De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dominee, De (SE) [DVD]

    Dominee, De (SE) [DVD]

    De opkomst en ondergang van ‘The Godfather’ van Nederland.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    dit had zo goed kunnen worden, maar ja bepaalde acteurs verpesten heel de film met hun ongeloofwaardige acteerpresentaties, zonde dit kon onze godfather zijn maar helaas

  3. #3

    Standaard

    Ik vond een uitstekende film!

    Vraagje Alexander : ik vond de beeldkwaliteit juist aan de donkere kant, was jou dat ook opgevallen?
    Tuurlijk hoort dit bij de "sfeer" van de film, maar toch vond ik hem donker, vooral de korte scene met Chantal janzen
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  4. #4

    Standaard

    Deze film heb ik gezien. En had hoge verwachtingen. Deze kwamen niet helemaal uit.

    Ondanks dat de de Dominee gen slechte films is vielen bepaalde dingen me beetje tegen. Zoals Martijn ook al zij ik vind de film ook te donker.

    En ja sorry maar de acteur die Klaas Bruinsma speelde heb ik helemaal niks mee

  5. #5

    Standaard

    Een v/d grootste tegenvallers uit de Nederlandse filmgeschiedenis, het had heel mooi kunnnen zijn eindelijk een nederlandse maffia film, mijn god wat viel de film tegen, heeft weinig met klaas bruinsma te maken zeker als je de boeken over hem heb gelezen.
    Komt niet in mijn collectie vrees ik.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb deze film blind aangeschaft, en daarom is hij mij denk ik ook erg meegevallen. De sfeer in deze film vond ik wel iets hebben. Heb zeker geen spijt van mijn aanschaf gehad.

    Ondanks dat chantal goed acteerde.. kon ik me toch niet echt vinden in de rol die ze speelde.. ik had gewoon constant het beeld voor me hoe je haar op tv ziet. Het kwam op mij dus niet echt realistisch over. Maar dat kan ook heel goed aan mij liggen :P

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bart de Graaf
    Ik heb deze film blind aangeschaft, en daarom is hij mij denk ik ook erg meegevallen. De sfeer in deze film vond ik wel iets hebben. Heb zeker geen spijt van mijn aanschaf gehad.

    Ondanks dat chantal goed acteerde.. kon ik me toch niet echt vinden in de rol die ze speelde.. ik had gewoon constant het beeld voor me hoe je haar op tv ziet. Het kwam op mij dus niet echt realistisch over. Maar dat kan ook heel goed aan mij liggen :P
    nee daar moet ik me bij aansluiten. zij paste niet geheel in haar rol. vind maar meer de bimbo (dom blondje haha) en dat hoort totaal niet in deze film thuis. de andere acteurs spelen hun rol overtuigend. vind dit echt een geweldige film, zeker een van de beste van de laatste jaren van nederlandse bodem, samen met van god los.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  8. #8

    Standaard

    Zware tegenvaller: Chantal hoort hier niet en Pieter-Paul al helemaal niet. De aftakeling van de Dominee wordt lachwekkend weergegeven met een licht stoppelbaardje, voor de rest is het ook allemaal: ik wil wel, maar ik kan niet. Daan Schuurmans had de rol graag gehad en hij denkt dat hij er wel iets meer van had kunnen maken. Helaas werd hij gepasseerd. OK, achteraf is het makkelijk praten, maar ik ben het wel met hem eens. Zeeeeeer jammer allemaal.

  9. #9

    Standaard

    De film komt erg langzaam op gang en wist me met het gedurfde begin ook totaal niet te overtuigen (het werkte eerder averechts). Het duurde even voordat ik mee kon gaan met het verhaal. Het is nogal van de hak op de tak en erg kort allemaal. Matige montage.

    Fotografie was werkelijk schitterend, daar heb ik erg van genoten. Prachtige beelden. Regie was op sommige momenten toch erg zwak.

    Tygo Gernandt heeft veel betere rollen gespeeld en Janzen kan me steeds maar niet overtuigen.
    Muller doet het goed, vooral voor een personage dat zo weinig diepgang kent (zoals het hele scenario). De enige die er met kop en schouders bovenuit steekt is Frank Lammers.

    Het scenario mist, zoals al eerder vermeld, vooral de nodige diepgang. De relatie tussen Klaas en zijn vader (die erg belangrijk schijnt te zijn, want al zijn 'slechte' daden worden daardoor verantwoord) wordt absoluut niet uitgediept. Iets wat zo belangrijk wordt geacht, mag dan ook wel wat meer achtergrond krijgen. Het is jammer dat Verhage zijn oorspronkelijk idee niet heeft kunnen verfilmen, het scenario heeft er duidelijk onder geleden.

    Prachtige fotografie en aardig gespeeld, maar het geheel is toch wel teleurstellend.

    Beeld en geluidskwaliteit zijn zeer goed. Extra's hadden beter gekund denk ik zo. Dat verstaanbaarheidsprobleem komt bij velen misschien ook doordat ze te gewend zijn aan ondertiteling en Engels gesproken producties. Heb er geen last van gehad.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  10. #10

    Standaard

    Een goede film met een naar sfeertje. Een beetje Scarface in de polder. Er had overigens wel iets meer van gemaakt kunnen worden.

  11. #11

    Standaard

    Ik ben het met Guido eens, volgens mij ligt het eerder aan het scripts dan aan de acteurs dat De dominee niet weet te overtuigen. Toch vind ik het belangrijk dat dit soort films, net als b.v. Fighting Fish worden gemaakt. De Nederlandse film leeft en er wordt geprobeerd om originele films te maken. En daarnaast is dit net als 06/05 bijvoorbeeld een mooie manier om onze vaderlandse geschiedenis te vereeuwigen. De amerikanen doen dit aan de lopende band, nu mogen wij eens een keer
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  12. #12

    Standaard

    Ik vond de Dominee een aardige film, met de acteurs was iig niets mis naar mijn mening. Ok Chantal is misschien iets té blond en P.Paul te hollands.
    Frank Lammers was goed. Ik dnek niet dat Daan Schuurmans hier iets beters van had kunnen maken, dat vind ik nou pas echt een loser.

  13. #13

    Standaard

    Goede film, waarbij alles behalve het scenario piekfijn in orde is.

    Het scenario begint te vlug met Bruinsma's plannen, en had best dmv enkele korte scenes wat meer inzicht op wat voor persoon Bruinsma nu feitelijk is. Ook iets korts van Adri en de tijd waar het verhaal zich afspeelt waren zeker niet onwelkom geweest.
    Daarnaast vliegen personages op, af en dood zonder dat we serieus weten wie het zijn terwijl ze toch belangrijk ogen. Het verhaal leek mij te zeggen: Ik wil wel meer vertellen, maar ik doe het niet. Erg jammer.
    Ook vertelt het verhaal niets over de tijd. De enige achtergrond die we krijgen is een vage flashback in het begin.

    Deze film zal daarom ook níet in de collectie terecht komen. Films als Van God Los weer wel, omdat die wel goed zijn.

    Grt. Deweb

  14. #14

    Standaard

    ik vond het een leuke film en spannende film
    maar ik moet eerlijk toegeven
    dat inderdaad wel een paar dingen waren die niet klopten
    bijvoorbeeld
    dat adri op gruwlijke wijze in het echt is vermoord
    en niet met een stale pijp op ze hoofd is geslagen en daarna
    met een pistool is neergeschoten
    wat ik op tv is heb gehoord bij peter r de vries
    was dat volgens mij
    dat ie door midden werd gezaagt
    dat waren de echte gruwelijke feiten
    en klaas kwam volgens peter r de vries niet zo netjes
    over zoals in de film
    maar zijn gedrag was aardig zo van het kan me niet schelen
    allemaal en het zal wel
    en hij was niet zo super aardig tegen z'n vrienden
    volgens peter r de vries

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim k
    Zware tegenvaller: Chantal hoort hier niet en Pieter-Paul al helemaal niet. De aftakeling van de Dominee wordt lachwekkend weergegeven met een licht stoppelbaardje, voor de rest is het ook allemaal: ik wil wel, maar ik kan niet. Daan Schuurmans had de rol graag gehad en hij denkt dat hij er wel iets meer van had kunnen maken. Helaas werd hij gepasseerd. OK, achteraf is het makkelijk praten, maar ik ben het wel met hem eens. Zeeeeeer jammer allemaal.
    daan schurmans als klaas dat kan gewoon niet

  16. #16

    Standaard

    Ik vond dit een redelijke film, waarbij de hoofdrol speler niet helemaal overtuigd. Zeker geen slechte film, alleen voor mij geen aanschaf op DVD waard.

    Trouwens in het begin van deze recensie staat Chantal Jansen en later Janzen (zoals het hoort dus).

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    Ik ben het met Guido eens, volgens mij ligt het eerder aan het scripts dan aan de acteurs dat De dominee niet weet te overtuigen. Toch vind ik het belangrijk dat dit soort films, net als b.v. Fighting Fish worden gemaakt. De Nederlandse film leeft en er wordt geprobeerd om originele films te maken. En daarnaast is dit net als 06/05 bijvoorbeeld een mooie manier om onze vaderlandse geschiedenis te vereeuwigen. De amerikanen doen dit aan de lopende band, nu mogen wij eens een keer
    Het ligt zeker aan het script, ik vond de acteerprestaties redelijk, maar je kunt niet erkennen dat met de gegevens die van klaas bruinsma bekend zijn, er een veel betere film gemaakt had kunnen worden, technisch is de film goed met camera werk van theo bierkens.
    Ik hou zeker van de nederlandse film ga elk jaar naar de filmdagen, ik vind dat de oude nederlandse films soms beter zijn dan wat heden ten dage wordt gemaakt, Simon vind ik een topper, die was echt perfect.

  18. #18

    Standaard

    Eigenlijk zijn er maar een beperkt aantal mensen die in Nederland film mogen maken:

    -Pieter Kuijpers
    -Maria Goossens
    -Eddy Terstal

    De rest mag wat mij betreft teruggaan naar de acamie of putjes gaan scheppen voor hun eigen kantoor. Nijenhuis zeker, want hoewel hij de Nederlandse film weer onder de aandacht heeft gebracht, heeft hij niet de kwaliteitsfilm onder de aandacht gebracht waardoor het imago van de nederlandse film weer wat minder is.

    Tot zover het off-topic gedoe.

    Grt. Deweb

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    Eigenlijk zijn er maar een beperkt aantal mensen die in Nederland film mogen maken:

    -Pieter Kuijpers
    -Maria Goossens
    -Eddy Terstal

    De rest mag wat mij betreft teruggaan naar de acamie of putjes gaan scheppen voor hun eigen kantoor. Nijenhuis zeker, want hoewel hij de Nederlandse film weer onder de aandacht heeft gebracht, heeft hij niet de kwaliteitsfilm onder de aandacht gebracht waardoor het imago van de nederlandse film weer wat minder is.

    Tot zover het off-topic gedoe.

    Johan Nijenhuis heeft een ander soort plubliek jeugd etc, dat doen bovenstaande niet, dus overal is een markt vroeger had je karst v/d meulen en die heeft leuke films voor de jeugd gemaakt, ik heb sinds kort martijn en de magier voor de jeugd nu gedateerd maar ik vind de film prachtig lekkere funny dialogen met albert mol,leen jongewaard jeroen krabbe dus laat nijenhuis zijn films maar maken wij als ouderen hebben veel meer keuze.

    Grt. Deweb

  20. #20

    Standaard

    Om even op een aantal opmerkingen te reageren.
    De film is op momenten wel donker maar ik zag daar geen technische belemmeringen in. Vond het goed te volgen in de donkere scènes.

    Daan Schuurmans als Klaas Donkers/Bruinsma zou ik echt niet aankunnen. Hij is te veel een Nijenhuis acteur, met alle respect. Zou dan eerder aan Tycho Gernandt of Roeland Fernhout denken.

    Chantal Jansen/Janzen typo gefixed.

  21. #21

    Standaard

    Ik vond dit een superstrakke film.
    Werkelijk supergaaf.
    Een van de beste nederlandse films die ik gezien heb (en dat zijn er een boel).

    Ik heb dan ook de special edition hiervan aangeschaft.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  22. #22

    Standaard

    Zo heel perfect is die 70's/80's sfeer niet nagebootst. Al in de eerste scène zien we op een parkeerplaats een nieuwe Volkswagen Passat staan, die overigens ook nog op de special edition achter één van de dvd's te zien is (als screenshot uit de film).
    Verder wel een aardige Nederlandse film waar in mijn ogen meer in gezeten heeft.
    Welcome to... "The Family"

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Redelijke maar onevenwichtige film die je niet moet gaan vergelijken met het echte verhaal want dan valt hij zeker tegen. Het meest intressante aan deze film vind ik de performance van Frank Lammers,die mij 100% wist te overtuigen en een geweldige prestatie neerzet. De film zelf had zoveel beter kunnen zijn als het verhaal meer uitgediept was. 7/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #25

    Standaard

    Ik vond de film zo saai en zo weinig inspirerend, dat ik 'm na 1 keer kijken direct weer heb doorverkocht.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •