De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD speler moeite met discs lezen + vraag over nieuwe speler

    Mijn huidige DVD speler (een budget Yamada DVD-2100; in z'n prijsklasse een prima ding) vertoont de laatste tijd kuren. Het ding heeft voornamelijk problemen met het lezen van DVDs. Laden duurt enorm lang en soms leest hij DVDs helemaal niet. Schoonmaken met een cleaning disc haalt weinig uit, dus vandaar dat ik maar op zoek ben naar een nieuwe speler. Of had iemand nog andere tips?

    Eisen voor een nieuwe speler:

    - regiovrij
    - liefst DTS ready (dus met ingebouwde decoder, zodat ik zonder externe versterker m'n speakers + subwoofer kan aansluiten)

    Heeft iemand iets? Of een tip waar iets te krijgen is voor niet al teveel (tussen de 80 en 150 euro)? Als er niks DTS ready is, ben ik ook op zoek naar een budgetversterker. Ik heb werkelijk geen flauw wat wel en niet goed is, dus hopelijk kan iemand me helpen...

    Bedankt alvast!
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  2. #2

    Standaard

    Betreft het dan een actieve speakerset welke jij hebt daar jij hem direct op een DVD-speler aan wil sluiten??? Als dit zo is en je goede ervaringen met je huidige speakers hebt dan zou ik uit kostenoogpunt niet direct naar een nieuwe versterker uitkijken maar als je dit toch van plan bent
    dan schijnt de nieuwe Pioneer VSX-415 (zie tevens een lovende review op www.areadvd.de) voor ca. € 199,00 een goede keuze te zijn (op papier). Deze is echter wel 5.1 i.p.v. 6.1 of 7.1 Zelf hecht ik niet zoveel waarde aan die uitgebreidere luidsprekeropstellingen maar dat is persoonlijk. Voor ietsje meer zou je ook een Denon AVR-1705 of een Yamaha 357 of 457 kunnen aanschaffen...je zou moeten gaan luisteren...

    Ben wel van mening dat Pioneer de beste prijs-/kwaliteit heeft met in ogenschouw genomen dat je naast een evt. receiver ook op zoek naar een DVD-speler bent. Een speler van Pioneer begint reeds bij ca. € 80,00 terwijl die van Denon en Yamaha vanaf ca. € 150,00 te verkrijgen zijn. Laatstgenoemde zullen wellicht qua geluid ietwat beter zijn, ruimer in hen aansluitmogelijkheden zitten maar je moet jezelf afvragen, ga ik dit ook allemaal gebruiken...qua beeld zullen ze niet noemswaardig van elkaar verschillen...

    GREETZ ERIK

  3. #3

    Standaard

    Thanks voor je reactie, Erik!

    Ik heb inderdaad een actief luidsprekersetje, die ik nog niet per se hoeft te vervangen. Op den duur wil ik wel overgaan op een externe versterker, maar als ik dat nog even kan uitstellen, graag (vanuit financieel oogpunt gezien).

    Is er een Pioneer (of Denon/Yamaha) speler waarop ik mijn actieve speakerset kan aansluiten en daarmee ook DTS tracks kan afspelen?
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  4. #4

    Standaard

    Pioneer DV-585 voor ca. € 149,00 (internetprijs, zie www.kieskeurig.nl) Heeft ingebouwde Dolby Digital en DTS decoders met als bonus de mogelijkheid om SA-CD af te spelen alsmede een 5.1 uitgang, dit heb je neem ik aan nodig voor het aansluiten van je speakerset toch GREETZ ERIK

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    Pioneer DV-585 voor ca. € 149,00 (internetprijs, zie www.kieskeurig.nl) Heeft ingebouwde Dolby Digital en DTS decoders met als nodig de mogelijkheid om SA-CD af te spelen alsmede een 5.1 uitgang, dit heb je neem ik aan nodig voor het aansluiten van je speakerset toch GREETZ ERIK
    Klinkt als een puik spelertje!

    Wat ik nodig heb zijn 6 tulpstekkeringangen (2 front, 2 rear, 1 center, 1 subwoofer).

    Is die speler overigens regiovrij te krijgen? Dat is wel een vereiste, aangezien een groot deel van m'n DVD verzameling uit overige regio DVD's bestaat...
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  6. #6

    Standaard

    Het is echt een spiksplinternieuw model welke nog niet eens op de Nederlandse Pioneer site staat vermeld, betreffende dat regiovrij maken kan ik geen antwoord geven, miss dat een ander forumlid raad weet...

    GREETZ ERIK

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    Het is echt een spiksplinternieuw model welke nog niet eens op de Nederlandse Pioneer site staat vermeld, betreffende dat regiovrij maken kan ik geen antwoord geven, miss dat een ander forumlid raad weet...

    GREETZ ERIK
    Als ik zo wat rondsurf, vind ik wel ergens dat hij een "5.1 ingang" heeft en dat hij optioneel regiovrij is. Ik heb Pixmania (site die ze aanbiedt) en Pioneer NL even via de e-mail hierover gevraagd. Hopelijk krijg ik antwoord...
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  8. #8

    Standaard

    Ik ben het zeker eens met de andere personen dat pioneer goede "budget" spelers maakt. :wink:

    Philips of sony is mischien ook nog een alternatief. Alhowel sony dvdspelers vaak wat lastiger regiovrij zijn te maken. :wink:

  9. #9

    Standaard

    op onderstaande site vind je de info over deze 585 op pagina 26

    http://www.pioneer-eur.com/files/bro..._HE_PRE_DU.pdf

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door club25
    op onderstaande site vind je de info over deze 585 op pagina 26

    http://www.pioneer-eur.com/files/bro..._HE_PRE_DU.pdf
    Thanks! Mijn actieve speakerset moet hij in ieder geval pakken als ik het zo zie.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •