De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Yamaha S550

  1. #1

    Standaard Yamaha S550

    Ik ben hartstikke nieuw in de wereld van Home Cinema en zo ook op dit Forum.

    Als eerste stap in deze wereld heb ik onlangs aangeschaft:
    - versterker: Yamaha V740RDS
    - speakers: KEF (KHT 1005)

    Ik heb een 'oude' DVD speler staan (Philips, weet even niet uit mijn hoofd welk type... ), maar wil deze eigenlijk ook vervangen. Nu is mij de Yamaha S550 aangeraden. Ik heb daar op dit Forum al e.e.a. over gelezen en mijn vragen zijn nu eigenlijk:
    - Heeft iemand deze al in gebruik? wat zijn de ervaringen?
    - is deze ook simpel regiovrij te maken?
    - ik begrijp dat deze speler geen DVD-audio en SACD ondersteunt. Als leek weet ik niet wat dit inhoudt. Zou iemand mij dat willen uitleggen?
    - En natuurlijk sta ik open voor alternatieven voor deze speler

    Bij voorbaat hartelijk dank!

    RdB

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de Yamaha dvd-s550 net gehaald en hij is heel makkelijk zelf regio vrij te maken.
    Open de la en druk op je afstandbediening "on screen" druk daarna op 99990 de nul is voor de regio en je kan natuurlijk ook een ander regio nummer invullen, al zou ik niet weten waarom. Sluit daarna de la.
    Nu kan je elke regio erin gooien. het is een hele mooie speler maar echt belangrijk is dat je er ongeveer alles op af kan spelen.
    dvd+r(w), dvd-r(w), divx, mp3, beeldbestanden (jpeg, kodak),vcd,svcd. Kortom een veelzijdige speler met een zeer mooie beeldkwaliteit die ook nog eens muisstil is. Een aanrader!!!!!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thory
    Ik heb de Yamaha dvd-s550 net gehaald en hij is heel makkelijk zelf regio vrij te maken.
    Open de la en druk op je afstandbediening "on screen" druk daarna op 99990 de nul is voor de regio en je kan natuurlijk ook een ander regio nummer invullen, al zou ik niet weten waarom. Sluit daarna de la.
    Nu kan je elke regio erin gooien. het is een hele mooie speler maar echt belangrijk is dat je er ongeveer alles op af kan spelen.
    dvd+r(w), dvd-r(w), divx, mp3, beeldbestanden (jpeg, kodak),vcd,svcd. Kortom een veelzijdige speler met een zeer mooie beeldkwaliteit die ook nog eens muisstil is. Een aanrader!!!!!

    Klinkt goed!

    Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht en voor welke prijs? Mijn dealer heeft mij laten weten pas eind aug. over deze speler te beschikken..... Op zich niet heel erg gezien ik dan ook pas mijn hele set ga installeren, omdat ik dan ook verhuis naar ons nieuwe huis! Moet dus nog heel even geduld hebben...

    Remko

  4. #4

    Standaard

    Heb hem bij Correct in rotterdam gekocht voor 199 euro.
    Ze hadden er niet veel van, ik had de laatste titanium kleur, maar daar hadden ze er maar een enkele van binnen gekregen. Zwart hebben ze nog wel in voorraad.

  5. #5

    Standaard

    is dat dezelfde yamaha speler die in in het AVPACK440T of yamaha AVPACK103S zit toevallig? ben nog bezig aan het kiezen tussen deze 2 sets (lees: moet mijn vrouw nog overtuigen dat de 440T weliswaar duurder is maar ook veel beter), vandaar even mijn vraag. Zijn alle yamaha DVD spelers zo eenvoudig regiovrij te maken?

  6. #6

    Standaard

    Bij de AV-Pack-103 en de AV-Pack-440 zit DVD-Player DVD-S540.
    Niet alle yamaha spelers zijn zo makkelijk regiovrij te maken. sommige kun je via de afstandbediening regiovrij maken, maar er zijn ook bij die je moet laten ombouwen en anderen hebben een software upgrade nodig waar je een palm voor moet hebben. De DVD-Player DVD-S540 werkt hetzelfde als de S550. Alleen speelt de S540 geen divx.

  7. #7

    Standaard

    wilde eerst ook de yamaha S550 kopen omdat die mooi bij me yamaha receiver past maar heb nog eens geinformeerd op diverse plekken en forums en ben tot de conclusie gekomen dat de Pioneer 575A kwalitatief met beeld maar vooral met geluid vele malen beter is en bovendien ook nog sacd en dvdaudio afspeelt. het beeld is mooier en het geluid is beter voornamelijk doordat hij dus die sacd ondersteunt en je dus kan verwachten dat er een goede geluids-chipset aanwezig moet zijn om dat te kunnen verwerken.
    in de praktijk blijkt trouwens helemaal dat de pioneer veel betere klanken produceert dan de yamaha en zelfs dan de goedkopere denons etc. zeker in de prijsklasse van rond de 200 euro geen betere dvd-speler te vinden!
    heb hem nu 1 week en ben er zeer tevreden over. heb hem d.m.v mijn ipaq regiovrij gemaakt en dat werkt perfect!!!aanradertje!!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    wilde eerst ook de yamaha S550 kopen omdat die mooi bij me yamaha receiver past maar heb nog eens geinformeerd op diverse plekken en forums en ben tot de conclusie gekomen dat de Pioneer 575A kwalitatief met beeld maar vooral met geluid vele malen beter is en bovendien ook nog sacd en dvdaudio afspeelt. het beeld is mooier en het geluid is beter voornamelijk doordat hij dus die sacd ondersteunt en je dus kan verwachten dat er een goede geluids-chipset aanwezig moet zijn om dat te kunnen verwerken.
    in de praktijk blijkt trouwens helemaal dat de pioneer veel betere klanken produceert dan de yamaha en zelfs dan de goedkopere denons etc. zeker in de prijsklasse van rond de 200 euro geen betere dvd-speler te vinden!
    heb hem nu 1 week en ben er zeer tevreden over. heb hem d.m.v mijn ipaq regiovrij gemaakt en dat werkt perfect!!!aanradertje!!

    welke Yam. Receiver heb je staan? En past deze pioneer 575A daar ook goed bij? (titanium?) Zou jij mij kunnen uitleggen wat ik precies moet verstaan onder SACD en dvdaudio? En als laatste; werkt dat regiovrij maken ook via een Palm (m515)?

    BvD,

    Remko

  9. #9

    Standaard

    ik heb een Zwarte Yamaha RX-V440 receiver staan en daar past de pioneer dus ook goed bij omdat ik deze uiteraard ook zwart gekocht heb. met een palm kan je hem ook regiovrij maken inderdaad. je moet gewoon even googlen op een demoversie van TVremote en dan een ccf bestandje downloaden van http://www.rikskriminalen.nu/temp/pd...ing-DV-464.ccf

    en deze inladen in je tvremote op je palm. vervolgens richt je hem op je dvd-speler en druk je op de display van je palm (tvremote programma geopend natuurlijk) op 1 en voila. hij is regiovrij. klinkt moeilijker dan het is overigens hehe


    dvd-audio en superaudio zijn 2 nieuwe audio standaarden die o.a. ook gebruik maken van multichannel en van veel betere kwaliteit dan gewone cd's voor meer info kan je hier eventueel kijken www.sa-cd.net wie vult me aan???
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10

    Standaard

    Top! ik heb de 550 ook in bestelling staan, en was vooral benieuwd of hij eenvoudig regiovrij te maken zou zijn, net als de 540. Ja dus.

    Zijn er ook al reviews en testen bekend van de bladen cq sites?

    Teake

  11. #11
    Skywalker_Luke2
    Guest

    Standaard

    Ik heb deze DVD-speler vandaag gekocht bij de FNAC in Antwerpen. Ze verkopen em daar voor 183 Euro in Zwart Zilver en Titanium.
    Bij de Media Markt was het ding 179 Euro, maar daar hebben ze enkel titanium en bij mij thuis is alles zwart (hifi onderdelen tenminste).

    Ik ben er erg tevreden van. De beeldkwaliteit is top, de menu's vrij makkelijk. En zeer belangrijk: Het regiovrij maken ging zeer gemakkelijk. Uiteraard even getest of het werkt (met Peter Sellers - The Party - Regio 1) en ik was zeer blij te zien dat de "lade open - onscreen toets - 99990" methode zo goed werkt.

    Divx ga ik volgende week proberen.

    Aanradertje!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thory
    Ik heb de Yamaha dvd-s550 net gehaald en hij is heel makkelijk zelf regio vrij te maken.
    Open de la en druk op je afstandbediening "on screen" druk daarna op 99990 de nul is voor de regio en je kan natuurlijk ook een ander regio nummer invullen, al zou ik niet weten waarom. Sluit daarna de la.
    Nu kan je elke regio erin gooien. het is een hele mooie speler maar echt belangrijk is dat je er ongeveer alles op af kan spelen.
    dvd+r(w), dvd-r(w), divx, mp3, beeldbestanden (jpeg, kodak),vcd,svcd. Kortom een veelzijdige speler met een zeer mooie beeldkwaliteit die ook nog eens muisstil is. Een aanrader!!!!!
    Is dit een eenmalige actie of moet je dit iedere keer doen.

  13. #13

    Standaard

    Dit hoef je maar een keer te doen. De 0 staat voor de regio dus dan kan je alles afspelen. Je kan hem altijd weer terugzetten op de originele stand met 4 x 9 en dan een 2. Al zou ik niet weten waarom. Misschien als er ooit een probleem met je speler is, is het wel handig.

  14. #14
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Er is trouwens een nieuwe AVPACK uit. genaamd de AVPACK104.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Er is trouwens een nieuwe AVPACK uit. genaamd de AVPACK104.
    Huh? wat is een AVPACK?

  16. #16
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    AVPACK is een dvd speler, receiver en een setje boxen in 1 doos.

    Mooi spul voor een zeer betaalbare prijs!

  17. #17

    Standaard

    Wat dacht je dan van de HTiB204T. Een set bestaande uit de Receiver RX-V550 en de NS-P430 speakerset!!!!!
    Als de berg niet naar Mohammed komt, valt ie erin!

  18. #18

    Standaard

    Ik ben ook van plan deze aan te schaffen. Wat erg tof is, is dat die divx, xvid afspeelt en mp3-dvd!!!!!. Dus dvd's met +- 800 nummers kan je gewoon op je dvd speler draaien.

    Ziet er ook mooi uit en kost bij MM zoetermeer 149 euro

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mastermano
    Ik ben ook van plan deze aan te schaffen. Wat erg tof is, is dat die divx, xvid afspeelt en mp3-dvd!!!!!. Dus dvd's met +- 800 nummers kan je gewoon op je dvd speler draaien.

    Ziet er ook mooi uit en kost bij MM zoetermeer 149 euro
    der is ook een S557, of deze beter is en meer functies heeft weet ik niet precies, maar is wel nieuwer en ook wat goedkoper
    n00b -_-

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kevz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mastermano
    Ik ben ook van plan deze aan te schaffen. Wat erg tof is, is dat die divx, xvid afspeelt en mp3-dvd!!!!!. Dus dvd's met +- 800 nummers kan je gewoon op je dvd speler draaien.

    Ziet er ook mooi uit en kost bij MM zoetermeer 149 euro
    der is ook een S557, of deze beter is en meer functies heeft weet ik niet precies, maar is wel nieuwer en ook wat goedkoper
    Ik denk niet dat die beter is. Wij hebben 'm ook staan voor 179 euro. Ik denk dat die niet beter is (zal het binnenkort even testen). Alleen een nieuw type. Aangezien er voor de s550 firmware updates kwamen is deze ook helemaal up to date. Die speelt ook xvid met subtitles. Als die goedkoper is dan de s550 dan zou ik de s557 aanschaffen. Naar mijn mening zit er nauwelijks een verschil tussen de 2.

    s557:
    http://www.yamaha-online.de/index.ph...ry=NL&idcat1=1

    s550:
    http://www.yamaha-online.de/index.ph...ry=NL&idcat1=1

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •