De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Videomontage op Powerbook G4 ...

    Wie heeft erbaring met het monteren en bewerken van video op de nieuwe Powerbook G4, met Final Cut Pro bv.
    Is deze laptop krachtig genoeg? Gaat alles vlot?

    Ik ben nl. erg aan het twijfelen of ik nu zo'n Powerbook koop of een G5.
    Ik ben grafisch vormgever en ik maak video's.
    Het mobiele karakter van de laptop zou voor mij wel handig zijn, maar niet als de kracjt/het vermogen/de vlotheid niet voldoende is...

    Thnx!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ervaring met FCP op zowel een 1,3 GHz 17" Powerbook als op een single 1,8 Ghz G5 en dual 2 Ghz G5. (tegelijkertijd).

    Capturing, editing, color- correction e.d. in FCP gaat op zich prima op een PB. Maar het renderen van zowel effecten, stevige color-correction, en het werken met verschillende composite modes op verschillende layers kost veel meer tijd op een PB dan op een G5.

    Ik zou alleen voor een PB kiezen als mobiliteit echt een must is. En met must bedoel ik:
    - dat je op locatie of verschillende locaties MOET editen, ipv thuis of op een andere vaste plek.
    Met must bedoel ik niet dat je "het wel handig vindt" om mobiel te zijn.

    In alle andere gevallen - absoluut een G5 machine (iMac of beter Powermac), zeker als video-editing het zwaartepunt van je werkzaamheden is, maar ook grafisch werk heeft enorm veel profijt van een G5 processor tov een G4 PB.

  3. #3

    Standaard

    De PB gaat dat zeker wel aankunnen, vooral wanneer er ruime hoeveelheden RAM in zijn gezet (>1GB) . Ook kun je aan de PB makkelijk nog een extra (groot, tot de 30" TFT aan toe) scherm hangen om over genoeg Screen Real Estate te kunne beschikken.

    Maar qua power, zeker op het gebied van het renderen, wint die Powermac G5 het echt van de powerbook.

    Ga anders voor een iBookje + een G5....
    (eerst ff sparen dus )
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    De PB gaat dat zeker wel aankunnen, vooral wanneer er ruime hoeveelheden RAM in zijn gezet (?1GB) . Ook kun je aan de PB makkelijk nog een extra (groot, tot de 30" TFT aan toe) scherm hangen om over genoeg Screen Real Estate te kunne beschikken.

    Maar qua power, zeker op het gebied van het renderen, wint die Powermac G5 het echt van de powerbook.

    Ga anders voor een iBookje + een G5....
    (eerst ff sparen dus )
    Hoewel FCP5, en met name de "Dynamic RT Extreme mode" voordeel heeft bij veel RAM, zal het bij het uiteindelijke renderen niet veel bijdragen.

    Een PB gaat echt geen 30" Cinema Display trekken, een 23" echter probleemloos.

  5. #5

    Standaard

    Als ik puur kijk naar prestaties, dan wint zelfs de goedkoopste iMac het op alle fronten van de duurste PB. Dus mobiliteit moet dan een verdomd goede reden zijn, zeker gezien het prijsverschil. En voor een middenklasser PB heb je al een dual G5.

  6. #6

    Standaard

    Alvast bedankt voor de replies!

    Het lijkt me veiligst te gaan voor een G5 machine (met 7200rpm!)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •