De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hulp aankoop 1ste dvd speler

    Kan er mij iemand tips geven van welke dvd speler te kopen want ik heb er nog nooit eentje gehad.

    Nu dat we een nieuwe tv hebben gekocht mag er geen dvd speler ontbreken.

    Het liefst eentje dat alles slikt en vooral divx

    budget is 150 à 200 eur
    Euro-AV/Scart daarvan geschikt voor Component Video
    Input: 1 en daar ga ik hem op aansluiten

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf altijd tot volle tevredenheid met Pioneer gedraait. Perfect spul gewoon. Dat de techniek echter niet stilgestaan heeft bewijst de Home Cinema Set van Sony welke ik onlangs aangeschaft heb met een nog betere beeldkwaliteit, waarschijnlijk te wijten aan de vooruitgang van de techniek. Pioneer en Sony zijn de prijs-/kwaliteitsknallers (met name Pioneer met de nieuwe allesvreter DV-585). Toshiba schijnt ook uitstekende (ondergewaardeerde) budget DVD-spelers te hebben waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar buitenlandse testen roemen keer op keer hen ongeëvenaarde beeldkwaliteit voor hen geld. De Pioneer DV-585 lijkt mij geen slechte keus, CD, CD-R, CD-RW, DivX, DVD-Audio, DVD-R, DVD-RW, JPEG, MP3, SACD, SVCD, Video-CD, WMA en dat allemaal voor € 149,00. SACD = Super audio CD, nieuw type CD met een betere geluidskwaliteit als een normale CD. Mits je hier geen prijs op stelt dan zijn er van zowel Sony of Pioneer nog wel goedkopere alternatieven te vinden, maar nogmaals voor een los component zou ik waarschijnlijk voor laatstgenoemde gaan maar dat is voornamelijk gebaseerd op mijn persoonlijke positieve ervaringen met Pioneer DVD-spelers. GREETZ ERIK

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    Ik heb zelf altijd tot volle tevredenheid met Pioneer gedraait. Perfect spul gewoon. Dat de techniek echter niet stilgestaan heeft bewijst de Home Cinema Set van Sony welke ik onlangs aangeschaft heb met een nog betere beeldkwaliteit, waarschijnlijk te wijten aan de vooruitgang van de techniek. Pioneer en Sony zijn de prijs-/kwaliteitsknallers (met name Pioneer met de nieuwe allesvreter DV-585). Toshiba schijnt ook uitstekende (ondergewaardeerde) budget DVD-spelers te hebben waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar buitenlandse testen roemen keer op keer hen ongeëvenaarde beeldkwaliteit voor hen geld. De Pioneer DV-585 lijkt mij geen slechte keus, CD, CD-R, CD-RW, DivX, DVD-Audio, DVD-R, DVD-RW, JPEG, MP3, SACD, SVCD, Video-CD, WMA en dat allemaal voor € 149,00. SACD = Super audio CD, nieuw type CD met een betere geluidskwaliteit als een normale CD. Mits je hier geen prijs op stelt dan zijn er van zowel Sony of Pioneer nog wel goedkopere alternatieven te vinden, maar nogmaals voor een los component zou ik waarschijnlijk voor laatstgenoemde gaan maar dat is voornamelijk gebaseerd op mijn persoonlijke positieve ervaringen met Pioneer DVD-spelers. GREETZ ERIK

    Ik denk inderdaad dat in die prijsklasse de Pioneer 585 toch wel een van de beste/betere keuzes is. :wink:

    Vergeet ook niet een goede scartkabel aan te sluiten! Voor die 50 euro die je nu over hebt is het zeker GEEN luxe om een mooie QED scartkabel erop aan te sluiten. Het maakt je beeld af. Zie ook andere threads omtrent scartkabels/component. Component zijn 3 losse kabels die elk rood, groen en blauw doorgeven aan je dvdspeler. :wink:

    En ja, dat verschil kun je zien. :wink:

  4. #4

    Standaard

    ik zie wel dat dvd+r(w) er niet bijstaat en hoe zit het met ondertitels bij divx films worden de srt bestanden goed weergegeven ?

    Kan je deze dvd speler ook regiovrij maken en komt er daar regelmatig firmware updates van vrij?

    ik heb hier ook een 5.1 speakerset staan van philips dat eigenlijk dient om aangesloten te worden op een pc.

    Kan ik deze ook aansluiten op die dvd speler ?

    http://www.ciao.de/Philips_A_5_100__1074141/TabId/4

  5. #5

    Standaard

    DVD-R en DVD-RW staan er wel bij toch Betreffende dat regiovrij maken...ik zal ff op internet rondspeuren...Wat betreft het aansluiten van dat betreffende speakersetje...In een DVD-speler zit natuurlijk geen eindversterker ingebouwd, en ik denk dat in dit exemplaar ook de decoders ontbreken dus mocht je het wel aan kunnen sluiten mits het een actief setje betreft en de DVD-speler ditgene ondersteunt zou je alsnog niet kunnen genieten van discreet 5.1 geluid!!! GREETZ ERIK

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    DVD-R en DVD-RW staan er wel bij toch Betreffende dat regiovrij maken...ik zal ff op internet rondspeuren...Wat betreft het aansluiten van dat betreffende speakersetje...In een DVD-speler zit natuurlijk geen eindversterker ingebouwd, en ik denk dat in dit exemplaar ook de decoders ontbreken dus mocht je het wel aan kunnen sluiten mits het een actief setje betreft en de DVD-speler ditgene ondersteunt zou je alsnog niet kunnen genieten van discreet 5.1 geluid!!! GREETZ ERIK
    ik heb het hier over de + standaard en hoe zit het met srt ondertitels bij divx ?

  8. #8

    Standaard

    Als dit nu pas je eerste DVD speler wordt, dan heb je idd hulp nodig

    Welkom op't forum btw 8)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Als dit nu pas je eerste DVD speler wordt, dan heb je idd hulp nodig

    Welkom op't forum btw 8)
    lach maar :wink:

    heb jij nog tips ?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Als dit nu pas je eerste DVD speler wordt, dan heb je idd hulp nodig

    Welkom op't forum btw 8)
    En jij zit waarschijnlijk te lang op dit forum

    Erg behulpzaam en goede tips zeg.

    Nogmaals; je kunt die speakers NIET aansluiten op je dvdspeler. Er zit wel een digitale decoder in maar die is dus niet geschikt voor een pc speakerset. Je hebt echt een versterker nodig daar de meeste speakersets passief zijn en een versterker nodig hebben.

    Mocht je een actieve set speakers tegenkomen, moet die een digitale aansluiting hebben voor coax of optisch digitaal!

  11. #11

    Standaard

    Mag er al niet meer gelachen worden ?
    De wereld is al droevig genoeg.

    En wil je een tip, ga eens een de een of andere winkel binnen, kijk eens rond bij de promoties en koop je er eentje die er goed uitzien, die niet te veel kost, die niet van een of ander ongedefinieerd land komt en die DVD's speelt. Tegenwoodig spelen ze allemaal wel deftig een filmpje af hoor, hoeft heus niks speciaal te zijn.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Mag er al niet meer gelachen worden ?
    De wereld is al droevig genoeg.

    En wil je een tip, ga eens een de een of andere winkel binnen, kijk eens rond bij de promoties en koop je er eentje die er goed uitzien, die niet te veel kost, die niet van een of ander ongedefinieerd land komt en die DVD's speelt. Tegenwoodig spelen ze allemaal wel deftig een filmpje af hoor, hoeft heus niks speciaal te zijn.
    Het hoeft niet deftig te zijn maar een pioneer gaat zeker weten langer mee dan een no-name van 100 euro.
    Heb al vaak genoeg gelezen op dit forum dat die no-name of erg goedkope spelers er al na een jaar de brui aan geven. :wink:

  13. #13

    Standaard

    met ongedefinieerd land bedoelde ik die no-name merken. Maar Phillips en Sony en wat is het allemaal hebben ook spelers van rond die €100, en die zijn zeker weten goed.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    met ongedefinieerd land bedoelde ik die no-name merken. Maar Phillips en Sony en wat is het allemaal hebben ook spelers van rond die €100, en die zijn zeker weten goed.
    In vergelijking met hun topspelers zijn zij weer wat minder kwa degelijkheid. :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •