Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 138 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kan iemand mij uitleggen waarom je zo veel films heb?

    Hi,

    Kan iemand mij uitleggen waarom iemand een verzameling films van 200 - of meer stuks heeft?

    Onder in de thread kan je mijn collectie zien.

    Ik begrijp dat ieder z'n eigen smaak heeft.
    Ik ben nu in het trotse bezit van zo'n plusminus 70 films.
    Ongeveer eenderde daarvan zijn animatiefilms (vooral Disney).

    Wat ik niet begrijp is, dat iemand 200 films of meer GOED kan vinden.

    Qua speelfilms, zal er niet veel meer bij komen, alleen plusminus een tuks of 10 films die nog niet op DVD zijn uitgebracht.
    En toekomstige films, die nog gemaakt moeten worden.
    Maar wat betreft mijn smaak van GOEDE films, dan houdt het hier toch wel op.

    Kopen jullie films voor de heb, of wat???

    En nu niet mijn collectie aan gaan zitten vallen over mijn smaak!!!

    Alvast thanx for the answers.
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  2. #2

    Standaard

    Ik snap niet wat je zeurt want je heb er ook al een stuk of 60 Netiets minder dan mij 68 sinds Aug 2001

  3. #3

    Standaard

    Ik geef het toe, ik ben verslaafd aan het kopen van DVD's, ik wil alle films op DVD hebben die ik in de bioscoop heb gezien (iets meer dan 300 de afgelopen 1 jaar)

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij kan er iemand (JDT) niet goed lezen.

    Ik had het over 200 films of meer!

    Ik viel niemand aan, het was alleen maar een vraag.

    Dank voor het serieuze antwoord (Joris).
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  5. #5

    Standaard

    ik heb dan wel niet 200 of meer dvd's, maar zal er ongetwijfeld wel mee eindigen...

    Want qua goede (in mijn ogen goede) films, kan ik wel over de 300 komen hoor
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  6. #6

    Standaard

    Waarom verzameld iemand 100den postzegels, 100den stripverhalen, enzo verder......

    Ik denk dat het voor velen een vorm van verzamelen is.
    Ik heb er in iets meer dan een jaartje een stuk of 60 bij elkaar en ben nie van plan om te stoppen. Ik koop niet om zomaar te hebben, ik wil alleen die films die mij aanspreken...en dit zal met de tijd de 200 stuks wel overschrijden denk ik

    Voor sommige is het misschien wel prestige...en dan...elk zijn plezier in het laten rollen van euro's......

  7. #7

    Standaard

    Voor sommige is het misschien wel prestige...en dan...elk zijn plezier in het laten rollen van euro's......


    Hier sla je gelijk de spijker op z'n kop, vandaar mijn thread die ik net geplaatst heb:

    Zonde van het geld?
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  8. #8
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Iedereen heeft ongetwijfeld wel een stuk of 100-200 films die hij wel goed of degelijk vindt ....
    Als je dan ook nog eens over een state of the art breedbeeld tv, HT en DVD speler beschikt, dan ben je gewoon in elke dvd geïnteresseerd die uitkomt met een DTS track, enorm veel extra's of een superieure video track. (Ik heb niet zo'n state of the art dingen, spijtig.)
    Maar ook als je dan in de winkel komt en je ziet daar redelijke dvd's liggen, die je normaal niet zou kopen, voor een € 12 ... dan heb ik toch moeite om ze niet mee te nemen.
    En zo kom je 'langzaam' tot zo'n grote aantallen.
    Of als je een filmliefhebber in 't algemeen bent (al dan niet van een bepaald genre) zijn die aantallen ook simpel verklaarbaar.

  9. #9
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Alle film's die ik heb vind ik goed, en uiteraard de een wat meer
    dan de ander en met hier en daar wel eens een miskoopje, maar
    die heb ik inmiddels eruit gegooid !

    Alle titel's die ik nu heb, kijk ik ook ! Niks zomaar of voor de heb !

  10. #10

    Standaard

    Nou, ben al vanaf dat ik mij kan herrineren een mega-grote film-fan en daardoor creëer je een bepaalde smaak.

    Durf bijna te zeggen dat ik 80 a 90% van alle films heb gezien die bij een videotheek liggen.
    Zeker 95 a 98% van wat er in de bioscoop uitgekomen is.

    Maar films waarvan ik zeg: "Nou, die kan ik nog wel tig keer zien."
    , kom ik niet veel verder dan mijn huidige collectie nu.

    Ik heb wel zo'n geweldige TV (Philips 32PW9525).
    En hierdoor is alles nog mooier dan op een normale TV.
    OK
    Maar dan nog, heb ik niet de behoefte als een film bijvoorbeeld 9 Euro is hem persé te kopen, omdat die goedkoop is.

    Mijn criterium is: Kan ik de film nog tig keer zien?
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  11. #11
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Het is deels verslaving, deels het hebben van films die ik echt graag wil hebben.
    Goed er zitten er wel wat tussen waarvan ik denk: Wat MOET ik ermee? Maar dat heeft iedereen.

    Maar er zijn mensen in mijn omgeving die er nix van snappen: "Wat hebbie der nou aan?"
    "Ja wat heb jij aan die auto van 25000 euro waar je krom voor moet liggen?" Ieder zijn meug.......

  12. #12
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MvdS


    Ik heb wel zo'n geweldige TV (Philips 32PW9525).
    Uhm... Ik wil je heus niet afvallen of boos maken maarruh je
    bent je er van bewust dat dit een van de toestellen zijn die
    philips die grote klap heeft uitgedeeld hé ?!

  13. #13

    Standaard

    Pure verslaving!!
    En omdat er gewoon zoveel goeie films zijn.

  14. #14

    Standaard

    Uhm... Ik wil je heus niet afvallen of boos maken maarruh je
    bent je er van bewust dat dit een van de toestellen zijn die
    philips die grote klap heeft uitgedeeld hé ?!
    Wat bedoel je hier mee?
    Dat Philips door deze TV verliezen heeft gedraaid, of dat de TV niet goed is?
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  15. #15
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Laat ik het voorzichtig zeggen zonder dat ik philips aan me broek
    heb hangen.

    90% komt retour vanwege fabrikage fouten...

  16. #16

    Standaard

    Heb hem al dik een jaar en gelukkig helemaal niets mee aan de hand.

    Vriend van me had hem ook gekocht en daar zaten inderdaad een paar fabrieks-foutjes in.

    Maar ja, zo wijk ik van het onderwerp af.
    Excuses daarvoor (rest van de lezers).
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  17. #17
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Als ik langskom, zullen we dan een wedje maken dat ik hem moet
    meenemen voor modificatie ?

  18. #18

    Standaard Re: Kan iemand mij uitleggen waarom je zo veel films heb?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MvdS
    Wat ik niet begrijp is, dat iemand 200 films of meer GOED kan vinden.
    Da's vrij eenvoudig hoor... Er worden al sinds het begin van de vorige eeuw speelfilms uitgebracht... Dan is het niet zo moeilijk om daar een paar honderd interessante/mooie/leuke/goede/waanzinnige films tussen te vinden.
    Zelf heb ik bijna 400 DVD's... Een kwart daarvan zijn films die voor 1970 zijn uitgebracht.

  19. #19

    Standaard Re: Re: Kan iemand mij uitleggen waarom je zo veel films heb

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Da's vrij eenvoudig hoor... Er worden al sinds het begin van de vorige eeuw speelfilms uitgebracht... Dan is het niet zo moeilijk om daar een paar honderd interessante/mooie/leuke/goede/waanzinnige films tussen te vinden.
    Zelf heb ik bijna 400 DVD's... Een kwart daarvan zijn films die voor 1970 zijn uitgebracht.
    ja, en je gaat mij niet vertellen dat je die alle 400 echt goed vind, toch? Jij hebt ook gewoon What Women Want ertussen zitten

  20. #20

    Standaard

    het is zeker een verslaving, en een grote ook, maar ik bedoel alle dvd''s die je aanschaft vind je zelf goed. maar er zullen altijd films zijn die je vaker kan draaien dan de andere. Maar als je een goede dvd ziet in de winkel ook al weet je dat je hem niet vaak zult bekijken maar je kunt hem niet laten liggen, mag je dat wel een verslaving noemen denk ik.


    Bijv. costa zou ik nooit in mn collectie willen hebben ook al ligt ie in de winkels voor 4 euro, als je deze dvd koopt doe je het alleen maar voor .....HEBBE HEBBE HEBBE.....

    maar goed, ik begrijp heel goed dat mensen tegen me zeggen jong dat is toch geldverspilling. als je hem 1 x huurd dan ken je die film toch wel..

    Maar wij filmliefhebbers denken daar anders over!!!!

  21. #21

    Standaard

    Waarom zoveel Films? Tja je moet toch een hobby hebben?Daarbij vind ik het een zeer gerustellend idee dat als ik zin heb in een film die ik uit mijn kast kan pakken in een uitstekende kwaliteit en dat voor zeker de komende 80 jaar.

    Ik kijk ze allemaal regelmatig. Kan best zijn dat naarmate mijn verzameling nog verder groeit je sommige films misschien nog maar eens in de zoveel jaar kijkt, maar je weet in ieder geval dat als je wilt je hem elk moment van de dag kunt kijken.

    Zo'n film heeft tenminste nog verzamelwaarde en is steeds weer te genieten. In het Cafe kun je diezelfde Euro maar een keer verdrinken en dan is het voorgoed weg. DVD lasts a lifetime.

  22. #22

    Standaard Re: Re: Re: Kan iemand mij uitleggen waarom je zo veel films

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Jij hebt ook gewoon What Women Want ertussen zitten
    Dat vind ik dus echt een steengoeie comedy...

  23. #23

    Standaard

    offtopic\
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Als ik langskom, zullen we dan een wedje maken dat ik hem moet
    meenemen voor modificatie ?
    ja goed hier geloof ik dus nix van, maar dat komt omdat ik deze TV ook regelmatig verkoop en dus ook NOOIT!!!! terug zie komen, zelfs geen die ouder zijn als een jaar!!! offtopic

    ontopic: ja ik had dus in het begin ook zoiets van ik koop alleen de films die ik echt leuk vind, en heb er nou sinds ik ermee begonnen ben 13 maanden geleden ongeveer, nog maar 45 en dat is deels omdat ik dat nog steeds hanteer, maar er zitten ook sommige foute aankopen tussen zoals Highlander endgame, maar idd als ik bij een winkel een DvD zie liggen van 9 euro dan denk ik eerder "wat is dat voor een baggerfilm" dan dat ik denk dat ik hem mee neem!!!
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  24. #24

    Standaard Re: Re: Re: Re: Kan iemand mij uitleggen waarom je zo veel f

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Dat vind ik dus echt een steengoeie comedy...
    Oh, o.k.

  25. #25

    Standaard

    Als je al jaren videofilms spaart en er komt dan een kwalitatief veeeeeel beter systeem uit.............
    dan is de keus gemakkelijk

    Maar je hebt gelijk hoor ,niet alles wat je koopt is GOED
    Smaken verschillen uiteraard en misschien ben ik ook niet zo kritisch maar ik ga er vanuit dat alle waar naar z'n geld is en word een DVDtje van 10 euro anders beoordeeld bij mij dan een van 30 euro .....

    Voor de rest is het net als met de meeste op dit forum
    Pure Verslaving !!!


    Afgelopen week de 497e gekocht

    my collection

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •