Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 45 van 45 worden weergegeven.

Discussie: 21 Grams [DVD]

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan Veenstra
    Het schijnt dat ieder mens op het moment dat 'ie sterft 21 gram aan lichaamsgewicht verliest. Er zijn mensen die denken dat dat het gewicht van de ziel is die het lichaam verlaat.
    Wat overigens nooit wetenschappelijk bewezen is.

    Die 21 gram (gewicht van de menselijke ziel) is een soort broodje aap verhaal, gebaseerd op onderzoek van ene Dr Duncan MacDougall die begin 1900 wat mensen heeft gewogen voor en na de dood.

    MacDougall had helaas maar een handjevol mensen gewogen en de onnauwkeurigheid van zijn meetinstrumenten, plus het feit dat het precieze moment van de dood moeilijk vast te stellen was, maken zijn bevindingen wetenschappelijk zeer betwistbaar.

    Trouwens wel jammer dat niemand dit ooit echt onderzocht heeft op een goede manier.

    Zie ook: Wikipedia

  2. #27

    Standaard

    Fantastische film! Penn is goed zoals altijd, maar Naomi Watts levert de beste acteerprestatie door een actrice van de afgelopen 10 jaar ofzo. Echt super, en onbegrijpelijk dat ze er geen Oscar voor heeft gekregen.
    1 foutje in de recensie:

    Er is geen achtergrondgeluid aanwezig.
    er is in het hoofdmenu wel achtergrond geluid aanwezig
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik vind dit nou typisch zo`n film die door de montage helemaal om zeep is geholpen! Er wordt veel te veel gesprongen in de scenes mijn inziens, overdaad schaadt blijkt gewoon ook hier weer. Ik vraag me af wat hier het nut van is want in deze film vind ik dat helemaal niet nodig, eerder nutteloos. Was de film gewoon chronologisch gemonteerd had ik hem wel goed gevonden want het verhaal en de acteer prestaties zijn gewoon erg goed. Erg jammer dus wat mij betreft...
    Ik kan me voorstellen dat je de montage van deze film irritant vind, maar nutteloos, nee! Door deze film chronologisch te monteren zou je de ontmoeting van de drie karakters en de daaruit voortvloeiende gevolgen af kunnen doen als een 'freak accident.' Door in de film steeds vooruit te lopen op de uiteindelijke ontmoeting creëert de regisseur een beklemmende sfeer waarin duidelijk dat de hoofdpersonen hun lot niet kúnnen ontlopen. De montage maakt dat de film zo'n ongelooflijke impact heeft.

  4. #29

    Standaard

    Fans van deze film moeten zeker ook een keer een poging wagen met Amores Perros, doet hier sterk aan denken. Juweeljes!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jobe
    Fans van deze film moeten zeker ook een keer een poging wagen met Amores Perros, doet hier sterk aan denken. Juweeljes!
    is dan ook van dezelfde regisseur.
    Goede film idd, maar vond 21 Grams beter
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #31

    Standaard

    Is het trouwens waar, dat als je sterft je net 21 gram verliest ?
    Zou wel een echte antiklimax zijn als dit niet zo zou zijn.

  7. #32

    Standaard

    Sterke film met fantastische acteerprestaties

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Is het trouwens waar, dat als je sterft je net 21 gram verliest ?
    Zou wel een echte antiklimax zijn als dit niet zo zou zijn.
    Kijk nou 's 5 berichten boven de jouwe...

  9. #34

    Standaard

    Nu heeft dit feit weinig met de film te maken, behalve dan dat de drie levens van de personages in de film, door de dood met elkaar verbonden worden.
    Dat heeft dan toch op subtiele wijze alles met elkaar te maken, of ligt dat aan mij?

  10. #35

    Standaard

    Dit is inderdaad een zeer goede film, een aanrader! Een goed verhaal, goede acteerprestaties, goede film :P

  11. #36

    Standaard

    Teleurstellende en rommelige film, House of Sand and Fog is veel beter.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zaltman
    House of Sand and Fog is veel beter.
    Ja en er zijn honderden films die slechter zijn dan deze film. Ik snap je punt niet zo, waarom deze film vergelijken met een andere.

  13. #38

    Standaard

    Ik vind House of sand and fog ook heel goed.. Deze twee films zijn gewoon totaal niet met elkaar te vergelijken
    All the real people are really not that real

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Codswallop
    Nu heeft dit feit weinig met de film te maken, behalve dan dat de drie levens van de personages in de film, door de dood met elkaar verbonden worden.
    Dat heeft dan toch op subtiele wijze alles met elkaar te maken, of ligt dat aan mij?
    Het feit dat die 21 gram je ziel zou zijn komt in de film tot uitdrukking doordat [spoiler:51d0aba46a]Sean Penn min of meer het leven van de doodgereden man gaat leiden. Hij neemt tenslotte zijn vrouw en gaat zich wreken op zijn moordenaar. Tot overmaat van ramp sterft ie weer aan dezelfde moordenaar.[/spoiler:51d0aba46a]

    Ik vond dit een beresterke film. Die asynchrone montage hoort bij de film, net als die van Memento. Een synchrone montage had geen spanning opgeleverd omdat alles dan meteen duidelijk is.
    Wat alleen erg duister is, is dat ik als 'boodschap' uit de film haal dat
    a)je je lot niet kunt ontlopen
    b)je leven beteren zinloos is

    Erg donker moet ik zeggen...blijft je lang bij. Wat intensiteit betreft vergelijkbaar met Traffic.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #40

    Standaard

    goede film, leuk in elkaar gezet en toch althans door mij goed en tot het einde intensief te volgen, sterk acteerwerk...

    het einde had ik alleen iets meer van verwacht ik had zoiets als Memento verwacht en dat mist deze film wel

    dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling, maar door het verhaal zo onlogisch door elkaar heen te weergeven, verwacht je wel een bepaalde ontknoping en dat is er niet echt aan het einde en idd heel dramatisch en donker allemaal

    ik vond deze wel goed en zeker nog een 2e keer kijken waard

    een film die echt te vergelijken met deze film is: Amores Perros die alleen een stuk slechter is!, daarin zitten echt losse scenes (delen) en heeft het onchronologische aspect niet zo'n sterke toegevoegde waarde als in 21 Grams

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski

    een film die echt te vergelijken met deze film is: Amores Perros die alleen een stuk slechter is!, daarin zitten echt losse scenes (delen) en heeft het onchronoligsche aspect niet zo'n sterke toegevoegde waarde als in 21 Grams
    uiteraard zijn die te vergelijken, zijn van dezelfde regisseur
    vond 21 Grams zelf ook veel beter
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski

    een film die echt te vergelijken met deze film is: Amores Perros die alleen een stuk slechter is!, daarin zitten echt losse scenes (delen) en heeft het onchronoligsche aspect niet zo'n sterke toegevoegde waarde als in 21 Grams
    uiteraard zijn die te vergelijken, zijn van dezelfde regisseur
    vond 21 Grams zelf ook veel beter
    ja daar kwam ik later ook pas achter, dat wist ik toen niet

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Deze film wilde ik gisteren even gaan kopen voor een leuke prijsje van 6,99 bij Rodisc,maar door al die vertragingen in openbaar vervoer ging dat even niet lukken.Deze week nog maar is een poging wagen.
    Nog niet gezien,lijkt me een sterke film en Penn kan ik altijd wel waarderen.
    Net gekeken,ben gelijk in de eerste plaats 21 grams lichter op de schaal van deprie.Acteerwerk van de bovenste plank en een verhaal structuur ala Memento.Ik denk als de film gewoon in chronologische volgorde was gefilmd hij nog meer kracht zou hebben,want nu moet je gaan terugflitsen naar dingen die je al gezien hebt,maar aan de andere kant wel een mooi puzzelstukje.Dit is een film die zeker in aanmerking komt om meerdere keren te kijken.Jammer dat er geen easteregg op zit ala Memento kwa chronologische volgorde,bij Memento zou het een standaard filmpje zijn als je hem zo kijkt,maar bij deze lijkt me van niet.Mensen die alleen van aktie film houden kunnen deze links laten liggen.Wie deze film verder een kans geeft krijgt een mooi stukje cinema voorgeschoteld.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #44

    Standaard

    Het lijkt wel alsof ik de enige ben hier, maar eigenlijk vond ik hem helemaal niet zo leuk/mooi. Volgens mij had ie echt beter kunnen zijn als ze het (wederom) in chronologische volgorde hadden gedaan, ik werd op een gegeven moment echt gek van die tijdsprongen en dacht waar gaat dit naar toe. Ook na de tijd had ik zoiets van, wat was nou het doel van deze film, vermaak: nee. je aan het denken zetten: ook nee. Inneens komt hij met zijn praatje over 21 gram, terwijl dat voor de rest niet zoveel betrekking heeft tot de film! Het ging weliswaar over de dood, maar dat vind ik dan wel weer wat vergezocht. Ze hadden er van mij dus wel wat meer links naar die 21 grams in mogen leggen.

  20. #45

    Standaard

    Fantastische film. Het acteerwerk knalt van het scherm. Penn, Watts en Del Toro doen het fantastisch en de nominatie was terecht. Van mij hadden Watts en Del Toro het beeldje zeker mogen winnen (Al heb ik Mystic River en Monster nog niet gezien). Ook het grauwe, kille, deprimerende en realistische sfeertje vond ik geweldig. Net als het voortdurend springen door de tijd. Je moet in het begin even goed opletten, maar dan worden er steeds meer stukjes van de puzzel aangereikt en wordt alles steeds duidelijker.

    Topper. Jammer dat er zo weinig extra's op staan, maar de film is de aanschaf meer dan waard.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •