Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events [DVD]

    Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events [DVD]

    Het verhaal is misschien niet speciaal, maar de presentatie is werkelijk uniek.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik de bioscoop gezien, maar kon mij geheel niet bekoren. Onsamenhangend en flauw. Puur amerikaans sprookje met twist.
    Nep Roald Dahl
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Tja, een mooie film, totdat Jim Carrey in beeld verschijnt. Vanaf dat moment is het met name gekke-bekken-trekkerij van deze malloot en verknalt hij -vor mij- het plezier aan deze film. Op zich erg mooi gedaan en gemaakt, maar ik zit niet naar een personage, maar naar Jim Carrey te kijken.
    Zolang hij dit soort rollen speelt is hij voor mij niet te genieten.
    Maar ja, met als zoveel dingen: you love 'm or hate 'm... :wink:
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Leuke film, Jim zet weer een goede rol neer vind ik.
    Van het begin tot het eind boeiend, zeker een aanrader als je van sprookjes houdt.

  5. #5

    Standaard

    Ik vond hem niet echt slecht, maar ik had de hele tijd het gevoel dat er iets miste en dat het verhaal maar niet op gang kwam...
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  6. #6

    Standaard

    Tegenvaller van het jaar. Geweldig bronmateriaal voor handen hebben en er dan nog zo'n onsamenhangend, doelloos werkje van kunnen maken, het is een kunst op zich. Stylistisch gezien zat het helemaal snor en wist men de sfeer van de (geweldige!) boeken goed te raken, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Jammer maar helaas, ik houd het wel bij de boeken.

  7. #7

    Standaard

    Decors en aankleding enzo zijn erg mooi maar voor de rest is deze film zwaar mwaaaaaaahhhhh heel middelmatig. Niks sprong boven de middelmaat uit, zelfs niet Jim Carrey.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  8. #8

    Standaard

    Prachtig gemaakte film en als fan van de boeken moest ik 'm natuulijk ook gelijk hebben op DVD (de UK 2 disc versie dan), maar de film kan inderdaad niet in de schaduw staan van de boeken. Je mist gewoon de droge schrijfstijl van Lemony Snicket/Daniel Handler die zo belangrijk is voor de boeken. Bij de film hebben ze er ook een eind aangebreid dat helemaal niet overeenkomt met de boeken. Naar mijn weten is er in de boeken ook nooit echt over verrekijkers (of een auto op teinrails) gesproken. Volgens mij zijn vervolgen van de film nog niet aangekondigd, maar stilletjes hoop ik wel dat er meer films komen, want de boeken worden steeds waanzinniger (de liftschacht-scene uit the Ersatz Elevator!). Gelukkig komt in oktober het 12e boek uit
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

  9. #9

    Standaard

    Ik moet eerlijk zeggen dat, toen ik deze film in de bioscoop ben gaan kijken, ik na een half uur in slaap ben gevallen en een kwartier voor het einde weer wakker werd. Erg suffe film, naar mijn mening.

    Toch moet ik erbij vermelden dat die twee oudste kinderen zo'n beetje wel de mooiste kinderen op aarde zijn!

    Wilde de film nog een kans geven door um op dvd te kopen, maar iemand leek het slim de Nederlandse titel op de hoes te zetten en dat is nogal een afknapper...

    Helaas...
    **** me gently with a chainsaw.

  10. #10

    Standaard

    Ik ben een groot van van Carrey en keek dan ook uit naar deze film.

    Echter toen de film afgelopen was kon ik aleen tot de conclusie komen dit was de slechtste carrey film die ik heb gezien. Ik weet niet je komt nooit echt lekker in de film. En het is allemaal vrij voorspelbaar. Misschien hou ik wel niet gewoon van sprookjes en spreekt daarom dit verhaal me totaal niet aan.

    Ik doe niet vaal een miskoop op dvd en moest deze dvd hebben omdat ik alle films van jim heb maar ik vond deze film tot op heden de miskoop van 2005.

  11. #11

    Standaard

    ben bij het kijken van deze film inslaap gevallen, dat zegt denk wel genoeg

  12. #12

    Standaard

    Ik weet niet. Ik val ook vaak bij films in slaap, maar dat komt dan meestal omdat ik dan denk dat ik om 3 uur 'snachts nog wel een filmpje op kan zetten en uit kan kijken

    Maar anyhow, Ik denk inderdaad dat deze film saai zou kunnen zijn als je de boeken niet gelezen hebt, anders is het echt soms een feest van herkenning bij bijvoorbeeld het zien van het huis van Aunt Josephine. Ze hebben alleen naar mijn mening teveel veranderd in het originele verhaal.
    Eigenlijk denk ik ook dat de boekenserie het beter gedaan zou hebben als een televisieserie van 13 delen want er zit wel een goede opbouw in de (vooral de latere) boeken.. maar ja... En Jim Carrey speelt inderdaad wat over the top, maar in dit geval is dat niet zo erg omdat dat erg bij het karakter van count Olaf past.
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

  13. #13

    Standaard

    Een film met schitterende decors, maar een verhaal wat voor geen meter boeit. Erg jammer.

  14. #14

    Standaard

    Wat raar dat deze originele film zulke slechte reacties krijgt hier. Ik had de boeken niet gelezen, maar ik vond dit echt een goede kinderfilm. Niet moralistisch of overdreven vrolijk, maar echt een duistere film waar ik me overigens in de bioscoop ben rotgeschrokken [spoiler:62d2e516e4] in die scene waar die slang tevoorschijn komt[/spoiler:62d2e516e4].
    Over Jim Carrey ben ik nog steeds niet helemaal uit. Het was leuk om 'm eens als schurk te zien, en nog best wel een sadistische ook, maar het bleef toch een beetje bekkentrekkerij.
    Goeie film!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  15. #15

    Standaard

    Tot slot helaas nog een opmerking over de Nederlandstalige ondertiteling... die is veel te hoog in beeld geplaatst, wat regelmatig storend werkt.
    Bij veel reviews wordt dit aangehaald. Ik heb een dvd speler, die de ondertiteling naar beneden kan schuiven. Ik heb dus nooit last van te hoge ondertiteling. Zijn er niet veel meer dvd spelers die dit kunnen en daarmee het probleem van hoge ondertiteling verhelpen?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Star_Fresh
    Tot slot helaas nog een opmerking over de Nederlandstalige ondertiteling... die is veel te hoog in beeld geplaatst, wat regelmatig storend werkt.
    Ik heb een dvd speler, die de ondertiteling naar beneden kan schuiven. Zijn er niet veel meer dvd spelers die dit kunnen en daarmee het probleem van hoge ondertiteling verhelpen?
    Ze zijn erg zeldzaam.

    Dus als je speler toevallig zo'n functie heeft mag je jezelf wel in je handjes knijpen.

  17. #17

    Standaard

    Zo slecht als ie hier beoordeeld wordt is hij niet. Mooie sfeer en een redelijk leuke film. Meer redelijk cijfer is een 7, wat ik ook gegeven heb, voor zo'n film. Enen (wat volgens mij velen doen) geven is natuurlijk onzinnig.
    De ene film wordt hier soms onterecht hoog gewaardeerd en andersom ook. Probeer de film eens een waarde te geven die het toekomt.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    Meer redelijk cijfer is een 7, wat ik ook gegeven heb, voor zo'n film. Enen (wat volgens mij velen doen) geven is natuurlijk onzinnig.
    De ene film wordt hier soms onterecht hoog gewaardeerd en andersom ook. Probeer de film eens een waarde te geven die het toekomt.
    Ehm... het is niet de bedoeling dat jullie stemmen voor de film, maar voor de technische kwaliteit van de DVD.

    Dus ook al vind je de film nog zo slecht, als de beeld- en geluidskwaliteit super zijn geef je een hoger cijfer.

    Maar goed, ons stem-systeem is natuurlijk verre van ideaal, juist omdat zoveel mensen lukraak enen geven enzo, soms zelfs als ze de DVD nog niet eens gezien hebben. Dus zoveel waarde zou ik niet aan die score hechten. Het is jammer, want al die extreme stemmers verzieken het voor de rest.

  19. #19
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Ik zou toch eerder opteren voor een stem systeem voor de film, niet voor de kwaliteit van de dvd. Die haal ik wel uit de rating van de recensie. Ik vind het fijner om meningen over de inhoud van de film te lezen, in het geval ik twijfel (bv. voor een blinde aankoop) en de film nog niet ken.

    Maar goed, das mijn mening

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dick van Drie
    Meer redelijk cijfer is een 7, wat ik ook gegeven heb, voor zo'n film. Enen (wat volgens mij velen doen) geven is natuurlijk onzinnig.
    De ene film wordt hier soms onterecht hoog gewaardeerd en andersom ook. Probeer de film eens een waarde te geven die het toekomt.
    Ehm... het is niet de bedoeling dat jullie stemmen voor de film, maar voor de technische kwaliteit van de DVD.

    Dus ook al vind je de film nog zo slecht, als de beeld- en geluidskwaliteit super zijn geef je een hoger cijfer.

    Maar goed, ons stem-systeem is natuurlijk verre van ideaal, juist omdat zoveel mensen lukraak enen geven enzo, soms zelfs als ze de DVD nog niet eens gezien hebben. Dus zoveel waarde zou ik niet aan die score hechten. Het is jammer, want al die extreme stemmers verzieken het voor de rest.
    Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat het voor de gehele film was incl beeld en geluid. Dan zal ik de volgende keer een dvd ook meer in die richting beoordelen. Bedankt voor info.

    (dan heb ik deze film zelfs nog te laag beoordeeld, beeld en geluid vond ik prima in orde, dus een 8 )
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  21. #21

    Standaard

    Niet gezien. Ik ben toch wel een liefhebber van Carrey, maar deze "gewoon" gemist...

  22. #22

    Standaard

    Inderdaad raar dat deze film zoveel negatieve reacties teweeg brengt. Heb me heel erg vermaakt bij deze film. Lekker sfeertje, mooie decors en effecten en een leuk verhaaltje. Carrey vond ik juist geknipt voor deze rol, net als Meryl Streep.
    Moet er wel bij zeggen dat ik de boeken niet heb gelezen.

    Deze dvd gaat er wel komen, maar dan wel de R1 of de R2UK versie. Erg irritant dat er in NL weer de Nederlandse titel op staat
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #23

    Standaard

    Erg raar dat deze film zoveel negatieve reacties oproept? Als iemand dan een uitlegt wat er zo geweldig is aan het 'verhaal'?

  24. #24

    Standaard

    Briljante film. Het enige jammere aan het film is niet dat Carrey slecht acteert, maar dat mensen het alleen maar over Carrey habben na de film. De jonge hoofdrolspelers zetten een geweldige acteerprestatie neer, beter dan dat suffe stel uit de Harry Potter films. Carrey is goed. Als je niet van de vent houdt zul je hem hier ook niet leuk vinden. Als je een fan van hem bent zul je genieten. Maar de persoon die voor mij de film steelt is Meryl Streep die werkelijk waar gewoon niet slecht kan acteren. Ik vond haar komische optredens in She-devil en Death Becomes Her al briljant maar dit is werkelijk waar weer een perfect staaltje van komisch acteerwerk en timing. Billy Connelly heeft ook een leuke rol en hij lijkt geknipt voor het karakter. Het verhaal is erg leuk, maar zeer zwartgallig. Het einde daarentegen is sterk en zorgt ervoor dat je met een warm hart de DVD terug in het hoesje doet. Een onverwacht juweeltje.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  25. #25

    Standaard

    Ik vond deze film ook erg meevallen.
    Ik heb hem intussen al twee keer gekeken: 1 keer alleen en 1 keer met mijn vriendin.

    Ook de tweede keer vond ik hem nog erg leuk.
    En Jim Carrey zet hier naar mijn idee weer eens keer een leuke rol neer.
    De beste sinds Me myself and Irene naar mijn mening.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •