Pagina 209 van 218 EersteEerste ... 109159199205206207208209210211212213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.201 tot 5.225 van 5431 worden weergegeven.
  1. #5201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Aarrggh. Het is al sinds 1657: vind ik ook. Kom op zeg, enige basiskennis van het Nederlands mogen we toch wel verwachten bij de forumleden hier.
    idd. ik stel voor om in het vervolg forumleden een ban te geven bij vijf spelfout.....

  2. #5202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Aarrggh. Het is al sinds 1657: vind ik ook. Kom op zeg, enige basiskennis van het Nederlands mogen we toch wel verwachten bij de forumleden hier.
    U heeft volkomen gelijk. Alhoewel, volgens mijn kennis is het al sinds 1655 vind met een "d" maar daar bestaat onder de letterkundigen enige discussie over. Desalniettemin heb ik echter verzaakt om, de door mij toch al erg kort geschreven zin, van de juiste spelling te voorzien. Ik kan allerlei excuses aankaarten om mijn fout te rechtvaardigen maar dat zou een zwaktebod zijn. Ik wil dan ook hierbij de oprechte belofte doen dat ik voortaan extra aandacht zal besteden aan de juiste spelling. Ik hoop dat ik hierbij een gedeelte van uw grieven weg heb kunnen nemen.

  3. #5203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Aarrggh. Het is al sinds 1657: vind ik ook. Kom op zeg, enige basiskennis van het Nederlands mogen we toch wel verwachten bij de forumleden hier.
    Kom op zeg. Sinds wanneer is taalvaardigheid vereist op een forum? Neem meteen een intelligentietest af. Ik ben een journalist en merk de fouten ook op maar kijk er over. De verruwing van de maatschappij en de anonimiteit van het internet en sociale media wakkeren een stigmatiserende reflex aan bij bepaalde mensen. Ik vind dat we toch enige tolerantie mogen verwachten bij de forumleden hier.

  4. #5204

    Standaard

    Tja, ik vind het zelf ook wel belangrijk om het goed te kunnen spellen, en vond dat ook altijd van anderen. Maar mijn vrouw bijvoorbeeld heeft er soms ook moeite mee, en daardoor ben ik toch wel milder geworden. Zij had bijvoorbeeld op Facebook gezet: "Wie wat bewaard, die heeft wat". Zij bedoelde het voltooid deelwoord hier, namelijk "wie wat bewaard heeft, die heeft wat". Echter is het nu zonder "heeft" gewoon tegenwoordige tijd en moet "bewaart"met een -t worden geschreven. Tja, moeten we elkaar daarom nu gaan afvallen? Ik vind het verschil tussen kennen, kunnen, liggen en leggen wel belangrijk. En op Facebook zie ik tegenwoordig ook steeds vaker het bezittelijk voornaamwoord "me": me vader, me bankje, me foon. Dat vind ik wel een teloorgang van de taal. Kom op, schrijf gewoon netjes mijn of m'n. Maar dat me vind ik wel zo simpel...

    Maar goed, OT: The Vanishing heb ik op DVD, maar wil toch ook wel de BD omdat ik de DVD erg donker vind. Daar komen dan nog Thief en misschien Insomnia bij.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 17-09-2014 om 11:51

  5. #5205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Kun je beter de Arrow release halen van Time Bandits.
    Tsja, en toch zijn er weer mensen die al die tijd die uitgave links hebben laten liggen, maar nu het een Criterion is wel gaan kopen, want het is een Criterion .

    The Night Porter is ook al jaren uit in de UK.

  6. #5206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Tsja, en toch zijn er weer mensen die al die tijd die uitgave links hebben laten liggen, maar nu het een Criterion is wel gaan kopen, want het is een Criterion .

    The Night Porter is ook al jaren uit in de UK.
    Precies! Waarschijnlijk vanwege een hogere bitrate en de kleur geel die volgens dvdbeaver net wat donkerder uitvalt.......

  7. #5207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Tsja, en toch zijn er weer mensen die al die tijd die uitgave links hebben laten liggen, maar nu het een Criterion is wel gaan kopen, want het is een Criterion .

    The Night Porter is ook al jaren uit in de UK.
    Als je wilt lachen (of huilen) moet je de discussie eens lezen bij de Criterion uitgave van Scanners op bluray.com.

  8. #5208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Als je wilt lachen (of huilen) moet je de discussie eens lezen bij de Criterion uitgave van Scanners op bluray.com.
    Wat een draadje zeg.....het duurde even, maar ik heb alle 56 pagina's doorgelezen. Die 'The Film Expert', wat een figuur . En je maakt niet vaak mee dat de reviewer in kwestie zich zo actief in de discussie mengt.

  9. #5209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat een draadje zeg.....het duurde even, maar ik heb alle 56 pagina's doorgelezen. Die 'The Film Expert', wat een figuur . En je maakt niet vaak mee dat de reviewer in kwestie zich zo actief in de discussie mengt.
    56 pagina's, iets te veel. Zou je opsommen voor hier waar het over gaat?

  10. #5210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    56 pagina's, iets te veel. Zou je opsommen voor hier waar het over gaat?
    De discussie over de transfer gaat vanaf pagina 10, dus je kan er wat overslaan
    Het gaat voornamelijk over de transfer, en deze vergeleken met de Duitse en UK transfer. De Criterion oogt een stuk "anders" en daarbij zijn er voorstanders die de transfer van CC verdedigen omdat dit een "director supervised-transfer" is en dus de voorkeur zou moeten hebben. De tegenstanders stellen, o.a. dmv screencaps, dat de andere transfers er een stuk beter uitzien en dat Criterion niet helemaal secuur is geweest tijdens het encoderen.
    Er zitten wat bizarre figuren tussen, oa die Film-Expert, en de reviewer mengt zich ook in de discussie. Vooral zijn eerste post, die al direct begint met "fuck" spreekt dan boekdelen.

  11. #5211

    Standaard

    Op Bluray.com vind je echt de grootste 'apologists' voor Criterion en Scream! Factory.

  12. #5212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Er zitten wat bizarre figuren tussen, oa die Film-Expert, en de reviewer mengt zich ook in de discussie. Vooral zijn eerste post, die al direct begint met "fuck" spreekt dan boekdelen.
    Die reviewer, Dr. Svet Atanasov/pro-bassoonist mengt zich redelijk vaak in discussies en kan altijd zijn mening prima onderbouwen. Vind het verbazend dat hij ergens "fuck' gebruikt, zie het zelf ook niet zo snel staan om eerlijk te zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #5213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Die reviewer, Dr. Svet Atanasov/pro-bassoonist mengt zich redelijk vaak in discussies en kan altijd zijn mening prima onderbouwen. Vind het verbazend dat hij ergens "fuck' gebruikt, zie het zelf ook niet zo snel staan om eerlijk te zijn.
    Excuses, ik doelde op deze post en heb de reviewer verward met een "guru". Misschien heb ik door de Videodrome-avatar wat door elkaar gehaald...

  14. #5214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Excuses, ik doelde op deze post en heb de reviewer verward met een "guru". Misschien heb ik door de Videodrome-avatar wat door elkaar gehaald...
    Duidelijk
    Ik heb eigenlijk blind vertrouwen in die Dr. Svet en hij blijft altijd netjes, dus was al zo verbaast....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #5215

    Standaard

    Ik vind zowel de Criterion als de Duitse transfer niet echt mooi. De Criterion is 'ondanks dat het Director Approved' is, veels te flets en donker, terwijl de Duitse transfer juist weer te veel EE heeft. Maar ze zijn het er in ieder geval wel allemaal over eens dat de Engelse release van Second Sight het slechtst is. Die is veels te licht. Toch zou ik de Criterion kopen, aangezien daar nog wat interessante extra's op staan. En de cover is tof, hoewel een reversible cover helemaal mooi zou zijn. Het is wachten/hopen op een toekomstige Arrow release...

  16. #5216

    Standaard

    Laten we wel duidelijk zijn om welke uitgave het gaat (naast de Criterion); er bestaan namelijk meerdere Duitse uitgaves (van verschillende distributeurs). Het gaat om de uitgave van Subkultur. Blijkbaar komt die erg overeen met een kopie van een master van Duitse origine.

    De Criterion uitgave daarentegen was onder supervisie van Cronenberg gemaakt, maar....hij heeft blijkbaar geen enkele vergelijking gedaan hoe de film er origineel uit zag. Vandaar dat het weliswaar 'director-approved' is, maar wel flink qua kleuren afwijkt van hoe de film er in de bioscoop uitzag. Komt me bekend voor.......in een galaxy far, far, away .

    En dus zijn er 2 kampen: degenen die vinden dat de beste uitgave degene is die de originele bioscoopversie het best weergeeft en daar recht tegenover staan degenen die vinden dat de director-approved uitgave de beste is (omdat de maker er achter staat).
    Liefhebbers van de film die slim zijn, kopen ze gewoon alle twee.....

  17. #5217

    Exclamation

    Nog niemand die dit topic had opgemerkt?

    Kennelijk zijn er diverse discs van Criterion die niet meer afspelen door BD-rot en 'bronzing', lees het topic maar eens door. De hoofdzaken staan in de OP, o.a. een link naar een (telefonische) reactie van Criterion.

    Het lijkt me dat je wel even de desbetreffende titels wil checken als je ze hebt....ik weet zeker dat diverse leden hier iig Days of Heaven hebben, maar er zijn er veel meer die er last van hebben.

  18. #5218

    Standaard

    Shit! Mijn Walkabout heeft hier last van... De rest vooralsnog niet. Balen dit .

    Bedankt voor het melden iig.
    Laatst aangepast door JT H. : 01-10-2014 om 22:51

  19. #5219

    Standaard

    Ik heb er 8 uit de openingspost en ze werken allemaal nog, ook Walkabout. Moet wel zeggen dat die wel die bruinige gloed op de disc heeft, dus....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #5220

    Standaard

    Wat moet je hier nu mee? Ik heb zeven van de desbetreffende titels maar spelen nog af en bevatten geen bronzing. Bestaat de kans dat dit in de toekomst wel het geval zal zijn? Dan denk je dat je bij Criterion altijd goed zit...

  21. #5221

    Standaard

    Criterion valt wat mij betreft lichtelijk van hun troontje. Ik heb al DVD's liggen vanaf de begin periode, en heb nog nergens een vorm van disc rot tegen gekomen. Je zou denken dat de techniek van de blu-ray discs beter zouden moeten zijn dan de DVD's. Hetzelfde verhaal als met die HD-DVD's van Warner die opeens begonnen te rotten, apart verhaal.

  22. #5222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Criterion valt wat mij betreft lichtelijk van hun troontje. Ik heb al DVD's liggen vanaf de begin periode, en heb nog nergens een vorm van disc rot tegen gekomen. Je zou denken dat de techniek van de blu-ray discs beter zouden moeten zijn dan de DVD's. Hetzelfde verhaal als met die HD-DVD's van Warner die opeens begonnen te rotten, apart verhaal.
    Niet meteen te hard van stapel lopen, er is ondertussen meer bekend; zie het eerder aangegeven topic.

  23. #5223

    Standaard

    Criterion is hiervan op de hoogte en het probleem lijkt 'm te zitten in de fabriek waar de discs zijn gemaakt, maar waar ze ondertussen geen cont(r)act meer mee hebben. Wellicht dezelfde fabriek die ook al die slechte HD DVD's heeft gemaakt?

  24. #5224

    Standaard

    Mijn exemplaar van "Days Of Heaven" ziet er anders nog piekfijn uit...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #5225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mijn exemplaar van "Days Of Heaven" ziet er anders nog piekfijn uit...

    Mijn exemplaar ook maar wat gebeurt er in de toekomst? To rot or not to rot?

Pagina 209 van 218 EersteEerste ... 109159199205206207208209210211212213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •