Pagina 32 van 218 EersteEerste ... 222829303132333435364282132 ... LaatsteLaatste
De resultaten 776 tot 800 van 5431 worden weergegeven.
  1. #776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan den Hertog
    Ik heb tot nu toe 256 Criterion dvd's. Ik wil ze allemaal hebben.


    Daar wil ik wel eens een foto van zien! Wat cool zeg!

    En idd, heb je de OOP dvd's ook? Bv die van Salo?
    Ja, ik heb ook de OOP dvd's. Salo heb ik 3 weken geleden van mijn vader gehad hij was erop uitgekeken.

    Nogmaals bedankt voor Brazil Maarten.

    Ik moet nog een mooie stevige grote kast kopen waar al mijn dvd's overzichtelijk kan neerzetten.

  2. #777

    Standaard

    Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven......... Ik heb er sinds vandaag 1 (seven samurai)

  3. #778

    Standaard

    Review van L'Eclisse. Ziet er toch naar uit dat ik deze ook zal moeten aanschaffen.

    Gelukkig zit er (tot nu toe?) voor mij minder interessants bij de Criterions die in mei zullen uitkomen.

  4. #779

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan den Hertog
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan den Hertog
    Ik heb tot nu toe 256 Criterion dvd's. Ik wil ze allemaal hebben.


    Daar wil ik wel eens een foto van zien! Wat cool zeg!

    En idd, heb je de OOP dvd's ook? Bv die van Salo?
    Ja, ik heb ook de OOP dvd's. Salo heb ik 3 weken geleden van mijn vader gehad hij was erop uitgekeken.

    Nogmaals bedankt voor Brazil Maarten.
    Zie je wel! Ik dacht al wel dat jij dat was!
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  5. #780

    Standaard

    DVDBeaver is goed bezig! Ook al een review van Sword of Doom.

    Deze heb ik inmiddels maar vast gepreorderd.

  6. #781
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Review van L'Eclisse. Ziet er toch naar uit dat ik deze ook zal moeten aanschaffen.

    Gelukkig zit er (tot nu toe?) voor mij minder interessants bij de Criterions die in mei zullen uitkomen.
    Deze review ziet er geweldig uit. Ik was al eerder van plan deze aan te schaffen, maar nu ben ik nog enthousiaster geworden. Ik ben benieuwd of na deze film en L'Avventura ook de ontbrekende film (ben de titel even kwijt) van de trilogie door Criterion uitgebracht gaat worden.

    Ik was in de veronderstelling dat deze titel pas eind maart uitgebracht zou worden, maar ik zie hier dat de releasedatum 15 maart is. Misschien moet ik hem toch maar alvast in de pre-order zetten. En dan komen ook nog Jules Et Jim en Kagemusha uit deze maand. Het zijn dure tijden...
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Review van L'Eclisse. Ziet er toch naar uit dat ik deze ook zal moeten aanschaffen.

    Gelukkig zit er (tot nu toe?) voor mij minder interessants bij de Criterions die in mei zullen uitkomen.
    Deze review ziet er geweldig uit. Ik was al eerder van plan deze aan te schaffen, maar nu ben ik nog enthousiaster geworden. Ik ben benieuwd of na deze film en L'Avventura ook de ontbrekende film (ben de titel even kwijt) van de trilogie door Criterion uitgebracht gaat worden.
    De nog ontbrekende is la Notte, het middelste deel van de trilogie. Ik hoop ook dat deze door Criterion zal worden behandeld (misschien ook samen in een boxje?).

    Ik was in de veronderstelling dat deze titel pas eind maart uitgebracht zou worden, maar ik zie hier dat de releasedatum 15 maart is. Misschien moet ik hem toch maar alvast in de pre-order zetten. En dan komen ook nog Jules Et Jim en Kagemusha uit deze maand. Het zijn dure tijden...
    Gelukkig ben ik niet echt geinteresseerd in de april en mei titels, misschien Jules et Jim en Kagemusha maar even uitstellen dus (zal zwaar worden).

  8. #783

    Standaard

    Hoop Dreams

    The acclaimed 1994 basketball documentary Hoop Dreams finally makes its DVD debut on May 10th from the Criterion Collection. Filmed over a five-year period by filmmaker Steve James, Hoop Dreams follows young Arthur Agee and William Gates as they navigate the complex, competitive world of scholastic athletics while striving to overcome the intense pressures of family and the realities of their Chicago streets. The disc will feature a 1.85:1 anamorphic transfer, along with Dolby Digital 2.0 stereo audio. Extras will include two audio commentaries with stars Arthur Agee and William Gates and filmmakers Peter Gilbert, Steve James, and Frederick Marx, segments from Siskel and Ebert tracking the acclaim for the film, a music video, trailers and a booklet featuring a dedication to the Gates and Agee families written by Steve James, new essays (by writer and cultural historian John Edgar Wideman and Sports Illustrated senior writer Alexander Wolff) and Michael Wise's Washington Post article "Looking Back at Broken Dreams." Retail will be $29.95.
    Bron: DavisDVD

  9. #784

    Standaard

    Besteld: Diary of a Chambermaid en Jules et Jim

    En na het lezen van de recensies van The River en L'Eclisse brandt het geld me weer in de zak.

    En nog even over die cover van The Phantom of Liberty, ookal schijnt het dat Bunuel er niet zo over te spreken was, ik vind hem erg goed.

  10. #785

    Standaard

    Ik heb vandaag The Adventures of Antoine Doinel binnengehad, en hoewel ik nog niks ervan gezien heb (dus over extra's enzo kan ik me niet uitlaten) staat deze editie echt met stip op 1 voor wat betreft mijn criterions.

    Ontzettend mooie uitgave, prachtig uitgebreid boekje en zeer leuke verpakking!
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  11. #786

    Standaard

    Criterion brengt ontzettend mooie uitgaves uit, eigenlijk zou ik er nog vele meer willen hebben, maar heb momenteel enkel The Rock en Armageddon.

  12. #787

    Standaard

    Ik heb vandaag mijn eerste criterion binnengekregen, My own private Idaho. Moet zeggen dat de uitvoering (doos en boekje) erg mooi is. De transfer is ook prima, maar de extra's vallen mij wat tegen. Twee best aardige docu's, maar niet bijzonderder dan de gemiddelde 2-disc SE. Erg kritisch zijn de geïnterviewden niet (alles is nog steeds "wonderful" en "greatest script ever written" en meer van dat soort bla bla). Daarnaast heeft deze een audio-only commentaar staan van twee uur op disc 2 (dus niet een commentaartrack onder de film!). Tja, dat is een soort van radio luisteren ofzo... Ik vind de inhoud de hoge prijs niet echt rechtvaardigen (nu is er van deze film geen fatsoenlijke release, dus ik had het hier wel voor over).

    Ik heb gewone DVDs die betere (en kritischere) documentaires hebben (o.a. Twelve Monkeys, Hedwig, Magnolia)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #788

    Standaard

    Dat is in mijn ogen ook een beetje het probleem van Criterion: van een grotere film kan de betreffende studio zelf wel een uitstekende Special Edition uitbrengen. Daarom zijn releases als The Rock en Robocop eigenlijk overbodig, maar van de andere kant zijn dat juist weer de titels waarmee ze zichzelf bij het mainstream publiek bekend maken.

    Voor Gone With The Wind, King Kong, en The Lord of the Rings heeft de filmliefhebber Criterion niet nodig, voor films als La Passion de Jeanne D'Arc, Häxan en Ordet wel: in de landen waarin die films gemaakt werden, zijn deze klassiekers helemaal niet uitgebracht, maar Criterion heeft wel de moeite genomen deze films digitaal op te leuken en van interessante extra's te voorzien.

    Maar dat is dan juist weer het materiaal dat het mainstream publiek niet onder ogen krijgt.....

  14. #789

    Standaard

    Aargh!

    Jules et Jim is verschoven naar mei.

    Als troost dan toch maar vast L'Eclisse bestellen.

  15. #790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Daarnaast heeft deze een audio-only commentaar staan van twee uur op disc 2 (dus niet een commentaartrack onder de film!). Tja, dat is een soort van radio luisteren ofzo...
    Dat haat ik, van die commentaartracks. Wie heeft er nu zin om een volle 2 uur gewoon teluisteren naar alleen commentaar terwijl je dacht even fijn naar de extra's te kijken...

  16. #791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Aargh!

    Jules et Jim is verschoven naar mei.
    Jammer. Het viel me al op dat de definitieve lijst met extra's maar niet bekend werd gemaakt. Dat was misschien al een voorteken.

    Nu ja, dan wachten we nog maar een extra maandje.

  17. #792

    Standaard

    Ik ben vandaag mijn criterion collection gestart

    Vandaag kreeg in My Own Private Idaho binnen. Een Fantastische film.
    En wat een uitgave. Twee disc met een boek van 59 bladzijde

    En binnenkort The Royal Tenenbaums

  18. #793

  19. #794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Aargh!

    Jules et Jim is verschoven naar mei.

    Als troost dan toch maar vast L'Eclisse bestellen.
    Scheelt weer geld toch :P
    “You're treated like other humans, so stop with the angst!''

  20. #795

    Standaard

    Kan iemand mij toevallig overtuigen waarom ik Ballad of a Soldier al dan niet zou moeten aanschaffen? Mijn handen jeuken... :P

    Gisteren trouwens deze binnen gekregen:

    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  21. #796
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remi van Nes
    Kan iemand mij toevallig overtuigen waarom ik Ballad of a Soldier al dan niet zou moeten aanschaffen?
    Niets moet natuurlijk, maar zelf ben ik erg gecharmeerd van deze film. De film is van eind jaren vijftig als ik me niet vergis en is slechts een paar jaar later uitgebracht dan The Cranes Are Flying (nog een aanrader trouwens).

    Het is een film over een soldaat die verlof krijgt na een heldendaad aan het front en hij besluit zijn moeder te gaan bezoeken. Op zijn lange tocht naar huis wordt duidelijk wat de oorlog teweeg heeft gebracht in het thuisland. Met poetische beelden wordt dat erg mooi in beeld gebracht door regisseur Grigori Chukhrai.

    Deze Criterion Collectionis één uit de goedkopere reeks en heeft helaas weinig extra's. Er is slechts een kort audio interview met de regisseur en acteurs Vladimir Ivashov en Zhanna Prokhorenko.De beeld- en geluidskwaliteit is wel goed. Voor screenshots en recensie verwijs ik je graag door naar DVD Beaver.

    Wat die andere Russische klassieker betreft, ook daar heeft DVD Beaver een fraaie vergelijking van. Ik vind deze film zelf net iets beter, maar ik ben blij ze allebei in mijn collectie te hebben. Alleen jammer van de weinige extra features. Een audiocommentaar was erg welkom geweest.

    Zelf ben ik niet erg bekend met werk van Stan Brakhage. Ik weet dat het om videokunst gaat, maar ik heb er nog nooit iets van gezien. Kan je wat meer vertellen en dan ben ik vooral ook benieuwd naar wat Criterion heeft uitgebracht van hem.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  22. #797

    Standaard

    Had van beide Russische films inderdaad al de vergelijkingen gecheckt, weinig extra's maar wel weer prachtig werk van Criterion wat betreft de opgevijzelde beeldkwaliteit! Beide films toch maar eens bestellen binnenkort....

    Wat Brakhage betreft, heb zelf ook nog niet heel erg veel van hem gezien (Dog Star Man + enkele korte films) maar wat ik gezien heb vond ik meer dan intrigerend. De omschrijving van Criterion says it all, as usual:

    "Working completely outside the mainstream, Stan Brakehage made nearly four hundred films over the past half-century. Challenging all taboos in his exploration of "birth, sex, death and the search for God," Brakhage turned his camera on lovemaking, childbirth, and even actual autopsy. Many of his most famous films pursue the nature of vision itself and transcend the act of filming. Treating each frame as a miniature canvas, Brakhage pioneered the art of making images directly on film itself-starting with clear leader or exposed film, then scratching, drawing, and painting on it by hand. Brakhage sometimes produced only a quarter-second of film a day, but over the years, his visionary style of image making has influenced everything from cartoons and television commercials to MTV music videos and major motion pictures. Criterion is proud to present twenty-six masterworks by Stan Brakhage for the first time on DVD."

    Vind het zelf uitermate moeilijk om zijn werk te omschrijven/op waarde te schatten, maar feit is dat ik zelden zulke bijzondere beelden heb gezien. Avant-garde kunst in zijn puurste vorm en velen zullen dit helaas afdoen als zijnde rommel c.q. zinloos gekras. Ook ik vind bij lange na niet al zijn werk mooi en het lijkt allemaal tamelijk luguber, maar ik ben er van overtuigd dat dat toch wat weinig eer is voor een man wiens werk zonder schaamte gekopieerd is door bijvoorbeeld niemand minder dan David Fincher (credits in Seven). De Criterion bevat 26 films varierend in lengte van 9 seconden tot 75 minuten en zijn geselecteerd door (zus?) Marilyn Brakhage, uiteraard met goedkeuring van Stan zelf.

    Om nog even wat van Fred Camper te citeren uit het bijgevoegde Criterion-boekje:

    A conventional narrative film is a machine for the manufacturing of emotions: some characters and scenes evoke empathy and others create tension and fear. These emotions are provoked primarily by the subject matter - an image of a marauding ax-murderer would scare anyone - and only in the very best of narrative films also by the style. But while subject matter is important in Brakhage's films, they do their work primarily through composition, camera movement, rhythms within images, and the rhythms of editing or paint on film - they're best seen, in other words, as light moving in time. A documentary is typically of interest because of its subject matter, proceeding as a kind of show-and-tell with talking heads or an omniscient narrator conveying information. Brakhage's films have little or no objective facts, existing primarily in a kind of virtual space within the viewer's imagination, and in the subjective interaction between viewer and film.

    Nog een prima artikel over de dvd, inclusief enkele screens:
    http://www.cinenikki.com/Pages/DVD/B...ionCollection/

    Hier nog een prima artikel over Brakhage himself:
    http://www.sensesofcinema.com/conten.../brakhage.html

    Kortom: bepaald niet voor iedereen weggelegd dit spul, maar voor de liefhebber een juweeltje van een dvd!
    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  23. #798

    Standaard

    op CD WOW staat weer als je Rules of the game intypt dat het Regio 1 is... moet ik toch sowieso altijd die lijst geloven? Vet btw, die 256 Criterions! Go get them all... Waar blijft die foto?!

  24. #799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    op CD WOW staat weer als je Rules of the game intypt dat het Regio 1 is... moet ik toch sowieso altijd die lijst geloven? Vet btw, die 256 Criterions! Go get them all... Waar blijft die foto?!
    Mijn niet-regiovrije DVD-rom pakt hem, dus hij zou regio 0 moeten zijn.

  25. #800

    Standaard

    Nieuwe aanwinsten:
    - The River, de laatste Renoir-Criterion
    - That Obscure Object of Desire: mijn eerste Buñuel!

    Ik heb ze nog niet bekeken maar ik ben erg benieuwd naar beide films.

Pagina 32 van 218 EersteEerste ... 222829303132333435364282132 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •