Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 242 worden weergegeven.
  1. #1
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Furutech powerbuy animocheck. GESLOTEN

    Deze powerbuy is gecombineerd met de Dienadel Powerbuy.


    Deze powerbuy is vervangen door de Dienadel powerbuy.
    Dit omdat Dienadel ook deze spullen kan leveren maar tevens ook de overige benodigde spullen zoals kabel en afwerk materiaal.



    Deze check is om te kijken of er animo is voor stekkers van Furutech.
    Dat zijn stekkers zoals hier onder staat afgebeeld.




    Ook de dure topmerken gebruiken stekkers van o.a dit merk.

    Zie hier het resultaat gemaakt met deze stekkers.
    Zie hier

    Tevens nog de link naar de Furutech site.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Hetzelfde verhaal geld tevens voor de Banaan stekkers van Furutech.



    Mooi alternatief voor WBT,s.

  3. #3

    Standaard

    Persoonlijk pas ik voor deze powerbuy.
    Om dat ik nog niet het nut ervan in zie.

    Maar vooral ook omdat het te dicht op de powerbuy van QED zit, en ik dus al (te) veel geld daaraan kwijt ben.


    Ik denk dat dit voor vele onderons de puntjes op de ontbrekende i zijn. Of wel iets te veel van het goede.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Daarom slechts een check.
    Als er mensen zijn die wel willen maar op ene later tijdstip dan kan dat immers overwogen worden.
    Een "dealer" heeft mij uit zichzelf benaderd met dit aanbod en bij genoeg interesse kan het altijd nog.
    De materialen zijn immers de beste in hun soort maar voor 90% van de leden gaat het wellicht iets tever.
    Die zijn immers nog niet zover maar juist vanwege de korting is het wellicht iets om over na te denken.

  5. #5

    Standaard

    Wanneer heeft zo'n stekker nut?

    Moet ik daar dan ook een dure kabel aanhangen?
    Of alles op een aparte groep?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Wanneer heeft zo'n stekker nut?

    Moet ik daar dan ook een dure kabel aanhangen?
    Of alles op een aparte groep?
    Uiteraard heeft een stekker pas nut met een goede kabel eraan.
    Deze hoef echter niet duur te zijn maar wel goed.
    Denk hierbij aan stroomkabels van Motorflex of Lapp (paar euro per meter), dit zijn veelal kabels die in de industrie gebruikt worden.
    Lees o.a dit er eens op na.
    Zo maak jezelf voor relatief weinig geld een powerkabel die in de winkel een veelvoud ervan kost.
    Het mooiste is uiteraard als je een aparte groep voor je apparatuur heb.
    Of deze voor een duurdere variant van vdHul.

  7. #7

    Standaard

    Johan,
    Ik heb op zich wel interesse.

    Eind sept. start de verbouwing van ons huis (o.a. 3 meter aanbouw, waar ook het AV-gedeelte komt te staan)
    Aangezien de stroomvoorziening toch moet worden uitgebreid, wil ik dat meteen goed doen. (Maar niet door de fa. Kemp, vind ik toch wel erg prijzig). Wel een aparte fase aanleggen voor het AV-gedeelte, met eigen aarde en pin, en een AHP unit (De Groef Audio) in de zekeringkast. Vanuit de zekeringkast een dikke LAPP-kabel (Conrad) onder de vloer door naar het AV-gedeelte. Daar 1 hoogwaardig stopcontact in de muur (Furutech?). Daarop een hoogwaardig stekkerblok. En daarop dus de DIY Lapp/Furutech netkabels naar de apparatuur.

    Op dit moment heb ik 5 DIY LAPP netkabels met de rubberen KOPP-stekkers, waarvan 1 met een cheap-ass eurostekker. De overige 4 zitten nog rechtstreeks vast op de printen van de apparaten. Ik twijfel nog of ik deze 4 ga voorzien van Furutech euro-stekkers en dito chassisdelen. (ik haat vijlen, en dit betekent ook weer een extra overgang)

    In totaal kom ik in ieder geval op 6 Furutech net-stekkers, en 1 eurostekker.
    Optioneel:
    - 1 stopcontact
    - 4 eurostekkers
    - 4 euro chassisdelen

    En zoals al eerder gezegd, niet voor sept.
    ps: geldt die korting voor de gehele Furutech productlijn?
    ps2:Wat heb jij voor dat Rittal-blok betaald?

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S

    En zoals al eerder gezegd, niet voor sept.
    Maakt niet uit omdat we met deze powerbuy geen haast hebben.
    geldt die korting voor de gehele Furutech productlijn?
    Voor zover ik weet wel.
    Wat heb jij voor dat Rittal-blok betaald?
    €45,-

    Maargoed, in jouw geval zal het tot nu toe gaan om het volgende:
    In totaal kom ik in ieder geval op 6 Furutech net-stekkers, en 1 eurostekker.
    6 maal de FI-E11

    1 maal de FI-11


    Indien anders graag even de type nummers doorgeven.

  9. #9

    Standaard

    Ik weet niet of het hier precies past maar ik vond het zonde om er een nieuw topic voor te openen:

    De powerkabel van m'n dvdspeler zit 'doorgelust' vanuit mijn receiver. Maakt dat niets uit of is het beter die ook apart in het stopcontact te duwen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    De powerkabel van m'n dvdspeler zit 'doorgelust' vanuit mijn receiver. Maakt dat niets uit of is het beter die ook apart in het stopcontact te duwen?
    Persoonlijk zal ik het recht streeks houden en niet doorlussen.

  11. #11

    Standaard

    Johan, opzich ben ik ook wel geinteresseerd.
    Maar zoals de anderen ook zeggen: eerst even kijken hoe de QED powerbuy verloopt.


    Ik kan uit ervaring zeggen dat een goede powerkabel erg (veel) kan uitmaken. Ik had eerst een koperkabel op mijn versterker en heb die toch al weer wat jaartjes geleden al vervangen voor een zilverkabel van van medevoort. Ik kan mededelen dat het een en ander verbetert; meer details, iets meer lucht etc. Je weet het nu wel, dezelfde verbeteringen die je kunt horen bij een betere interlink bijv.

    Dus, ja, ik ben zeker wel geinteresseerd Johan in een paar goede stekkers, ga ik al die goedkope stekkers vervangen voor de versterkers e.d. :wink:


    Wat kun je vertellen over die kabel? Mischien interessant om ook eens naar van medevoort kabels te kijken mischien? :wink:

    Trouwens, ik denk dat je in deze tread alleen maar de echte audiofreaks tegen zult komen. Ik zie al een paar bekenden in ieder geval. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik weet niet of het hier precies past maar ik vond het zonde om er een nieuw topic voor te openen:

    De powerkabel van m'n dvdspeler zit 'doorgelust' vanuit mijn receiver. Maakt dat niets uit of is het beter die ook apart in het stopcontact te duwen?
    Hangt er vanaf of de socket op je receiever puur een doorlus-functie heeft of niet. Als de dvd speler gevoed wordt door een deel van de voedingstrafo van de receiver, dan zou ik 'em zeker apart aansluiten.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Trouwens, ik denk dat je in deze tread alleen maar de echte audiofreaks tegen zult komen. Ik zie al een paar bekenden in ieder geval. :wink:
    Harry, een beter excuus dan de aanleiding van een verbouwing is nauwelijks denkbaar om de boel meteen "from the ground up" goed aan te pakken.

    Hoewel zelfs de huidige DIY-netkabels op een niet-geoptimaliseerde groep al enige verbetering lieten horen op zowel het versterkings- als het loopwerkgedeelte, mede door de betere afscherming.

    Maar ik heb onlangs een oscilloscoop op het stopcontact losgelaten.
    Dit stopcontact zit momenteel op dezelfde groep als de huiskamerverlichting (deels halogeen), de woonkamer-computer, en de Siemens handheld set, en nog wat net-vervuilers.
    Op de scoop was allesbehalve een mooie gelijkvormige sinus te zien.
    Reden te meer om in het kader van de aanstaande verbouwing de boel meteen es grondig aan te pakken.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Trouwens, ik denk dat je in deze tread alleen maar de echte audiofreaks tegen zult komen. Ik zie al een paar bekenden in ieder geval. :wink:
    Harry, een beter excuus dan de aanleiding van een verbouwing is nauwelijks denkbaar om de boel meteen "from the ground up" goed aan te pakken.

    Hoewel zelfs de huidige DIY-netkabels op een niet-geoptimaliseerde groep al enige verbetering lieten horen op zowel het versterkings- als het loopwerkgedeelte, mede door de betere afscherming.

    Maar ik heb onlangs een oscilloscoop op het stopcontact losgelaten.
    Dit stopcontact zit momenteel op dezelfde groep als de huiskamerverlichting (deels halogeen), de woonkamer-computer, en de Siemens handheld set.
    Op de scoop was allesbehalve een mooie gelijkvormige sinus te zien.
    Reden te meer om in het kader van de aanstaande verbouwing de boel meteen es grondig aan te pakken.

    Mark,

    dan is de enige goede oplossing voor jouw eigenlijk een poweplant!
    Deze geeft volledig schone stroom en werkt vele malen beter dan een kabeltje. :wink:

    link powerplant:
    http://www.exactpower.com/

    Ik zit met hetzelfde probleem trouwens;

    als ik gewoon overdag zit te luisteren hoor ik duidelijk dat het minder is.
    Ga ik s' avonds midden in de nacht luisteren dan is het geluid veel schoner. :wink:


    P.s.
    Doorlussen is NOOIT goed. Je krijgt namelijk faseverschuiving, wat weer resulteert in een negatiever geluidsbeeld. Ook het doorlussen wat vaak in speakers gebeurd is een NO NO, dat geeft ook faseverschuiving!

    Daarbij weet je niet waar het apparaat de + op de stekker heeft staan, links of rechts. Dit is van belang omdat je dan geen aardlussen krijgt als je precies de + op de + van je stopcontact zet. Er zijn handige apparaatjes voor om te checken wat je + is op een kabel. Heb ook zo'n ding thuis liggen, maar een geoefend oor kan het ok zo horen, stekker omdraaien en luisteren! :wink:

    Daarom zijn vaak 2weg speakers beter dan 3 of meerweg speakers. :wink:

  15. #15

    Standaard

    Een powerplant er voor/tussen hangen kan altijd nog. Maar het kostenplaatje moet natuurlijk wel een beetje in relatie blijven tov de set-up.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Een powerplant er voor/tussen hangen kan altijd nog. Maar het kostenplaatje moet natuurlijk wel een beetje in relatie blijven tov de set-up.
    Dat is het mooie vn zo'n powerplant dat het juist voor elk apparaat werkt. Ook op een relatief goedkope set werkt het maximaal! :wink:

    Met die kabels die zogenaamd filteren enzo moet je het nog maar afwachten. :wink:

  17. #17

    Standaard

    Johan,
    mischien wel handiger om de Nederlandse typenummers erbij te zetten.

    Kun je trouwens voor de mensen die erin geinteresseerd zijn ook aangeven wat het verschil is tussen de gold plated (vergulde) en de Rhodium uitvoering van de stekkers?

    Voor zover ik weet is Rhodium erg slijtvast en niet magnetisch. :wink:

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Johan, opzich ben ik ook wel geinteresseerd.
    Maar zoals de anderen ook zeggen: eerst even kijken hoe de QED powerbuy verloopt.
    Zoals ik al eerder zei heeft deze buy totaal geen haast. :wink:

    Wat kun je vertellen over die kabel?
    Ik kan je hier niets over vertellen omdat je de kabel zelf moet verzorgen. :wink:
    Dat kan geheel naar eigen keuze dus en wellicht iemand interesse om een kabel powerbuy op te zetten voor dit soort kabels.
    De stekkers hebben we immers hier al.
    Ik zag gisteren nog een rol van 90 mtr lapp kabel te koop voor zo,n €320,- als ik alles goed heb gezien.


    Trouwens, ik denk dat je in deze tread alleen maar de echte audiofreaks tegen zult komen. Ik zie al een paar bekenden in ieder geval. :wink:
    Personen die eraan toe zijn om ook de puntjes op de i te zetten bij de stroom voorziening. 8)

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Reden te meer om in het kader van de aanstaande verbouwing de boel meteen es grondig aan te pakken.
    Dat is inderdaad het perfecte moment. :wink:

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Een powerplant er voor/tussen hangen kan altijd nog. Maar het kostenplaatje moet natuurlijk wel een beetje in relatie blijven tov de set-up.
    Wanneer je vanaf het begin met een aparte groep begint, zoals bij jouw de bedoeling was meen ik, dat heb je al een probleem minder en zal de powerplant niet direct noodzakelijk zijn.
    Wel extra mooi natuurlijk als je de luxe van genoeg €€ heb. :wink:

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Johan,
    mischien wel handiger om de Nederlandse typenummers erbij te zetten.
    Dat zijn de juiste typenummers.
    Heb ze immers ook hier voor mij op tafel liggen.

    Kun je trouwens voor de mensen die erin geinteresseerd zijn ook aangeven wat het verschil is tussen de gold plated (vergulde) en de Rhodium uitvoering van de stekkers?

    Voor zover ik weet is Rhodium erg slijtvast en niet magnetisch. :wink:
    Helaas heb ik hier geen idee over.
    Weet alleen het verschil tussen de G en Cu uitvoeringen en dat is dat de ene verguld is en de ander alleen van koper. :P

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Een powerplant er voor/tussen hangen kan altijd nog. Maar het kostenplaatje moet natuurlijk wel een beetje in relatie blijven tov de set-up.
    Dat is het mooie vn zo'n powerplant dat het juist voor elk apparaat werkt. Ook op een relatief goedkope set werkt het maximaal! :wink:

    Met die kabels die zogenaamd filteren enzo moet je het nog maar afwachten. :wink:
    Harry,
    even een vraagje, ik heb het al eens eerder gevraagd maar geen echt duidelijk antwoord gehad (was overigens niet aan jou hoor).
    Wat is het verschil tussen bijv een Monster powerplant en bijv de exactpower?

    Beide leveren "schone" stroom maar de kosten verschillen nogal. Moet ik er dan van uitgaan dat de Monster minder "schone" stroom levert, of hangt het prijsverschil gewoon af van de fysieke componentenkwaliteit en het aantal aansluitingen dat onvervuild aangestuurd kan worden?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Johan,
    mischien wel handiger om de Nederlandse typenummers erbij te zetten.
    Dat zijn de juiste typenummers.
    Heb ze immers ook hier voor mij op tafel liggen.

    Kun je trouwens voor de mensen die erin geinteresseerd zijn ook aangeven wat het verschil is tussen de gold plated (vergulde) en de Rhodium uitvoering van de stekkers?

    Voor zover ik weet is Rhodium erg slijtvast en niet magnetisch. :wink:
    Helaas heb ik hier geen idee over.
    Weet alleen het verschil tussen de G en Cu uitvoeringen en dat is dat de ene verguld is en de ander alleen van koper. :P
    Vreemd Johan,

    want de link die je gegeven hebt heeft het over andere typenummers.
    Met name in hun pdf lijst staan andere typenummers aangegeven. :wink:

    Namelijk (audio point):
    FI-35[G]

    24K Gold Plated

    OFC


    Audio grade SCHUKO connector·
    FI-20[G]

    24K Gold Plated

    OFC

    FI-20[R]

    Rhodium Plated

    OFC


    Audio grade IEC connector·


    zijn toch weer andere typnummers voor dezelfde artikelen.

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Vreemd Johan,

    want de link die je gegeven hebt heeft het over andere typenummers.
    Met name in hun pdf lijst staan andere typenummers aangegeven. :wink:
    Klopt maar dat zijn naar mijn weten simpelweg andere modellen dus ik zal het verders ook niet weten eerlijk gezeg.
    Wat ik wel weet is welke we hier nodig hebben omdat ik er al eerder samen met anderen liefhebbers een partij heb gekocht.
    Ze liggen hier dus voor me en de opgegeven nummer staan zowel op de site als hier op de doosjes.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Vreemd Johan,

    want de link die je gegeven hebt heeft het over andere typenummers.
    Met name in hun pdf lijst staan andere typenummers aangegeven. :wink:
    Klopt maar dat zijn naar mijn weten simpelweg andere modellen dus ik zal het verders ook niet weten eerlijk gezeg.
    Wat ik wel weet is welke we hier nodig hebben omdat ik er al eerder samen met anderen liefhebbers een partij heb gekocht.
    Ze liggen hier dus voor me en de opgegeven nummer staan zowel op de site als hier op de doosjes.
    Ok, dank je Johan. Duidelijk.

    Ik wil toch weten waarom ze ook een Rhodium uitvoering hebben. Deze is ook weer duurder.

    Op deze link staat de 11 serie er toch weer anders op:
    http://www.hifi-tuning.com/furutech_de.html

    de 35 serie is de hi-end serie :P
    mischien wil ik die wel eens proberen. :wink:

    Voordelen rhodium:
    Rhodium is a precious metal of the Platinum group with properties of wear and corrosion resistance that make it ideally suitable as a final finish for all types of jewellery whether real jewellery made from other precious metals such as gold or silver or fashion (costume) jewellery made from a variety of materials such as copper,brass,cast pewter or cast zinc.

    Rhodium is a white bright metal as plated and has many advantages over other white metal finishes such as silver or tin in that it is very hard so as to provide good wearing ability but also rhodium is almost impervious to attack by most naturally occurring chemical compounds and so the finish

    does not tarnish


    Zoals ikzelf al eerder zij dus: nog beter bestand tegenslijtage en aanvallen van corosie. :wink:

    Voordelen occ koper i.t.t. ofc koper:

    PCOCC

    Copper wire is made from casting molten copper into long rods or bars that eventually are drawn through a tiny orifice that creates a copper wire. Copper crystals, generated during rapid cooling in the traditional casting process, act as an impediment to the natural flow of the signal. This is because the random orientation of these copper crystals forms an irregular mosaic pattern that impedes the flow of electrons. What was needed was a single crystal copper casting process.

    In 1986 the Ohno Continuous Casting (OCC) process was introduced to the world. Ultra Pure single crystal Copper was developed by professor Ohno of the Chiba Institute of Technology in Japan. OCC is a single, long grain copper structure built by using a heated mold, that solves the rapid cooling process problems. The results are small rods of OCC pure copper, from which the wire can be drawn and we get single copper grains of over 700 feet in length!

    PCOCC sounds superior to OFC copper in the same construction cable. It's a LOT more expensive but it's worth the extra expense as we believe we have generated a far superior interconnect using PCOCC materials in the conductors.

    Nu is het mischien wat makkelijker kiezen tussen de Audio-grade serie en de Hi-end grade serie.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •