Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 151 worden weergegeven.

Discussie: Pioneer DVR530H-s

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".
    Heel erg bedankt, net wat ik zocht!!
    To infinity ... and beyond!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".
    Heel erg bedankt, net wat ik zocht!!
    Graag gedaan uit deze test komt de jvc als betere uit en daarna liggen ze allemaal dicht bij elkaar zijnde pioneer , panasonic en sony.

    Wat die tuner betreft van de pioneer hebben ze hier toch geen klagen over en de pioneer schenkt ook aandacht aan het geluid

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    Op http://www.mediatotaal.nl staat een test van de genoemde Pioneer, Panasonic en nog meer HD-recorders. Ga naar "testen", "Categorieen", "Video", "Harddisk Recorder" en dan naar "DVD Harddisk-Recorder test".
    Heel erg bedankt, net wat ik zocht!!
    Graag gedaan uit deze test komt de jvc als betere uit en daarna liggen ze allemaal dicht bij elkaar zijnde pioneer , panasonic en sony.

    Wat die tuner betreft van de pioneer hebben ze hier toch geen klagen over en de pioneer schenkt ook aandacht aan het geluid
    Waar het artikel aan voorbij gaat zijn de problemen met de vorige generatie DVD recorders van JVC (bezitters zullen vast wel eens van het 'loading' probleem gehoord hebben). Ik ben benieuwd of deze nieuwe generatie wat betrouwbaarder is.

    Verder begrijp ik de tekst "Net als bij de JVC zitten er wat haken en ogen aan kopiëren op hoge snelheid." niet bij de Pioneer review. Hoezo haken en ogen? Het is toch normaal dat op hoge snelheid kopieëren niet mogelijk is als je de opnamekwaliteit (bitrate) aanpast bij het kopieëren van HD naar DVD of als je op frames nauwkeurig in de opname hebt geknipt? Noem mij maar eens een recorder op die dit wel op hoge snelheid kan.

    Wat betreft het geluid... dit is inderdaad een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Helaas wordt geen MP3 ondersteund in de Jukebox functie, is shuffle/random play niet mogelijk en kan alleen realtime naar de HD worden gekopieëerd. Een gemiste kans van Pioneer!

  4. #29

    Standaard

    P@trick_DVD schreef :

    Wat betreft het geluid... dit is inderdaad een leuk extraatje, maar ook niet meer dan dat. Helaas wordt geen MP3 ondersteund in de Jukebox functie, is shuffle/random play niet mogelijk en kan alleen realtime naar de HD worden gekopieëerd. Een gemiste kans van Pioneer!

    Misschien domme vraag maar zou dit niet in de toekomst door update van firmware opgelost kunnen worden dat van die mp3's

  5. #30

    Standaard Digitale TV van KPN & Pioneer 530

    Gentlepeople,

    het is de luie manier en het is niet de bedoeling om het forum te vervuilen (ik heb nog niet gezocht naar ervaringen), maar ik wil het toch even op deze manier doen. Dan staat het weer even goed bij elkaar.

    Ik heb gisteren een telefoontje van KPN gekregen met de vraag of ik over wil stappen op digitale TV. Nu heb ik een maandje of 2 een Pioneer 530 in huis, overigens naar alle tevredenheid. Even terzijde: nog niet alles uitgeprobeerd, maar op dvd zetten van oude videobanden, high speed kopieren, foto's kijken, EPG en first time installatie geen enkel probleem. Idem voor eenvoudige bewerkingen van beeldmateriaal. Alleen intikken van een aangepaste titel kost wat tijd. En als iemand nog een tip heeft voor het overzetten van beveiligde vhs banden naar dvd (zonder dvd brander in mijn pc, mijn pc loopt beetje achter...), ik hou me aanbevolen.

    Nu mijn vraag:
    - gaat de combinatie van digitale TV van KPN (met twintuner) en de Pioneer 530 goed samen?

    En nu we toch bezig zijn: ik heb niets vergeleken, ik was nog niet van plan om van Casema af te stappen. Zijn er nog redenen om niet over te stappen op digitale TV van KPN?

    Met vriendelijke groet,
    Bart

  6. #31

    Standaard Re: Digitale TV van KPN & Pioneer 530

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart_ophetnet
    Gentlepeople,

    het is de luie manier en het is niet de bedoeling om het forum te vervuilen (ik heb nog niet gezocht naar ervaringen), maar ik wil het toch even op deze manier doen. Dan staat het weer even goed bij elkaar.

    Ik heb gisteren een telefoontje van KPN gekregen met de vraag of ik over wil stappen op digitale TV. Nu heb ik een maandje of 2 een Pioneer 530 in huis, overigens naar alle tevredenheid. Even terzijde: nog niet alles uitgeprobeerd, maar op dvd zetten van oude videobanden, high speed kopieren, foto's kijken, EPG en first time installatie geen enkel probleem. Idem voor eenvoudige bewerkingen van beeldmateriaal. Alleen intikken van een aangepaste titel kost wat tijd. En als iemand nog een tip heeft voor het overzetten van beveiligde vhs banden naar dvd (zonder dvd brander in mijn pc, mijn pc loopt beetje achter...), ik hou me aanbevolen.

    Nu mijn vraag:
    - gaat de combinatie van digitale TV van KPN (met twintuner) en de Pioneer 530 goed samen?

    En nu we toch bezig zijn: ik heb niets vergeleken, ik was nog niet van plan om van Casema af te stappen. Zijn er nog redenen om niet over te stappen op digitale TV van KPN?

    Met vriendelijke groet,
    Bart
    De beste reden is de kwaliteit, die is niet helemaal wat je mag verwachten van 'digitaal'...

    Dus als je voor de beeldkwaliteit overgaat: niet doen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #32

    Standaard Re: Digitale TV van KPN & Pioneer 530

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart_ophetnet
    Gentlepeople,

    het is de luie manier en het is niet de bedoeling om het forum te vervuilen (ik heb nog niet gezocht naar ervaringen), maar ik wil het toch even op deze manier doen. Dan staat het weer even goed bij elkaar.

    Ik heb gisteren een telefoontje van KPN gekregen met de vraag of ik over wil stappen op digitale TV. Nu heb ik een maandje of 2 een Pioneer 530 in huis, overigens naar alle tevredenheid. Even terzijde: nog niet alles uitgeprobeerd, maar op dvd zetten van oude videobanden, high speed kopieren, foto's kijken, EPG en first time installatie geen enkel probleem. Idem voor eenvoudige bewerkingen van beeldmateriaal. Alleen intikken van een aangepaste titel kost wat tijd. En als iemand nog een tip heeft voor het overzetten van beveiligde vhs banden naar dvd (zonder dvd brander in mijn pc, mijn pc loopt beetje achter...), ik hou me aanbevolen.

    Nu mijn vraag:
    - gaat de combinatie van digitale TV van KPN (met twintuner) en de Pioneer 530 goed samen?

    En nu we toch bezig zijn: ik heb niets vergeleken, ik was nog niet van plan om van Casema af te stappen. Zijn er nog redenen om niet over te stappen op digitale TV van KPN?

    Met vriendelijke groet,
    Bart
    De beste reden is de kwaliteit, die is niet helemaal wat je mag verwachten van 'digitaal'...

    Dus als je voor de beeldkwaliteit overgaat: niet doen.
    Voor zover ik weet is digitale TV van KPN (digitenne) via de ether. Een nadeel van deze vorm is de storingsgevoeligheid en de beperkte bitrate. Hierdoor onstaat er nog wel eens blokvorming. Verder is het aantal zenders beperkt t.o.v. andere digitale aanbieders (kabel of schotel). Met een schotel heb je over het algemeen de beste kwaliteit en de meeste kanalen. Kabel zit hier een beetje tussenin. Ik heb zelf digitale TV via de kabel en vindt de beeldkwaliteit beter als dat van mijn analoge signaal. En... voor 7,95 EUR extra in de maand heb ik wel 95+ kanalen.

    Heb je dit artikel wel eens gelezen?:
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    Misschien domme vraag maar zou dit niet in de toekomst door update van firmware opgelost kunnen worden dat van die mp3's.
    Ik verwacht niet dat Pioneer functionaliteit zal toevoegen aan hun recorders door firmware updates. Deze zijn meestal alleen bedoeld om bugs op te lossen in de firmware. Maar.... alleen Pioneer zelf weet het echte antwoord.

  9. #34

    Standaard

    Weet iemand iets over het regiovrij maken van deze recorder?

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Weet iemand iets over het regiovrij maken van deze recorder?
    ik heb wel ergens gelezen dat iemand hem regiovrij had laten maken en dat hij daarna zijn guideplus niet meer vond in zijn menu.

    Je kan nog altijd de dvd's herwerken met dvd region free en dan is het probleem ook opgelost.

  11. #36

    Standaard

    Hmm een aardige gok dan..
    Hoe werkt dat precies met die dvd's bewerken?

  12. #37

    Standaard

    wat klopt er allemaal van die bad things die op deze site te vinden zijn door mensen die dit al ervaren hebben

    http://www.bootstrike.com/Articles/DVR-530H-S/

    Gaat wel over het aziatisch model van de 530 die maar 80 gb heeft

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    wat klopt er allemaal van die bad things die op deze site te vinden zijn door mensen die dit al ervaren hebben

    http://www.bootstrike.com/Articles/DVR-530H-S/

    Gaat wel over het aziatisch model van de 530 die maar 80 gb heeft
    Ik hem sterke twijfels bij het verhaal van deze auteur. Iemand die beweert dat DVD-recorders normaal gesproken CD-R's en CD-RW's kunnen beschrijven, heeft zich volgens mij niet erg verdiept in de materie. Voor DVD-branders in een PC is dit waar, maar een standalone DVD-recorder die CD-R's en CD-RW's beschrijft moet volgens mij nog worden uitgevonden.

    Wat betreft de "Nokia Style" Title keypad entry, ook hier klopt niets van. Waarom zou dit op een Nokia GSM moeten lijken? Omdat hij er toevallig eentje heeft? Verder zijn er wel degelijk 'sneltoetsen' voor hoofd/kleine letters switch en voor space. Gewoon even de handleiding GOED doorlezen. Het is echt maar 1 druk op 1 knop!

    Ook zijn opmerking over de Jukebox functie klopt niet. Er wordt niet opgenomen in WAV formaat. Er wordt opgenomen een dolby digital formaat, dus er wordt wel degelijk gecomprimeerd (196kbs volgens mij).

    De overige opmerkingen kan ik niets over zeggen. Ik heb ze of nog nooit meegemaakt (vastlopers) of geen behoefte gehad om ze uit te voeren (NCTS problemen).

  14. #39

    Standaard

    ok ik heb hem toch gekocht en eerste indruk is positief maar boekje nog doornemen maar ik stel er nog niet veel van in want hij hangt voorlopig aan onze oude tv via rood, wit en gele stekker want de nieuwe is binnen voor herstelling en daar sluit ik hem aan via component

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    ok ik heb hem toch gekocht en eerste indruk is positief maar boekje nog doornemen maar ik stel er nog niet veel van in want hij hangt voorlopig aan onze oude tv via rood, wit en gele stekker want de nieuwe is binnen voor herstelling en daar sluit ik hem aan via component
    Hou ons op de hoogte!
    To infinity ... and beyond!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    De tweede kopie was op een Verbatim DVD-RW 6x. Het enige verschil met de eerste kopie was dat deze keer de opnamemodus was aangepast voor de kopie, omdat deze anders niet op de schijf paste. Je kunt de recorder zelf de meest optimale modus laten bepalen. Ook dit keer ging het maken van de kopie feilloos en hij is overal afspeelbaar.
    Verbatim DVD's zijn een stuk goedkoper dan Sony, TDK etc, maarre ik heb er nog nooit van gehoord. Nu zegt dat niks natuurlijk, maar is dit een goed (B ?)merk ???

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvd-hx
    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    De tweede kopie was op een Verbatim DVD-RW 6x. Het enige verschil met de eerste kopie was dat deze keer de opnamemodus was aangepast voor de kopie, omdat deze anders niet op de schijf paste. Je kunt de recorder zelf de meest optimale modus laten bepalen. Ook dit keer ging het maken van de kopie feilloos en hij is overal afspeelbaar.
    Verbatim DVD's zijn een stuk goedkoper dan Sony, TDK etc, maarre ik heb er nog nooit van gehoord. Nu zegt dat niks natuurlijk, maar is dit een goed (B ?)merk ???
    Verbatim een B-merk .Dit merk is wat mij betreft HET A-merk. Het wordt dan ook vaak gebruik om de kwaliteit van DVD-recorders (in PC's) te meten. Verbatim zijn nou juist vaak duurder als alle andere merken. Waar haal jij vandaan dat ze goedkoper zijn dan Sony en TDK? Dan zijn daar de Sony's en TDK's juist erg duur op de Verbatim's erg goedkoop. Ik zelf koop de DVD's altijd bij Opus. Scheelt nl. wat EURO's in de 'thuiskopieheffing!. :wink:

  18. #43

    Standaard

    hallo,

    als ik m'n dvd-recorder doorlus naar tv...om tijdens opname ander kanaal te kijken krijg ik veel atmosferische storing... kan heel licht het tv. kanaal door de dvd disc heen zien. hoe krijg ik dit beter??

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kluif
    hallo,

    als ik m'n dvd-recorder doorlus naar tv...om tijdens opname ander kanaal te kijken krijg ik veel atmosferische storing... kan heel licht het tv. kanaal door de dvd disc heen zien. hoe krijg ik dit beter??
    Ik neem aan dat je het hebt over het analoge (coax) signaal.
    Dan heb je enkele opties:
    1. Betere coax kabels en stekkers gebruiken
    2. Een splitter plaatsen en niet meer doorlussen
    De eerste zal niet altijd helpen. Voor de tweede geldt dat wel een goede kwaliteit splitter gebruikt dient te worden.

  20. #45

    Standaard

    ok bedankt voor de tip..

  21. #46

    Standaard

    in de nieuwste Consumentengids staat een test van dvd-hdd recorders. De beoordeling van de beeldkwaliteit van de Pioneer viel me niet mee. Ik krijg via fora als deze toch een wat andere indruk.

    Enfin, ik ben toen ook maar eens wat gaan studeren op de best beoordeelde recorder in die test, de Panasonic DMR60EH. Wat me opviel in de handleiding van die machine is dat 16:9 uitzendingen die je op dvd-r opneemt in 4:3 op de schijf komen, en dan zie je een tekeningetje met van die uitgerekte poppetjes. dvd-ram zou wel 16:9 kunnen opnemen. Hoe zit dit bij de Pioneer 530? Krijg je daar 16:9 uitzendingen wel netjes als 16:9 op een dvd? (ik kijk op een 4:3 TV en wil dan zwarte balken onder en boven het beeld). Ik vind een opgerekt beeld onacceptabel, ik zie me al kijken naar het WK2006 straks (uitgezonden in 16:9)

  22. #47
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Ik moet de eerste DVD er nog mee opnemen, maar vandaag of morgen krijg je mijn antwoord, maar er zijn hier op het Forum meerdere gebruikers en misschien hebben die al wel gebruikers ervaringen.

  23. #48

    Standaard

    Heb ook al een tijdje deze DVD recorder, een topmachine wat mij betreft.
    Het is mij wel nog steeds niet gelukt om deze regiovrij te maken, iemand een idee? link?

  24. #49
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Heb ook al een tijdje deze DVD recorder, een topmachine wat mij betreft.
    Het is mij wel nog steeds niet gelukt om deze regiovrij te maken, iemand een idee? link?
    Ik kocht de mijne (tot mijn verrassing ) regiovrij, maar had daarvoor deze link gevonden http://www.videohelp.com/dvdhacks.ph...Pioneer+DV-530

    Of hij ook werkt voor de DVR530H weet ik niet

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Heb ook al een tijdje deze DVD recorder, een topmachine wat mij betreft.
    Het is mij wel nog steeds niet gelukt om deze regiovrij te maken, iemand een idee? link?
    Ik kocht de mijne (tot mijn verrassing ) regiovrij, maar had daarvoor deze link gevonden http://www.videohelp.com/dvdhacks.ph...Pioneer+DV-530

    Of hij ook werkt voor de DVR530H weet ik niet
    Bedankt voor de link, maar deze werkt niet voor DVR 530H.
    De hack is trouwens van 2001 :wink:

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •