
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •