De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.

Standaard Oude(re) Science Fiction films

Ik ben, op de enkele goede science fictions films die tegenwoordig uitkomen na, uitgekeken op nieuwe met CGI overladen films.

Ik wil me nu eigenlijk meer gaan verdiepen in oude films zoals de originele War of the Worlds, The Time Machine, Metropolis, Forbidden Planet en al dat soort films. Ik ben al gek van de hele Planet of the Apes serie. Wat raden jullie mij aan? Er zitten hier vast wel wat mensen die gek zijn op oude science fiction films ?

Standaard

silent running
    the day the earth stood still

Standaard

Metropolis en a Clockwork Orange
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

Standaard

Blade Runner

Registratie datum
    May 2004

Standaard

Plan 9 from outer Space :P
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

Standaard

It Came from Beneath the Sea / Earth vs. the Flying Saucers / 20 Million Miles to Earth / Mysterious Island / H.G. Wells' First Men in the Moon

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Solyaris (de Russische orginele versie)
    O.b.v. de voorbeelden die hillebrinkie opgeeft zou ik deze film niet aanraden. Het is denk ik toch een beetje ander genre.

Standaard

Nou ik noemde eigenlijk maar wat, als het science fiction is en jullie vinden het goed, post het dan alsjeblieft

Standaard

The Thing from Another World uit 1951. Erg spannend. In 1982 maakte John Carpenter hier een remake van. Kurt Russell speelde toen de hoofdrol.

Standaard

Flash Gordon Conquers the Universe
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

Standaard

KLassiekers: It Came from Outer Space, Fiend Without a Face, Them!, The Beast From 20.000 Fathoms, The Incredible Shrinking Man, The Fly en The Fly 2 (originele versies met Vincent Price), Conquest of Space, The Invisible Man, Clash of The Titans (meer fantasy), The Blob (met een jonge Steve McQueen), Rocketship X-M, When Worlds Collide, This Island Earth, Destination Moon, Forbidden Planet, Kronos, The Quatermass Experiment I+II, Journey to The Center of The Earth, 20.000 Leagues under The Sea.

Als je wilt griezelen: Island of Lost Souls, Nosferatu, Bride of Frankenstein, The Creature from the Black Lagoon, The Mystery of the Wax Museum (oude jaren '30 versie).

lekker cult: Invasion of the Saucer Men, Teenagers from Outer Space, The Wasp Woman, The Angry Red Planet, The Beginning of The End, It! The Terror from Beyond Space, Plan 9 from Outer Space (Ed Wood's cult classic), alles van Roger Corman, Bert I. Gordon.

And of course: Harryhausen rules (fantasy/sci-fi genre) !!!

De besten zijn in vet gedrukt.

Wat ik tussen haakjes een goede website vind om R2 en R1 films goedkoop te bestellen zonder portkosten en snelle service (heb er al een fortuin achtergelaten per visa) is www.play.com

Standaard

Metropolis is uniek in zijn soort en voor die tijd echt vooruitstrevend. Als je nu de Eureka versie op zou zetten zou je zeggen dat de film uit de jaren 60 komt.

Verder is A Trip To the Moon ook leuk om eens gezien te hebben. Dit wordt zo'n beetje gezien als de allereerste SF film (1903)
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

Standaard

Bride of the Monster :P

Standaard

THX-1138 van George Lucas, op de 2disc staat ook zijn versie die hij maakte in zijn studenten tijd aanrader.
    Saturn3 van Stanley Donen.
    Tron uit 1981.
    The Black Hole uit 1978.

Standaard

Eh... 2001: A Space Odyssey?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

Standaard

nog twee die ik niet zie staan zijn
    Them! en Attack of the Crab Monsters

Standaard

De films van Jack Arnold.
    Ik weet niet of je digitale tv hebt De zender TCM zendt regelmatig oude science fictionfilms uit.

Hamilcar54

Standaard

When Worlds Collide
    Colossus: The Forbin Project
    The Day The Earth Caught Fire
    Fahrenheit 451
    The Thing From Another World
    Things To Come

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Eh... 2001: A Space Odyssey?
    Niets beter dan dit uiteraard.

Standaard

Jonathan Rosenbaum raadt 10 verwaarloosde Science Fiction films aan. Interessant stukje.

Standaard

Heeft iemand "the forbidden planet" (1956) gezien? Er is recent een 2-disc uit. Alleen weet ik niet of de film de moeite waard is...
    There is only one real truth: causality!...

Standaard

Aanvulling op wat er nog niet is genoemd:

Soylent Green
    When Worlds Collide
    Close Encounters of the Third Kind
    The Damned
    The Day the Earth Caught Fire
    Fantastic Voyage

Standaard

Enemy Mine en The Black Hole
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

Standaard

Soylent Green
    The Omega Man
    Logan's Run
    West World
    The Andromedastrain
    Lifforce
    Outland

Instellingen bij het plaatsen van berichten