Pagina 140 van 218 EersteEerste ... 4090130136137138139140141142143144150190 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.476 tot 3.500 van 5431 worden weergegeven.
  1. #3476
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David P. Bekijk bericht
    Met interesse lees ik jullie ervaringen met de criterions en ik heb er inmiddels zelf ook al een thuis (The Third Man), waarover ik zeer tevreden ben. Nu heb ik eens zitten snuffelen welke criterion een goede aanschaf waard is, maar het zijn er zo veel! Ik zie door de bomen het bos niet meer! Hebben jullie nog tips? Is er een criterion waarvan je zegt: deze moet gewoon in elke collectie.
    Er zijn momenteel meer dan 400 titels en die beslaan meer dan 80 jaar filmgeschiedenis en vele genre's. Het is ondoenlijk om daar een selectie uit te maken zonder dat je vermeld wat je zoal goed vindt.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  2. #3477

    Standaard

    Er zijn momenteel meer dan 400 titels en die beslaan meer dan 80 jaar filmgeschiedenis en vele genre's. Het is ondoenlijk om daar een selectie uit te maken zonder dat je vermeld wat je zoal goed vindt
    Juist vanwege dat enorme aantal vind ik het ook moeilijk keuzes te maken. Daarom sta ik ook graag open voor suggesties (zoals die van Godfather). Er zullen toch vast wel titels zijn die de meeste criterion liefhebbers als must have voor de filmliefhebber (ongeacht het genre) zien ?

  3. #3478

    Standaard

    De 3-disc van Brazil is ook een aanrader. Evenals werk van Bergman en/of Fellini.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #3479
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David P. Bekijk bericht
    Juist vanwege dat enorme aantal vind ik het ook moeilijk keuzes te maken. Daarom sta ik ook graag open voor suggesties (zoals die van Godfather). Er zullen toch vast wel titels zijn die de meeste criterion liefhebbers als must have voor de filmliefhebber (ongeacht het genre) zien ?
    Ik denk dat het toch veelal aankomt op wat je aanspreekt. Ik heb zelf zo'n 82 cc-titels in de kast staan en nog een aantal op mijn verlanglijstje staan. Een paar titels wil ik best noemen, maar dat is natuurlijk geen garantie dat ze jou zullen aanspreken. In aanvulling op de eerder genoemde titels:

    - L'Avventura
    - Bergman trilogie
    - Beauty And The Beast
    - The Passion Of Joan Of Arc
    - Dreyer-box
    - Fassbinder's BRD-trilogie
    - Ran
    - Tokyo Story
    - Rules Of The Game
    - Brazil
    - Otto e Mezzo
    - The Adventures of Antoine Doinel
    - Jules et Jim
    - Salvatore Giuliano
    - Au Hasard Balthazar
    - Andrzej Wajda: Three War Films
    - Umberto D.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  5. #3480

    Standaard

    Andrzej Wajda: Three War Films
    Seven Samurai (nwe versie)
    Battle of Algiers

    Mush Have!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #3481

    Standaard

    Geweldig! Bedankt voor de reacties! Zal binnenkort mijn criterion collectie eens uitbreiden.

  7. #3482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David P. Bekijk bericht
    Juist vanwege dat enorme aantal vind ik het ook moeilijk keuzes te maken. Daarom sta ik ook graag open voor suggesties (zoals die van Godfather). Er zullen toch vast wel titels zijn die de meeste criterion liefhebbers als must have voor de filmliefhebber (ongeacht het genre) zien ?
    Er zitten nogal wat minder bekende films in en iedere keer als ik er één gekeken heb, ben ik aangenaam verrast. Gek genoeg ben ik tot nu toe slechts één echt slechte film tegengekomen: Jubilee. Wát een gedrocht van een film!

    Maar goed: tips. Van de Powell & Pressburger films, zoals The Red Shoes, 49th Parallel en Black Narcissus, ben ik een groot liefhebber geworden dankzij Criterion.
    Ook geweldig:
    Elevator to the Gallows (Ascenceur pour l'echafaud)
    Tanner '88
    Ikiru
    Man Bites Dog
    Traffic
    The Last Wave
    Do The Right Thing
    Wages of Fear (echt, zelden zo'n spannende film gezien)
    De Samurai-trilogie
    Thief of Bagdad (dat bééld! Prach-tig!)

  8. #3483

    Standaard

    Van de Criterions uit mijn collectie zijn dit de toppers ( rekening houdend met beeld, geluid en extra's en dus niet de film op zich).

    8 1/2
    The Adventures of Antoine Doinel
    L'Avventura
    The Battle of Algiers
    Bicycle thieves
    Brazil
    Breathless
    Le Cercle rouge
    Children of Paradise
    Contempt
    Dreyer - box
    L'Eclisse
    Eisenstein - box
    Fanny and Alexander box
    Harakiri
    Häxan
    Ikiri
    Jean Renoir - box
    Jules and Jim
    The Lady Vanishes
    The Leopard
    Notorious
    Orphic Trilogy - box
    Rebecca
    Pandora's box
    Rules of engagement
    Richard III
    The River
    Rushmore
    Seven Samurai
    Short Cuts
    Solaris
    Slacker
    Spellbound
    Straw Dogs
    La Strada
    The Tin Drum
    Tokyo Story
    Ugetsu
    Videodrome
    Wajda - box

  9. #3484

    Standaard

    Zozo, de Criteriongekte is er niet minder op geworden zie ik (tijdje niet in dit forumgedeelte geweest).

    Ben van plan om weer wat vaker films te gaan bestellen dus ik ga eens kijken wat er de afgelopen maanden zoal voor moois is uitgebracht. Heb me dus ook helemaal niet bezig gehouden met nieuws omtrent Criterion, maar hoe zit het met hun toekomst en de intrede van het high def gebeuren? Hebben ze plannen om in de toekomst over te stappen naar Blu-Ray of blijven ze (voorlopig) trouw aan DVD?

    Kon er bij een vlugge blik op de Criterionsite niks over vinden (zegt waarschijnlijk wel genoeg).

  10. #3485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Zozo, de Criteriongekte is er niet minder op geworden zie ik (tijdje niet in dit forumgedeelte geweest).

    Ben van plan om weer wat vaker films te gaan bestellen dus ik ga eens kijken wat er de afgelopen maanden zoal voor moois is uitgebracht. Heb me dus ook helemaal niet bezig gehouden met nieuws omtrent Criterion, maar hoe zit het met hun toekomst en de intrede van het high def gebeuren? Hebben ze plannen om in de toekomst over te stappen naar Blu-Ray of blijven ze (voorlopig) trouw aan DVD?

    Kon er bij een vlugge blik op de Criterionsite niks over vinden (zegt waarschijnlijk wel genoeg).
    In oktober komt Criterion met hun eerste reeks blu-rays


    Dear Criterion Collection Newsletter subscriber,

    We’ve got some exciting news for this fall, and we wanted you to hear it first.

    Our first Blu-ray discs are coming! We’ve picked a little over a dozen titles from the collection for Blu-ray treatment, and we’ll begin rolling them out in October. These new editions will feature glorious high-definition picture and sound, all the supplemental content of the DVD releases, and they will be priced to match our standard-def editions. Here’s what’s in the pipeline:

    The Third Man
    Bottle Rocket
    Chungking Express
    The Man Who Fell to Earth
    The Last Emperor

    El Norte
    The 400 Blows
    Gimme Shelter
    The Complete Monterey Pop
    Contempt
    Walkabout
    For All Mankind
    The Wages of Fear
    Alongside our DVD and Blu-ray box sets of The Last Emperor, we’ll also be putting out the theatrical version as a stand-alone release in both formats, priced at $39.95. Our Blu-ray release of Walkabout will be an all-new edition, featuring new supplements as well as a new transfer; we will also release an updated anamorphic DVD of Nicolas Roeg’s outback masterpiece at the same time.

    Enjoy spring!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #3486
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #3487

    Standaard

    Damn it, dan moet ik dus een regio-vrije BR-speler gaan zoeken binnenkort

  13. #3488
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #3489

    Standaard

    Oh ja, voor iedereen die `m nog niet heeft gezien: zometeen is Bicycle Thieves op Ned 2
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #3490

    Standaard

    De cover voor An Autumn Afternoon.



    En ze hebben zijn naam ook nog bijna goed geschreven!

  16. #3491

    Standaard

    Van het Criterion forum:

    Rialto will be re-releasing MADE IN USA. Also mentioned on my blog here.
    Excellent!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #3492

    Standaard

    De extra's van le plaisir zijn wel erg karig voor zo'n dure dvd. Weet iemand waarom deze geen SRP heeft van $ 23,96?

  18. #3493

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander2 Bekijk bericht
    De extra's van le plaisir zijn wel erg karig voor zo'n dure dvd. Weet iemand waarom deze geen SRP heeft van $ 23,96?
    Nu je het zegt ja, hopelijk is dat gewoon nog een fout op hun website.

  19. #3494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Nu je het zegt ja, hopelijk is dat gewoon nog een fout op hun website.
    Dat betwijfel ik, aangezien hij bij dvdpacific en Amazon ook zo duur te pre-orderen is. Dan ga ik maar voor de Second Sight editie van Le Plaisir.

  20. #3495
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    De extra's van Le Plaisir lijken gedeeltelijk overgenomen te zijn van de Second Sight release. Zowel de introductie van Todd Haynes (17:40) als From Script To Screen (19:53) staan op beide releases. Ik heb geen idee hoe lang de interviews zijn op de Criterion, misschien zijn die wel zeer de moeite waard en rechtvaardigt dat de hoge prijs. Wel erg jammer is dat de documentaire A Journey Through Le Plaisir (54:40) niet op de Criterion staat. Op DVDBeaver is men daar zeer lovend over.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  21. #3496

    Standaard

    2 Criterions halen, 1 betalen. Weet iemand iets over de pakkans door de douane bij deep discount?

  22. #3497

  23. #3498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander2 Bekijk bericht
    2 Criterions halen, 1 betalen. Weet iemand iets over de pakkans door de douane bij deep discount?
    Die is volgens mij vrij groot. Ik heb 2 bestellingen gedaan voor 2 lower-tier's, die passen precies in 1 bestelling.

  24. #3499

    Standaard



    Geweldig, deze nieuwe Eclipse set! Osaka Elegy staat al jaren hoog op mijn must-see lijst. Hoe meer oude Japanse cinema hoe beter! _O_

  25. #3500

    Standaard

    Dit kan wel eens mn eerste Eclipsebox worden!!

    Iemand al bekend met een nieuwe Criterionserie? Op pacific staan veel "Janus Films presents: Essential Arthouse" titels aangekondigd. Goedkoop ook....nog geen 9 euro per stuk. Hierbij een link mbt de titel Knife in the Water:

    http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=1008805

    Maar ook 6 titels in een box (volume 1) voor zo'n 43 euro:

    http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=1008585
    Laatst aangepast door Melzz : 17-07-2008 om 12:29

Pagina 140 van 218 EersteEerste ... 4090130136137138139140141142143144150190 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •