Pagina 81 van 218 EersteEerste ... 317177787980818283848591131181 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.001 tot 2.025 van 5431 worden weergegeven.
  1. #2001

    Standaard


    (Criterion-nieuwsbrief van december)

    Seven Samurai, Sanjuro en Yojimbo dus.

  2. #2002

    Standaard

    net weer de drie die ik wou gaan aanschaffen binnenkort, wachten dan maar.

  3. #2003

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aerodynamisch
    Seven Samurai en Hidden Fortress dacht ik.
    Hidden Fortress is op zich weinig mis mee, dus das de enige van de samurai box die ze niet opnieuw uitbrengen.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  4. #2004

    Standaard

    Petitie tegen windowboxing: http://www.petitiononline.com/ccwinbox/petition.html

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDBeaver
    As with the Forbidden Games, The Virgin Spring and La bête humaine releases by Criterion (as well as Nanook of the North) the image has been 'pictureboxed' to overcome 'overscan' on commercially made tube television sets (can be up to a 15% loss of image and this is significant!). Pictureboxing leaves a black border around the edge of the image and most players automatically zoom-in to fill the screen - it limits resolution making the image slightly less detailed than it might be able to achieve. The benefit of pictureboxing is that it adds more visible viewing area so that the majority of DVD purchasers (most people own and watch through tubes) can see even more of what is on the negative - the way the film was meant to be viewed. DVDBeaver feels that equipment invariably improves at a much lower price and much faster these days and catering to people with inferior equipment can easily come back and haunt you when the hardware climate advances (it is doing so monthly). I'll wager that tube TV's are selling at at much lower rate than other viewing systems these days. We feel you will own your DVDs (especially your Criterion DVDs) much longer than you will own your current viewing system - I say this is true for myself having just purchased a plasma TV today! (I will still own my Criterion DVDs long after this brand new television is in the trashcan). The overscan problem associated with tube TVs can be corrected relatively inexpensively (incremental zoom DVD players, HTPC viewing, even some TVs now can zoom out to compensate etc.).

  5. #2005

    Standaard

    Ik lees dit op dvdbeaver over 'Playtime' van Jacques Tati:
    "Criterion has indicated a 'sometime next year' re-release, presumably (hopefully) in a new transfer."

    Hoe zit het daar nu mee? Moet ik hierop wachten of toch maar voor de BFI uitgave gaan?

  6. #2006

    Standaard

    kan iemand mij hier iets meer vertellen over de films in de Antoin Doinel box? ik vind ze er namelijk wel interessant uitzien, maar ik weet er helemaal niets van

  7. #2007

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    kan iemand mij hier iets meer vertellen over de films in de Antoin Doinel box? ik vind ze er namelijk wel interessant uitzien, maar ik weet er helemaal niets van
    Ik ben er helemaal weg van; ik heb ze ook als saga in mijn Top 20 gezet. De Criterion DVD-Box is werkelijk subliem; naast één van de fraaiste verpakkingen op de markt zijn ook de technische aspecten prima verzorgd! :P

    De films:

    Les 400 coups
    Antoine et Colette (kortfilm)
    Baisers volés
    Domicile conjugal
    L'amour en fuite

    Ze volgen Antoine Doinel (een foutloze Jean-Pierre Léaud), Truffaut's alter ego gedurende zijn leven. Fantastisch!

  8. #2008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    Ik lees dit op dvdbeaver over 'Playtime' van Jacques Tati:
    "Criterion has indicated a 'sometime next year' re-release, presumably (hopefully) in a new transfer."

    Hoe zit het daar nu mee? Moet ik hierop wachten of toch maar voor de BFI uitgave gaan?
    Volgens mij is er niks veranderd aan dat wat jij opnoemt: ergens dit jaar zou er een nieuwe dvd uit moeten komen.

  9. #2009

    Standaard

    Het zal ongetwijfeld in dit topic staat maar ik kan het net echt vinden. Ik las ergens iets over een release van Battleship Potemkin door Criterion dit jaar. Weet iemand hier meer van?
    Thnx

  10. #2010

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToyBoy
    Het zal ongetwijfeld in dit topic staat maar ik kan het net echt vinden. Ik las ergens iets over een release van Battleship Potemkin door Criterion dit jaar. Weet iemand hier meer van?
    Thnx
    Uit de forthcomming Criterion list van criterionforum.org:

    2.) Stalled ex-certainties: (Officially announced titles that have run into some kind of technical hitch and are now in limbo)

    EISENSTEIN SILENT YEARS boxset - from December 1999 Cineaste interview with Peter Becker: "We're now working on Potemkin, October, Strike, Old and New, also known as The General Line, plus Glumov's Diary, a short that's never been seen here. These are enormous projects, so what we try to do is to ally ourselves with a small group of scholars. On the Eisensteins, we're being helped by David Bordwell, Naum Kleimann, Annette Michelson, Ian Christie, Richard Taylor, and Yuri Tsivian. The idea basically is that if all of these people help us find our way, we won't be too far off."
    Het is dus onduidelijk wanneer we die kunnen verwachten.

  11. #2011

    Standaard

    Vandaag weer 2 nieuwe Criterion`s erbij: Le Samourai en The Complete Mr. Arkadin. Die laatste is echt een prachtige set! . Qua vormgeving is ie zeker een aanrader, nu de dvd`s nog bekijken :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #2012

    Standaard

    erg goed nieuws!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door New York Times
    Six Moral Tales (1963-72)

    The most famous line of criticism about the films of Eric Rohmer came not from a movie critic but from a movie, Arthur Penn's "Night Moves," in which a character returns from seeing "Claire's Knee" and announces that it was "like watching paint dry." There's no getting around the element of boredom that hangs over even Mr. Rohmer's best films. It's not that the characters talk and talk and talk (you could say the same thing about any of the great Howard Hawks movies), it's that they exist so fully inside their own heads that the prattle can drive you a bit batty. When Mr. Rohmer's movies fail, it's because he has failed to be sufficiently satirical or empathetic enough to get us past that self-absorption. When he succeeds, as he does in his masterpiece, "Summer (Le Rayon Vert)," he can make us feel a kinship with the most self-absorbed of characters, make us feel like we are seeing ourselves. The work he did under the heading "Six Moral Tales" remains his best known, and this Criterion set brings together not just the early shorts, but also the better-known features that close the series, like "Claire's Knee" and the nearly insufferable "Love in the Afternoon" (better known to some viewers as "Chloe in the Afternoon"). It's a measure of how good Mr. Rohmer can be that the best of the six, the 1969 "My Night at Maud's," is his most cerebral. And at first it's purgatorial. But the film opens up during the long conversation between a priggish Roman Catholic biologist (Jean-Louis Trintignant) and a woman (the luscious Françoise Fabian) he spends a chaste night with. Their talk is a dance between his naïveté and her worldliness that springs from a discussion of Pascal. Mr. Trintignant's character is every bit the idiot that Ms. Fabian's, not without tenderness, says he is, but one who is capable of self-realization. And as he sees in himself the rigidity he despises in Pascal, you experience the special grace that Mr. Rohmer's work can achieve. He brings you to an empathy you never imagined feeling. (Criterion, Aug. 15, $99.95)
    bron: criterionforum.org

    De betreffende films:
    The Girl at the Monceau Bakery (La Boulangére de Monçeau)
    Suzanne's Career (La Carriére de Suzanne)
    The Collector (La Collectionneuse)
    My Night at Maud's (Ma nuit chez Maud)
    Claire's Knee (Le Genou de Claire)
    Chloe in the Afternoon (L'Amour l'après-midi)

  13. #2013

    Standaard Criterion Collection

    Goh, heb geen enkele want die is enrom duur maar ik zou wel een willen en dat is A Night To Remember(1958 Titanic-versie) en die kan je nergens vinden met NL-subs, een vriend van me heeft deze wel op video met ondertiteling maar in het begin heb je een beetje storing(als ze het schip te water laten) anders kon ik deze overnemen op dvd maar goed de film zal ,ooit wel uitkomen met subs hoop ik

  14. #2014

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    erg goed nieuws!

    Six Moral Tales (1963-72)

    De betreffende films:
    The Girl at the Monceau Bakery (La Boulangére de Monçeau)
    Suzanne's Career (La Carriére de Suzanne)
    The Collector (La Collectionneuse)
    My Night at Maud's (Ma nuit chez Maud)
    Claire's Knee (Le Genou de Claire)
    Chloe in the Afternoon (L'Amour l'après-midi)
    Heb tot nu toe enkel Ma Nuit chez Maud gezien in een waardeloze Koch Lorber DVD, maar die film vond ik idd "like watching paint dry." Misschien dat deze box kan leiden tot een reevaluatie van Rohmer van mijn kant, het zou zo maar kunnen. Ik had echter liever de jaren '70 werken van Jacques Rivette zien verschijnen, welke ontzettend interessant schijnen te zijn. Maar je kunt niet alles hebben
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #2015

    Standaard



    Criterion heeft een cryptische haiku in de nieuwe mailing staan.

    Slam Your Doors In Golden Silence --> PlayTime (een slagzin voor een in die film aangeprezen product)

    I remember --> Amarcord? (Mi recordo)

    Bees --> El espíritu de la colmena?

    Swarming devils -->

    Iemand die zekerder is over de laatste drie ?

  16. #2016

    Standaard

    Playtime lijkt wel zeker, maar die andere zijn minder duidelijk. Een reissue van Amarcord? Was dat iets waar al geruchten over waren? Ik kan me daar eigenlijk niks van herinneren.

  17. #2017
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Aangezien alleen Slam Your Doors In Golden Silence met hoofdletters is geschreven vraag ik me af of die andere cryptische omschrijvingen wel naar films verwijzen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  18. #2018

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Aangezien alleen Slam Your Doors In Golden Silence met hoofdletters is geschreven vraag ik me af of die andere cryptische omschrijvingen wel naar films verwijzen.
    1) Het is een "bestaande" slagzin, dus zo raar zou dat niet zijn.
    2) De rest is niet echt een lopend verhaal, of wel soms Eddy?

  19. #2019

    Standaard

    Misschien dat dat over 'bees, swarming devils' iets te maken heeft met Criterion's nieuwe cult-label Eclipse?

  20. #2020
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Het zal toch niet over The Swarm gaan??? Daar is al een Warner release van...
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  21. #2021

    Standaard

    Op criterionform.org lijken ze eruit te zijn: inderdaad een re-issue van Amarcord en een release van Jigoku van Nakagawa.

  22. #2022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Op criterionform.org lijken ze eruit te zijn: inderdaad een re-issue van Amarcord en een release van Jigoku van Nakagawa.
    En dat zonder op criterionforum.org te kijken! Ik zou detective moeten worden! En ik heb al vijf haiku's opgestuurd voor de prijsvraag :P.

  23. #2023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Op criterionform.org lijken ze eruit te zijn: inderdaad een re-issue van Amarcord en een release van Jigoku van Nakagawa.
    En dat zonder op criterionforum.org te kijken! Ik zou detective moeten worden! En ik heb al vijf haiku's opgestuurd voor de prijsvraag :P.
    D'r is nog niks zeker hoor. Maar wat er daar gemeld wordt klinkt wel aannemelijk. Juich niet te vroeg. :wink:

  24. #2024

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    kan iemand mij hier iets meer vertellen over de films in de Antoin Doinel box? ik vind ze er namelijk wel interessant uitzien, maar ik weet er helemaal niets van
    Ik ben er helemaal weg van; ik heb ze ook als saga in mijn Top 20 gezet. De Criterion DVD-Box is werkelijk subliem; naast één van de fraaiste verpakkingen op de markt zijn ook de technische aspecten prima verzorgd! :P

    De films:

    Les 400 coups
    Antoine et Colette (kortfilm)
    Baisers volés
    Domicile conjugal
    L'amour en fuite

    Ze volgen Antoine Doinel (een foutloze Jean-Pierre Léaud), Truffaut's alter ego gedurende zijn leven. Fantastisch!
    De mijne is (bijna) onderweg. Kan niet wachten! Heb sowieso erg veel (voor mijn doen) criterions gekocht de laatste tijd.... Moet echt even afkicken nu....

  25. #2025

    Standaard

    Bij "bees, swarming devils" moest ik eigenlijk denken aan The Exorcist 2. :wink:

    Verder:
    Review van Viridiana @ DVDTalk

Pagina 81 van 218 EersteEerste ... 317177787980818283848591131181 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •